handdator

Visa fullständig version : Värsta bakfyllor

Bao
2004-10-24, 23:28
Tänkte bara dela efter hur en dagenefterdag kan se ut.
Vaknar upp nånstans vid 10, sovit 4-5 timmar. Tar några minuter innan jag ens fattar vad som har hänt och vad jag gjorde dagen innan, sen första halvtimmen vrider och vänder jag mig fram och tillbaka i sängen och vet verkligen inte var jag ska ta vägen. Efter en halvtimme så brukar jag må så illa att jag spyr. Sen ungefär 4-5 timmar frammåt så går jag bara runt i lägenheten som en zombie. Brukar sätta mig på olika ställen och bara stirra in i väggen. Det värsta av allt är efter jag spytt första gången så börjar jag må illa efter nån halvtimme igen, sen håller det på så, ändå in mot kvällen då jag kanske för första gången kan äta eller dricka något. Jag går alltså hela dagen utan att kunna äta eller dricka samtidigt som jag spyr - undrar om kroppen blir uttorkad?

Undrar hur pass fatala konsekvenser det här har för byggandet, vet inte ens om jag vill veta. Nu var det iofs 2 månader sen jag drack senast och lär dröja minst lika länge igen innan jag utsätter mig för detta igen.

Bara jag i hela världen som kan må såhär dåligt eller?

datorjaevel
2004-10-24, 23:31
nej, har själv varit den där zombien du beskriver ett par ggr =). dock har jag senaste månaderna lugnat ner mig och kör på ett par bärs de få gångerna jag nu dricker. blir alltså bara smått berusad och påverkar inte min träning störande mycket.

ryssen
2004-10-24, 23:34
fan jag kom hem vid 9 i morse och sov till 12 sen har jag varit uppe och hållt igång hela dagen.nu är klockan halv ett och ska gå och lägga mig. :booty:

kim
2004-10-24, 23:42
Testa att dricka rikligt med vatten och mjölk innan du går och lägger dig.

Froddan
2004-10-24, 23:43
Är också lyckligt lottad som ryssen, immun mot baksmällan. :D

Men jag har en hemlighet, jag dricker alltid 1.5 liter vatten och käkar 2 apelsiner innan jag lägger mig. Märker aldrig av nån baksmälla.

Bao
2004-10-24, 23:52
Kan tilläggas att jag drack minst 1½ liter innan jag gick och la mig, det lindrar, men botar inte :(

Dav0d
2004-10-24, 23:53
Froddan kör precis likadant!... Har inte haft bakfylla på 4 år och observera att jag bara är 19. (Bakfylla en gång i mitt liv, "Hail 1 liter Vodka Citron!", sen decka på det :D)

Bencharkungen
2004-10-24, 23:57
Hmmm. om alla skulle berätta sina värsta bakfyllor någonsin så slutar nog alla på kolo att dricka för gott :)

De värsta är, för att göra en lång utläggning kort,när man har haft minneslucka i ett par timmar och vaknar upp under ett träd i nån park kl 9 eller 10 på morgonen. Tar sig hem och sover till 4 på eftermiddagen och har skakningar och spyr och hjärnan är på väg ut genom öronen. men detta var ett par år sen sist. brukar bromsa i tid numer. Tyvärr så var det inte bara sprit heller på den tiden så att hälla i sig alldeles för mlt var inte svårt

Bao
2004-10-25, 00:04
Hmmm. om alla skulle berätta sina värsta bakfyllor någonsin så slutar nog alla på kolo att dricka för gott :)

De värsta är, för att göra en lång utläggning kort,när man har haft minneslucka i ett par timmar och vaknar upp under ett träd i nån park kl 9 eller 10 på morgonen. Tar sig hem och sover till 4 på eftermiddagen och har skakningar och spyr och hjärnan är på väg ut genom öronen. men detta var ett par år sen sist. brukar bromsa i tid numer. Tyvärr så var det inte bara sprit heller på den tiden så att hälla i sig alldeles för mlt var inte svårt

Haha härligt att höra :D :thumbup:

datorjaevel
2004-10-25, 00:05
Kan tilläggas att jag drack minst 1½ liter innan jag gick och la mig, det lindrar, men botar inte :(
är inte bara vatten man får brist på.. vitaminer och mineraler behövs också.

Bao
2004-10-25, 00:10
är inte bara vatten man får brist på.. vitaminer och mineraler behövs också. Beror givetvis på hur man har lagt upp fyllan också.

Jo, är medveten om det.. Har provat det mesta faktiskt men det känns som inget kan stoppa den - antingen är den obetydlig eller så är den fruktansvärd

datorjaevel
2004-10-25, 00:14
Jo, är medveten om det.. Har provat det mesta faktiskt men det känns som inget kan stoppa den - antingen är den obetydlig eller så är den fruktansvärd
De gamla fyllorna när jag fått rediga baksmällor så har jag inte direkt ens kunnat tänka tanken att dricka vatten eller smälla i mig de andra näringsämnena då jag kanske vaknat upp i ett dike utan minne av vad jag gjort (exempel). Man lär ju ha ett hyffsat medvetande för att fylla på med resurserna kroppen behöver, sett till mängden alkohol/tid osv man förtär. Förlorar man det medvetandet finns risken att man förlorar mot den otäcka baksmällan =). Har dock ett naturkosttillskott hemma som man tar vid 3 tillfällen under en festkväll för att få de nödvändiga sakerna, man sköljer ner dessa piller med fina mängder vatten. Lättare att hålla koll och få i sig på detta sättet, än att kanske mosa i sig en fruktskål med mer, speciellt om man går ner för räkning mot natten så man inte stoppar i sig nånting. Revigör har jag för mig de heter ifall nån e sugen, bra som fan om man tex drar iväg en helg på festival eller nått.

Metal_boy_
2004-10-25, 00:32
utsätter inte min kropp för det där tack o lov

Dipshit
2004-10-25, 01:02
Var några veckor sen man slog till rejält..
Visst blev det några öl i onsdags, arbetslös som man är.. Och ölen är den värsta boven hos mig! Mår aldrig prima dan efter öl intagits..

tejpis
2004-10-25, 02:40
Nyårsafton, börjar grogga från 13.00... =/ Deckar nån gång vid 5-6, vaknade dagen efter och var fortfarande full -- men mådde som skit, zoombie-style. Natten så brakade helvetet lös, sket, spydde och pissade samtidigt. Spydde och spydde, tills jag inte hade nånting kvar att spy, då blev kramphurrkningar i magen vilket resulterade i lite syrlig galla i munnen.. Kunde inte ens dricka vatten, det här tillståndet höll sig i 3 dygn.. :insane:

Behöver jag säga att jag inte vart full sen dess??

edit: 5-6 på morgonen deckade jag så klart

Garnax
2004-10-25, 06:29
Mina baksmällor var som värst för lite över ett år sedan då kröka jag iofs 3ggr i veckan minst så varje baksmälla kändes som 10 man har nu när man ligger på max 1 gång i veckan.

Då vaknade jag efter 7 timmars sömn MAX, fruktansvärd frossa. 4 tjocka täcken hjälpte inte. Mådde riktigt riktigt illa, diaree o kräkningar med gämna mellanrum sprängande huvudvärk. Frossan släppte normalt efter ett par timmar, kräkningarna lika så.
Illamåendet varade till en 8-9 på kvällen.

Nu mer vaknar jag efter en 8-10 timmars sömn, mår inte direkt illa. Tar ett glas vatten. Kan inte käka något direkt men efter en 2-3 timmar så är det lungt att äta igen. Känner mig helt okey vid en 14-15.

Var aldrig bakfull innan min 18 års dag trotts att man drack minst lika mycket sprit då som nu när man dricker...

kal_erixon
2004-10-25, 10:21
skönt att höra att de finns fler... :D
en gång deckade jag vid 9 på kvällen och vaknade kl 3 på natten av att nån bokstavligen slängde ut mig ur en lägenhet :em:
inte ovanligt att jag blir dålig av att dricka (nämen) tog mig 2 timmar att gå några hundra meter en gång (aja inte "gå" då)
men har lämnat detta leverna bakom mig :angel:

Tjuckot
2004-10-25, 11:49
själv lyckades man få sin första fylla på en klassresa i 9an till berlin, resultatet blev att liten aspackad unge tappade bort alla o lallade runt vilse i berlin =p
Inte speciellt roligt kan jag medella er, totalt traumatiskt :p

Fangface
2004-10-25, 20:27
Tänkte bara dela efter hur en dagenefterdag kan se ut.
Vaknar upp nånstans vid 10, sovit 4-5 timmar. Tar några minuter innan jag ens fattar vad som har hänt och vad jag gjorde dagen innan, sen första halvtimmen vrider och vänder jag mig fram och tillbaka i sängen och vet verkligen inte var jag ska ta vägen. Efter en halvtimme så brukar jag må så illa att jag spyr. Sen ungefär 4-5 timmar frammåt så går jag bara runt i lägenheten som en zombie. Brukar sätta mig på olika ställen och bara stirra in i väggen. Det värsta av allt är efter jag spytt första gången så börjar jag må illa efter nån halvtimme igen, sen håller det på så, ändå in mot kvällen då jag kanske för första gången kan äta eller dricka något. Jag går alltså hela dagen utan att kunna äta eller dricka samtidigt som jag spyr - undrar om kroppen blir uttorkad?

Undrar hur pass fatala konsekvenser det här har för byggandet, vet inte ens om jag vill veta. Nu var det iofs 2 månader sen jag drack senast och lär dröja minst lika länge igen innan jag utsätter mig för detta igen.

Bara jag i hela världen som kan må såhär dåligt eller?

:eek:
Hade jag varit så bakfull hade jag aldrig mer supit mig full, det är ett som är säkert...

Styrkebyggare
2004-10-25, 20:55
Vafan håller ni på med..? Inte konstigt att man läser om folk som super ihjäl sig ibland.

Nåväl - mitt bästa tips för att undvika baksmälla är att intaga runt två teskedar salt tillsammans med vattnet innan man går och lägger sig. Detta portioneras lämpligen upp i fyra-fem små doser och sköljs ner fort som tusan. Försök för guds skull inte blanda ut det i vattnet - ett saltkorn räcker för att en hel liter vatten skall smaka skit.

Jag dricker aldrig några enorma mängder, men har lyckats eliminera samtliga symptom på baksmälla genom att vara noga med att återställa såväl vätske- som saltbalansen. Enbart vatten har aldrig hjälpt mig så mycket.

Tricklev
2004-10-25, 21:13
Mitt bästa råd för att undvika baksmälla är att inte dricka :)

Kalleh
2004-10-25, 23:21
När jag var 17 lyckades jag med konststycket att avsluta en redan go fylla med att dra i mig ett helrör under ungefär 20 minuter. Detta resulterade i att jag nästan dog men det är en annan historia. Dagen efter spydde jag 17 gånger på ungefär 2 timmar. Efter de första två gångerna var maginnehållet slut, resten får ni räkna ut själv... :naughty:

Dipshit
2004-10-26, 01:03
När jag var 17 lyckades jag med konststycket att avsluta en redan go fylla med att dra i mig ett helrör under ungefär 20 minuter. Detta resulterade i att jag nästan dog men det är en annan historia. Dagen efter spydde jag 17 gånger på ungefär 2 timmar. Efter de första två gångerna var maginnehållet slut, resten får ni räkna ut själv... :naughty:
Jag spyr a-l-d-r-i-g.. hur bakfull jag än är..

har spytt en gång av alkohol i hela mitt liv.. och det var första gången jag gav mig på rödtjutet.. ung och dum, jag halsade.. :(

spydde dock efter någon timme.. spyr aldrig mitt i natten eller dagen efter.. vet inte om det är så bra dock.. skiter för jävla illa tex..

Garnax
2004-10-26, 06:01
Vafan håller ni på med..? Inte konstigt att man läser om folk som super ihjäl sig ibland.

Nåväl - mitt bästa tips för att undvika baksmälla är att intaga runt två teskedar salt tillsammans med vattnet innan man går och lägger sig. Detta portioneras lämpligen upp i fyra-fem små doser och sköljs ner fort som tusan. Försök för guds skull inte blanda ut det i vattnet - ett saltkorn räcker för att en hel liter vatten skall smaka skit.

Jag dricker aldrig några enorma mängder, men har lyckats eliminera samtliga symptom på baksmälla genom att vara noga med att återställa såväl vätske- som saltbalansen. Enbart vatten har aldrig hjälpt mig så mycket.

Salt?

När kroppen redan är uttorkad ska man väl inte trycka i salt.

Skulle jag ta något annat än vatten innan bingen skulle det nog vara B12 som hjälper kroppen att bryta ner alkoholen.

mmartin
2004-10-26, 08:34
jag lyckades trycka i mig 50 cl brännvin, en halv vin flaska, 3 stark öl och nån polsk grogg på burk(?) under en halvtimme...

UTAN att bli bakis!!

Dock vaknade jag på sjukhus med dropp och hela baletten men det är en annan femm :D

hade en hel del orutin på de flesta håll på den tiden ;)

Molotov
2004-10-26, 09:34
Resorb som finns på apoteket mildrar faktiskt bakfyllan, det återställer elektrolytbalansen. Själv har jag haft såna bakfyllor så jag vill inte ens berätta om dom.

*Flash*
2004-10-26, 13:32
Tänk vad bra om jag fick världens bakfylla varje gång jag drack, då skulle jag ju inte ha någon anledning till att dricka alls :rolleyes:

Styrkebyggare
2004-10-26, 14:18
Salt?

När kroppen redan är uttorkad ska man väl inte trycka i salt.

Skulle jag ta något annat än vatten innan bingen skulle det nog vara B12 som hjälper kroppen att bryta ner alkoholen.

När man pissar ur sig all vätska i kroppen så är det ju inte enbart vatten det blir brist på. Två teskedar salt påverkar inte uttorkningsprocessen märkbart - åtminstone inte om du trycker 1-1,5 liter vatten samtidigt.

dude
2004-10-26, 14:57
Tycker det värsta är att jag inte kan äta något dan efter. Man är helt propp mätt när man tar första tuggan av nåt. Tex denna helg vaknar upp och mår skit, har den där dryga spänningshuvudvärken som jämt kommer, samt att man känner att magen inte är som den ska, efter det tag hasar man sig ner till toaletten och spyr galla, det resulterar i att huvudet känns som om det ska sprängas och man vill bara lägga sig och dö där på golvet. Men istället går man omkring och mår skit, lyckas få i mig en halv pizza på hela dagen. Lovar sig själv att detta är sista gången jag är ute och krökar!

Men lik fan står man där i krogkön nästa helg. :D

bosse_brutal
2004-10-26, 15:08
Har fan aldrig varit riktigt bakfull, har väl vart lite go i magen och lindrig huvudvärk, men inget allvarligt. trotas att det har blivit ett antal gånger som man har vart helt jävla borta.

haha ja har en kompis som knappt kan kolla på en öl utan att vara helt deckad i flera dar.

mangemani
2004-10-26, 15:30
vakna upp med att flickvännen kom in och berätta att hon hade fått sova på soffan pga att jag spytt ner den del på sängen där hon sover,somna om,vaknade pga illamående,klev upp,var uppe 5 min sen la jag mej igen pga illamående,sov nån timme till,vakna upp och gick ut för att käka tacos,mådde illa och gick och la mej igen.....höll på sådär tills kl var 5 på dagen typ,resten av dan var man som en zombie,huvudvärk och kunde inte tänka klart.

ölobrännvin
2004-10-26, 17:03
Tänk er att vakna i en trapp 2 mil hemifrån efter 3 timmars sömn (nyårsafton 99) Huvet spränger får gå en halvmil till tåget inga pengar, chansar ändå, dammig luktar fan, konduktören ber mej gå av nästa stopp, vilket passa mej utmärkt och sedan gå ytterligar 5 kilometer för att komma hem, halvvägs hem så spyr jag i en busskur (av misstag, förlåt busskuren) hela vägen hem såsmakar det fan i käften huvet spränger tösten bränner i min hals senare på kvällen så kommer ågren folkskygghet och mörkerrädsla, plingar det på dörren så hoppar jag högt.... Vad hade jag då lärt mej av detta.... INGENTING fast som tur är så händer inte numera, när jag har familj och allt :angel:

TrIff
2004-10-26, 17:19
Alla talar om dom fysiska besvären.. det är ju dom P S Y K I S K A som är det värsta, man vill ju nästan ta livet av sig när man väl fattar allt man gjort. Och det tar myyyycket längre för det att släppa än en huvudvärk.

ölobrännvin
2004-10-26, 17:23
Alla talar om dom fysiska besvären.. det är ju dom P S Y K I S K A som är det värsta, man vill ju nästan ta livet av sig när man väl fattar allt man gjort. Och det tar myyyycket längre för det att släppa än en huvudvärk.
Jo och det blir värre ju äldre man blir också, nu vågar jag knappt dricka mej full längre vilket i o försej bara är bra...Ågren 2dagar efter... mörkrädd... folkskygg...allmän olustkänsla...

kal_erixon
2004-10-26, 18:19
hahahaha :D