Visa fullständig version : Kvällsmål :o
Hade lite brist på mat här hemma för ett kvällsmål..
Detta är säkert inte optimalt på något sätt :o men iaf..
proteinpulver, 50g parboiled ris (liten portion) 1 omega 3 tablett.
Ska nog inte sova förrens vid 12 något, detta var vid halv 10. Om det spelar någon roll :o
ska man svara? på vad?: P
ne men såg inge gott ut.. om du inte gjorde en protindrink av proteinpulvret.. och åt ris på sidan om.. pulver+ris+tablett.. låter inte som en särskilt välsmakande kombination.. även om jag är känd här hemma för att blanda konstiga saker. men det lät inte gott alls
väl inte så jag menade :P
och det var separat :p allt åts för sig, proteinpulver med vatten ;)
mer ur näringsmässig synpunkt före sömn. II och sånt :o
King Grub
2004-10-20, 06:25
mer ur näringsmässig synpunkt före sömn. II och sånt :o
Ris + proteinpulver näringsmässigt? Njaaaej. ;) Oavsett vad klockan är.
inte? vad deppresivt :p
Förstör mitt resonemange nu så är du snäll ;) Bra kolhydratkälla, parboiled opolerat ris, och en.. kanske itne bra då :p men proteinkälla iaf. och omega 3 tablett :o Jag satt o åt riset tortt, heh, var ltie desperat :$ Bara så jag vet varför det e kasst :p
King Grub
2004-10-20, 07:42
Ris är en okej kolhydratkälla, men inte det mest näringsrika sädesslaget. Pulverprotein är aldrig en näringsbomb direkt. Det är absolut ingen balanserad måltid, och proteinet är ju snabbt och anabolt, när det är ett långsamt och antikatabolt du behöver.
Ris är en okej kolhydratkälla, men inte det mest näringsrika sädesslaget. Pulverprotein är aldrig en näringsbomb direkt. Det är absolut ingen balanserad måltid, och proteinet är ju snabbt och anabolt, när det är ett långsamt och antikatabolt du behöver.
Nu står det inte att det är vassle så det kan lika gärna vara ett kaseinpulver han dricker, men jag skulle nog, som dig gissa på att det är vassle i det här fallet.
Nu står det inte att det är vassle så det kan lika gärna vara ett kaseinpulver han dricker, men jag skulle nog, som dig gissa på att det är vassle i det här fallet.
mja, vassle, jag är inte lika cool som alla andra :$
nu ska jag återhämta mig efter ett hemskt jävla högskoleprov :sleep:
King Grub
2004-10-23, 15:34
Även om det varit kaseinpulver är det inte mer näring i det.
Kapar tråden med en annan fråga ;)
ska före och efterträningsdrinken vara lika stora? sett till dextri/protein? Har bara haft efter.drink förrut, ska jag dela den på två nu?
King Grub
2004-10-23, 15:41
Kapar tråden med en annan fråga ;)
ska före och efterträningsdrinken vara lika stora? sett till dextri/protein? Har bara haft efter.drink förrut, ska jag dela den på två nu?
Det går bra att dela den på två, ja, eller lägga till några gram av både kolhydrat och protein, om du anser att du behöver det.
men inte ta lika stora som jag i min troligtvis upphöja puckighet gjorde? =p
King Grub
2004-10-23, 15:57
men inte ta lika stora som jag i min troligtvis upphöja puckighet gjorde? =p
Det gör ingen skada i sig, men du får ju i dig mer kalorier, och lär vara onödigt. Behöver du de extra kalorierna finns det bättre saker att lägga dem på än socker och proteinpulver.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.