Visa fullständig version : Mat innan sängen
För ett tag sedan när II-hysterin var som värst rekomderades ju vanlig proteinrik mat och proteindrinkar var snäppet sämre eftersom de gav stort II-påslag. Men kasein är väl de långsammaste proteinet och borde det inte tillsammas med bra fett och lite grönt vara det bästa innan sängen, trots stort insulinpåslag?
Vissa kaseinprodukter marknadsförs ju också som de skulle ha lägre insulinpåslag än vassle även om det kanske är marginellt?
För ett tag sedan när II-hysterin var som värst rekomderades ju vanlig proteinrik mat och proteindrinkar var snäppet sämre eftersom de gav stort II-påslag. Men kasein är väl de långsammaste proteinet och borde det inte tillsammas med bra fett och lite grönt vara det bästa innan sängen, trots stort insulinpåslag?
Vissa kaseinprodukter marknadsförs ju också som de skulle ha lägre insulinpåslag än vassle även om det kanske är marginellt?
Äh, ät vanlig mat med mycket kasein!
keso, kesella mm. helt perfekt!
Och insulin är bara anabolt vid vila har jag precis lärt mig, så jag äter nästan jämt lite youghurt med massa keso o fun light innan sängen! :hbang: :eating:
King Grub
2004-10-30, 20:59
Det är alldeles utmärkt med kaseinbaserat protein på kvällen.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31034
Äh, ät vanlig mat med mycket kasein!
keso, kesella mm. helt perfekt!
Och insulin är bara anabolt vid vila har jag precis lärt mig, så jag äter nästan jämt lite youghurt med massa keso o fun light innan sängen! :hbang: :eating:
Om man nu ska basera kvällsmålet på kasein tar jag hellre en välsmakande proteindrink än slaffsar med kesella och keso ;)
Om man nu ska basera kvällsmålet på kasein tar jag hellre en välsmakande proteindrink än slaffsar med kesella och keso ;)
U go da easy way then...;)
Skämtar bara, visst gör så. Själv tycker jag det är gott, mättar bättre med.
King Grub
2004-10-30, 21:06
Kesella är faktiskt inte "vanlig mat" det heller; det är avsett för matlagning och bakning, inte att ätas med sked. ;)
Det är alldeles utmärkt med kaseinbaserat protein på kvällen.
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31034
Så skulle man kunna klassa det optimalt? :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.