Visa fullständig version : Deff för rökare.
Yao.
Började deffen för cirka 1,5 månad sen
Så här ser schemat ut
Mat
1 10:00 1dl havregryn i 1 dl mjölk + 25 g whey-80 1 omega 3
2 12:30 halv burk tonfisk+majs & ett äpple ,
3 15:30 Keso & tonfisk, 1 omega-3
4 18:00 Tonfisk, Keso, 10 g whey-80
5 19:30 Äpple
6 21:00 10 g whey-80 , äpple
Träning :
Måndag - Morgonpromenad , Bröst & triceps
Tisdag - Morgonpromenad , cykling 30 minuter
Onsdag - Morgonpromenad , Rygg & axlar
Torsdag - Morgonpromenad ,
fredag - Morgonpromenad, Korsrygg & Armar
Lördag - Morgonpromenad
Söndag - Morgonpromenad Cykling 30 minuter
någon som har något förslag om hur jag kan förbättra ?
För jag ser fortfarande inget resultat.
Väldigt, väldigt, väldigt lite fett.
Och väldigt lågt i kalorier rent allmänt. Hur äter du i vanliga fall?
nej, det där blir bakläxa, läs King Grubs Deffguid och sök omkring lite på formuet.
Herkulez
2004-10-26, 09:54
alldeles för mycket träning med :nono:
mer är inte alltid bättre, kroppen behöver vila för att återupphämta sig
King Grub
2004-10-26, 09:57
Vad har "rökare" med saken att göra?
Väldigt, väldigt, väldigt lite fett.
Och väldigt lågt i kalorier rent allmänt. Hur äter du i vanliga fall?
nej, det där blir bakläxa, läs King Grubs Deffguid och sök omkring lite på formuet.
Okej, tack
Jag ska lägga på mer kalorier
Jag har inte tränat på två år , så jag har gått ner cirka 24 kilo
så jag har ökat ätandet oerhört mycket
under perioden när ajg inte tränade så åt jag tre gånger om dagen ungefär
och väldigt lite fett, socker, protein & kolhydrater
Men, mer fett som sagt?
Tack för alla svar!
Vad har "rökare" med saken att göra?
Nej ingenting.
Det var bara för att få folk att läsa
så att de kunde hjälpa mig.
Om jag var du så skulle jag ändra på måltid nummer 5 & 6 direkt.
Och sen skulle jag variera måltiderna mera, ris,potatis,pasta tycker jag fungerar bra under deff gott är det också. Kött, annan fisk, kyckling, nötter osv, du missar du det goda i livet :)
Hade jag följt en sån där diet så hade det största risken att ge upp vara att jag tröttade på den ensidiga kosten och inte de vanliga orsakerna, konstant hunger, sötsug osv.
Om jag var du så skulle jag ändra på måltid nummer 5 & 6 direkt.
Och sen skulle jag variera måltiderna mera, ris,potatis,pasta tycker jag fungerar bra under deff gott är det också. Kött, annan fisk, kyckling, nötter osv, du missar du det goda i livet :)
Hade jag följt en sån där diet så hade det största risken att ge upp vara att jag tröttade på den ensidiga kosten och inte de vanliga orsakerna, konstant hunger, sötsug osv.
Du menar att jag ska juxtaposera 5:an & 6:an ?
Eller Ändra dom helt och hållet?
I övrigt tackar jag hjärtligt för tipsen!
Varför inte äta helt vanlig mat bara i mindre mängder? Jag ligger på strax under 2000 kcal per dag och äter vanlig mat fem ggr per dag plus en gainer efter träningen, och det funkar utmärkt. Om du är försiktig med pasta och andra medelsnabba energirika kolhydrater kan du garanterat äta dig mätt på 2000 kcal.
Numera blir jag nästan deprimerad när jag ser ett äpple eller tonfisk i vatten. Det är väldigt lätt att föräta sig när kosten är ensidig. Satsa istället på att förkovra dina kocktalanger och laga intressant mat så ofta som möjligt.
Du menar att jag ska juxtaposera 5:an & 6:an ?
Eller Ändra dom helt och hållet?
I övrigt tackar jag hjärtligt för tipsen!
Tonfisk,keso och äpplen är bra, men du kan inte basera ditt kostupplägg på det.
Dom passar utmärkt som mellanmål t.ex.
Jag antar att du har läst Deff - guiden som King Grub har skrivit, där står egentligen allt man behöver veta för att lyckas med en deff.
Här är ett utdrag om kosten:
"Bra kolhydratkällor är pasta (särskilt fullkornsvarianterna), parboiledris och fullkornsris, kokt potatis, havregrynsgröt, rågflingegröt, All-Bran Plusflingor, grahamsgrynsgröt, müsli, korngryn, kornris, mjukt och grovt flerkornsbröd, matvete, bönor, linser och frukt.
I alla måltider bör du ha en proteinkälla. Du kan inte lagra protein för framtida behov på samma sätt som du kan med kolhydrater och fett, utan var tredje till var fjärde timme behöver du påfyllning. Det är proteinet som ger dina muskler byggstenar.
Bra protein hittar du i rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, bland många andra källor.
Fettintaget är inte heller att underskatta. Drar du ner på fettintaget sjunker din fettförbränning och dina hormonnivåer, och du riskerar att minska upptaget av de fettlösliga vitaminerna. Dessutom har fettet fördelen att det ger kolhydraterna ett lägre GI och förlänger proteinets aminosyreutsöndring, vilket är en fördel inte minst inför nattens långa fasta. Det är dock en fördel om större delen av ditt fettintag består av omättade fetter istället för mättade, vilka lättare lagras som kroppsfett och sänker insulinkänsligheten, medan de omättade förbättrar den.
Sen kan du kolla i Recept delen (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=15) av forumet för inspiration.
Sen så tycker jag personligen att morgonpromenader 7 gånger i veckan är lite för mycket, jag skulle nöja mig med kanske 5 st så får du sova ut ordentligt 2 gånger.
Tack för de vänliga tipsen.
Jag ska ta de åt mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.