handdator

Visa fullständig version : Scooterfjortisar

Slartibartfast
2004-10-26, 13:55
Har märkt att det på senare år börjat dyka upp väldigt mycket fjortisar som kör omkring på scooter. Det ser kanske charmigt ut när det kommer en karavan med små fjortisar, men på ett längre perspektiv kan det ju inte vara bra för insulinkänsligheten. Jag är uppriktigt oroad för dagens fjortisbrudars hälsa.

Det var bättre förr när tjejerna cyklade alla stans.

Vad vill jag ha sagt med det här? Ingenting, jag har bara tråkigt. Nu går jag och handlar.

Löjtnant Blank
2004-10-26, 13:57
Det var bättre förr när tjejerna cyklade alla stans.
Det var bättre förr när tjejerna höll sig hemma.

Evensar
2004-10-26, 13:58
Ja gå och handla du. Det blir nog bäst så! :D

Slartibartfast
2004-10-26, 14:00
Det var bättre förr när tjejerna höll sig hemma.

:confused: Vad snackar du om? Klart tjejerna ska ränna omkring!

Löjtnant Blank
2004-10-26, 14:17
:confused: Vad snackar du om? Klart tjejerna ska ränna omkring!
Absolut inte! Det här jämställdhetstjafset är ett otyg!

Tagga ner nu... Det var ett skämt.

bosse_brutal
2004-10-26, 15:12
haha det är nästan så man skämms när man hör ungarna komma farande på dom dära jävla scootrarna. låter exakt som morsans damm sugare.
fifan går ju knappt att ta kurvor ordentligt med dom små pytte hjulen ens. och inte går det att lägga en redig burn heller för den delen.
iofs kunde jag inte det med min gamle zündapp heller ...

hampaN
2004-10-26, 15:59
Min syster är en utav dessa laglösa fjortisar på scooter.

Pecca
2004-10-26, 16:03
Hehehe..... jag diggar dom stenhårt!

Framförallt dagens coola tuffingar som röker o ska ge en stryk för att man spanar in deras pumors bakdelar o när man sedan ska gå fram till dom o få stryk så hoppar dom upp på sina hårda o grymma scootrar o brummar iväg, så som riktiga hårdingar bara kan :D
:laugh:

Brrrrrmmmm.... Flytta på dig din *****, jag kör eu-moppe, jag är grymmast!!!! Brrrrrmmmm.... :laugh:

Tricklev
2004-10-26, 16:22
pecca sammanfattar det hela fint :thumbup:

ölobrännvin
2004-10-26, 16:36
Jag oroar mej för min sons skull mest, hur ska han hinna träffa tjejer när han blir stor om dom bara åker sin väg jämt. Detta borde förbjudas och beläggas med dryga böter till föräldrarna, 19000:- föreslår jag då .

mangemani
2004-10-26, 17:14
tycker det dyker upp fjortisar överallt.
skratt retande att se småungarna åka omkring på sina moppar i en stor grupp..dom brukar alltid åka ner till affärn som ligger nedanför oss och sen hänga där typ hela kvällen..."öhh,kom igen grabbar,vi åker ner till affärn och snackar lite"*skratt*..hua hua,dagens ungdom

JustinCredible
2004-10-26, 18:39
They are coming to get you Slarti! :laugh:
http://server5.uploadit.org/files/justincredible-JL.jpg

Froddan
2004-10-26, 18:45
Hjälp! :(

Edit: Upptäckte just en gubben på tredje raden nerifrån, på sjätte bilden från vänster. Är han bara en extremt förvuxen fjortis, eller kan han vara någon form av spion..?

fintelligens
2004-10-26, 18:51
They are coming to get you Slarti! -

bild-

Haha, där är ju jag, óch min släkt :D

aliquis
2004-10-26, 19:13
Precis, fläskiga fjortisar går bort.

edit:SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! ;D

aliquis
2004-10-26, 19:16
Min syster är en utav dessa laglösa fjortisar på scooter.
nr? :naughty:

kal_erixon
2004-10-26, 19:20
dom har ju samma tröjor allihoppa!
såg förresten ett par byxor på jc ida....1200 spänn!! va e de för idioter som handlar sånt i sann fjortis anda ?
jag handlar mina för 200 på h&m...snål som jag är :D

DarthHolm
2004-10-26, 19:25
Jag oroar mej för min sons skull mest, hur ska han hinna träffa tjejer när han blir stor om dom bara åker sin väg jämt. Detta borde förbjudas och beläggas med dryga böter till föräldrarna, 19000:- föreslår jag då .

HAHAHAHAHAHHA :laugh:

Slartibartfast
2004-10-28, 13:19
Oh, sweet jesus! :eek: :D

Nya innemärket antar jag. Som Fruit of the loom på min tid. :D

Arnesson
2004-10-28, 14:32

Haha! Är det inte roligare att försöka köpa läder och märken som alla andra inte har? =)

Numero1
2004-10-28, 15:15
Vilka hade salomon väska när ni var små?

Grahn
2004-10-28, 15:16
Haha! Är det inte roligare att försöka köpa läder och märken som alla andra inte har? =)

Jo speciellt läder! :cool:

B-jay
2004-10-28, 15:20

Damn it, sån tröja har jag med! Är jag fjortis då? :rolleyes:

Slartibartfast
2004-10-28, 15:27
Ok, jag är lite out, men vad är det för märke? har sett det på stan nån gång.

kal_erixon
2004-10-28, 15:30
tror de är ett "we" märke.
om det är de så är de nå skateboard tjafs. var de iaf...tror jag :P

Slartibartfast
2004-10-28, 15:35
Ja, WE uppfattade jag också att det var fråga om. Det är alltså det nya innemärket? *kollar plåmsan om jag har råd med en*

Lite som Adidas ONE college-byxor i mitten av nittiotalet. Åtminstone i Finland. Man fick högvis med brud bara man hade ett par ONE (jag hade inga)

Kebab-Arne
2004-10-28, 16:42
Skaffa dig en egen stil, köp ett par Lee jeans och en WE/JL tröja. :rolleyes:

Laan
2004-10-28, 17:41
Nein das ist nicht eine we swetter... das ist ein j.lindeberg swetter....

aber we is nicht sehr gut å nu kommer jag inte på mer tyska..

smedberg
2004-10-28, 18:38
Det är J.lindeberg nog för att WE blivit bratsaktigt så har det inte nått de där höjderna! om man inte vet så ska man inte skriva, speccielt inte om det skulle visa sig att man har fel ;)

Lite jobbigt med att ha en garderob med WE saker man inte tänker använda dock, kan inte ha på mig likadana kläder som folk jag inte har ett piss gemensamt med.

kal_erixon
2004-10-28, 18:41
oj oj, rätt seriöst ämnde dedär.
är de nått som ligger dig varmt om hjärtat?

ps. notera "tror" i mina föregående inlägg! ds.

edit -> aj shit då måste ja sluta använda jeans. kan ju bli förknippad med en raggare! :booty:

smedberg
2004-10-28, 18:44
när blev märke och klädesplagg samma sak?

jaja, tar på mig mina stora byxor och går ut istället.

Och jag vet att det låter löjligt =) känns som om följa med strömmen folket invarderar helt fina märken, fast man ska nog skylla på WE som öppnar affärer i fashionabla kvarter istället :naughty:

Wain
2004-10-28, 18:50
Får mig att tänka på ATARI... :hbang:

bladhet
2004-10-28, 19:27
Märket är J.Lindeberg.
J.lindeberg är ju ett relativt dyrt och fint märke men när alla fjortisar har kläderna så tappar dom stil och klass, de var bättre när nästan bara golfarna hade märket.

kal_erixon
2004-10-28, 19:33
fjortisar har för mycket pengar helt enkelt.
tror nog sveriga kan sänka lönen till föräldrarna lite :smash:

oyeah
2004-10-28, 22:34
Vill bara klargöra att J.Lindeberg och WE är två olika märken, men har snarlika logotyper. Blir lite rädd varje gång jag hör ngn säga eller skriva WE/JL-tröja och liknande. Någonsin sett en bmw/mercedes-bil?

TCOG
2004-10-28, 22:38
vart är dagens ungdom påväg?!?!

de borde sitta hemma och lära sig insulinets betydelse! ;)

jakke
2004-10-28, 22:40
vart är dagens ungdom påväg?!?!

de borde sitta hemma och lära sig insulinets betydelse! ;)

Nä, dom vorde vara i skolan och lära sig räkna matte och läsa.

TCOG
2004-10-28, 22:44
Nä, dom vorde vara i skolan och lära sig räkna matte och läsa.

mm, men enligt nya undersökningar så lär dom sig inget ;)

för mer information, kolla din närmaste Tv-apparat med Nyheter.

jakke
2004-10-28, 22:54
mm, men enligt nya undersökningar så lär dom sig inget ;)

för mer information, kolla din närmaste Tv-apparat med Nyheter.
Det där är en annan diskution.

Kebab-Arne
2004-10-28, 23:20
Vill bara klargöra att J.Lindeberg och WE är två olika märken, men har snarlika logotyper. Blir lite rädd varje gång jag hör ngn säga eller skriva WE/JL-tröja och liknande. Någonsin sett en bmw/mercedes-bil?

Huuh vad hemskt.

Brukar undvika ordet i-landsproblem men hör fan hemma här.

Megatuttarna
2004-10-28, 23:24
Lite som Adidas ONE college-byxor i mitten av nittiotalet. Åtminstone i Finland. Man fick högvis med brud bara man hade ett par ONE (jag hade inga)
´
:laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Det låter fan lite som Sovjet där man man var kung ifall man hade ett par jeans.

Zlin
2004-10-29, 00:52
dom har ju samma tröjor allihoppa!
såg förresten ett par byxor på jc ida....1200 spänn!! va e de för idioter som handlar sånt i sann fjortis anda ?
jag handlar mina för 200 på h&m...snål som jag är :D

Jag hade lätt kunnat lägga 2000:- på ett par jeans om jag verkligen gillade dem. Och ja, det hade varit pengar jag tjänat ihop själv. Eftersom jag inte är cool till naturen. Överhuvudtaget verkar det vara rätt coolt att inte bry sig om vad man har på sig just nu. Så det kan man ju satsa på om man inte orkar/har råd att köpa kläder man tycker är snygga.

aliquis
2004-10-29, 04:51
Äsch, här har ni kläder:
http://www.openbsd.org/orders.html
http://www.bsdmall.com/clothing.html
http://www.splitreason.com/
http://www.thinkgeek.com/
http://www.djurensratt.se/shop/

;D
Anyone can be average, be a geek

JustinCredible
2004-10-29, 06:26

Men det finns ju tröjor där det står WE/JL.

hobbitar
2004-10-29, 09:03
Haha ungdomarna vet ju inte ens vad JL står för. Alla förnuftiga människor vet ju att det står för Jävla Lodis! :)

kal_erixon
2004-10-29, 10:34
Jag hade lätt kunnat lägga 2000:- på ett par jeans om jag verkligen gillade dem. Och ja, det hade varit pengar jag tjänat ihop själv. Eftersom jag inte är cool till naturen. Överhuvudtaget verkar det vara rätt coolt att inte bry sig om vad man har på sig just nu. Så det kan man ju satsa på om man inte orkar/har råd att köpa kläder man tycker är snygga.

jag tycker de varkar vara tvärtom. jag är tex den enda jag känner som handlar billiga kläder.
men jag fattar inte heller vaför man ska köpa dyra kläder med samma funktioner.
en sak är de ju om man ahr höga krav på ett plagg. typ min fiskeoverall (2500:-) eller om man ska klättre i berg och apa sig :D
bättre att lägga pengarna på nått vettigt i stället. i mitt fall, en motorborr för 6000:- :D

Slartibartfast
2004-12-27, 16:32
HA HA! Hittade den här bilden från min högskolas julfest.

Ingen vet väl längre vad den här tråden slutligen handlade om, men läs lite bakåt.

Jag tycker det är humor. :laugh:

Kimo
2004-12-27, 17:47
Men det finns ju tröjor där det står WE/JL.

Nix, logotyperna är dock ganska lika.

JL:
http://se.zoovillage.com/images/product/pi/00061825/00061825_sez.jpg

WE:

http://se.zoovillage.com/images/brand/128/logo.gif

Tabac
2004-12-27, 19:17
Fjortisarna håller till på McDonalds i Gävle. En tjej som jobbar där brukar slänga ut dom när dom suttit ett par timmar och köpt ett par kaffe bara.
Helt rätt. :thumbup:

Samma med skitungar på bussarna. Här i Gävle har det varit massa tjaffs om en busschaffis som släppte av ett gäng ungar i bushen som röjde på bussen.
Dom hade ringt till deras föräldrar på mobiltelefonerna med nån snyftis och mamma och pappa ringde Swebus. Skitungar!

Samma med ett gäng skitungar när jag körde buss i Gävle för en 5år sedan.
Hade en fullsatt skolbuss på väg från skolan och dom plingade på varje hållplats utan att hoppa av.
Jag vet att de första 5-6 hållplatserna är det inga som går av på men jag stannade ändå och läste tidningen ett par minuter per hållplats innan jag åkte vidare för jag hade tid över.
Sen när vi kom till den hållplats som dom ska börja gå av så sket jag i att stanna och stannade på den efter (typ 200 meter efter).
Det blev ramaskri bland kidsen. Tror fan jag lyckades klämma åt skitungarna som plingade t.o.m. Dom skulle döda mig och sa jag skulle ha stryk och massa saker. Det är ju iofs hot mot tjänsteman men jag bad dom dra åthelvete bara och körde vidare. Veckan efter körde jag samma linje men till skolan och plockade upp en av dessa småttingar på den hållplats jag inte stannade på.
Han var jätteartig och köpte ett månadskort av mig för 120kr, tackade och vände sig om. Där stod han polare. -"Där sitter den där jävla busschaffisen" sa han och jag bara garvade.

Hatar även alla jävla fjortisar som taggar överallt och gör det ghetto jag bor i till ett värre ghetto.

Ni kanske förstår att jag inte gillar dessa uppkäftiga småttingar. :naughty:

kimonque
2004-12-27, 19:22
-"Där sitter den där jävla busschaffisen" sa han och jag bara garvade.

Helt rätt, vardagsidolen Tabac :thumbup:

Fatalist
2004-12-28, 02:41

Du har aldrig sett WE/JL-hoodies eller WE/SUPERLATIVE CONSPIRACY hoodies (exakt likadana, olika märken)?

Människa, alla har sånna. Tycker synd om alla med dessa kläder, kan man vara mindre originell?

mini_Arnold
2005-03-30, 09:56
Jag vill slå in nyllet på alla scooternördar som inte stannar vid övergångställen för att släppa över folk.
Damn you fuckheads!!! Fan en ful dag smäller det o jag tänker inte ens besöka dom på sjukhuset!

Samma gäller bilister men dom kastar jag sten efter, en scooter är svårare att träffa därför är jag mer sur på dom! FUCK YOU!

Tack slarti :)

Fartman
2005-03-30, 11:27
Jag vill slå in nyllet på alla scooternördar som inte stannar vid övergångställen för att släppa över folk.
Damn you fuckheads!!! Fan en ful dag smäller det o jag tänker inte ens besöka dom på sjukhuset!

Samma gäller bilister men dom kastar jag sten efter, en scooter är svårare att träffa därför är jag mer sur på dom! FUCK YOU!

Tack slarti :)

skaffa bil fotgängarskrälle! ;)

Hoffa
2005-03-30, 13:08
Scooter hysterin är ett tecken på att Sverige går in i stadium 2 av sitt egna FatCamp... :naughty:

Folkhälsoinstitutet visade upp några siffror på att både män och kvinnor hade förlängt sin livslängd med 0,5-1 år men kvinnor i gruppen 15-26 hade blivit 4 ggr fetare och män i samma åldersgrupp 3 ggr fetare sen sista mätningen för 3-4 år sen.

Kolozzeum liknande folk är en minioritet, snart kommer det en armé med överviktiga killar och tjejer på scootrar med WE/JL tröjor och Tiger kläder och skickar oss till Sibirien... Likt Tyskarna gjorde med ett visst folk för att kunna skylla sina problem på någon... ;)

Grisen
2005-03-30, 14:03
Scooter hysterin är ett tecken på att Sverige går in i stadium 2 av sitt egna FatCamp... :naughty:

Folkhälsoinstitutet visade upp några siffror på att både män och kvinnor hade förlängt sin livslängd med 0,5-1 år men kvinnor i gruppen 15-26 hade blivit 4 ggr fetare och män i samma åldersgrupp 3 ggr fetare sen sista mätningen för 3-4 år sen.

Kolozzeum liknande folk är en minioritet, snart kommer det en armé med överviktiga killar och tjejer på scootrar med WE/JL tröjor och Tiger kläder och skickar oss till Sibirien... Likt Tyskarna gjorde med ett visst folk för att kunna skylla sina problem på någon... ;)

Aaaaaaaaaaaaaaaaaa! We och JL är två skilda märken, jag förstår inte var denna myt uppkommit, så lika är inte loggorna.

mini_Arnold
2005-03-30, 14:13
skaffa bil fotgängarskrälle! ;)
jag har bil, fartmaster ;)

Hoffa
2005-03-30, 14:19
Aaaaaaaaaaaaaaaaaa! We och JL är två skilda märken, jag förstår inte var denna myt uppkommit, så lika är inte loggorna.

Visst är det det, men nu fanns inte det något tecken på skrivbordet som var som WE/JL så det fick bli JL, ja du förstår. JL är Johan Lindeberg och är ett märke och WE är ett annat märke. Scooter maffians arméuniform... ;)

Fartman
2005-03-30, 15:57
jag har bil, fartmaster ;)

Då bör du välja sida. Bilist eller fotgängare? eller, gud bevare mig, CYKLIST!?
mitt råd är bilist. ;)

mini_Arnold
2005-03-30, 16:00
Då bör du välja sida. Bilist eller fotgängare? eller, gud bevare mig, CYKLIST!?
mitt råd är bilist. ;)
jag varierar för bästa tillväxt. rookie :D

Grisen
2005-03-30, 16:05
Visst är det det, men nu fanns inte det något tecken på skrivbordet som var som WE/JL så det fick bli JL, ja du förstår. JL är Johan Lindeberg och är ett märke och WE är ett annat märke. Scooter maffians arméuniform... ;)

Skönt.. Du visste =)

bear.flowertwig
2005-03-30, 16:24
Precis, fläskiga fjortisar går bort.

edit:SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! SAVANN!! ;D

Gör du tummen upp på avataren eller flexar du biceps? *screwy*

swarre
2005-03-30, 17:22
Har märkt att det på senare år börjat dyka upp väldigt mycket fjortisar som kör omkring på scooter. Det ser kanske charmigt ut när det kommer en karavan med små fjortisar, men på ett längre perspektiv kan det ju inte vara bra för insulinkänsligheten. Jag är uppriktigt oroad för dagens fjortisbrudars hälsa.

Jag har hört att det är fullt lagligt att köra på dom... Är det bara ett tomt ryckte...? *popcorn*

Så länge (killarna) håller sig till scooterträffarna och inte befinner sig där jag tränar ar jag nöjd ;)

ölobrännvin
2005-03-30, 17:45
Jag ska snart börja åka till jobbet på min jävla scooter, då får ni se upp....

Fartman
2005-03-30, 23:29
jag varierar för bästa tillväxt. rookie :D
ey! fuck you len! jag har förarbevis på snöskoter också! och blått förarbevis på PBV401! så jag kan variera utan att behöva bli katabol i onödan!! *grr27*

;)

Metal_boy_
2005-03-30, 23:43
Dom där jävla JL tröjorna påminner om tiden då jag va en fjortis, när varenda jävel (killar som tjejer) hade Champion-tröjor i alla möjliga färger med/utan luva och uppklippta jack längst ner på jeansen, samt pottfrilla :D

hangatyr
2005-03-31, 06:34
alla människor av hankön borde, när de fyller 5 stoppas in i en garderob, alternativt frysas ned. när de fyller 20 kan man tina upp dem/släppa ut dem igen. tiden emellan är mest bara hemsk för omgivningen.

killar i skolådern (inklusive gymnasiet) är vedervärdiga. jag vet, ajg har själv varit en.

Edde_1
2005-03-31, 07:17
Dom där jävla JL tröjorna påminner om tiden då jag va en fjortis, när varenda jävel (killar som tjejer) hade Champion-tröjor i alla möjliga färger med/utan luva och uppklippta jack längst ner på jeansen, samt pottfrilla :D

HAHA
Jag har min på mig idag, nu passar den, var väl 15 när jag köpte den, köpte en xxl för jag tyckte jga var så grov, 189 cm, 70 kg :D , har tagit mig tolv år att växa i den, tur det är så bra kvalite :thumbup:

Jolene
2005-03-31, 08:11
... samt pottfrilla :D
Pottfrilla? Menar du McDonaldsfrilla? Eller är det samma sak?
Pottfrilla tänker jag mig hår som bara hänger, McD är mittbena och att luggen sprayades (?) till 2 sneluggar utåt sidorna. McD var det som gällde för killarna i min skola.
Det, eller keps som inte var dragen ner i pannan utan "lutade bakåt" och att luggen sprayades upp mot skärmen (som TinTin fast med en keps på)
Känns igen?

I klädväg var det väl peak oxå som var inne? Och slipover? Gärna peakslipover...

Thony
2005-03-31, 08:13
Pottfrilla? Menar du McDonaldsfrilla? Eller är det samma sak?
Pottfrilla tänker jag mig hår som bara hänger, McD är mittbena och att luggen sprayades (?) till 2 sneluggar utåt sidorna. McD var det som gällde för killarna i min skola.
Det, eller keps som inte var dragen ner i pannan utan "lutade bakåt" och att luggen sprayades upp mot skärmen (som TinTin fast med en keps på)
Känns igen?

I klädväg var det väl peak oxå som var inne? Och slipover? Gärna peakslipover...

Pottfrilla vet väl alla vad det är ?

Jolene
2005-03-31, 08:14
Pottfrilla vet väl alla vad det är ?
Jovisst, men han e ju från norrköping - det kanske är nåt dialektalt? Ingen hade väl vanlig pottfrilla efter 13 års ålder? då var det väl McD som gällde?

Slartibartfast
2005-03-31, 12:43

HA HA! Woohoo! Those were the days!

Metal_boy_
2005-03-31, 12:46
Jovisst, men han e ju från norrköping - det kanske är nåt dialektalt? Ingen hade väl vanlig pottfrilla efter 13 års ålder? då var det väl McD som gällde?

Jag menar mcd-frilla men det är väl samma sak typ? Lät man den växa så fick man page (högstadiefrisyr) :D

Bengan
2005-03-31, 13:00
Gör du tummen upp på avataren eller flexar du biceps? *screwy*
Det ser väl alla at han gör tummen upp. Precis som Arnold i slutet på Terminator 2

Sonny
2005-03-31, 18:01
Nu kommer det en upp för gatan, biiiiiiIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiii *whatever*

Metal_boy_
2005-03-31, 18:05
på min fjortistid åkte brudarna inte moppe om dom inte blev skjutsade, då cyklade dom och hade fina stjärtar. Nu ser man ju hur dom sitter vid en korvkiosk och mumsar på en French hot dog, och sen åker iväg med en skinka på varje sida av sadeln som två jävla väskor. *spy*

rememberence
2005-03-31, 18:19
själv har man scooter, ska iofs sluta med det strax när alla vägar torkar upp ordentligt, då åker psykklen fram!! :D älskar att psykkla och därav mina härliga ben :D

kålman
2005-03-31, 20:00
på min fjortistid åkte brudarna inte moppe om dom inte blev skjutsade, då cyklade dom och hade fina stjärtar. Nu ser man ju hur dom sitter vid en korvkiosk och mumsar på en French hot dog, och sen åker iväg med en skinka på varje sida av sadeln som två jävla väskor. *spy*

HAHHA
HAHA
HAHA
HA
HAAH
HA
HAHAHA
AHHAHAHAAHHA
HAHAHA
:bow: :bow: