Logga in

Visa fullständig version : I likhet som en morgonpromenad?

ziczak
2004-10-24, 21:03
Om man börjar sitt arbete vid 06.30, går upp vid 06.10 och äter frukost. Brukar oftast bli müsli, fil och ibland någon grov macka.
Men fick den tanken om man skippar frukosten då och käkar vid första rasten 09.00. Blir det lite effekt som en morgons promenad då?
Nu rör jag mig inte så pass mycket att det blir jämnlikt med någon promenad men blir det ungefär det stuket? fast man kanske inte förbränner lika mycket som om jag gått en promenad?

Sen undrar jag vad som är bra å äta till kvällsmat efter man slutat arbeta vid 18.00? Hört att knäckebröd är bra och grönsaker.
Och att man ska inte käka bröd, potatis iaf?

Är inte på någon def, gymmar inte ens. Men ska börja gymma snart (gymmat förr) och tänkte kanske gått ner några kg iaf.

Prankie
2004-10-24, 21:38
Nej det blir inte samma sak.

ziczak
2004-10-24, 21:46
Fan ;) .. aye blir att köra på som vanligt då med frukost när man går upp och vid 09 tiden.

Efter 09 har jag inte middag förens vid 13.30, så vad kan man slänga in där emellan? Tänk på att jag arbetar och inte kan tillaga något. Men någon skiva bröd går ju alltid slänga i sig. Eller räcker det med någon frukt?

Har egentligen samma fråga mellan 14.00 och 18.00 då jag slutar.

Vill inte gå upp i vikt, snarare gå ner några fett kg :) (2-3 st).

Jejje
2004-10-25, 03:34
varför inte äta potatis.. det är en bra kolhydratkälla.. kalorisnål också så du kan äta mycket.. bröd (vitt) är ju däremot ingen höjdare..

och som mellanmål.. något kalorisnålt. jag har börjat ta me mig en burk kesella eller banan eller ostkaka eller liknande till jobbet. för att käka på rasterna.. mellan matrasten och passets slut.