handdator

Visa fullständig version : Vad drömde ni i natt?

Sidor : 1 2 3 [4] 5

JG_81
2008-11-30, 18:49
Har haft säkert 20 drömmar om katter som klöser mig det senaste året, inatt included. Ingen som är lite pro på drömtydning som kan förklara vafan det ska betyda?

Du kanske bara inte gillar katter. *rolleyes* Det finns väl inget generellt sätt att tyda drömmar på, men klösande katter kanske innebär något speciellt för dig (det behöver ju inte vara kopplat till just katter eller klösande). Drömmar är främst hjärnans sätt att "rasta" sig själv på och bearbeta tankar/intryck. Du kanske ligger och tänker på dina kattdrömmar innan du somnar in.. och då är det kanske rätt naturligt att dom återkommer. :)

Nordenator
2008-11-30, 18:54
Mjoe.. jag hade en period då jag vaknade mellan två och tre på natten av att en spindel anföll mig. I det läget trodde jag att den var där även då jag vaknade, så jag kastade av täcket och sökte. Fy fan.. vet inte hur många gånger det hände. Jag lider inte ens av arachnofobi eller har något speciellt emot dem. Men där var spindeln och väntade. Svin. Nåja, den försvann i alla fall med tiden :D

Slartibartfast
2008-11-30, 19:07
Förra natten drömde jag att jag skaffat en stor Beatles-tatuering. Inatt att jag gjort en tjej på smällen. Vakna kallsvettig i båda fallen.

Slartibartfast
2008-11-30, 19:10
bara jag som drömt att man tappat alla sina tänder, sjukt läskigt xD

Det är en väldigt vanlig dröm.

"in The Interpretation of Dreams, Freud named it as one of the four "typical dreams," along with "falling from a height, ... flying, and embarrassment because one is naked or scantily clad."

http://www.defectiveyeti.com/archives/000889.html

kalle_banan
2008-11-30, 20:05
Dessutom drömde jag att min kompis fiskade, och inte fattade att det hade nappat när spöt böjdes åt fel håll. Vi var på en flotte på en sjö, och fisken hade simmat bakom honom, så jag fick säga åt honom att rikta spöt så att det inte skulle gå av, men han fattade inte så jag fick ta över spöt från honom.

chrilla
2008-12-01, 11:26
haha hjärnan är inte riktigt frisk :)

Jag har drömt sjuka saker i mina dagar. Men det jag drömde sist var att mina bästa kompis (en tjej) visade sina bröst och jag blev skitnöjd :) bara för hon har så fina tuttar irl :D

Eldhroka
2008-12-01, 12:17
jag har drömt att jag haft problem med att sova...
vaknar och är stressad över att jag inte har sovit... fast jag har gjort det.

mela
2008-12-01, 12:18
Drömde att min sambo lämnade mig för att jag hade en massa problem med en snubbe på jobbet *cry*va jättehemskt

Pzorz
2008-12-01, 15:28
Jag drömde att jag låg i sängen och av någon anledning bet ihop käften så hårt att tänderna i munnen började vika sig pga att tandköttet inte var starkt nog. Jag kunde inte sluta. Ingen smärta upplevdes. (tror inte att jag någonsin har upplevt smärta i en dröm)

C.E.J.
2008-12-02, 11:13
Jag hade en mörk dröm... drömde att jag var hemma hos en snubbe från kolozzeum, sen drog han ut på krogen eller nåt, jag stannade kvar i hans lya. Upptäckte att han hade väldigt mycket mediciner i sitt sovrum, bl.a. nåt som såg väldigt "legit" ut men som det stod typ "En tablett efter träning för förbättring av pump", ja apoteksspråk helt enkelt fast med en sådan andemening.
Rotade lite längre bak i denna medicingömma (det fanns väldigt många olika mediciner) och hittade testosteronampuller och nålar och skit. Då gick jag förskräckt därifrån. Dan därpå ringde personen ifråga och sa att han sett att jag rotat bland hans medicin. Sa inget mer än så.

Har fan skuldkänslor över den drömmen för personen ifråga är nån jag har mycket respekt för och aldrig skulle anklaga för doping.

:(

Pejij
2008-12-02, 11:15
Jag körde skoter på vatten på vintern. Den gick tyngre och tyngre, och till slut sänkte jag den och drunknade...

Jag har haft trevligare nätter :)

Brian The Family Dog
2008-12-02, 12:33
Jag måste verkligen ut mera om dagarna , drömde om att jag satt och skrev på detta forum *gah!*

Krampus
2008-12-05, 00:41
Låg och sov i eftermiddags.
Drömmde att jag var Bruce Lee och att jag var i en film. Det skulle vara en showdown turnament och jag kickade ut folk på löpande band. 6 vinter för att nå finalen. Det fanns en bad ass boss som kutade omkring i en karatedräkt med guld rävär och typ militärgraderingar. han hade även en rugbyhjälm på huvudet. Det var tämligen bizart. Jag kickade ass med honom och nu blev det stort problem..
Min far kom till undsättning och slängde in mig i bak i bilen på en gammal ful amerikask kombi från 70-talet. Rutan bak var krossad och det fan skitigt där också. Så åkte vi genom stan som om det regnade och jag försökte att gömma mig så gott det gick..

hoikka poika
2008-12-05, 13:39
Drömde att jag var i en sommarstuga med min kusin och syrrans kompis. På vinden hittade jag min plånbok med ca 10 000 kr som jag hade lämnat där för flera år sedan. Jag hade helt glömt bort den. Pengarna kom från en "skattjakt" i en annan dröm som jag hade för flera år sedan. I den drömmen hade jag och några polare hade varit på ett äventyr ala Indiana Jones i grottor, hittat en massa guld och sålt detta.

CiCoro
2008-12-05, 13:48
Att min hund kvävdes på "Frolic" ..panik fick jag..

Sen att jag gick vidare i nån balettfinal tillsammans med en annan kille i en klass med 30 elever..Den andra killen hette Erik kommer jag ihåg .. Konstigt är att jag är ingen dansare, förutom skillsen som kommer fram efter några öl :) !

lectris
2008-12-17, 14:23
Skum dröm inatt.

Det var jag och ett gäng ungdomar, typ som en klass, och vår lärare. Vi var i full färd med att bygga ett 8-våningshus, som egentligen inte var så mycket ett hus som bara ett hisschakt med lite golv runt där hissen skulle vara och en trappa bredvid.

Alla våningar var "öppna", dvs byggnaden var mer som ett skal än något annat och man kunde tex stå på våning 1 och titta upp genom schaktet och se till våning 4. Allt var vitt.

Så vi stod längst ner i schaktet och mina klasskamrater börjar gå upp för trappan eftersom det inte finns någon hiss än, det fanns dock som en "hissbur" där hissen skulle vara?? eller något, som en låda med snören i. Låter som en hiss men det var inga dörrar eller knappar eller något och den hade bara tre väggar. Jag ställer mig i buren och min lärare börjar dra mig och buren uppåt, han är alltså den som får hela buren plus mig att åka som en hiss uppåt.

Jag kommer till åttonde våningen och buren svajar fram och tillbaka så jag kommer liksom inte av, och säger "släpp inte" för mig själv, varpå jag hör min lärare svara att nejdå han ska inte släppa. Det var halt och jag fick inget fotfäste och kände mig jättestressad, men så lyckas jag i alla fall klättra upp på den trappa som leder upp från hissplanet till golvet och säger "släpp". När han släpper så stöter burens kant i trappan och hela byggnaden skakar till och jag håller på att ramla ner i schaktet efter buren men återfår balansen tillslut.

Buren faller snett och liksom vrider sig fram och tillbaka, jag hör min lärare skrika och jag tittar ner i schaktet och ser genom burgolvet? för mina klasskamrater sticker ut huvudet i schaktet vid sitt våningsplan och är nära att stryka med när buren ramlar förbi. Tillslut når den golvet med ett brak och mina klasskamerater är hos mig på min våning. Läraren är borta men finns i en annan form som en röst i mitt huvud, som egentligen inte sa något men han fanns bara där på något sätt.

Eftersom buren är sönder så började mina klasskamrater att bygga som smala broar mellan våningsplanen. Jag vågade inte gå på dem och alla tyckte att jag var en fegis men det var som att ingen fattade att om bron gick sönder så skulle de ju ramla och dö! Broarna var kanske 5cm breda och åkte upp och ner och jag såg hur de knakade och sprack när de gick på dem. Broarna är bruna medan allt annat är vitt.

Sen befann jag mig på en toalett. Här är allt också vitt förutom toalettstolen som är svart. När jag satte mig ner på toalettstolen så började hela rummet att åka uppåt och det fanns hissknappar i dörren framför så jag såg att vi var på 12 våningen. Jag tryckte och tryckte på åttans knapp för att komma tillbaka men inget hände på väldigt länge. Till slut så började toaletten röra sig nedåt, först sakta men snabbare och snabbare tills den föll fritt. Den saktade ner och åkte uppåt om vart annat för att sedan falla fritt igen. Här kändes det verkligen som att jag skulle dö, det fanns ingen återvändo. Helt plötsligt så slungas toalettstolen ut och jag ser den från håll flyga ut medan toaletten brakar i bottenplanets golv.

Sen vaknar jag. What does this mean :confused:

myggan
2008-12-17, 16:04
Att jag vaknade upp bredvid Joker (Johannes Brost) från Rederiet. Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. :(

Krampus
2008-12-27, 00:01
Jag drömde för ett par nätter sedan att jag och Allan (Forum moderatorn) var brandmän med någon form av polisiär/socialarbetar arbetsuppgift. Vi var på någon skola där ungar satte fyr överallt. (Påminnde lite om det som skedde i Rosengård nyligen). Vi släckte bränder med handsläckare och pratade myndigt till ungdomar i enrum. Men jag kom på Allan, när jag var nere och pratade/släckte på ett annat plan att ägna sig åt oegentligheter. Han var elak. Minns inte vad, men jag kom på honom på något sätt. Inte så kul.

Sen drömde jag om sex och krig som vanligt.

En annan natt drömde jag att jag hade en kvinnofrisyr. Typ den som lellen har, fast jag hade färgade inslag i någon ljus färg. Det var uppklippt. Rätt snyggt om jag får säga det själv..:rolleyes:

rQx
2008-12-27, 00:13
Drömde att Staro America vann V75-1. Nu sitter jag här och undrar om jag ska ta med henne eller inte :S

C.E.J.
2008-12-27, 00:40
Drömde att Nitrometan hjälpte mig med läxor som jag hade *screwy*

Krampus
2008-12-27, 00:41
Drömde att Nitrometan hjälpte mig med läxor som jag hade *screwy*

We are all connected.

lectris
2009-01-10, 14:40
Jag hade en sexdröm med min kille i huvudrollen. and it was hoooot! Blev riktigt ledsen när jag vaknade *cry*

rolf
2009-01-10, 14:51
Jag drömde att jag och några vänner var på rymmen undan myndigheterna och var utrustade med vapen och all världens utrustning. Jag hade ett likadant skarpskytte gevär som i lumpen och det kunde packas ihop i en liten väska. Jag kunde skjuta ner helikoptrar som spanade på oss. I nåt skede dog mina kompisar (wtf) och jag tvingades fly in i ett litet trähus. Jag smet ut på baksidan men blev upptäckt av två poliser, som jag sköt i v.a.t.s. (jag har troligen spelat för mycket fallout 3 på sistone). Sen lootade jag dem och gick tillbaka in i huset, där hittade jag en tjejkompis som jag under pistolhot fick att ha sex med mig (WTF). Sen minns jag inte mycket mer tyvärr. :D

Brian The Family Dog
2009-01-10, 15:05
Blir så avundsjuk på er som får drömma sex och action drömmar när jag själv som bäst får drömma om att jag diskar mina shakers *grr*

Mickeee?
2009-01-10, 15:17
Blir så avundsjuk på er som får drömma sex och action drömmar när jag själv som bäst får drömma om att jag diskar mina shakers *grr*

Inte jättekul att vakna med kladdiga sänglakan :)

Three pigs
2009-01-15, 15:22
Drömde massa konstiga saker inatt. Bland annat att jag misslyckades med en bulk, gick upp till 95kg på bara någon månad från att väga 80kg. Jag ökade inte heller någonting i styrka eller massa, inte ett enda kilo i bänk. Bara massa fläsk :confused: typ marddrömmen :D

d0xan
2009-01-15, 15:51
Drömde att jag spydde och fick spysmak i munnen, men när jag vakna hade jag som tur var inte spytt!

CiCoro
2009-01-15, 15:55
idag hann jag under 3 h sömn med att jag var på ikea och köpte en vas och när jag skulle därifrån så va en tjej på mig övermycket i hissen, vi gick till min bil och körde runt och runt för vi var vilse men sen kom vi fram till min gamla skola där vi plötsligt hamna i en kundvagn som kördes på något sätt..:S..vi blev samtidigt jagade av några pers och så krockade vi och ramlade ut ur den men på nått sätt hamna vi under ett täcke och när vi hade klätt av oss och hon satte sig på mig så vakna jag !

måste bara säga att den värsta drömmen som finns är när jag ska fly från någon (ofta min mamma som ropar från balkongen, men hon har blivit ond, och så springer hon ut och börjar jaga mig..väntar bara och kollar mot porten och till slut e hon där me sin onda blick och när hon jagar mig så kan ja plötsligt inte springa :S..springer men i väldigt låg fart, hatar denna drömmen..ås läbbig och har haft den i många många år..)!

palme
2009-01-15, 16:08
Minns inte mina drömmar längre, jävligt skönt :)

värstingen
2009-01-15, 16:29
Jag var hos en kompis, sen skulle vi helt plötsligt åka till Lanzarote. Vi åkte, allt jag hade med mig var 50kr och ett par kläder.

jaosef
2009-01-15, 16:56
Drömde i gårnatt att jag och Pejij och Maggru91 stal gamlingar från ett ålderdomshem för att sedan placera dom i en snögrotta och sen låta den rasa ihop. :) Vrickad dröm..

fragile
2009-01-15, 17:13
Minns inte mina drömmar längre, jävligt skönt :)
Tur för dig, ibland drömmer man sånt man inte vill minnas! *screwy*:D

ryss
2009-01-15, 17:14
haha det är väldigt underhållande att läsa om andras drömmar.

Jag drömde att jag satt inne på mitt rum med en bekant tjej och en till person (vet ej vem) så såg jag att min morsa satt och stirrade på mig genom den lilla glipan som blev från dörren eftersom den inte var helt stängd. Jag kollar henne i ögonen, hon reser sig upp, slänger upp dörren och drar upp en pistol och siktar mot mig och mina vänner och skriker UT HÄRIFRÅN DET ÄR MITT I NATTEN

nånting hände helt plöstligt kommer jag innanför dörren till mitt hus och det är lite partaj, går in och kysser en av mina vänner (ja, en tjej) ;p och sedan hör jag värsta kraset, går mot ytterdörren och ser en man av utländskt ursprung, ganska tung går emot mig arg, jag skriker UT UR MITT HUS FÖR I HELVE** han tvärvänder, går mot dörren, langar en riktigt fet krok på min storebror :S jag blir såklart helt fly förbannad och han ska gå förbi mig på högersida då jag svingar med all kraft för att sätta näven i ansiktet på honom men handen gick bara rakt igenom som om han vore ett spöke.

Vaknade med hjärtat slåendes i 280 halvt utanför sängen efter svingen xD

rolf
2009-01-15, 19:45
Drömde inatt att jag slogs ute i nån skog. Det var någon tillställning, typ festival. Med mig hade jag min kusin och jag tror att även min morbror var med. Jag fick ganska duktigt med stryk och såg för jävlig ut i ansiktet med en massa blödande sår. Minns inte vem vi slogs mot dock. Sen hoppade vi iaf i en land rover och körde tillbaka till stan. I bilen började jag noja om jag skulle komma in på krogen (?) när jag såg så jävlig ut. Min kusin fixade detta genom att cutta lite snyggt i ansiktet så svullnaderna tömdes på blod. He's the man. Sen vaknade jag.

ceejay
2009-01-15, 20:16
får komma med kommentar imorrn :) kommer aldrig ihåg exakt vad jag drömmer men jag veta att det är sjukt mycket varje natt, vissa saker är ganska svåra att förklara med :)

PowPow
2009-01-15, 20:25
Jag kommer nästan aldrig ihåg något jag drömt, men en dröm för några veckor sedan var helt jäkla sjuk. Inte speciellt händelserik, men konstig. Drömmen gick helt sonika ut på att jag var ett ägg i en äggkartong i en butik. Men det var massa saker i kartongen och vi rörde på oss där inne och gjorde olika saker. Ungefär som ett dagis fast för ägg. Sen öppnade massa olika människor kartongen, och då var det helt plötsligt en vanlig kartong igen, och vi var sex ägg där i som satt och var helt vita och stilla. Ägget bredvid mig var sönder, så alla stängde kartongen igen, och letade vidare efter en kartong med sex hela ägg i.

Jag tror drömmen berodde på mitt tidigare huvudbry samma dag om huruvida jag skulle köpa ekologiska ägg eller inte. Konstigt var det i alla fall.

Kross
2009-01-16, 12:02
Drömde inatt att jag bastade med 130kg_finsk_sisu i ett parfymskåp(:confused:) och snackade om hur bänkpress inte var en bröstövning. Sen bankade nån på dörren och skrek "JA MÅSTE DUSCHA!!", sen vaknade jag. Grymt udda scenario.

ArcTiC
2009-01-16, 13:50
Drömde en natt att jag blev attackerad av björnar.

1) Jag går omkring i en tät skog med mycket buskar och håller blicken ganska högt då jag försöker se om det finns nån stig jag kan trampa vidare på. Kastar lite hastigt ett öga mot marken och får syn på en stor björn 2 m framför mig. Panikartat konstaterar jag att den tar sats och i nästa ögonblick kastar den sig över mig med käftarna inställda att hugga tag i min hals. Det blir svart.
2) Nästa scenario utspelar sig då jag går på en strand och jag ser i ögonvrån att en björn lufsat ikapp mig på min högra sida. Med böjt huvud sneglar den på mig och jag inser att nu är det allvar. Har ett par m kvar till mitt tält (ett förövrigt optimalt skydd mot just björn) och jag börjar att småspringa mot det, detsamma gör björnen. Det slutar att vi ryker ihop vid tältet och det blir svart igen.
3) Kommer inte riktigt ihåg denna attack men jag minns att när jag vaknade mitt i natten så undrade jag varför två björnattacker inte var tillräckligt. :MrT:

Samma natt efter jag somnat så har jag ännu en udda dröm.

Jag är ute och går vid ett avloppsreningsverk och i en av utomhusbassängerna för vattenrening så ligger det en riktigt stor krokodil. Vid närmare granskning så konstaterar jag att krokodilen ligger för döden och förbannad (inte förvånad dock) går jag in i en närliggande hangar och letar efter ansvarig personal. Jag hittar en man och kvinna som jag skäller ut efter noter och jag undrar bl.a hur i helvete man kan vara så oansvarig för krokodilens hälsa. Kvinnan svarar dock att krokodilen mår bra och hon pekar över min axel mot bassängen. Jag vänder mig om och jag ser att den tidigare halvdöda krokodilen nu mår prima eftersom den vrider sitt huvud och ger oss ett stort fint tandspäckat leende. Lite gladare går jag tillsammans med personalen ut från hangaren till bassängen och under den korta tiden så har krokodilen förvandlats till en ståtlig vit häst. Kvinnan hoppar genast upp på hästryggen och jag och den kvarvarande mannen vinkar henne adjö när hon raskt rider ifrån oss. :thumbup:

stolpskott
2009-01-16, 14:41
Jag och några kompisar från förra klassen åker finlandsbåt och sitter med varsin alkoholfri(?) drink i handen, då störtar det in en massa orcher från fönstrena och det växer upp en skog över hela båten, jag och mina kompisar är de sista överlevande, och precis innan nådastöten kommer så kommer Joel på att orcher är allergiska mot saker man köpt i tax freen. Så vi springer ner till affären och handlar lite grejer, betalar den döde kassören, vars huvud som han håller i famnen ler och säger "tack o hej perkälä" med finsk accent, sedan kastar vi varorna på orcherna och allihop sprängs. Sen vakna jag.

jaosef
2009-01-16, 16:54
Skön dröm stolpskott... Har du sett Sagan om ringen på sistone?

stolpskott
2009-01-16, 19:20
Skön dröm stolpskott... Har du sett Sagan om ringen på sistone?

Vad verkar det som? :D

Bahir
2009-01-20, 01:07
Vaknade just upp från en ganska sjuk dröm där jag befann mig på något sorts poliskontor (nån specialenhet) under en natt. Det var rätt mörkt och det fanns tre våningar i huset, och även en massa glasfönster överallt. Sen fanns det även en halvfet, ful kärring som tydligen gick mig på nerverna. Det kan ha varit hon som började attackera mig först, men hursomhelst blev jag jävligt sur på henne och började kasta henne igenom nämnda glasfönster. Kastade henne ned för trappor och fönster som ledde till första våningen, där jag till sist kastade ut henne genom fönstret för dörren.

Sen gick jag tillbaka till tredje våningen för att göra något, och då fick jag ett samtal från polismästaren att skulle få en räkning på 300.000 kr, vilket jag blev rätt arg för, men jag höll det inom mig. Sen vaknade jag.

Lellan
2009-01-22, 21:38
Vaknade just, så here we go:

Jag var på en tatueringsgala, med white trash känsla. Man skulle visa upp en tatuering man gjort, vissa hade med sketcher, andra grisar, ytterligare några hade med sig människor men dessa människor gick inte upprätt. Vi hade en sån, en med ena benet helt förkrympt så hon haltade där vi släpade henne fram i hennes extremt långa och trassliga halvblonda hår.

Det var som en boxningsring, och jag minns inte gänget jag var med men det var både tjejer och killar. Vid bedömningen så blev det något tjafs, ena killen som jag var där med började säga till domaren "men det är lugnt, hon är knarkare.. äter jättemycket socker, massor med socker!!" och jag var tydligen mån om att backa upp det och gick och ropade "jaaa, massor med socker! Hela tiden!!" och så tänkte jag för mig själv om jag verkligen sett henne äta socker. Vi knuffades och puffades iväg i folkmassan till en bakdörr.

När vi kom ut genom dörren så hamnade vi på en svensk (det första kan ha varit usa - fast "alla talar svenska") altan på 70-talet. Det var martinis och håriga bringor och brunt och orange och mörkbruntbetsat trä. Jag hade en trekantsbikini med stora trosor och ENORMT mkt könshår. Jag började raka, drog ner byxan utan att reflektera och upptäckte att mitt könshår växte i liksom rabatter. Det var jättesvårt att raka, ibland var rakhyveln en cigarett och ibland en gul engångshyvel.

En kille stod och pratade med de andra samtidigt som han stod bakom mig och sa att han ville, ja ni vet. Jag svarade artigt jag inte hade tid just nu men skulle fundera på det (men kände att joo, det ville jag nog(!)), hans mage växte som fan och var som en ballong så när han försökte föra den åt sidan så han kunde stå nära mig så gnisslade den så han inte hörde vad jag sa.

Jag skrattade lite då och sa "titta, jag har också ballongmage!" och visade fram höger fot som växte till en ballong och han blev äcklad och gick. "kom" sa någon bakom mig och plötsligt stod vi och köade till något evenemant, typ amerikansk fotboll tror jag det var. En fd kompis som jag inte träffat på typ 5-6 år och aldrig gillat stod bredvid mig.

Jag kände mig förälskad i henne och sa att "åå, första gången vi sågs så såg jag dig och bara åååååå - jag såg och förstod att du var det underbaraste..." "jaa, men det var innan krisen". "jaa, innan jag förstod att du var psykopat" "Mmm..." svarade hon och såg snygg ut. Sen tog vi varsin målning som stod bredvid och höll över huvudet för det började regna och då försvann allt folk och vi gick iväg i en liten svensk småstad och jag vaknade.

Drömmen var mest jobbig på så sätt att jag är trött, än. Förkyld. :/

C.E.J.
2009-01-23, 11:52
Drömde nåt skumt härom natten... I Umeå var jag inneboende hos en snubbe, J, men vi hade en "falling out" i slutändan. Drömde att han letat upp mig på gymmet (som inte såg ut som det faktiskt gör) för att claima de pengar han hävdar att jag är skyldig. Jag strök iväg in på nåt kontor, men till slut kom han in där. Han öppnade med lite small talk, men innan det gick över till snack om pengarna stack jag därifrån. Sprang iaf därifrån och han följde efter - hur en tyngdlyftare som aldrig rör på sig lyckas outrun en tennisspelare vet jag inte, men han hann inte ifatt mig iaf.

Vad som händer sen är rörigt. Vad som hänt innan vet jag inte, men någon, kanske var jag, eller J, eller en tredje person, min vän P, faller iaf i en grop och lyckas hamna på nån pinne som penetrerar precis vid sidan av skitan och sticker hål upp i magen. Pinnen når åtminstone upp till diafragman. Jag känner smärtan, men efter att det hänt är det iaf inte jag som sitter där i gropen, det är någon annan, och det verkar skifta hela tiden mellan J och P, och andra också kanske.

Personen som sitter där är iaf vid gott mod. Av nån anledning så är häcken naken så man ser hur blodet kontinuerligt rinner ut ur "the new asshole". I början är jag osäker på om vi behöver skicka efter ambulans, om vi kanske inte skulle kunna ta oss sjukhus själva, men trots att han är vid gott mod märker jag ju att blodet aldrig slutar ringa, så jag ringer efter ambulans. Vid det här tillfället säger nån slags läkarprofessor eller whatever något i stil med att "det här skulle P gilla"; P är kirurg och det han skulle gilla är alltså det svåra med att operera ihop den skadade personens inre. Jag har ingen aning hur det till slut gick.

Det där med blodet rinnande ur arslet känns som min hjärna bearbetandes, ahem, "intrycken", från videon one man one cup, eller vad den nu heter.

:D

Brian The Family Dog
2009-02-04, 14:07
Inatt hade jag en riktigt trevlig dröm !

Drömde om att jag satt fastsurrad på en stol och fick tårna inslagna med en hammare av en flintis i Mc-väst, precis som i filmen Payback med Mel Gibson

C.E.J.
2009-02-14, 11:08
Tänk att denna tråd alltid glöms bort! Dags för bump...

Drömde att jag var med i produktionsteamet för the Tonight Show och fick då vet av en medarbetare (under inspelningen) att Ty Pennington hade dött, varpå jag inte kunde hålla tillbaka tårarna :D

Gislason
2009-02-14, 11:54
Jag drömde att mitt medlemskort gått ut på gymmet och att det var något strul när jag skulle förlänga det, snubben var riktigt otrevlig så det slutade med att jag puttade till honom varpå han sa att jag inte var välkommen tillbaka.

Jag vände mig till huvudansvarig för gymmet som jag känner och han stod tydligen inte på min sida för jag fick en suckerpunch i ansiktet, han var jävligt arg.

Vafan drömmer man sånt för?

young_george
2009-02-14, 12:05
Jag drömde att mitt medlemskort gått ut på gymmet och att det var något strul när jag skulle förlänga det, snubben var riktigt otrevlig så det slutade med att jag puttade till honom varpå han sa att jag inte var välkommen tillbaka.

Jag vände mig till huvudansvarig för gymmet som jag känner och han stod tydligen inte på min sida för jag fick en suckerpunch i ansiktet, han var jävligt arg.

Vafan drömmer man sånt för?

Förbreder kroppen för vad som komma skall

<Mike>
2009-02-14, 12:16
Jag hade en gigantisk snigel till husdjur som jag hade på ryggen när jag åkte på en raket genom en isgrotta och blev jagad av diverse bad guys. Sen flydde jag med ett flygplan till Irland där jag landade på en basketplan och slogs mot en laserspottande jätteinsekt. Jag vann.
Dröm slut.

värstingen
2009-02-14, 12:22
Jag var och körde ett helkroppspass, mina ryggbesvär var borta & jag var stark som en oxe.

Fan vaknade jag för?

Cilia
2009-02-14, 12:33
Jag var med mamma och Ante ute och reste (enormt konstig kombination av sällskap). Som vanligt i drömmen håller jag på och misssar flyg/tåg. Jag tappar mitt kreditkort och det landar på gallret på en vägbrunn. När jag ska ta det så trillar det ner i brunnen.

Kommer inte riktigt ihåg fortsättningen annat än att vi irrar omkring på flygplatsen och inte hittar fram till gaten

Tricce
2009-02-14, 12:37
Drömde att jag va hemma hos en polare och att jag där skulle gå och duscha men när jag är på väg in så kommer Bruce Dickinson in genom ytterdörren?!
När jag väl sen står och duschar kollar jag ut genom badrumsfönstret som vetter mot en baksida ser jag hur en brud i raffsett kutar förbi men när hon ser mig stannar hon och visar pattarna och sen kutar hon vidare. (lol)?!

Ger drömmen 8/10

spoonchest
2009-02-14, 14:08
Jag drömde att jag var på jobbet som vanligt. Sedan ringde klockan då det var dags att åka dit. Gudars vad tråkigt jag har haft inatt.

ceejay
2009-02-14, 14:36
kommer inte ihåg :/ jag har en massa småminnen i huvet men jag kan inte sätta ihop dom till ett helt sammanhang/en hel frekvens

creperiet
2009-02-14, 14:39
Jag drömde om en halv citron, den var skuren på längden. Sen vaknade jag med halsbränna. Jag vet inte varför.

Patrick Bateman
2009-03-19, 13:10
Drömde om att jag var i en skog där det var mörkt och dimmigt. Med mig hade jag Charlize Theron samt hennes dotter (Hon har väl ingen dotter ?). Och helt plötsligt så blev det chockerande tyst och mystiken tätnade. Då ifrån ingenstans dyker en Kojävel upp och hamnar precis framför mitt ansikte. Då hör jag ett skrik ifrån Charlize och vänder mig om och ser hur en annan Ko har börjat ätit på den lilla flickan och släpar iväg henne in i en grotta.

Därefter vaknar jag och upptäckte att jag själv skrek av rädsla.

Liksom wtf ?

hahavaffan
2009-03-19, 13:50
Jag lirade lite GTR Evolution igårkväll, och körde en Catherham R300/R500 Superlight, så drömmen handlade främst om hur jag piskade skiten ur mångdubbelt så dyra bilar på diverse banträffar. Shadowfire och hans Merca fick bland annat smaka :D

Robbelibob
2009-03-19, 14:50
Drömde att jag sa "hej gullraggel" till tjejen som jag trodde var i telefonen, fast då svarade hennes pappa med "ja?":D

Patrick Bateman
2009-03-19, 14:52
Drömde att jag sa "hej gullraggel" till tjejen som jag trodde var i telefonen, fast då svarade hennes pappa med "ja?":D

Ordet mardröm fick plötsligt en helt ny innebörd :D

DudX
2009-03-19, 14:55
Fan, drömde att tjejen gifte sig med nån rik jävel och flyttade till Dalarna och skaffa massor av barn :S

Frost
2009-03-19, 15:33
Jag drömde att jag var lönnmördare utrustad med vattengevär. Det hela gick ut på att jag smög på människor som sov, stoppade pipan i munnen på dem och sprutade vatten. När vattnet började spruta ur öronen på dem var terminationen slutförd och mitt jobb var klart. Jag hann med ett flertal uppdrag innan jag vaknade.

Krampus
2009-04-08, 10:24
Drömde att jag åkte rymdskepp med kolo-medlemmen Userfriendly.
Jag kom på meningen med livet vi tror att vi lever här. Egentligen har vi varit på väg genom rymden till tusentals år. Under tiden har vi kopplat upp våra hjärnor mot det vi just nu tror är våra liv, för att hålla skallen aktiv. Som i Matrix typ.
Det tar lång tid att åka rymdskepp. När vi kommer fram börjar det riktiga livet.
Ganska cool dröm.

Osten80
2009-04-08, 10:39
Haha, bra dröm Krampus.
Min var inte riktigt lika djup. Jag och en polare fick top secret passerkort till ett fort knox-liknande ställe. När vi efter många säkerhetskontroller som fingerscanning, passerkort, och förhör kom in, så visade det sig vara en hel byggnad full med glass och chokladsås i tusentals olika varianter och märken.

mjeuuu
2009-04-08, 10:48
Jag minns inte särskilt mycket, men det jag minns är att Kenny höll på dö och för att bryta trenden försökte jag rädda honom. Han hade blivit uppäten av en gulaktig genomskinlig bläckfisk och jag bestämde mig för att försöka sprätta upp bläckfisken och få ut stackars Kenny. När jag väl skulle göra det så var bläckfisken helt plötsligt väldigt liten, typ som en liten leksak. Jag lyckades inte rädda honom och av någon anledning stod det om händelsen i tidningen.

Jag borde kanske titta mindre på South Park...

spange
2009-04-08, 10:56
Jag minns inte särskilt mycket, men det jag minns är att Kenny höll på dö och för att bryta trenden försökte jag rädda honom. Han hade blivit uppäten av en gulaktig genomskinlig bläckfisk och jag bestämde mig för att försöka sprätta upp bläckfisken och få ut stackars Kenny. När jag väl skulle göra det så var bläckfisken helt plötsligt väldigt liten, typ som en liten leksak. Jag lyckades inte rädda honom och av någon anledning stod det om händelsen i tidningen.

Jag borde kanske titta mindre på South Park...

Nej, Där blir det nej! Bestämt nej. man skall icke dra ner på sitt South Park tittande:D ty det är det bästa som finnes.

Rodge
2009-04-08, 11:02
kommer inte ihåg :/ jag har en massa småminnen i huvet men jag kan inte sätta ihop dom till ett helt sammanhang/en hel frekvens

Måste bara påpeka.. Du menar väl sekvens? :P

Botrik
2009-04-08, 11:20
Jag drömde att jag och några välbekanta ansikten (som jag inte minns nu) ständigt blev jagade av en Tyrannosaurus Rex i något villaförorts-aktigt område åkandes i...ja, vad var det vi åkte i? Jag minns inte riktigt, inte var det en bil i alla fall. Den här Tyrannosaurus Rexen har jagat mig i drömmar förut också, läskigt..

jaaaaag
2009-04-08, 11:22
Drömde att jag hade fem ringormar mitt i pannan :/

userfriendly
2009-04-08, 12:14
Drömde att jag åkte rymdskepp med kolo-medlemmen Userfriendly.
Jag kom på meningen med livet vi tror att vi lever här. Egentligen har vi varit på väg genom rymden till tusentals år. Under tiden har vi kopplat upp våra hjärnor mot det vi just nu tror är våra liv, för att hålla skallen aktiv. Som i Matrix typ.
Det tar lång tid att åka rymdskepp. När vi kommer fram börjar det riktiga livet.
Ganska cool dröm.

Har du suttit och läst i meningen-med-livet-tråden kanske?
Är iaf stolt över att få vara med i just DEN drömmen ;)

Själv drömmer jag om mindre häpnadsväckande saker, som för tidiga utlösningar och besvikelse tex. *whatever*

Fatalist
2009-04-08, 12:16
Gamla vanliga. Jag antingen slåss och vinner, eller så har jag sex med någon jag precis träffat. Varje dröm är ett skojigt äventyr.:)

ceejay
2009-04-08, 12:17
kommer inte ihåg. :(

userfriendly
2009-04-08, 12:19
Gamla vanliga. Jag antingen slåss och vinner, eller så har jag sex med någon jag precis träffat. Varje dröm är ett skojigt äventyr.:)

Du har lite hybris I think :cool:

När jag ändå är så jävla uttråkad och understimulerad kan jag ju tillägga att jag har haft tre st sexmardrömmar om Micke Persbrandt också. Det var iof ett tag sedan, inte i natt..

Fatalist
2009-04-08, 12:22
Du har lite hybris I think :cool:

När jag ändå är så jävla uttråkad och understimulerad kan jag ju tillägga att jag har haft tre st sexmardrömmar om Micke Persbrandt också. Det var iof ett tag sedan, inte i natt..

Ha ha, ja det tror jag med. Nästan alltid slåss, eller kanske till och med bli jagad av flera, sen ta deras vapen och döda dem. Sen komma in i ett nytt rum/hus/lektionssal/båt och se en tjej, ta tag i armen och smyga undan och ha sex. Vad är boten egentligen?

kalle_banan
2009-04-08, 13:53
Jag drömde här om morgonen att jag var på en brygga. Det var soligt och min mamma var där. Plötsligt ser jag en makrillfärgad gädda simma förbi blixtsnabbt, jag lyckas följa den med blicken ganska länge. Ute i sjön ser jag fler gäddor simma omkring. Jag ropar på mamma och säger åt henne att kolla på gäddorna.
Sedan får jag syn på tre gammelgäddor som ligger och lurar en bit bort på bryggan. Jag smyger dit för att kolla på dom, jag märker att jag måste sväva över bryggan för att se dom, så jag svävar dit och tittar. Min mamma kommer och tittar också, då får jag för mig att ta fram min pilbåge och skjuta en utav dom. Så jag försöker ställa mig ner så jag får balans, men jag lyckas inte utan jag fortsätter sväva, jag har dessutom svårt att sikta eftersom min syn är suddig och solen lyser starkt (just den morgonen lös solen starkt på riktigt). Så jag försöker lägga mig ner på bryggan, men jag upptäcker att jag måste skjuta från andra sidan gäddan för att kunna skjuta den öht.
Det slutade med att jag vaknade då.

Scratch89
2009-04-16, 06:00
Konstigaste drömmen på länge. En hel drös kolomedlemmar var med, och vi var på någon slags festival eller folkfest (typ Göteborgskalaset). Drömmen verkar vara en logisk förklaring av min aktivitet på forumet igår.

De som var med var, i hyfsad inbördes ordning, Tolkia, Mikaelj, Eddie Vedder, Cilia, Ryska Raketen och Mystic. Drömmen hängde ihop rätt så bra, men jag kommer inte ihåg många delar nu så här en timma efter att jag vaknat. Jag vet dock att jag körde bil nånstans (jag, Mikaelj, RR och Mystic i bilen), men fick stanna för att MikaelJ skulle kräkas, då han hade ätit för mycket turkisk yoghurt. Då skrattade vi andra rått och sa typ "Höhö, inte konstigt att han kan äta hur mycket han vill på LCHF och ändå vara smal!". :D

Sen var det bara en trevlig stämning. Jag och Tolkia diskuterade TV-serier, tro det eller ej.

Genesis
2009-04-16, 06:26
Jag drömde att jag var på väg till en kompis flickvän för att ha sex, hon hade ringt innan och tydligt uttryckt detta. På väg till henne kraschar ett plan cirka 50 meter ifrån mig och jag blir istället inblandad i det kaoset. :(

skaparn
2009-04-16, 08:40
Att jag tatuerade mig. Det är ett omen som inte kan bortses från.

elo_
2009-04-16, 08:51
strange my dreams have been tonight... monsters!

införskaffade dead space till ps3 igår och maniade 8h på en gång. :D kan kanske ha något med det att göra..

värstingen
2009-04-16, 10:12
Jag drömde att jag fick hjälp med ett mattetal av en skitfin tjej på skolan, vaknade av att det avfyrades i kalsongerna. Weird.

Scratch89
2009-04-16, 11:16
Jag drömde att jag fick hjälp med ett mattetal av en skitfin tjej på skolan, vaknade av att det avfyrades i kalsongerna. Weird.

Tycker du om matte så mycket?

Tryman
2009-04-16, 12:29
Tycker du om matte så mycket?

Gick inte du på matten för mattefrökens skull? *slap*

Three pigs
2009-04-16, 12:40
Gick inte du på matten för mattefrökens skull? *slap*

mattefröken var 61 år och hade hår på benen.

shibi
2009-04-16, 12:45
Gick på en sandväg ära mig, och en piket buss stod där, och arrestera massa pundare (bor bredvid ett "behandlingshem")

En pundare i min ålder (såg väldigt bekant ut) börja kräla efter mig fett snabbt och högg mig i vaderna med en kniv så jag sprang skit sakta. Så jag var tvungen att hugga honom i ryggen gång på gång. Men han sluta aldrig kräla efter. Sjuk dröm, kändes väldigt verkligt.

Men mest skrämmande är att jag blev stressad, men reagera inte speciellt starkt. Och mycket blod var det.

Drömde också jag fick en ipodklocka med en lucka:S som jag målade från vit till svart. Samt att brorsan lacka och la sitt tangentbord i en buske där det regna, som jag sedan tog.

:Virro

Tryman
2009-04-16, 12:46
mattefröken var 61 år och hade hår på benen.

Fail :laugh:

rolf
2009-04-16, 13:04
Jag drömde att jag postade en bild i medlemsbilder-tråden, och King Grub gnällde på att baksida axlar släpade. :(

sunkan
2009-04-16, 13:13
Jag äter medicin mot malaria som tydligen gör att man kan drömma mycket mer än vanligt och den biverkningen verkar gälla mig.

Drömmer sjuka drömmar varje natt nuförtiden. Inatt så blev jag jagad av rottweilers. Igår så var det jag som skylle skydda Sverige mot fienden från öst. Och alla drömmar bli sjukt verkliga och långa.

jaosef
2009-04-17, 12:08
Drömde att jag placerade en tjej från min skola i ett gigantiskt tomt glas. Rymde antagligen några hundra liter. Sen fyllde jag glaset med mjölk, fortfarande med henne i glaset. Sen ställde jag glaset på en stor spis och började värma upp det hela. Jag gav henne också en stor magnet som hon fick hålla i, så att hon skulle fungera som en kompass.

Krampus
2009-04-24, 15:09
Kolodröm i natt.
Bubbe och Bertbert brottade ner en stor björn. Det var i Sthlm, de var glada och satta handfängsel på den. De hjälpte mig i något yrke.. Det var typ min uppgift att gripa björnen, men jag höll på med något annat och de gick emellan. De var glada, lite Starsky and Hutch-style.
Sedan fick jag Mela gång att gråta gång på gång. Jag förstod inte varför. Hon hade fint lockigt hår. Minns bara fragment nu.

kaer
2009-04-24, 15:28
För ett par nätter sen drömde jag att jag drack konjak. Den här vita våren jag håller på med verkar ta hårt på mig.

sandstorm
2009-04-24, 16:11
Inte inatt, men den konstigaste och en av de obehagligaste drömmarna jag har haft gick ut att jag av någon anledning amputerade en arm. Då tyckte jag att det blev ojämnt och bad sådeles läkarna att amputera även den andra armen vilket också gjordes. Då insåg jag problemen detta medförde.

Carolinew
2009-05-06, 15:10
Hade en sjukt konstig dröm inatt. Det var en massa saker men en av grejerna var att min proteinshaker brann upp! Från ingenstans bara började den brinna och sen försvann den helt och hållet utan rester. Helt sjukt :D

C.E.J.
2009-05-06, 15:18
Drömde dels att min mormor dött. Ett år innan hon dog hade hon blivit mordhotad eller misshandlad eller nåt sånt. Som senast när jag drömde om mormor så bodde hon inte där hon bor egentligen.

Sen drömde jag att jag hade gift mig med nån jag knappt pratat med. Söt förvisso men ändå liksom. På bröllopsnatten insisterade en klasskamrat från grundskolan att sova i vår säng, vilket varken jag eller frugan accepterade. Sen ville jag iaf inte ha sex för ingen av oss hade kondomer, vilket gjorde min fru sur.

coxie
2009-05-06, 15:19
Inte inatt men för typ två veckor sedan drömde jag att jag var gravid, och ja jag är en pojke. Låter som en kul dröm men av någon anledning var det en fruktansvärd mardröm. Jag hade en sån galen ångest i drömmen över att jag skulle bli farsa och ångesten satt i rejält när jag vaknade. Jag är inte direkt rädd för att få barn, men det är inget jag önskar.

Aldrig varit med om att så tydligt känna snudd på panikångest i en dröm och det var fan ingen trevlig erfarenhet.

rooz
2009-05-06, 16:39
Jag var på hockeyträning och helt plötsligt börjar klubban falla isär*screwy*

Sedan började hela utrustningen falla isär och till slut var det bara understället kvar...

Och någonstans där vaknade jag:)

C.E.J.
2009-05-16, 16:39
Drömde lite konstigt. Jag stalkade Slarti och Eddie Vedder. Båda bodde i Uppsala och var studenter, vilket ju stämmer för Eddie men inte för Slarti. Jag såg en grupp människor där jag visste att Eddie borde vara, men jag såg honom inte. Jag såg nån som var lik honom men han var väldigt lång och jag har för mig att Eddie är 170-something? Jag kunde inte hitta Slarti heller men jag kände hans närhet.

Sen helt plötsligt ser jag ett kontor. Slarti är läkare och har en patient. Hans sekreterare är närvarande. Patienten är en kvinna som vill få anabola steroider utskrivet, men Dr. Slarti vägrar. Patienten tar då av sig glasögonen eller släpper ut håret eller nåt sånt, och det visar sig att hon är en milf. Hon vädjar då åter till Dr. Slarti om ett recept och säger att hon gör vad som helst samt föreslår att de ska gå till hans kontor (där de ju redan är, men drömmar usually don't make sense anyway). Dr. Slarti verkar då mer öppen för att skriva ut nåt, undertonen är förstås att Dr. Slarti och patienten ska gå iväg för lite sexy time. Slartis sekreterare verkar inte särskilt överraskad över doktorns beteende, men hon är iaf inte särskilt förtjust i det.

That's all folks. Uppsala i drömmen såg öststatsaktigt ut.

Chaan
2009-06-04, 12:35
Att Nina hade en lång utläggning med klagomål på något jag skrivit.

Supercharger
2009-07-31, 09:02
Jag skulle lära mig att flugfiska, självklart var jag riktigt grym på det första gången. När jag väl skulle ut och fiska så insåg jag att jag var inne på gymmet och fiskade, lite begränsade kastmöjligheter. Rätt som det var så fick jag hugg! En gädda med 2st huvuden som var så äcklig att att jag inte ville ta i den.

MojjMojj
2009-07-31, 09:35
Drömmer så satans mycket nu när jag tar ZMA. Helt fantastiskt faktiskt och kul. :D

rooz
2009-07-31, 09:50
Drömde om bottenlöst puder och strålande sol, jag börjar längta efter vintern nu*cry*

snej
2009-07-31, 09:55
Jag drömde att jag var inne i typ vita huset hos Barack Obama eller nåt, det var väldigt konstigt för vi fick komma in bakvägen men det såg ut som en gammal källare, fast det var ändå inte på ''riktigt''. Och när vi var inne så kastade vi ''spawngrenades'' hahahha alla som spelat Killzone vet vad det är iaf :P

kalle_banan
2009-07-31, 10:02
Jag var på en brygga med ett fiskespö, jag minns att draget var en vobbler av frigolit, gråaktig. Jag stod där och kastade en stund, tills det kom nån överviktig gubbe som var entusiastisk som fan, han använde ett silvrigt skeddrag och kastade mot ett område där fiskarna hade börjat vaka en del. Han kastade som en tok och vevade in snabbt som fan, och blev väldigt frustrerad när han inte fick ngt. Lite senare la jag ifrån mig mitt spö och plockade upp min gitarr som låg på bryggan, jag hoppade över till en liten minibrygga som var 1.5x1.5m och cirka 1.5 meter från den stora bryggan, sen kom mina bröder och då ville jag hoppa tillbaka till den stora bryggan men jag vågade inte för jag kunde falla i vattnet med gitarren, och då var jag längre än 1.5 meter från stora bryggan också, men jag hoppade och höll på att falla i vattnet, så mitt i luften styrda jag om fallet så att jag föll i vattnet på motsatt sida jag var på väg mot (jag var på väg mot stora bryggan/land men landade längre från stora bryggan/land) och la gitarren mjukt på lillbryggan och landade i vattnet. Jag gick ur vattnet och räckte gitarren till min bror, och då var lillbryggan kanske 1 meter från storbryggan... Sen skuttade jag över.

Av nån anledning började vi sätta väggar och tak på storbryggan, och det var en massa folk på den nu, min syster, min brors flickvän och några äldre kvinnor. Jag räknade ut att vi inte behövde sätta panel på alla väggar för vissa väggar var täckta av små hyllor redan, men sen kom jag på att nu kunde man ju inte fiska ifrån bryggan längre... Så mot slutet av drömmen började vi riva väggarna, och då tyckte jag det var smart att vi inte behövde sätta panel på alla väggar, för då var det ju mindre att riva. En anslagstavla som min bror hade en gång i tiden satt på väggen också, och vi var tvungna att plocka loss alla stift och smålappar som han hade satt upp innan vi kunde fortsätta riva väggarna, det tyckte jag var jobbigt. Sen tänkte jag på hur man kunde effektivisera det till nästa gång genom att dra loss plankorna som satt fast i bryggan och lyfta bort väggarna/taket i ett stycke.

Sen drömde jag nått om trähantverk också, och en snubbe som jag kände en gång i tiden var med i drömmen.

Joakim pettersen
2009-07-31, 11:32
Snej konstig dröm:D

Versus
2009-07-31, 11:36
Jag drömde att jag hängde med en kollega från jobbet som just hade gjort slut med sin sambo sedan 16 år tillbaka. Hur fan det nu går ihop när han bara är 27..

Sedan kom tyskarna, jo faktiskt, och vi joinade hemvärnet men jag klanta mig med en gasoltub och sprängdes i luften.
Sen vakna jag. Trevlig dröm sådär på morgonkvisten.

Chaan
2009-07-31, 13:24
Helt normala saker. Först att jag var och tittade på en stor lada som var delvis inredd som bostad (fast jag undrade vart man skulle köra in bilarna). Sen att jag träffade en gammal vän.

Kimball
2009-07-31, 14:45
Skitläskigt, drömde och vaknade/somnade om flera ggr inatt pga dota / HoN drömmar trots att jag knappt spelat det. iPhonelanseringen gjorde natten väldigt stel också >_<

Chaan
2009-08-30, 21:14
Drömde att jag satt vid en eldstad i en värld som liknade Rivendell. Där fanns människor och alver. Någonstans i bakgrunden fanns det orcher. Jag lyssnade på en av den världens musikaliska mästare: jämförbar med vår världs Mike Oldfield eller Phillip Glass. En man kom fram till mig där jag satt med en gitarr i handen vid eldstaden i samlingssalen. Han sade åt mig "kan du spela det där" - och syftade på det jag just lyssnat på. Jag greppade gitarrhalsen och nitade det första ackordet. Det andra ackordet fick jag delvis fatt på.

När jag vaknade greppade jag gitarren. Här är låten

http://www.ubetoo.com/chaan_se/19066

ceejay
2009-08-30, 21:18
kmr inte ihåg, återkommer imorrn ;)

Pungis
2009-08-30, 22:27
Skrev till en kompis så jag postar texten här

Jag va utomlands nånstans.. me dig.. Massor folk från kanada där, men de va nåt annat land.. Vi hängde, pussades, gjorde massa skumma saker.. Sen va de nån olycka så alla tog på sig brandmannatuber och hoppa i vattnet.. När jag andades kom det upp snorkall koldioxid dock, inte luft.. Anyway vi simmade och greja.. jag dök lite under vattnet, och en massa folk som tittade på sa;
"hey your not supposted to go under the water!"
och jag sa "its okay, im swedish!"

tobbo
2009-08-30, 22:38
Skitläskigt, drömde och vaknade/somnade om flera ggr inatt pga dota / HoN drömmar trots att jag knappt spelat det. iPhonelanseringen gjorde natten väldigt stel också >_<

Då kan man undra hur illa det är ställt nu. :D

LadyG
2009-08-30, 23:39
Natten som gick drömde jag att Tjejmilen förlagts till hinderbanan vid Karlbergs slott. Det var faktiskt riktigt traumatiskt att inse att man skulle tillryggalägga en mil. Där. Så snabbt som möjligt.

Jag var glad att vakna.

Yes
2009-08-31, 06:26
Drömde att jag var på drog-rehab där jag snortade kokain och blev tuggad på smalbenet av en bäver.

rooz
2009-08-31, 06:59
Drömde att jag vakande, var sen som fan till jobbet och kunde inte hitta min mobil. Sedan vakande jag av väckarklockan:Virro

Alfred Nobel
2009-08-31, 07:03
Att jag spelare golf med någon kändis

CiB
2009-08-31, 07:23
Jag tränade ett ryggpass, första set i lat pulldown, och vikten jag tidigare hade varit slut vid efter 8-10 reps blev nu istället 20 reps, tack vare att det var snygg tjej bakom mig som pushade på....*flex*

En tjej jag känner till kom hem & hade vinterkräksjukan...inte kul alls, efter den drömmen handlade det mesta jag drömde om sjukdom, feber, smärta och kräkerier...*spy*

victor_n
2009-08-31, 07:57
En tjej... *popcorn*

Chaan
2009-10-02, 22:21
Jag var på Ninas födelsedagskalas. På slutet skulle jag massera hennes rygg. Vi båda råååkade vara completely nekkid men vi höll stilen. Så hon låg i sängen och jag masserade hennes rygg sittandes bredvid.

myrmeldjyr
2009-10-02, 22:40
Det knasigaste jag drömt NÅGONSIN!
Åkte på någon skateboardliknande grej igenom Europa, I LUFTEN..
Jaja, hursomhelst så landar jag i Ryssland, allt är kolsvart och sotigt, ryker somfan och lite skottsalvor avlossas då å då.
Ser SNICKERS märket på ett stort jävla hus som bolmar ner stan..
Flyger in där å sätter mig i en soffa, helt öde, men åt lite snickers & drack lite cola.
Utforskade hela huset tills jag kom till något knasigt lager, fanns tydligen allt. Så jag letade upp datordelar (har tittat på datorer senaste dagarna, så det är säkert därifrån detta knasiga kom in i drömmen).
Försöker hitta Nvidia 260 & diverse delar.. Dock hittar jag bara massa jävla kretskort gjorda på legoplattor.. Helknasig dröm, när jag äntligen hittar en riktig del så tar ju drömmen slut och jag går till skolan.. I princip. Det konstigaste jag drömt, men också den mest avslappnande.

Frillan
2009-10-03, 00:01
Hade en dröm inatt som jag vill tillbaka till...

Drömde att jag hade en riktigt stark och vacker romans med en helt underbar tjej. Jag var skitkär....Sen gick klockjäveln igång.

Osten80
2010-04-09, 12:07
I natt fanns det som vanligt tillräckligt med drömmaterial för att skriva ett filmmanus, men det som stod ut mest var att jag ströp Margaret Thatcher med en telefonsladd, och känslan när jag gjorde det var inte oangenäm.

renad
2010-04-09, 12:11
Drömmer typ aldrig så jag kommer ihåg det längre, nästan så att man blir lite avundsjuk när man läser om en dels nattliga äventyr.

tsp
2010-04-09, 12:13
Hade en dröm inatt som jag vill tillbaka till...

Drömde att jag hade en riktigt stark och vacker romans med en helt underbar tjej. Jag var skitkär....Sen gick klockjäveln igång.

Det känner jag igen!! :( Så jävla hemskt är det verkligen när man vaknar! Känns som om ens flickvän typ helt plötsligt bara skulle dö och försvinna. :(

Snafu
2010-04-09, 13:01
I natt fanns det som vanligt tillräckligt med drömmaterial för att skriva ett filmmanus, men det som stod ut mest var att jag ströp Margaret Thatcher med en telefonsladd, och känslan när jag gjorde det var inte oangenäm.

Du bör byta ut kvinnan till Gordon Brown. Han kommer gå till historien som världens sämsta finansminister och tillika PM.

Prime mentalist av rang (riktig gammalsocialist).

Osten80
2010-04-09, 13:19
Du bör byta ut kvinnan till Gordon Brown. Han kommer gå till historien som världens sämsta finansminister och tillika PM.

Prime mentalist av rang (riktig gammalsocialist).

Det finns ju en anledning till att det var just Thatcher, men jag är bara ett antal år för sent med strypandet.

Chaan
2010-08-17, 14:22
Att det fanns en liten by i södra Gävleborgs län med genomgående lika billiga hus som i verklighetens övre Norrland. Uttrycket "det var bara en dröm" kommer väl tillpass.

Chaan
2010-10-26, 17:29
Drömde att jag läste på Kolozzeum och Kwon hade startat diskussionen "chaan.se är Kwon-crazy"

Jag hade i drömmen skrivit två artiklar om Kwon varav den ena ett bildreportage med en stor bild på hans lats/rygg :cool:

Doctor Snuggles
2010-10-26, 17:40
Jag hade en dröm om att min laptop blev stulen och jag hade ingen backup. Hela mitt liv var på den datorn. Vaknade i skräck, men mindes snabbt att jag inte har en laptop.
Det var skönt. Nu ska jag gå och göra en backup.

Robbelibob
2010-10-26, 17:44
Naken kvinna som jag skulle ha sex med, fast jag kollade på porr istället.

Osten80
2010-10-28, 06:52
I natt drömde jag att jag fick ett cancerbesked och att den satt i hjärtat och spred sig snabbt. Jag svarade att jag inte trodde på att jag hade cancer. Då förvandlades läkaren till min gamla psykolog, blev hotfull och drog kniv.

Kan man få cancer i hjärtat?

Sparven från Minsk
2010-10-28, 07:32
Drömde att jag skrapade fram en 10 kr vinst på en trislott. Lotten var speciell, en "dagslott". I rutan hur många gånger pengarna man vunnit skrapade jag fram gånger 10000!
Det knepiga var bara att dagslotten var tvungen att lämnas in innan klockan 15:00 annars var den ogiltig. Gissa vad klockan var, jo 16:00 :smash:

mangs
2010-10-28, 08:12
Drömde att bilen stannade på motorvägen.
Drömde att jobbet strulade mer än vanligt.
Drömde massa små osammanhängande snuttar där jag försökte lösa problem utan att lyckas.

Absolut värdelös natt men det beror troligtvis på alla de bitar jag försöker få ihop i jobbstressen. Kom på igår kväll att mitt liv är perfekt just nu, utöver jobb-biten, den tynger dock ner mig väldigt just nu så fixar jag bara den så blir det happy mangs igen.

fiskebulle
2010-10-28, 09:23
Ibland är det skönt att jag verkligen inte har något minne utav mina drömmar.

Elso
2010-10-28, 09:40
Drömde om turbulatorern och vagkant på brickor.

Oljan kunde inte turbulerar rätt eftersom vagkanten var åt fel håll.

Märkligt.

Rikard Jansson
2010-10-28, 09:51
Same old same old, slagsmål där ingen verkar bli andfådd eller skadad (smärtan är dock högst påtaglig) och slutar med att jag eller min motståndare blir totalmosad av en bil/ångvält (eller vad som nu finns i närheten som är tillräckligt för att i en action-film kunna döda någon) efter timmar av bråk. Börjar bli riktigt trött på såna drömmar nu.

stevebc
2010-10-28, 11:31
Drömmen började med att jag irrade runt på ett studentområde här i Lund efter en fest som kommer hållas på lördag (halloweentema). Hade fet minneslucka och jättemycket ångest. Drömmen blev som ett detektivarbete där jag försökte lista ut vad jag hade gjort under kvällen och hur pinsamt det var. Gick igenom samtals- och meddelandelistor i mobilen bl a. Minns även att jag då, när jag började nyktra till, gjorde ett framträdande i Idol i Lars Erikssons kropp (han som sjöng som Bob Dylan). Jag har glömt vilken låt det var han/jag hade valt men det passade inte alls med "vår" sångröst. Tillika på det var jag jätteblyg när sjöng inför juryn eftersom jag höll på att nyktra till så det lät väldigt nedstämt. Blev totalsågad av Laila, medan Anders Bagge hoppade av förtjusning.

Jag tror detta tyder på att jag:
1. Måste dricka och festa mindre.
2. Måste skära ner på Idol-tittandet.

Nitrometan
2010-10-28, 11:38
Steve, menar du att du försöker säga dig nåt i dina drömmar?

stevebc
2010-10-28, 13:02
Jag vet inte, men det känns som det finns en sensmoral i berättelsen. Eller snarare två.

Nitrometan
2010-10-28, 13:24
Kan man få cancer i hjärtat?
Ja.

Fast det är ovanligt. Tror att siffran ligger på mindre än ett fall per miljon människor per år.

Kek
2010-10-28, 13:27
Drömde att jag var ute och festade och var totalt jävla fackat. Det sjuka var att det var i princip lika roligt om inte bättre som att vara ute på riktigt bara det att jag slapp vakna upp med fet ångest, illamående och betydligt fattigare och på toppen av allt i min egen säng. Någon borde uppfinna någon sorts drömsimulator snart tycker jag! Hade köpt en dirr.

stevebc
2010-10-28, 13:59
Drömde att jag var ute och festade och var totalt jävla fackat. Det sjuka var att det var i princip lika roligt om inte bättre som att vara ute på riktigt bara det att jag slapp vakna upp med fet ångest, illamående och betydligt fattigare och på toppen av allt i min egen säng. Någon borde uppfinna någon sorts drömsimulator snart tycker jag! Hade köpt en dirr.+1!

Vaknade med sådan ångestbefrielse som var helt underbar.

Jajje
2010-10-28, 15:01
Drömde att jag arbetade som lärare på en skola där jag tidigare vikarierat (låg/mellanstadieskola). En lärarassistent var riktigt, riktigt jobbig och jävlig mot mig. Till slut började han knuffas - jag fick jag nog. Jag knuffade tillbaka och sa till honom att hålla sig borta från mig - vilket leder till att alla de andra lärarna rusar in och griper tag i mig och släpar bort mig till häktet (toaletten) där jag blir inlåst, för att invänta rättegång. Jag blir sedan dömd under en någon bisarr rättegång för ett okänt brott som jag inte fick informeras om. Det fanns också en jury som bestod av ett gäng andraklassare. En jury som för övrigt bara kastade saxar på varandra(?). Efter att domen fallit rymer jag och springer till skogs. Lagom förvirrad vaknar jag sedan..

Osten80
2010-10-28, 15:02
Ja.

Fast det är ovanligt. Tror att siffran ligger på mindre än ett fall per miljon människor per år.

Ok, där ser man.

jaosef
2010-10-28, 15:16
Senaste 2 veckorna har jag nästan alltid drömt om något som har koppling till matematik.. riktigt illa; men det har blivit så då det har varit tentaperiod nu. Drömmer om matriser, fast istället för tal så kan det vara annat som jag ska göra radoperationer på. Diffust och härligt :D

ceejay
2010-10-28, 15:28
drömde om att jag blev bannad från kolo av zbumbi, inte inatt men inte för så länge sen.

Ångesten lade sig när jag vaknade.

Kwon
2010-10-28, 15:35
Drömde om en Koloit (nej, det var inte Arne Persson trots att många gör det) :D

stevebc
2010-10-28, 15:40
drömde om att jag blev bannad från kolo av zbumbi, inte inatt men inte för så länge sen.

Ångesten lade sig när jag vaknade.Hehe. För ett tag sedan så drömde jag tre nätter under en rätt kort tidsperiod att en användare blev avbannad. Vaknade upp och blev lite ledsen när jag insåg att det bara var en dröm. Inte ledsen som i att jag började böla, men typ "jaha, fan..".

champion
2010-10-28, 21:50
Drömde att jag vann Vasaloppet *flex*

Nitrometan
2010-10-29, 07:38
*cupid*

Jag drömde om Kwon. :thumbup:

Good times.

Luttis
2010-10-29, 09:51

Samma här. En aktiv koloit och en bannad (och det var inte Arne den här gången heller)

Betyder det att man hänger på kolo för mycket? Antagligen..

Cilia
2010-10-30, 10:09
Jag drömde om att jag var tvungen att mitt i natten gå upp och testa massa smakbitar av olika rätter.

När jag väl satt där i sängen och letade efter rätterna som hade kommit ut genom väggen så förstod jag att det var en dröm.

Cilia
2010-10-30, 10:11

Ångesten lade sig när jag vaknade.

Drömde att jag vann Vasaloppet *flex*

Samma här. En aktiv koloit och en bannad (och det var inte Arne den här gången heller)

Betyder det att man hänger på kolo för mycket? Antagligen..

Luttis, absolut. Jag skulle ordinera alla er att ta en månads rehab från kolo

champion
2010-11-13, 10:34
Var en ung kille som satt i rullstol som hade blivit skjuten i huvudet. Så jag och 4st lade honom på gräset bredvid en skola. Han var stel som en pinne. Sedan började han röra på sig och vi sprang in i skolan. Men då kom det en till död person och slog in rutan. Så vi sprang längre in i skolan och började gömma oss. Varje person dom hittade började dom äta på och blev ännu större(större muskler).
Så tror jag det var Eddie Vedder som jag såg inne i skolan och åt på en arm. När jag fick se "Eddie Vedder" Så krossade jag rutor och försökte springa där ifrån. Men han var för snabb och slog ner mig och sen vaknade jag.

champion
2010-11-13, 10:35
Luttis, absolut. Jag skulle ordinera alla er att ta en månads rehab från kolo

Tror jag behöver två månader nu!*gah!*

Chaan
2011-01-06, 04:14
Två mardrömmar i rad. Den ena att jag bodde i en stad. Den andra att jag kommit på kant med en postorderfirma som sålde kosttillskott. Vaknade och båda var fortfarande faktum. Mina mardrömmar är nästan alltid verklighetsförankrade. *dra täcket över sig*

Vunnis
2011-01-06, 10:20
Jag drömde att jag åkte bil med Madame på backaplan (typ.. stan?) för att hon skulle handla nånting. Hennes pappa var nog med också och hon skrev allting med vit text...? *screwy*
Jag vill reklamera min dröm för jag förstår den inte =/

hahavaffan
2011-01-06, 12:04
Drömde för första gången i mitt liv, som jag kan minnas, att jag dog. Det var en vätebomb som tog mitt liv... kanske berodde det på att jag såg Terminator 2 precis innan jag somnade ;)

Kwon
2011-05-07, 17:31
Drömde om Mega Mass 2000 och att Xtronal skulle skriva en tråd på Kolo.
http://outsidemma.com/forum/misc.php?item=21&download=0

Xtronal
2011-05-07, 17:35
Drömmen var väldigt sjuk.. eller, ja. Jag drömde om 130kg finsk sisu. Han lärde mig hur jag skulle bänkpressa, sen skulle jag in i hans gym. Innan man fick komma in i gymmet var man tvungen att sätta på sig ett par gummistövlar och hoppa ner i en svävande hink med fötterna.. Det var en jätte kaxig blondin bakom mig i kön och ja.. sen hände det inte så mycket mer. Blev skjutsad i en BMW också.

http://80.65.199.26/upload/59460/dynamic/3_w229h0.jpg

olander08
2011-05-07, 17:41
Hade faktiskt en riktigt trevlig dröm i en dröm inatt. Jag kommer endast ihåg att jag i drömmen drömde, vaknade upp från drömmen i drömmen och insåg att det var en dröm, men inte att jag fortfarande drömde. Vaknade sedan upp från drömmen vid sex-tiden och låg och njöt av hur episk drömmen faktiskt hade varit, men glömde att anteckna vad som hände så nu sitter jag här lite ledsen att jag inte kommer ihåg någon av drömmarna.

Ristretto
2011-05-07, 19:03
Jag drömde att jag körde motorcykel. Sedan vaknade jag och kände sorgen över att bara var en dröm...

Erection
2011-07-07, 09:24
Jag har väldigt många gånger drömt om att jag ska träna, men det blir aldrig av.. I en utav drömmarna så befann jag mig i en mörk åker mitt ute i natten. Bredvid mig fanns det en busshållplats, jag själv låg i benpressen redo för att påbörja mitt första set (vad benpressen, busshållplatsen gjorde mitt ute i åkern vet jag inte). Av någon konstig anledning så kommer jag inte igång och blir distraherad flera gånger. Helt plötsligt så flyger det förbi ett blad som jag av någon konstig anledning börjar jaga för att slå ihjäl.. Det slutar med att bladet lett mig till en stad och helt plötsligt så får jag syn på en till benpress liggandes mitt ute i ingenstans och vaknar till :smash:

feyin
2011-07-07, 09:28
Jag drömde om att min mormor ville ha aktiv dödshjälp genom att jag skulle kväva henne med en kudde. Det var helt sjukt för hela släkten var där och hejjade på mig medans jag desperat försökte att stoppa det hela. Till slut steg kusinen in i mitt ställe och fullbordade dådet.

Snobbe
2011-07-07, 09:38
Folk har såna härliga och sjuka drömmar, det är otroligt sällan jag faktiskt drömmer eller jag tror jag drömmer men det gäller väl att vakna i rätt tillfälle för att komma ihåg? Eller hur funkar den där skiten.... Iaf jag kommer aldrig ihåg att jag drömt eller ja det kanske är en gång varannan månad.

Rusk
2011-07-07, 11:00
Hade en riktigt äcklig dröm inatt, att min sambo var en hermafrodit! Mådde fan illa när jag vaknade:(

jockke
2011-07-07, 11:06
Hade faktiskt en riktigt trevlig dröm i en dröm inatt. Jag kommer endast ihåg att jag i drömmen drömde, vaknade upp från drömmen i drömmen och insåg att det var en dröm, men inte att jag fortfarande drömde. Vaknade sedan upp från drömmen vid sex-tiden och låg och njöt av hur episk drömmen faktiskt hade varit, men glömde att anteckna vad som hände så nu sitter jag här lite ledsen att jag inte kommer ihåg någon av drömmarna.

Dream-ception...

ceejay
2011-07-07, 11:10
kommer inte ihåg!! :(:(

C.E.J.
2011-07-07, 11:24
Drömde en massa konstigt. Drömmen slutade iaf med att jag gjorde något i ett rum, och då bankade Madame infernaliskt på någon slags bakdörr som jag hade låst. Jag hyrde nämligen rummet av henne och "dörrar ska inte hållas låsta", menade hon. I drömmen såg hon inte ut som hon gör. Jag ignorerade, men hon slutade aldrig banka. Sen ringde väckarklockan.

Lellan
2011-07-07, 11:54
Jag drömde att jag kom på olika förklaringar till mitt halsont och mina onda ben (träningsvärk). Och att Beyoncee låt spelade galet högt med jämna mellanrum, medans jag försökte stå ut med allt ont, och hade så ont i öronen så jag låg och höll för dem.. Samtidigt i min dröm så var lösningen på alla problem att jag aldrig hade avslutat förhållandet som jag gjorde i söndags, och jag försökte komma på hur vi skulle fungera i framtiden. Och jag var så glad att han var där, nära och jag hörde inte vad han sa men tittade in i fina ögon och höll hans hand och kände hans lukt.

08.01 vaknar jag till, kollar på mobilen och inser att jag försovit mig.. :smash: Allt oljud var mobilen (väckningsignalen låter som en gammal telefon, så vet inte vart jag fick Beyoncee ifrån.. *screwy*).

Drömmarna är nog en produkt av träningsvärk, förkylning och olycklig kärlek - sweet dreams.... kan jag ju drömma om. *rolleyes* Edit: sista jag drömde var intressant dock; allt berodde på hiv, och först blev jag arg på killen - sen kom jag på att "då kan vi ju leva lyckliga i alla våra dar!!" Shit va kneeept..

Slartibartfast
2011-08-29, 09:26
Jag och mikaelj ingick i en perkussionstrio, där vi satt och trummade på små tefat med ost och stekt ägg.

creperiet
2011-08-29, 09:30
Det där är så jävla sjukt:D.

awesomooo
2011-08-29, 10:13
Jag och en mycket god vän samlade på olika sorters droger. Vi använde dom aldrig, bara samlade på dom :S

meme
2011-08-29, 10:26
Jag drömde att tänderna var lösa - en jävligt ångestfylld klassiker.

akAn
2011-08-30, 11:32
Fan trodde aldrig att det skulle hända mig men en kolokändis var faktiskt med på ett hörn inatt. Lellan försökte sälja godis till mig och hon var en grymt bra försäljare.

Deceiver85
2011-08-30, 11:51
Det var rena koloträffen i drömmen inatt, men så är dem alla folk man umgås med on a regular basis. Gjorde bort mig ganska rejält i vilket fall som helst.

mangemani
2011-08-30, 12:13
länge sedan man drömde något=/
men i senaste drömmen för ett antal år sedan(vette fan varför jag minns den så väl), så var det en psykopat som ville ha ihjäl mig.
han hade jagat in mig i en gränd och jag hade ingenstans att fly och ut från sin rock så drog han fram en...ost...som han sedan började banka på mig med, efter misshandeln så såg jag hanses ansikte och såg då att det inte var en människa utan en get som jag tros ha sett då jag var liten, vaknade sen....wtf *screwy*

creperiet
2011-09-04, 10:32
Drömde för en timma sen att Landström hade spelat in en porrfilm med sin fru, featuring fontänorgasmer och hela köret. Den var riktigt bra, men av någon anledning tittade jag i drömmen på den med typ akademiska glasögon.

Vunnis
2011-09-04, 10:57
O_Wao skällde på mig och min kosthållning häromnatten, det var inte alls snällt. :(

Frantic
2011-09-04, 11:14
Jag drömde ett flertal olika drömmar om att jag var fruktansvärt pissnödig på diverse olämpliga platser. Bland annat var jag på en klassfest som inte hade toalett men eftersom nöden som bekant inte har någon lag fick jag pissa i diskhon i köket som tyvärr svämmade över.

Kl 04.15 vaknade jag och var hysteriskt pissnödig. Efter ett toabesök var jag 1.4 kg lättare och kunde somna om. Zzzzz

O_Wao
2011-09-04, 13:03
O_Wao skällde på mig och min kosthållning häromnatten, det var inte alls snällt. :(

:laugh: I'm sorry? ;)

Xtronal
2011-09-04, 16:24
Drömde detta
Jag är i Stockholm , fast fortfarande inte, folk säger att det är Stockholm men det är mer en blandning av städer. Sen kör jag bil i staden, jag och min kompis. Vi kör som idioter men polisen gör inget. Sen är det rally och grejer, kommer upp en grön svamp som kan prata (don't ask) , .. Skumt som f*n. Sen kommer det fram en tjej som går i min parallell klass som säger att jag är romantisk och snygg, jag ba wtf? ok. Sen händer det inte så mycket mer.

LoveMachine
2011-09-04, 18:16
Jag har två nätter i rad drömt drömma som centrerat kring att jag varit så djävla trött. Första natten var jag trött eftersom jag jobba närmre tre dygn som roadie (vilket jag gjort i sommar) och fick lyfta tungt och hantera dryga kokainstinna artister. I drömmen så somnade jag stående som var för trött för att kunna ladda ner porr när jag väl blev ledig. I dröm två så var det samma förlamande trötthet fast i ett mer militär scenario. I den drömmen så somnade jag bakom ratten och var så trött att jag inte kunde läsa eller känns igen kompisar.

Undrar hur det skall tolkas.

Duran
2012-01-30, 10:56
I natt drömde jag att jag var en häxa som blev tillfångatagen av en bunt ondskefulla vampyrer som hade jagat mig en längre tid. Jag tror vi hade umgåtts tidigare men att jag hade bytt till den goda sidan eller nåt sånt. Jag blev inlåst i ett hus på en kulle där jag skulle torteras till döds när den skräckinjagande mäktiga ledaren kom hem.

Jag lyckades pressa mig ut genom ett halvöppet fönster medan han var i rummet intill och fly ut i natten nerför backen till en skog. Men han hann ikapp mig. Då framkallade jag nån slags magisk styrka och så hade jag en stor vässad påle som jag högg honom massor med. Jag stack honom i ögat och hela huvet och i munnen så att den vassa spetsen stack ut innanför hans nackhud. Men det gick aldrig hål på huden, den bara töjdes ut från nacken hur mycket jag än tog i. Och han verkade inte bry sig nämnvärt. Sen vaknade jag livrädd och loggade in här för att lugna ner mig.

Dan S
2012-01-30, 19:29
Tar en dröm som hände för ett par år sedan.
Detta hände efter 3 dygns nonstop (förutom mat och 5-6h sömn per natt) naruto tittande.

Jag var akatsuki, ett badass, hade min akatsuki-polare med mig. Det kom fram en invandrare och började bråka och jag kände bara att jag orkade inte så jag tog hans huvud och smällde in det i ett träd så huvudet åkte IN i trädet och fastnade där, hans kropp hängde bara rakt ner.

Plötsligt dök det upp en stor skara av hans bekanta som rusade emot mig. 20-25st, min polare tänkte att nu blire slagsmål!!

Vad jag gjorde nu kändes så verkligt och mäktigt som något jag ALDRIG varit med om.

Jag gjorde detta, fast det såg verkligt ut och kändes så äkta. Efter detta så tog jag ett jätte leap och flög iväg som stålmannen i smallville. Ballaste drömmen någonsin! :hbang:

http://www.youtube.com/watch?v=flltvwIKd5o

www.youtube.com/watch?v=flltvwIKd5o

EDIT: Alla brann upp till stoft, glömde tillägga om folk inte uppfattade!! ^^

rajjan_dammit
2012-01-30, 20:01
Att jag hade deffat fram stenhårda magrutor men att det var ungefär en decimeter mellan dem. Alltså både på längden och höjden. Svinfult.

spoon
2012-01-30, 20:23
Har en återkommande dröm om att jag åker motocross. Jag tar ett stort hopp men istället för att landa så fortsätter jag uppåt. Långt som fan och jag vet att jag kommer falla ned och dö. Då kommer ångesten men jag fortsätter uppåt ändå. Tänk dig flera tusen meter upp. Sen faller jag och precis innan jag ska dö så vaknar jag med ett ryck.

Extremt irriterande.

Robbmeister
2012-01-30, 20:34
Drömde att det började bildas muskler på magen extremt snabbt. Var helt övertygad att jag skulle vakna upp och se ut som en ninja turtle :)

Osten80
2012-01-30, 21:13
Har en återkommande dröm om att jag åker motocross. Jag tar ett stort hopp men istället för att landa så fortsätter jag uppåt. Långt som fan och jag vet att jag kommer falla ned och dö. Då kommer ångesten men jag fortsätter uppåt ändå. Tänk dig flera tusen meter upp. Sen faller jag och precis innan jag ska dö så vaknar jag med ett ryck.

Extremt irriterande.

Haha, jag drömmer ofta om samma sak. Det är en av de där ständigt återkommande mardrömmarna jag haft sedan jag var riktigt liten. Skillnaden är väl att det för mig växlar mellan cross och vanlig trampcykel och att jag inte fortsätter lika högt upp som du gör i din dröm, utan når en maxhöjd på uppskattningsvis femtio meter innan det är dags för nerfärd med efterföljande dödsryckslandning. Lika jävla äckligt varenda gång.

spoon
2012-01-30, 21:17
Haha, jag drömmer ofta om samma sak. Det är en av de där ständigt återkommande mardrömmarna jag haft sedan jag var riktigt liten. Skillnaden är väl att det för mig växlar mellan cross och vanlig trampcykel och att jag inte fortsätter upp lika högt som i din dröm, utan når en maxhöjd på uppskattningsvis femtio meter innan det är dags för nerfärd med efterföljande dödsryckslandning. Lika jävla äckligt varenda gång.

Ja det är ingen höjdare och nu kommer man drömma om det bara för att man har tänkt på det.

Jag håller mig borta från att titta på filmer om sömnparalys eller skräckfilmer. Vet inte vad hjärnan ska hitta på om natten. Så jag håller mig till fluffy stuff.

EkarN
2012-01-30, 22:29
Jag har ett svagt minne om att jag drömde om en person(vet inte vem) som jag först nu upptäckt saknar huvud. Vart en "dafuq" när jag vaknade.

mysteak
2012-01-31, 03:41
Foooooooock, nästan glömt vad jag drömde igår. Minns att när jag vaknade så tänkte jag att detta kan nog bli ett riktigt bra manus till någon top-notch hollywood rysare. Ska försöka återberätta det jag minns på ett någorlunda förståeligt sätt. Here we go:

Så av någon anledning var jag i något riktigt jävla skumt och läskigt hus, med någon annan person jag inte minns vem det var. Det var någonting med det här huset, man kände det direkt. Det var liksom som att man kände sig iakttagen hela tiden. Jag minns att det var rätt stort, väldigt öde. Inte jätte modernt, men inte heller brutal gammalt.

Efter ett tag började jag inse att jag var fast i huset. Jag vet inte varför men jag bara visste det. Efter ytterligare ett tag slog det mig, jag har varit med om det här innan. Det hade hänt mig för flera år sedan och det hade varit en väldigt dramatisk händelse. Jag minns inga detaljer alls, det enda jag minns var att det hade slutat riktigt illa och folk hade dött.

Saken med det här huset var att den kunde läsa dina tankar. Den visste vad alla dina värsta farhågor var, den visste allting om dig!

Helt plötsligt kom det upp några jävla djur i ett rum, helt random. Detta låter särskilt inte läskigt, men från ingenstans kom det upp en jävla gorilla och zebra som bara stod och glodde på en. Efter ett tag sprang dom bara iväg och jag och min kompis stod bara undrades kvar. Nu hade även min kompis börjat att blivit skraj och undrade vad det var som pågick här. Jag hade varit med om det innan så jag visste ju vad det här gällde.

Hela tiden kände jag att det här kommer sluta riktigt jävla illa och vi kommer aldrig komma här ifrån levande. Det läskiga var också att jag var medveten om att huset visste precis att det här var vad jag tänkte på just nu.

I alla fall, efter ett tag (minns inte vad som hände innan) kommer det fram en kvinna från ingenstans. Jag minns inte ord vad hon sa, eller om hon sa någonting alls för den delen. Men hon såg riktigt bra ut och var väldigt förförande (tänk er kvinnan i badrummet i The Shining, något i den stilen var det). Hon började klänga på oss båda och kåta upp oss som fan.

Det här är sjukt. Efter ett tag blev min kompis inbjuden i ett bås för en avsugning, och hela tiden tänkte jag, det är huset som gör det här, vi håller på att bli lurade. Huset visste ju som sagt allting och även våra största lustar. Jag tänkte hela tiden snart kommer någonting att hända, men jag var helt paralyserad. Jag bara lät allting hända.

Efter ett tag kom min kompis ut och det var min tur. Nu hade jag det i huvudet hela tiden. Någonting är riktigt jävla fel här. Men innan jag hann vidare så var mina byxor nerdragna och hon var i full gång. Det var en gudomlig avsugning men jag visste att någonting skulle hända snart. Jag började tänka att när hon var klar och jag hade kommit i hennes mun skulle hon ställa sig upp och nu vara en helt annan person. Men det bara flöt på, jag kunde inte göra någonting. Jag var under husets inflytande. Jag var som fast.

Efter detta vaknade jag upp. Minns att det hände bra mycket mer skumma saker i det där huset, men jag kan bara inte komma ihåg vad..

När (läs om) jag kommer på resten av detaljerna så ska jag försöka göra en större summering och senare skicka in detta som manus till något stort filmbolag i Hollywood och bara med och producera 2012s största och bästa film. Om bara alla detaljer kommer på plats så kan det här bli en riktigt jävla fet rulle kan jag garantera :D

Nu ska jag sova och förhoppningsvis drömma om uppföljaren. God natt.

Duran
2012-02-02, 23:08
Jag drömde att jag var med i en skräckfilm, men inte som skådespelare, utan filmen var min verklighet. Jag studerade på ett universitet, i en särskild brottsavdelningsbyggnad. Jag skulle bli åklagare och min man (som jag hade i drömmens film) läste till kriminaltekniker.
Så fick vi in ett fall om en seriemördare som hade mördat flera kvinnor. Jag fick se bilder på blodiga lik som var väldigt obehagliga. Mördaren, som spelades av Johnny Depp, hotade också att döda mig om jag tog mig an fallet.
Sen när min man var ute knackade det på dörren till vår studentlya. Jag kände på mig att det var mördaren och satt helt tyst och stilla. Ett ljud hördes och sedan var det tyst länge. Jag försökte intala mig att det bara varit brevbäraren men när min man kom hem var jag väldigt rädd och ville avsäga mig fallet. Han sa då: "Så först polisen, sedan (någon jag inte minns), och nu du." Han menade att vi alla lät oss skrämmas till tystnad av mördaren och hade inte trott det om mig, eftersom vi var unga och drivna.
Mördaren visade sig ha satt fast en glasskiva på utsidan av vårt kikhål, och skivan var delvis ett förstoringsglas. Jag förstod att det var livsfarligt att röra sig inom synhåll för kikhålet men min man bestämde sig för att gå ut i korridoren. Som filmåskådare följde man honom dit och där stod mördaren. Min man gav honom en smocka som båda ramlade ihop av. Mördaren ramlade på mage och min man såg då hans tänkta mordvapen; en spade och en lie, som han haft bakom ryggen. Han tog tag i dem för att slå mördaren med.
Det visade sig att vapnen satt fast i mördarens rygg, som var gjord av trä. När min man slet loss dem for trästickor ut från ryggen. Min man slog på hans rygg med vapnen så att ryggen gick sönder och en massa likmaskar vällde ut. Då förstod man som åskådare att mördarens överkropp var en likkista.
Mördaren väste till min man att han nu tänkte flytta in i hans kropp. Sen kom min man in till mig med kistöverkropp, vitt smink och en sån där gammaldags vit peruk. Som åskådare förstod man att mördaren bodde i kroppen nu och skulle ha ihjäl mig. Sen vaknade jag.

Jishuku
2012-02-03, 00:07
Drömde att en medarbetare var arg på mig för att jag inte läser Kalle Anka tidningar.

Hyddan92
2012-02-03, 00:16
Deprimerande, tragiska och motbjudande händelser... :|

C.E.J.
2012-02-03, 06:28
Drömde att jag blev mördad.

Slartibartfast
2012-02-03, 09:08
Inatt drömde jag att mina föräldrar hade snott en ganska ful badrock åt mig från ett hotell. Inköpspriset på den var 225€.

Natten innan drömde jag att det var MTV-awards, och Tommy Lee tog en kvinnlig prisutdelare på brösten. P!nk var vinnaren och hon viskade i mikrofonen att hon inte kan prata högre för att hon var så upprörd över Tommys beteende.

Joanna
2012-02-03, 09:18
Drömde häromveckan att Innocent Smoothies lanserat en smoothie som innehöll 18% kvarg. Sorgen när jag vaknade :p

Fishtank
2012-02-03, 09:53
Om mitt ex.
Det var lite akward

awesomooo
2012-02-03, 10:20
Alla mina kompisar samt ett helt tjejgäng som jag nyss har börjat umgås med satt hemma hos mig och "mobbade" mig. Jag satt helt själv i en soffa och alla andra drygt 20 pers stog och hånade, skrattade, retade och förstörde hemma hos mig.

Var ledsen när jag vaknade och kommer nu aldrig mer våga träffa mina "kompisar" :(

Snafu
2012-02-03, 10:33
Deprimerande, tragiska och motbjudande händelser... :|

Drömsex om ..ehm...familjemedlem?

Aldrig hänt mig.

Chaan
2012-08-15, 05:45
Att jag åkte tåg med en bekant och kom fram till en stor trafikknutpunkt. Det var fullpackat på tåget och vi blev avkörda när det kom fram, jag blev av med min gula jacka. Jag sade "jag har aldrig varit med om något liknande" flera gånger högt.

Ensam vandrade jag sedan i någon av Stockholms norra ytterförorter. Ett par snubbar drog iväg i en bil. Men där på en villatomts pakering stod en Ferrari 455 (egentligen 355 o 460?). Det var snö på den så jag visste att den var övergiven :D Den var läckert röd och hade tre sitsar, föraren i mitten. Det finns sådana bilar. Stockholmstrafiken visade sig dock från avigsidan och det gick inte att åka ut från ett parkeringshus sedan, tjockt med folk i vägen!

awesomooo
2012-08-15, 07:56
Var inte inatt men har aldrig haft en så läskig dröm förut. Och under hela drömmen så var jag medveten om att jag drömde, jag drömde i princip i min dröm.

Det jag kommer ihåg var att jag vaknade med världens dunst av att jag var livrädd. I drömmen så var jag hemma hos mina föräldrar och när jag precis hade vaknat så stog min far precis bredvid mig och kollade på min klocka och sen så direkt efter det så vaknade jag på riktigt. Lite svårt att förklara men allt var så verkligt, jag fattade inte att jag drömde när min far kom in i rummet. Jag vaknade alltså från en dröm som var i en dröm och sen vaknade på riktigt.

Chaan
2012-08-15, 08:20
Jobbigt. Jag brukar drömma att det ringer på dörren. Det är en mardröm och låter precis som ringsignalen i min lägenhet. Nu har jag köpt ett hus för att slippa allt sånt men igår hände det igen. I huset finns ingen sådan ringklocka men mardrömmen följde med. Om jag vet att jag drömmer är det mindre problem visserligen. En dag efter en lång tids sömnbrist gick jag ändå och tränade. Jag var nyfiken på var gränsen går för utmattning. Efter passet somnade jag och visste inte om jag vaknade i huset eller lägenheten. Jag brukar inte ha någon tidsuppfattning när jag vaknar (sånär som på om solen är uppe eller nere, det ser jag ju) men den här gången hade jag också glömt att jag somnat, det liknande alltså avtupppning, men jag har aldrig svimmat på riktigt trots att jag varit med om en massa.

En dag i lägenheten hade jag en horribel mardröm att någon gick och ringde på dörrarna. Så vaknade jag, och det ringde verkligen på dörrarna. Det kom post sen så det var brevbäraren som kollade vilka som var hemma. Otrevligt.

Trashcan
2012-08-15, 08:52
Rände runt i ett övergivet och gigantiskt underjordiskt komplex. Typ små kontor, korridorer, kulvertar osv. Helt kolsvart, och hade bara en ficklampa. Vad fan jag gjorde där, och varför det var monster överallt, det framgick inte. Läskigt var det iaf.

shadowfire
2012-08-15, 08:55
Mardrömmar, som fan. Efter denna burk ZMA så blir det aldrig mer den skiten.

Chaan
2012-08-15, 09:12
Rände runt i ett övergivet och gigantiskt underjordiskt komplex. Typ små kontor, korridorer, kulvertar osv. Helt kolsvart, och hade bara en ficklampa. Vad fan jag gjorde där, och varför det var monster överallt, det framgick inte. Läskigt var det iaf.

Jag tolkar det som att man vill fly, men i ditt fall betyder monstren att det inte hjälper. Alltså att du tar med skräcken dit du kommer, som jag tog med ljudet av ringklockan i mardrömmar. Jag drömde två gånger om underjordiska system på avlägsna platser innan jag lyckades fly Stockholm (där jag har haft flera stalkers, bland annat min hittils värsta). Ena drömmen var att jag träffade den danska kvinnan jag chattar med, i ett system av tunnlar som liknade Londons "kaningångar". I själva verket har jag varit i Danmark och Köpenhamn massor av gånger men inte i tunnlarna (jag har läst att det finns t-bana där nu). Den andra drömmen var mer fantastisk, det var en hel underjordisk stad som fick värme från en vulkan. Där fanns också bakterier som levde i värmen och producerade syre.

Albin Eriksson
2012-08-15, 09:53
Mardrömmar om tävlingdieten, skadad?

Pungis
2012-08-15, 09:54
Jag och brorsan skulle spela på nån scen i Amsterdam, men hittade inte busshållsplatsen, så vi missade det :(

Tolkas?

Chaan
2012-08-15, 10:35
Jag känner inte er, och saknar dessutom utbildning på det här, men är väl lite äldre, om och ni funkar som jag är det såhär:

Albin ser en allvarlig risk att inte bli optimal. Han vet redan flera gånger om sina begränsningar, men i drömmen kommer det undermedvetna fram, som handlar om att inte nå dit, till dom egna gränserna.

Pungis ser en allvarlig risk i att inte ta chansen när den kommer.

Själv hade jag mardrömmar om att komma för sent till jobbet, sen hände det. Jag drömde också att jag körde min bil vårdslöst och pajade den, senare blev den också sönderslagen av pundare. Jag tror inte på det där med att drömmar visar sådant man trycker ner på dagtid, men däremot visar drömmarna scenarior, som hade varit svårt att fantisera ut. Sådär tror jag att det är med drömmar som handlar om framtiden. Det är lättare att analysera mardrömmar om det förgångna, där är det ofta verkliga scenarior som får nya skepnader, och funktionen med det är förmodligen att man försöker skydda sig mot liknande saker i framtiden.

MathiasF
2012-08-15, 10:37
Jag drömde att jag åkte till en bilfirma så sprang min hund in med svansen halvt avklippt och blodig med öronen avslitna, härjad och jätteglad att ha hittat mig.

De visade mig på övervakningskameran att jag hade varit där tidigare på dan, hunden hade hoppat ur bilen när jag parkerade sen hade jag glömt bort att jag hade med honom dit.

Precis när jag vaknade var jag fortfarande lite osäker på om han var okej och om jag behövde ta honom till en veterinär.

Duran
2012-08-15, 10:46
Jag var nominerad till en Oscar, vilket förvånade mig eftersom jag inte fattat att filmen eller rollen ens varit populär. Mitt fokus under resan till galan var att jag hade lovats fem kakor till vardera anhörig som kom dit och jag försökte hela tiden ringa till arrangörer för att se till att kakorna skulle dyka upp.

Jag vann priset och höll ett jättekonstigt tal där jag mest flamsade och sa att jag lyckats för att jag rockade. Glömde nästan bort att tacka någon men tackade till slut Warner Bros iallafall. Efter galan visade det sig att det skett ett misstag och att jag inte hade vunnit. Då blev det jobbigt snack om ifall jag skulle återlämna statyetten inför media eller bakom kulisserna.

Sniggel
2012-08-15, 12:03
Jag var nominerad till en Oscar, vilket förvånade mig eftersom jag inte fattat att filmen eller rollen ens varit populär. Mitt fokus under resan till galan var att jag hade lovats fem kakor till vardera anhörig som kom dit och jag försökte hela tiden ringa till arrangörer för att se till att kakorna skulle dyka upp.

Jag vann priset och höll ett jättekonstigt tal där jag mest flamsade och sa att jag lyckats för att jag rockade. Glömde nästan bort att tacka någon men tackade till slut Warner Bros iallafall. Efter galan visade det sig att det skett ett misstag och att jag inte hade vunnit. Då blev det jobbigt snack om ifall jag skulle återlämna statyetten inför media eller bakom kulisserna.

Fick dina anhöriga sina kakor iaf?

Duran
2012-08-15, 13:47
Fick dina anhöriga sina kakor iaf?

Nej, vi blev snuvade på kändiskonfekten *grr27*

Holmeros
2012-08-16, 07:13
Jag vaknade runt 04 med tanken: va i helvete??

Nu minns jag inte drömmen så jättebra och har svårt att återberätta den. Men någon sköt mot folk, och jag försökte stoppa personen i fråga. Istället slutar det med att JAG skjuter mot någon som jag känner, med hagelgevär framförallt. Tror även att jag sköt någon igenom två rutor med pistol, den enda person jag egentligen träffade. Hagelgevärsskotten var på för långt avstånd så det träffade inte överhuvudtaget, inte ens lite (som i datorspel, ungefär ^^).
Helt plötsligt får jag sån SJUK ångest i drömmen, något som jag aldrig upplevt. Jag började skaka, gråta hysteriskt och vet inte var jag ska ta vägen. Det enda jag vill är att inte sitta i fängelse. Jag vill inte åka fast. Men under tiden har jag "förhandlat" med en polis, som också är min morbror(?!?!).

Det slutar iallafall med att jag ger mig i min enorma ångest. Jag har inte dödat någon, men träffat en person i axeln genom de två rutorna.
När min morbror ber mig lägga mig på mage så sätter han sig på mig för att sätta på handfängsel. Jag gör inget motstånd överhuvudtaget, utan gör som han säger. Då säger han "Gör inte motstånd", varpå jag svarar "Det gör jag inte, jag har bara jävligt svårt att få händerna bakom ryggen". Helt plötsligt garvar vi åt detta. Makes no sense at all.

Därefter vaknade jag.

Det känns som min berättelse inte återspeglar känslorna i drömmen alls på det vis som dem var, men jag vet inte hur jag ska berätta riktigt. Det tog mig rätt lång tid att somna om, analyserade grejen länge, utan någon som helst framgång..

Någon som kan tyda det här? :P

Chaan
2012-08-16, 08:26
"En vanlig dag i Malmö" ;)

Jag läste texten på en smartphone så jag såg profilen efteråt, mardrömmen låter i princip som för mycket förort i vilken stad som helst. Men Malmö är ju mest känt för just skjutningarna, och det har just varit mycket i media om en rättegång om detta, bland annat har det skjutits genom fönstren in i en lägenhet. Du bearbetar bara kaoset omkring dig. Det är egentligen sak samma om du deltar eller inte i drömscenariot. Den här drömmen involverade dig, nästa gång kanske den handlar om din kompis istället. Det är bara scenarier som du återupprepar ur verkligheten! Funktionen med det är att hantera omvärlden.

Holmeros
2012-08-16, 08:29
"En vanlig dag i Malmö" ;)

Jag läste texten på en smartphone så jag såg profilen efteråt, mardrömmen låter i princip som för mycket förort i vilken stad som helst. Men Malmö är ju mest känt för just skjutningarna, och det har just varit mycket i media om en rättegång om detta, bland annat har det skjutits genom fönstren in i en lägenhet. Du bearbetar bara kaoset omkring dig. Det är egentligen sak samma om du deltar eller inte i drömscenariot. Den här drömmen involverade dig, nästa gång kanske den handlar om din kompis istället. Det är bara scenarier som du återupprepar ur verkligheten! Funktionen med det är att hantera omvärlden.

Men jag hänger mer upp mig på detaljerna. Hagelbössa som inte träffar eftersom jag skjuter på för långt håll så det har ingen verkan. Att vi börjar skratta när han griper mig. Varför är polisen min morbror? Den enorma ångesten som jag kunde känna av när jag vaknade upp ur drömmen?

Fan, jag föredrar att inte minnas mina drömmar. Dem kan ha en förmåga att mindfucka mig. Å andra sidan, hellre såhär än som förr när jag gick i sömnen relativt ofta. Vaknat på morgonen och upptäckt att balkongdörren var öppen. Där ute hittade jag blockljus, min gymväska och en filt. En annan gång vaknade jag sittandes på en stol i köket med en tallrik i handen. Nästa gång vaknade jag och såg att alla garderobsdörrar var öppna, och vartenda klädesplagg låg på golvet.

Som tur är gick det över, annars hade jag fan sökt hjälp.

timoat
2012-08-16, 08:36
JAg hade en sjuk dröm i förregår, klipper klistrar frånm beskrivningen jag skiade till min engelska polare:

holy shit, just had an insane dream man. I was at my oarents place, all of a sudden copsa show up, there was a dead body in our house. Trun out one of the neighbours wasa mass murderer. the woamn cop take sme in to the guys garage and we access a secret lift going down, where he has like a underground bunker filled with dead boides, like amorgue. the cop and me and one other girl are then going to do post mortems on all of the bodfies. Then the girl and the cops says they has to go, and I say "no way am I staying with these dead bodies doing the rest of the post mortems by myself, but they sort of laugh it of and say itll only take an hour. They take the stairs going up to the lift because the girl vomits from the smell of some entrails, and sure enough all the dead bodies come to life and turn in to zombies, only they arent "real" zombies, they look like bloated, stufffed dolls, sort of like a murakami figure (google it).They still kill, so they follow the cop up the stairs. now Im trapped in there, hiding on top of a bookshelf. There is a blow up small teddy bear thing that starts showing signs of turning in to a zombie next to me, so I puncture it. I sneak down and make my way to a larger bookshelf, but its too wobbly, ill fall. i see another set of stairs and i go u there, but there is a normal girl living there. I ask her what the fuck is going on and she says her boyfriend who is a zombie doll thing aswell and her are going to have ababy, and she loves him. At knifepoint I force her to take another way to the surface, and its at night, but we are in this huge bay. I finally get out, and start to swim, but her zombie boyfriend who is now a fishmonster a la creature from the black lagoon drags me back down. I am now macaulay culkin by the way. the older, not the youger. Awake!

Sen hade jag en i natt som handlade om att jag försökte bli tillsammans med mitt ex igen (12 år sen vi var ihop) Vi var i nått hus i frankriker och ju mer jag gjorde, destor mindre ville hon vara tillsammans med mig, emn ändå fortsatte hon att flörta med mig. (precis som i real life,) Jag hatar att drömma om henne, fuckar upp hela min dag. Det var det enda och hårdaste break up:et jag någonsing haft. Screwed me up good.

Duran
2012-08-16, 08:47
Drömde att jag och min närmsta vän skulle på krogen men råkade hamna mitt i nån dejtingworkshop där man skulle fylla i ett formulär om sig själv och sen skulle de andra i rummet se hur de hade uppfattat en när man först klev in.

Men allt blev fel, för eftersom jag hade fullt sjå med att bära en bebis så fyllde min kompis i mitt formulär och skrev bl.a. att ag avskyr alla av det motsatta könet, så alla började kolla snett på mig. Efter ett tag började jag dessutom misstro ledaren, när han började ställa lite väl personliga frågor som typ "När var första gången du kände intresse för könsorgan?" Han ville också veta var vi bodde och att hela gruppen skulle ha våra personnr osv. Då undrade jag vad han egentlig hade för utbildning. Jag skrev ett fejkat namn.

Chaan
2012-08-16, 09:29
Men jag hänger mer upp mig på detaljerna. Hagelbössa som inte träffar eftersom jag skjuter på för långt håll så det har ingen verkan.

Det hade du ju från ett dataspel skrev du. Jag kan inte komma på att jag tagit en en detalj från ett spel och vävt in i en dröm men det låter inte konstigt. Drömmar är ju ett hopkok av allt vi någonsin sett. När jag var 13 spelade jag data flera gånger i veckan, då drömde jag säkert att jag spelade. Som vuxen har drömt om gröna monster som påminner om dom i House of the dead.

. Att vi börjar skratta när han griper mig.

Är du så stel i verkligheten? Jag hade också skrattat om jag skulle gripa dig.

Varför är polisen min morbror

Det får du räkna ut själv. Om du har en morbror, är han en rättskaffens typ? Brukar han ge dig råd?

Den enorma ångesten som jag kunde känna av när jag vaknade upp ur drömmen?

Hur är det konstigt? Det var ju världens mardröm. Jag drömde att jag fick lov att döda en av alla biltjuvarna i Stockholm för han gick på mig. Den drömmen löste inte direkt några problem om jag säger så, det är ju bara ett problem att gå runt skärrad. Men det som hände sedan var att dom jävlarna fortsatt, dom känner på sig att det är mina bilar. Tre bilar har jag haft inbrottsförsök i, och Porschen har blivit påbackad av en smitare. Däremot var drömmen ett inslag i att jag lämnade stan. Jag har också blivit överfallen ett par gånger på stan efter den drömmen, inte just av pundare, men det har varit precis lika illa. Drömmar är ju inte bara scenarior, det är ju känsla också, och mardrömmar är dom känslor man vill bort från.

Holmeros
2012-08-16, 09:46
Vi har väldigt olika syn på det här med drömmar tror jag. Men du kanske har rätt, jag blir bara lite snurrig i skallen av konstiga drömmar.

Stel i verkligheten? Det är väl inte normalt att jag själv garvar åt att polismannen / morbror inte kan få bak mina armar bakom ryggen på mig (gissningsvis kan man relatera det till en överdriven syn på styrketräning, kanske). Skrattet var mer mellan mig och morbror, inte mig och polisman.

Det är ganska kul att försöka analysera lite, men inte fan kommer man fram till något konkret. Har en väninna som anser sig vara ganska duktig på att tyda drömmar, och i många fall har hon faktiskt haft rätt. Får kanske ta en diskussion med henne, just for fun :)

Chaan
2012-08-16, 09:58
Ja det får vi väl hoppas att vi drömmer olika för mina mardrömmar brukar ju slå in på ett eller annat sätt. Jag hade inte drömt din dröm utan att vara farligt nära skottlossningarna. Jag har till exempel bott 5 kilometer från ett område med kravaller i Stockholm, och åt ett annat håll är det 6 kilometer till kravaller. Ändå har jag inte drömt att jag skulle vara där.

Ado2000
2012-08-16, 13:09
jag har fan kollat för mkt på Supernatural inser jag nu.

Drömde för fan att jag var någon slags livvakt åt Sam från serien (inte skådespelaren men själva karaktären) å det var folk som var ute efter honom, å helt plötsligt så medan vi blir jagade i nån stad så håller folk på å ska lyncha en stackars tjej, Sam hoppar in mitten av folk massa räddar tjejen från repen var bunden i å sträcker upp handen i luften å en starkt ljus kommer från den å allt folk runt honom som sträcker sig efter honom å tjejen ramlar ner å dör som flugor.

Å jakten fortsätter

312
2012-08-16, 13:25
Drömde att jag var med Bobby från Sons Of Anarchy. Han hade med sig sin son, och vi hade simtävling. *jorgen*

Sheogorath
2012-08-16, 13:32
Drömde att jag var med Bobby från Sons Of Anarchy. Han hade med sig sin son, och vi hade simtävling. *jorgen*

Eeeeeeeiiiwwwwwwww!!!!!!! *spy*

312
2012-08-16, 13:37
Eeeeeeeiiiwwwwwwww!!!!!!! *spy*

Haha, inte på det sättet. :laugh:

Pungis
2012-08-16, 13:45
Kul att höra vad ni tror ens drömmar betyder :) Då jag jobbar på min personliga utveckling är det väldigt intressant att höra, och jag märker att drömmarna speglar verkligheten. Jag kämpar för att hitta nya relationer, glädje, saker att göra, vara aktiv.

Nattens drömmar:

1. Jag badade med en bunt vänner på en flotte i en sjö. Hade det awesome för en gångs skull och tänkte såhär ska livet vara. Plötsligt simmade jag lite för långt bort vännerna och åkte in i en kraftig ström som leder till ett reningsverk. Jag simmade som tusan och drog mig längs kanten. Möter en av vännerna som också börjat åka med strömmen, men han tycktes göra det med flit. Han började också simma tillbaka och simmade utan problem före mig. Jag kom också i säkerhet men strax efter.

2. Jag bodde på landet och min granne hade en stor gård och en massor saker i en stor hage. Jag hade hört att han hade en tjur. Såg en stor hund och tänkte "vilken konstig tjur". Sen kom den riktiga tjuren, den var inte alls lika massiv och ståtlig som jag tänkt mig, men små horn hade den.
Han hade även en massor dekorativa saker, bland annat stora papphästar och andra stora ting som prydde hagen.

Minns tyvärr inte mer av den drömmen...

Pungis
2012-08-16, 22:19
Upp :)

filmjölk
2012-08-16, 22:51
Jag drömde att jag kräktes. Först kom maginnehåll, sen kom galla, sen kom blod, efter det åkte organ efter organ ut ur munnen, lever, mjälte, hjärta, inälvor, njurar, bitar av mitt skelett. Jag försökte frenetiskt svälja ner allt igen utan att tugga för att få tillbaks organen men de fastnade hela tiden i halsen på tillbakavägen. Jag behövde något att skölja ner med, men det fanns bara dieselolja i en dunk så jag var tvungen att dricka det, jag blandade med mitt eget blod för att det inte skulle smaka så mycket diesel.

Nu är det läggdags igen! Hoppas på trevligare dröm inatt:)

Chaan
2012-08-16, 23:09
Jag drömde att jag kräktes. Först kom

Annars då, mår bra?

ceejay
2012-08-16, 23:11
I made out with some girls in a pool.

Nattljus
2012-08-17, 04:41
Jag traskade runt i en björkskog. Upptäckte att björkarna var gjorda av nötchoklad och tuggade i mig några kvistar. Det simmade runt delfiner i lövhögarna på marken. Jag tyckte att det var konstigt att de simmade i eklöv när skogen bestod av björkar.

Det var en lång dröm, men den biten är den enda jag minns tydligt.

Det händer för övrigt ganska ofta att jag drömmer att jag befinner mig i godisbaserade landskap *popcorn*

filmjölk
2012-08-17, 05:34
Annars då, mår bra?

Japp :) Sertralin ger sjuka drömmar.

Spartansk
2012-08-17, 19:09
Att jag cyklade på en cykel med totalt opumpat bakdäck. Det var min cykel, men däcket var mycket tjockare och slappare än vad det brukar vara.

Duran
2012-08-17, 19:43
Drömde att jag gick en kurs i teckenspråk.

Helgon1
2012-08-17, 20:22
Jag drömde att jag körde på en kille som sprang över vägen till en busshållplats. Men MIN NYA HOJ! Det gick bra, jag sparkade undan honom, bad om ursäkt och kollade sedan att min hoj var ok. Skämdes när jag vaknade och insåg att jag sparkat undan en man för att rädda min hoj som är helförsäkrad, men han mådde ok =)

Vad händer i hjärnan när man sover egentligen? Jag kan vakna kl. 03:00 och komma på en sak som jag glömt göra på jobbet. Vad gör att man vaknar mitt i natten?? Bearbetning, men varför måste man vakna? =)

Chaan
2012-08-17, 21:03
Det är någonting med cykler. För något år sedan hörde jag en intressant intervju med en sömnforskare som sade att vi är byggda för att sova två pass med vila emellan (eftersom det var mörkt i grottan 1 på natten). Det här verkar vara bannat i övrigt i samhället, därför att med dagens teknik där det finns underhållning dygnet runt, så skulle folk börja glo på tv och inte somna om förräns det är lagom att gå till jobbet. Därför när jag läste läkarfysiologin var det ingen som kändes vid dom här fyratimmars sömncyklerna. Det finns också böcker av en socialantropolog som heter Bo Ljungqvist, han menar att vi jobbade fyra timmar per dag på stenåldern om jag minns rätt. Oj det var nästan på stenåldern jag hörde el läste något om honom. All sådan här information om hur vi egentligen fungerar motarbetar dagens samhälle. Om allt det här stämmer som dom här stämmer, så skulle man gå och lägga sig när det blir mörkt, sedan vakna och pippa i fem timmar, somna om ett pass, vakna efter fyra timmar, gå och fiska, bära ved. Nackdelen med stenålder var att ond bråd död var regel, så jag säger inte att det var bättre! Däremot hade jag själv klarat mig bättre. Och det finns andra som säger att man hittat ännu äldre kranier, utan hål i tänderna, 17 000 år gamla. Om jag minns rätt var det heller inte benbrott och spräckta kranier på dom, som det är på 6 000 år gamla skelett.

Sheogorath
2012-08-17, 21:27
Får man önska en dröm? I så fall önskar jag Sheo + motorsåg möter Mäklare i en röd svängom hela natten lång.

Natti natt!

Duran
2012-08-17, 21:30
Jag önskar mig Duran svävar i ett vitt tyst moln hela natten.

Sandra81
2012-08-17, 22:12
En clown som satt fastbunden i ett trästaket med inälvorna utanpå magen.. allt var grått och mörkt å disigt runtomkring men han han var färgglad å hade rött hår. jag försökte gå omväg för att han inte skulle upptäcka mig. sen minns jag inte mycket mer.. jag vet iaf att skogen och världen runt omkring var grådisig å mörk.

Men bara för den drömmen så tycker jag "it" av stephen king är grymt bra. kan se den flera gånger om. :)

hIZJqTfUUrY

Rikard Jansson
2012-08-17, 22:15
Häromnatten drömde jag att jag var Vin Diesel, cruisade runt i en charger -69 som var lysorange, och sen kom polisen så åkte jag ifrån dem, vet inte varför

Spartansk
2012-08-17, 22:16
En clown som satt fastbunden i ett trästaket med inälvorna utanpå magen.. allt var grått och mörkt å disigt runtomkring men han han var färgglad å hade rött hår. jag försökte gå omväg för att han inte skulle upptäcka mig. sen minns jag inte mycket mer.. jag vet iaf att skogen och världen runt omkring var grådisig å mörk.

Clownen är du. Du känner att du måste upprätthålla en glad mask som gör folk nöjda, fast du känner dig fängslad vid vardagen, som representeras av trästaketet. Du känner att dina framtidsutsikter är grå, som utsikten i drömmen. Du känner ett behov av att visa omvärlden hur du mår inombords, vilket representeras av att clownen har sina inälvor på utsidan.

Fast nu bara spekulerar jag.

Sandra81
2012-08-17, 22:18
Clownen är du. Du känner att du måste upprätthålla en glad mask som gör folk nöjda, fast du känner dig fängslad vid vardagen, som representeras av trästaketet. Du känner att dina framtidsutsikter är grå, som utsikten i drömmen. Du känner ett behov av att visa omvärlden hur du mår inombords, vilket representeras av att clownen har sina inälvor på utsidan.

Fast nu bara spekulerar jag.

Låter troligt faktiskt. :) älskar drömtydning.. är du bra på sånt?

Spartansk
2012-08-17, 22:19
Låter troligt faktiskt. :) älskar drömtydning.. är du bra på sånt?

Jag vet inte, för jag har aldrig fått verifierat att min drömtydning har varit sann. :D Men det är ganska kul att spekulera i det.

göteborg
2012-08-18, 00:12
Drömde bland annat att min farsa fiskade upp en säl med spö. Det ställde till en jäkla oreda då den bet alla på bryggan (främst spanjorer)

Duran
2012-08-18, 14:16
Jag drömde att ALLA mina gamla högstadiekompisar hade utbildat sig till läkare (grrr). Jag kände mig otroligt orättvist behandlad av samhället på nåt vis för att det gått så bra för dem. Jag tyckte att jag alltid hade varit den med bäst inre förutsättningar och att jag alltid ansträngt mig mest men det syntes inte alls på utsidan hur bra jag var på insidan. Så då fick jag ett vredesutbrott och började banka mitt huvud i ett element.

Sen var jag i en scen som jag minns från högstadiet, då en kille och en tjej som jag typ inte kände retades med varandra. Han kittlade henne och så. I drömmen var jag båda två och scenen var en akt i den där Ofeliapjäsen. Jag vaknade yrandes: "Ofelia! Ofelia! Ofelia!"

Ado2000
2012-08-18, 14:25
drömde att namnet på min journal hade blivit ändrar utan att jag hade bett om det

Xtronal
2012-08-18, 17:05
Atom explosion i staden, jag satt mig på cykeln i bara kalsonger, ingen i familjen var i staden.. sen träffade jag ett par polare och kom på att jag kanske ska sätta på mig kläder, cykla hem i 120 km/h och satt på mig kläder.. sen vakna jag .. var tvungen att kolla ut genom fönstret.. skulle ju faktiskt kunna ske i verkligheten.

Spartansk
2012-08-19, 10:19
Att jag och farsan snackade skit om en kompis till mig.

Tyrwing
2012-08-19, 10:21
Spelade ett realistiskt spel med min bror, typ Red Alert 2 fast vi var fast på banan. Och mitt i ett rebelläger i ett inbördeskrig. Sjukt weird, växte en gul mustasch på mig som tydligen signalerade att jag var sjuk så jag var tvungen att raka bort den på en studentlägenhet i rebellägret.

Duran
2012-08-19, 10:39
Jag drömde att jag hade ordnat en svensexa åt min farsa, som inte alls såg ut som min riktiga pappa. Fast jag hade fixat nån slags blåsning för teve istället. Så på tre olika dagar dök det plötsligt upp tre olika manliga strippor. En "vanlig", en svart och en gammal gubbe. Så skulle man kolla om farsan reagerade olika, för då var han rasist eller anti åldringar. Farsan trodde alltså varje gång att han fick en himla torftig svensexa. Han reagerade inte dåligt mycket på de två första men gamlingen hade vi båda svårt att hålla oss för garv åt. Så vi var väl anti åldringar.

knazcandy
2012-08-19, 12:26
Så jävla intressant de där med drömmar och hur det speglar ens verklighet fast ibland på ett väldigt skevt sätt. Ibland blir jag rädd för vad som finns i min skalle när jag har mina perioder med mardrömmar - som oftast uppkommer när mitt psyke och jag inte samarbetar riktigt.

Häromnatten drömde jag nog bland de värsta jag drömt på länge. Jag vaknade gråtande och skrikande mitt i drömmen, lyckades somna om och drömmen fortsätter.

Drömde att jag var i ett rum, var någon fest där med massa drogpåverkade människor. Jag kände mig olustig till det så klart, helt plötsligt ligger det en liten uppblåsbar liten bassäng mitt på golvet med massa bebisar mitt i denna knarkarkvart och jag rusar fram för att hjälpa alla bebisar. Får tag i en som skriker och skriker och medans jag vänder mig om för att byta blöja och lugna ner bebisen står det helt plötsligt 3 män vid de andra bebisarna som klubbar ihjäl dom med baseballträn.. (då vaknar jag skrikande). Kommer ihåg i drömmen att känslorna just då var förskräckliga, ilska, skräck, ledsen och bara skrek helt förstört hur de kunde göra så..

Tog mig därifrån (efter jag räddat iaf en bebis), springer ut på gatan och är vid samma hus där jag bodde när jag flyttade hemifrån (flyttade ifrån missbrukare till föräldrar för 17 år sedan) min egna gamla lägenhet är bebodd men i lägenheten under ser jag min morsa genom fönstret och vi pratar därigenom med..hon frågar random frågor om vad jag tagit vägen (har inte sett henne på ca 10 år) och hur det går för mig. Springer därifrån och möter en äldre herre klädd i svart hatt och lång svart rock som skjuter mig två ggr i skallen (han påminner om domaren i Roger Rabbit *screwy* ) jag faller ner på trottoaren och ligger där och känner hur kulan är inne i min skalle och att livet sakta men säkert rinner ur mig..

Antar att min undermedvetande återigen går igenom en process med mitt förflutna utan att jag EGENTLIGEN tänker på det i min vardag. Känns lite piss bara att man ska bli skjuten i skallen för att jag tar mig därifrån...wtf!!

Inte konstigt att man blir rädd för sin egna skalle ibland...mådde förövrgit skitkasst den dagen. Väldigt obehagliga känslor i den drömmen som dröjde sig kvar hela dagen. :(

Fyllot
2012-08-19, 12:27
Drömde att jag gjorde en Breivik med hantlar och skivstänger på alla sopor i trafiken som bara ställer till med elände.