Visa fullständig version : Kolozzeum kvantifierat. Statistik!
Tänkte hiva upp lite statistik för er som är intresserade... kul att visa er medlemmar hur Kolozzeum faktiskt växer och frodas - tack vare er alla!
Antal nyregistrerade ligger mellan 80-100 per vecka.
Antal unika inloggningar (exkl. guests) är över 1000 per dygn.
Antal postade inlägg är över 1000 per dag, 7000-8500 per vecka.
Kul! :thumbup:
Trevligt Trevligt. Kolozzeum är svin bra :hbang:
:eek:
Tricklev
2004-10-27, 19:30
Ska jag berätta en hemlis? jag skapar 35nya användere i veckan för att jag vill ha uppmärksamhet.
Tänkte hiva upp lite statistik för er som är intresserade... kul att visa er medlemmar hur Kolozzeum faktiskt växer och frodas - tack vare er alla!
Antal unika inloggningar (exkl. guests) är över 1000 per dygn.
Dags att skaffa bättre server kanske :MrT:
Själv har jag nog bidragit med ett par nya medlemmar de senaste veckorna :mallan:
Bara tusen per dag? Jag måste tappat stinget..... :D
mystic[-_-]
2004-10-27, 20:14
Jag snittar 20.22 posts per dag. Detta måste betyda något antingen att jag inte ha något att göra eller att mitt liv är datorn. Jag tror på båda :thumbup:
Hmm.. verkar som många har brutit mot första och andra regeln för Kolozzeum.. :MrT:
King Grub
2004-10-27, 20:35
']Jag snittar 20.22 posts per dag. Detta måste betyda något antingen att jag inte ha något att göra eller att mitt liv är datorn. Jag tror på båda :thumbup:
Du är ju värre än jag!
utan mig, 20
Du är ju värre än jag!
Hm, var du möjligen inaktiv (eller mindre aktiv) det första halvåret eller så? Tror ditt snitt är högre än 17 just nu.
Inte för att jag klagar, men jag tror det är så. :angel:
Ta mig som praktexempel ... 1.37 posts/dag. Hur bra stämmer det i nuläget? :sleep:
King Grub
2004-10-27, 21:02
Jag spammar inte Allmänt som vissa gör. http://fool.exler.ru/sm/smile.gif
Jag spammar inte Allmänt som vissa gör. http://fool.exler.ru/sm/smile.gif
Jag skriver ju faktiskt inte bara i allmänt, finns folk som är mycket värre än mig.
Och jag kan inte hjälpa att jag är allmänt obegåvad inom kost och träning och därför inte kan förgylla dessa forum lika mycket som du. :cryout:
Hm, var du möjligen inaktiv (eller mindre aktiv) det första halvåret eller så? Tror ditt snitt är högre än 17 just nu.
Inte för att jag klagar, men jag tror det är så. :angel:
Ta mig som praktexempel ... 1.37 posts/dag. Hur bra stämmer det i nuläget? :sleep:
Det var inte så mycket folk registrerade första året. Inte lika många frågor att besvara alltså :)
Det var inte så mycket folk registrerade första året. Inte lika många frågor att besvara alltså :)
Tänkte inte på det. :em:
2002 var väl dock andra året?
Tänkte inte på det. :em:
2002 var väl dock andra året?
Ja, det stämmer ju förstås! Första åren kanske jag borde ha skrivit. Tänkte inte på att King Grub inte var här från starten.
Vi har haft en väldigt stor ökning av inlägg och aktivitet mellan 2003 och 2004 - mycket pg av det oerhört värdefulla jobb de mods som kom in i leken under 2003 står för - King Grub för sitt kunnande samt pedagogiska och framförallt tålmodiga hantering av ALLT som har med kost/kosttillskott att göra och Allan för att han med stort tålamod, engangemang och kunnande tagit sig an inte bara träningsdelen men också försökt få lite ordning och reda på forumet i stort (med all den skit man får som tack för det :D). Även Sverker, Bumbi, Emmzan och Grahn är otroligt värdefulla resurser med stora kunskaper inom sina specifika områden samt träning/kost i stort, Sverker med sin tävlingserfarenhet, Bumbi/Emmzan-konstellationen med inside knowledge om SL i Sverige, länkarkivet hålls uppdaterat och Emmzan förevisar kadaver stup i kvarten, Grahn är.."Grahn, med rätt att moderera" - håller koll på "Allmänt.." med bravur, argumenterar sig blå i nyllet allt som oftast samt bidrar med nästan hälften av alla vuxenpoäng den samlade moderatorkåren skrapat ihop.
Tillsammans med er medlemmar så hoppas vi alla på en lika trevlig fortsättning på Kolozzeum - vi är, trots allt, här för att ha kul och förhoppningsvis utvecklas både mentalt såväl som fysiskt på köpet! :thumbup:
Du glömde nazi-Jarod. Han har alltid försökt att få in lite tredje riket i alla inlägg utan att det direkt märkts. Hell Seger Jarod, hell seger!
Du nazi-Jarod. Han har alltid försökt att få in lite tredje riket i alla inlägg utan att det direkt märkts. Hell Seger Jarod, hell seger!
Jag glömde nazi-Jarod.
SJÄLVKLART ska Jarod få lite cred för att han försökt föra in lite gemytlig vardagsnazism här på Kolozzeum.
"Ingen smyger med sin nazism såsom Jarod" - som vi brukar säga.
Ja, kudos till alla er moderatorer som håller ordning på oss och besvarar våra frågor. Forumet har utvecklats något enormt sen jag registrerade mig, och det är till mycket stor del tack vare er.
Mitt i alla hyllningar vill jag höja ett varningens finger, se upp så forumet inte drabbas av växtvärk, slappa inte av med modereringen för att det blir för mycket att göra (om ni är med på vad jag menar). Det är lätt att det går åt h-lskotta då. Inte för att jag har sett tendenser på det, men det skadar inte att ha i bakhuvudet.
I övrigt är det skönt att ni moderatorer är så relativt avslappnade utan att göra avkall på reglerna. Tack tack.
Mitt i alla hyllningar vill jag höja ett varningens finger, se upp så forumet inte drabbas av växtvärk, slappa inte av med modereringen för att det blir för mycket att göra (om ni är med på vad jag menar). Det är lätt att det går åt h-lskotta då. Inte för att jag har sett tendenser på det, men det skadar inte att ha i bakhuvudet.
I övrigt är det skönt att ni moderatorer är så relativt avslappnade utan att göra avkall på reglerna. Tack tack.
Vilket är skälet till att vi i takt med tillväxten även försöker få in vettiga nytillskott i modsfållan, en del har ju tillkommit och en del har försvunnit.. vi lockar med mycket jobb, en del stress samt stora möjligheter till att slita sitt hår i förtvivlan.. ändå är det folk som nappar.. vilka puckon. :D
Nu känns det dock som att havet är utfiskat, de enda 6 (nåja 5..emmzan är väl tvivelaktig, borderline at best..Jarod är nazist och jag vetefan vad jag pysslar med 90% av tiden) vettiga människorna på kollo är ju redan signade.. :D
Ta in Dimman från Delta Gym som moderator. Det skulle vara som att ha Kapten Haddock vid styret. Man förstår ingenting, men gör iaf som han säger.
Annars är ju Langster en bra kandidat. En cyklande man med sunda inställningar precis som Ulf Adelsohn, fast med hjälm.
Vilket är skälet till att vi i takt med tillväxten även försöker få in vettiga nytillskott i modsfållan, en del har ju tillkommit och en del har försvunnit.. vi lockar med mycket jobb, en del stress samt stora möjligheter till att slita sitt hår i förtvivlan.. ändå är det folk som nappar.. vilka puckon. :D
Nu känns det dock som att havet är utfiskat, de enda 6 (nåja 5..emmzan är väl tvivelaktig, borderline at best..Jarod är nazist och jag vetefan vad jag pysslar med 90% av tiden) vettiga människorna på kollo är ju redan signade.. :D
<---Hrm, host..:D :rolleyes:
Slartibartfast verkar ju annars ha någon av fötterna på jorden iaf, tillika Castro, Ninjasmurf etc etc. Brist på material kan ni väl ändå inte ha?
<---Hrm, host..:D :rolleyes:
Slartibartfast verkar ju annars ha någon av fötterna på jorden iaf, tillika Castro, Ninjasmurf etc etc. Brist på material kan ni väl ändå inte ha?
Nja.. det var ett skämt, med en bit allvar... vi är kräsna, men visst finns det massor med bra kandidater, för tillfället håller vi dock på och tuktar Grahn så han får sin plats i hierarkin klar för sig, så det får bli en fråga för framtiden.. men nytillsättningar kommer det bli, its the way of life. :)
Fö så vill jag tillägga att ordstävet "A good student doesnt always make a good teacher" och vice versa stämmer in här också..
Nja.. det var ett skämt, med en bit allvar... vi är kräsna, men visst finns det massor med bra kandidater, för tillfället håller vi dock på och tuktar Grahn så han får sin plats i hierarkin klar för sig, så det får bli en fråga för framtiden.. men nytillsättningar kommer det bli, its the way of life. :)
Jaha. Självklart var det ett skämt. Efter drygt åtta timmars arbete är man inte så het. Nåväl, ville som sagt inte regna på eran parad, allt är grymt just nu.
Fö så vill jag tillägga att ordstävet "A good student doesnt always make a good teacher" och vice versa stämmer in här också..
Förbannat töntigt att använda dig av ordstäv måste jag säga.
Men den som lever får te, sa kinesen.
Eller: Tärningen är kastad, sa kocken om buljongen.
Förbannat töntigt att använda dig av ordstäv måste jag säga.
Men den som lever får te, sa kinesen.
Eller: Tärningen är kastad, sa kocken om buljongen.
Håll tyst din bittra jävel - krama kudden och käka c-vitamin så du blir frisk från din aids eller vad det är du har. Du kan fan inte krympa mer nu.
Det första min doktor sa var att jag antagligen fått det från pussar.
Gulligt tänkte jag, och lämnade honom med 40 graders feber.
Och f.ö skulle du bara se hur hård jag har blivit av all vätskebrist, har så jävla ont i kroppen så det känns som jag har fått spö!
Herkulez
2004-10-28, 06:22
Vad du än gör, så gör inte mig eller jense till mod :nono:
King Grub
2004-10-28, 07:14
Jag skriver ju faktiskt inte bara i allmänt, finns folk som är mycket värre än mig.
Och jag kan inte hjälpa att jag är allmänt obegåvad inom kost och träning och därför inte kan förgylla dessa forum lika mycket som du. :cryout:
Jag pratade faktiskt, tro det eller ej, inte alls om dig.
en dag blir jag mod.
It will never happen :D
Är 10000 % större chans att ja blir det *hahahaha* LOL.
Eller :(
M
Jag pratade faktiskt, tro det eller ej, inte alls om dig.
Jag misstänkte det, men kunde inte vara säker... :angel:
Då är du fortfarande min kompis. :love:
It will never happen :D
Är 10000 % större chans att ja blir det *hahahaha* LOL.
M
10000% av 0 är också 0 ;)
R Scarpa27
2014-11-15, 20:43
dagens statistik då?
bump på 10 år gammal tråd skulle vara kul att jämföra. uppåt ? neråt? linjärt?
haha jenses inlägg :P
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.