handdator

Visa fullständig version : POLL Borde polygami vara tillåtet?

RobbeliRobban
2004-10-31, 19:37
polygami-flera "äkta hälfter" samtidigt

King Grub
2004-10-31, 19:43
Oj! Är det inte tillåtet? http://fool.exler.ru/sm/shy.gif

Vir
2004-10-31, 19:45
Varför inte? Jag skiter i hur andra väljer att leva. Det stör inte mig det minsta om en kvinna skulle ha två män. Jag antar ju att båda männen är hennes helt frivilligt.

Froddan
2004-10-31, 20:06
Hur i helvete leder det fjärde alternativet? :D

Äh, varför ska man inte få gifta sig hur man vill?

Tricklev
2004-10-31, 20:24
Nej, då finns det ju inga över till oss halv fula :D

Froddan
2004-10-31, 20:49
Shit! Det tänkte jag inte på!

Kan man få ändra sin röst?!

;)

oyeah
2004-10-31, 20:57
Det är upp till var och en att få leva som man vill, men man borde inte få GIFTA sig med flera stycken. Det hör inte riktigt till kyrkans sätt att se på saker och ting. Tror dock att det tar rätt mycket på en - psykologiskt sätt.

alle
2004-10-31, 21:07
Det vore ooptimalt att låta en kvinna vara gift med flera män, ur förökningssynpunkt, så jag väljer alternativ tre.

Megatuttarna
2004-10-31, 21:13
Oj! Är det inte tillåtet? http://fool.exler.ru/sm/shy.gif

Hehe tvegifte är olagligt.

Vir
2004-10-31, 23:34
Det är upp till var och en att få leva som man vill, men man borde inte få GIFTA sig med flera stycken. Det hör inte riktigt till kyrkans sätt att se på saker och ting. Tror dock att det tar rätt mycket på en - psykologiskt sätt.

Att gifta sig behöver inte vara en kyrklig handling nu för tiden. I och med att många lagar, tex angående skatter, ändras om du är gift till skillnad från att leva sambo, det är tex därför man kan gifta sig på borgerligt sätt. Är det inte så det heter?

Själv har jag nog svårt att tro att ett förhållande med tre personer skulle hålla länge.

jwzrd
2004-10-31, 23:40
Om man förutsätter man inte stängt in sig innanför kyrkliga facader så är det väl inget problem med att tänka sig juridiska förbund med flera personer, eller? Bara att överlåta alla religiösa detaljer till folk som vill leva som man gjorde på stenåldern.

Garnax
2004-11-01, 05:17
Vad har staten med detta att göra?

Vilken konstruktion människor vill ha på sitt kärleksliv har inte en demokrati med att göra.

Dock så är det okey om kyrkan inte vill att de ska vara "gifta" inför Gud då det är deras sekt o deras regler.

Denna är en av de lagar som visar att Sverige är en mild form av diktatur.

jwzrd
2004-11-01, 06:10
Men Garnax, giftermålet i sverige är inte via kyrkan, utan via staten. Dvs, sekten har inget med det att göra, du tar del av den cermonin om du vill. Precis som det ska vara.

Garnax
2004-11-01, 07:00
Precis vad jag menar, helt okey om kyrkan inte vill att de ska gifta sig via deras Gud då där ska deras regler styra, samma med homogifte. Men att staten ska ha en lag emot borgerligt gifte med flera är vansinne.

Det är att kontrollera vuxna individers kärleksliv...

Fan sluta styra folk i deras privatliv och ge dom rätten att bestämma själva.

Vad du eller jag tycker om frågan spelar ingen roll, de är vad de som vill vara flera tycker som spelar roll...Ville de ska de få...