handdator

Visa fullständig version : Uppladdningen

Pompen
2004-10-22, 08:41
jag har nu provet det dära testet..och resultatet är mellan 4500-5000 kcal! i mina öron låter det riktigt mycket..tränar varje dag minst 2 timmar. på måndagar boxning alla andra dagar styrke. jag är 17 år väger 91kg och är 190cm lång. äter minst 3-4 ggr om dagen. Men jag är osäker om jag får i mig för lite kalorier, men då brde jag väl mest bara förlora fett? äter mycket fisk (tonfisk lax mm) vara av proteiner där då..och lättmjölk dricker jag 1L om dan. Ris och pasta till maten oftast. Jag vill inte sitta och skriva och räkan ut allt jag äter utan bara träna och ha kul. finns det nån grund eller har nån nå bra tips? när jag inte tränar läser jag så mkt jag kan om mat och kost från Paulun.

Tacksam för tips!

userfriendly
2004-10-22, 10:12
Vad vill du ha tips om? *eller är jag jättekorkad just nu??*

4500-5000 kalorier låter rätt rimligt om du tränar så mkt som du gör. Lättare att få i sig om du äter runt 4-10 ggr/dag.
Även om du bara förlorar fett är det svårt att bygga nånting om du ligger på mínus i näringsintaget.
Uppladdningen ger fel resultat för mig så jag vet inte om jag rekommenderar den.
Pröva annars: www.exhalemag.com/tjanster/energibehov.htm o dra bort lite grann (antar att du inte äter på det sätt som i artikeln som energikalkylatorn är baserad på ). Där får jag ett någorlunda bättre värde. Du kan ju räkna ut det själv också.
*jag och mina uträkningsmaskiner...*

Du behöver inte räkna kalorier varje dag. Har du ett hum om hur mycket du behöver och hur mycket du äter räcker det. Oftast kompenserar kroppen över-/underätning genom hungerkänslor eller förbränning.

Pompen
2004-10-22, 10:17
Det jag undrade var om det var fr mkt kcal på en dag. Har aldrig brytt mig sådär jätte mkt om maten har bara ätit maten som serveras om den inte är jätte onyttig som friterande grejor och hamburgare mm. håller på att lära mig detta med energiprocent osv.

Brenner
2004-10-22, 11:11
Alltså så här ser jag det. Unna dig den maten du vill ha! Bestämmer du dig för att deffa så får kanske du inte kan unna det precis allt du vill ha men man har jue sina ät dagar :naughty:
Att du tränar 2 timmar låter lite orimligt, men jag vet jue inte riktigt vad du tränar när du tränar jag såg något om boxning så jag kan ha fel, men tränar du stykreträning så rekomenderar jag att hålla dig under 1 timma när du tränar

Tack och hej leverpastej :smash: