handdator

Visa fullständig version : Då var det dags igen, knivdåd i LKPG

michael
2004-10-19, 13:10
Då var det dags igen, antagligen en psykopat/knarkare som knivmördat en åtta-årig pojke på väg till skolan och en 53 årig dam. Varför drar jag den slutsatsen? Ja gärningsmannen beskrivs ju 20 år, kille 180cm lång och "välbyggd". Varför ger han sig på en liten pojke och en gammal dam? De kan inte försvara sig, han vill bara döda. :insane: :furious:

Inte nog med det nu missar man jobbet också, de stänger idag pga personalbrist. :smash: :cryout:

Halldin
2004-10-19, 13:20
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,549333,00.html

hampaN
2004-10-19, 13:23
Fyfan! Hoppas dom hittar det jävla kräket som gjorde det. :insane:

JustinCredible
2004-10-19, 13:26
Hyffsad chock för pojkens föräldrar.........

Fors
2004-10-19, 13:32
Vilket land var han ifrån?

michael
2004-10-19, 13:44

Vem ? pojken?
Vad spelar det för roll?

Pez
2004-10-19, 13:50
Menar du förövaren? Vad har det för relevans för dig egentligen?
Den som har svaret på det bör höra av sig till polisen, då dom troligtvis undrar också..

ang. mannen dom söker, vars signalement Michael beskrev.
Vi vet ännu ingenting om han har med mordet att göra men enligt en allmänhet har han iakttagits i området så vi vill gärna ha kontakt med honom.
Att dra för stora växlar med det signalementet är alltså opåkallat, annars hade dom agerat kraftfullare.

Liknande handlingar, nu spekulerar jag med den information jag har tillhanda, brukar vara utförda av en person av manligt kön med en psykisk störning/sjukdom som allvarligt förändrar deras perception av verkligheten, troligtvis är personen även av svensk härkomst. Nöjd Fors?

michael
2004-10-19, 13:52
Den som har svaret på det bör höra av sig till polisen, då dom troligtvis undrar också..

Att dra för stora växlar med det signalementet är alltså opåkallat, annars hade dom agerat kraftfullare.

Liknande handlingar, nu spekulerar jag med den information jag har tillhanda, brukar vara utförda av en person av manligt kön med en psykisk störning/sjukdom som allvarligt förändrar deras perception av verkligheten, troligtvis är personen även av svensk härkomst. Nöjd Fors?

Vad pratar du om pez alla vet vi ju att det är BARA svarta somalier med sylvassa tänder som är kapabla till sådana här hemska dåd :rolleyes: :furious: :notme:

Molotov
2004-10-19, 14:28

Hur vet du att personligen troligen är av svensk härkomst??? Gärningsmannen kan väl lika gärna var av annan härkomst. Den som lever får väl se...

Flygplan
2004-10-19, 14:29
Vad pratar du om pez alla vet vi ju att det är BARA svarta somalier med sylvassa tänder som är kapabla till sådana här hemska dåd :rolleyes: :furious: :notme:

Nä, men med stor sannolikhet en invandrare iallafall. Statistken ljuger inte.

Lasse Kongo
2004-10-19, 14:33
Fan SUUUG allihopa, spela roll va det är för nationalitet på fanskapet som gjorde dådet.

Jag är emot dödsstraff, men det börjar jag att tulla på, in med han i grillen o låt han stekas väl!

Men man kan ju nästan hoppas det var en svensk....

#Valle#
2004-10-19, 14:43
Vad spelar det för roll vart han kommer ifrån?! Liksom det står i tidningen är det ett vansinnesdåd och han kan inte vara annat än gravt psykiskt skadad. Tråkigt att vi har så många fall i Sverige

Sultanen
2004-10-19, 14:50
är inte varje mördare psykiskt sjuk!?

Rockhard
2004-10-19, 14:52

Nej man kan mörda för att man har egen vinning i det. Att mörda för pengar är i mitt tycke om möjligt ännu värre än att mörda för att det är kul.

spas
2004-10-19, 15:00
Björnen som dödade en jägare ska jagas och dödas, undrar hur många års samtalsterapi den här dåren kommer få? Ser ingen andledning att låta någon som gör såhär leva om man får tag på dem.

#Valle#
2004-10-19, 15:04

Människor dödar av många anledningar och alla är definitivt inte störda men när man utan någon som helst anledning ger sig på en liten pojke och en äldre dam måste man ha iaf nån skruv lös i kontoret

mmartin
2004-10-19, 15:05
tragiskt och de drabbade är det sanslöst synd om då dem antagligen inte väntade sig en psykopat med behov att döda.

Killen som gjorde det kommer skrattretande nog att behandlas "väl" av den svenska regeringen/staten, vilket jag tycker är absurt.

Hellre arabisk rättvisa mot kräket :cool:

Jense
2004-10-19, 16:39
alla psykomördare är av samma ras, samma land och ska därför också avrättas med ett pannskott i bokskogen.

spelar ingen roll vilket land som står på deras pass, för är man så jävla illa funtad tillhör man inget samhälle där vanliga människor lever.

kanske va den förrymde fången? han hade väl gått på steroider eller ngt sånt. och han är 17

Zodd
2004-10-19, 17:07
Jag är numera för dödsstraff :insane:

raZmus
2004-10-19, 17:07
och jag är emot.

Fors
2004-10-19, 17:22
Självklart är dödsstraff det enda tänkbara för en mördare. Man skall straffas i enlighet med det brott man begått.

Garnax
2004-10-19, 17:32
Enligt statistiken så är det en 40% chans att mannen är invandrare och 60% att han är svensk.

Igentligen spelar det ingen roll och jag hoppas att de fångar honom.

8 år gammal...fy fan.

#Valle#
2004-10-19, 17:41
alla psykomördare är av samma ras, samma land och ska därför också avrättas med ett pannskott i bokskogen.

Smutsa ner bokskogen?! Skicka upp dem till mörka Norrland istället :devil:

michael
2004-10-19, 17:43
Enligt statistiken så är det en 40% chans att mannen är invandrare och 60% att han är svensk.

Igentligen spelar det ingen roll och jag hoppas att de fångar honom.

8 år gammal...fy fan.

Vilken statistik är detta? Källa tack!

Trance
2004-10-19, 18:01
Självklart är dödsstraff det enda tänkbara för en mördare. Man skall straffas i enlighet med det brott man begått.

Varför?

Skall det vara hämnd eller straff?

Styrkebyggare
2004-10-19, 18:08
Om ett vittne hade fått tag i mördaren och slagit ihjäl honom så tycker jag att det hade varit både naturligt och ok.

Rättssystemet tycker jag dock inte skall innefatta dödsstraff. Det anstår inte ett modernt och civiliserat samhälle att avliva människor.

Pudzianovski
2004-10-19, 19:02

Om man åker dit för innehav av 10kg Heroin som man langat till 30 ungdomar?
Kan ta ganska många exempel till.

Emot dödsstraff men tycker inte att svenska rättssytemet behöver vara tamt bara för det.

Tragisk händelse i övrigt.

Grahn
2004-10-19, 19:05
Om ett vittne hade fått tag i mördaren och slagit ihjäl honom så tycker jag att det hade varit både naturligt och ok.

Rättssystemet tycker jag dock inte skall innefatta dödsstraff. Det anstår inte ett modernt och civiliserat samhälle att avliva människor.

Håller med dig, problemet är ju att det även följer att det moderna samhället straffar vittnet. Det måste bara vara så även om man inte alltid gillar det.

Hades
2004-10-19, 21:02
Förstår fortfarande inte hur man kan tycka att det är okej med avrättningar av folk som uppenbarligen är sjuka. Se till att man kan hindra dem från att skada folk istället. Dödsstraff är i mina ögon bara en undanflykt för att slippa lösa det ursprungliga problemet.

För övrigt jäkligt tragiskt varje gång något sådant här händer.

#Valle#
2004-10-19, 21:12
Visst är dödsstraff lite att ta i men nuförtiden kan ju nästan vem som helst komma undan fängelse genom att spela psykfall och börja prata om röster i huvudet.

Psykvården kostar oss skattebetalare redan för mycket.

michael
2004-10-19, 22:24
Straffpolitiken i sverige är inte fel, det är bestraffningen i sig som är fel.
Våra fängelsen behöver fler direktörer med napoleonkomplex, mer stål, mer rost, inga TV-apparater eller andra bekvämligheter. Väljer personer att stå ovanför/utanför samhället ska dom också få göra det, instängda i ett obekvämligt hål med andra som har gjort samma val. Råkar de skada/döda varandra skall bara första hjälpen ges, ingen förebyggelse ska ske utan man låter skum döda skum. Då spar man både samhället ork och pengar.

fibre
2004-10-19, 22:45

källa tack!

Flygplan
2004-10-19, 22:57
I Malmö är nästan hälften av befolkingen invandrare nu. Enligt en undersökning av sydsvenskan begicks 90% av alla personrån av invandrare. Så Garnax statisk är nog inte helt omöjlig.....

För många år sen skulle staten bevisa att det inte alls var sant att invandrare begick fler brott än svenskar, resultatet, ja, det var inget man skröt över och numera förbjuder svenska staten statistik över folkgrupper.

Kan tillägga att jag inte har en enda rasistisk åtsikt och min bästa vän är svart som natten. Det jag skriver är bara ren fakta och jag är jävligt less på denna "demokratin" som undanhåller information för folket.

Jense
2004-10-19, 23:01
I Malmö är nästan hälften av befolkingen invandrare nu. Enligt en undersökning av sydsvenskan begicks 90% av alla personrån av invandrare. Så Garnax statisk är nog inte helt omöjlig.....

För många år sen skulle staten bevisa att det inte alls var sant att invandrare begick fler brott än svenskar, resultatet, ja, det var inget man skröt över och numera förbjuder svenska staten statistik över folkgrupper.

Kan tillägga att jag inte har en enda rasistisk åtsikt och min bästa vän är svart som natten. Det jag skriver är bara ren fakta och jag är jävligt less på denna "demokratin" som undanhåller information för folket.

ja , och sen kallar folk en för rasist såfort man nämner det

mmartin
2004-10-19, 23:07
kan börja med att nämna att jag inte kommer ihåg källan men har för det var nån info från vi fick via polisen och brottsregister dvs vanlig enkel statistik, och siffrorna var SANSLÖSA angående utländska och svenska som begick brott och garnax info är sannerligen inte i överkant, kanske tom i underkant...

lika bra att tillägga att jag inte har nått emot invandrare men tyvärr är en enormt stor procentdel rena rama idioter som hamnat här och härjar, dessvärre. 9/10 slagsmål jag ser när jag är ute en fre/lör består av 4-5 utländska killar som ska slå en "djävla svenne" som det låter... då är det något som är snett!

mvh

ante
2004-10-19, 23:20
lika bra att tillägga att jag inte har nått emot invandrare men tyvärr är en enormt stor procentdel rena rama idioter som hamnat här och härjar, dessvärre. 9/10 slagsmål jag ser när jag är ute en fre/lör består av 4-5 utländska killar som ska slå en "djävla svenne" som det låter... då är det något som är snett!

mvh

Ska vi spinna vidare, är det konstaterat att huvuddelen av våldtäkterna i riket utförs av invandrare. Vidare, kikar vi in på våra riksanstalter så sitter där i huvudsak invandrare. Och de som sitter där gör det nog inte oftast för stöld eller rattfylla...

Säkrast kanske att tillägga att jag också känner invandrare... :)

michael
2004-10-19, 23:41

Så j*¤la tröög!!!!!
Det är människor som dig som gör statistik missvisande och får små barn att gråta till sömns över det.

Låt mig göra det simpelt för dig att förstå; att knivmörda 2 oförsvarbara okända människor av rent hat antagligen rotad i djup psykisk störning eller drogpåverkan ÄR INTE PERSONRÅN!

För att få en korrekt statistik för sådana här dåd får man se tillbaks på de fällda i tidigare LIKNANDE dåd. Det har alltså ingenting med hur populationen ser ut, eller hur brottsligheten i helhet ser ut.

Jense
2004-10-20, 00:26
Så j*¤la tröög!!!!!
Det är människor som dig som gör statistik missvisande och får små barn att gråta till sömns över det.

Låt mig göra det simpelt för dig att förstå; att knivmörda 2 oförsvarbara okända människor av rent hat antagligen rotad i djup psykisk störning eller drogpåverkan ÄR INTE PERSONRÅN!

För att få en korrekt statistik för sådana här dåd får man se tillbaks på de fällda i tidigare LIKNANDE dåd. Det har alltså ingenting med hur populationen ser ut, eller hur brottsligheten i helhet ser ut.

mitt svar är: givetvis. ingen som sagt annat.

Var kan man få tag på denna statestiken på nätet? eller man måste vara hacker nuförtiden för att ta del av infon

Pez
2004-10-20, 00:33
Psykvården kostar oss skattebetalare redan för mycket.
Eller alldeles för lite kanske.. psykvården är den bit inom vårdsektorn som det sparats in mest på de senaste åren.. vad är följden av detta? Just det - en 8-åring mördad på öppen gata.

Ang. statistik och kriminalitet inom folkgrupper så är all sådan statistik missvisande i det avseendet att de flesta som läser den inte har kunskap att tolka den eller problematisera runt den. Att kunna se och ta sociopolitiska och andra bidragande faktorer och fakta är avgörande för hur sluttolkningen av "siffrorna" framställs.
Ni som gillar sådan statistik kommer inte ta till er detta nu, men så är det.

Jense
2004-10-20, 00:41
Eller alldeles för lite kanske.. psykvården är den bit inom vårdsektorn som det sparats in mest på de senaste åren.. vad är följden av detta? Just det - en 8-åring mördad på öppen gata.

Ang. statistik och kriminalitet inom folkgrupper så är all sådan statistik missvisande i det avseendet att de flesta som läser den inte har kunskap att tolka den eller problematisera runt den. Att kunna se och ta sociopolitiska och andra bidragande faktorer och fakta är avgörande för hur sluttolkningen av "siffrorna" framställs.
Ni som gillar sådan statistik kommer inte ta till er detta nu, men så är det.

på ett sätt menar du alltså att statestiken ljuger

Finns där statestik som inte är missvisande?

jag tycker det ska tolkas, svart på vitt. % av invånare av härkomst som sitter i fängelse för ett brott som begåts i sverige

Flygplan
2004-10-20, 00:48
Så j*¤la tröög!!!!!

Det jag skrev var OT, det hade ingenting att göra med knivdåden.
Ledsen om jag fick dig att tro det. :) Jag bara spann vidare på diskussionen.

Flygplan
2004-10-20, 00:51
på ett sätt menar du alltså att statestiken ljuger

Finns där statestik som inte är missvisande?

jag tycker det ska tolkas, svart på vitt. % av invånare av härkomst som sitter i fängelse för ett brott som begåts i sverige

Nej, jag förstår inte heller hur man ska tolka statiskt på olika sätt :confused:

Inte just i detta fallet, det låter mest som ordbajseri. Statistik som statistik.

The_RobRoy
2004-10-20, 01:15
Folk är lite rädda på stan nu.. ..märks att det är en liten stad man flyttat till (i sthlm hade folk inte reagerat lika mycket)

Snackade även med en kille från USA på gymmet om dehär.. ..han tyckte de va hemskt såklart, men ändå lite skrattretande att de blev en så stor grej.. ..vardagsmat tyckte han

#Valle#
2004-10-20, 01:33

Det framkom kanske inte tydligt nog men det jag menade var att många slipper fängelse genom att spela sjuka och hamnar då på psyket vilket kostar mer. Sådana patienter måste oftast bevakas vilket kostar ytterliggare. Självklart att de som behöver hjälp ska få den

Garnax
2004-10-20, 18:13
Källan är Leif GW Persson som är professor i kriminologi och har fullmakt av riksdagen som gör honom till den "finaste" av dem.

Statistiken talade han om i ett program i efterlyst för ett par veckor sedan.
Där han ofta talar om statistik och han är mycket duktig på detta och begrundar ofta sina svar på vem/hur/när någonting gjords med hjälp av statistik.

Kvinna mördad i sitt hem statistiken säger att det är en man som finns i hennes umgängeskrest, oftast hennes make/pojkvän/sambo.

knivdåd med dödlig utgång står invandrare för 40% svenskar för 60% vilket gör att invandrare är överrepresenterade då de inte står för 40% av befolkningen....än.

Den beroende på vart detta är t.ex så ändras juh siffrorna, knivmord i rinkeby är juh 99.9999% invandrare medans det i kiruna inte riktigt ser lika dant ut.

Statistiken är alltså över riket totalt.

Min känsla över detta mord på lille pojken (om det inte är i ett invandrarområde) är att den skyldige är en svensk.

Jense
2004-10-20, 18:19
jag tror den skyldige är en balt.

Metal_boy_
2004-10-20, 18:42

ta bort tänderna så låter det som ett typiskt signalement i efterlyst och jag antar att det inte är en slump..så är det nog bara...dom lär ju inte själva plocka ut brott me 80- 90 misstänkta invandrare...men det kanske är ett rasistprogram

fibre
2004-10-20, 18:45
tack garnax!
antar att du fick mitt pm.
skönt att veta att folk har belägg för det de skriver.
//patrik
Källan är Leif GW Persson som är professor i kriminologi och har fullmakt av riksdagen som gör honom till den "finaste" av dem.

Där han ofta talar om statistik och han är mycket duktig på detta och begrundar ofta sina svar på vem/hur/när någonting gjords med hjälp av statistik.

Kvinna mördad i sitt hem statistiken säger att det är en man som finns i hennes umgängeskrest, oftast hennes make/pojkvän/sambo.

knivdåd med dödlig utgång står invandrare för 40% svenskar för 60% vilket gör att invandrare är överrepresenterade då de inte står för 40% av befolkningen....än.

Den beroende på vart detta är t.ex så ändras juh siffrorna, knivmord i rinkeby är juh 99.9999% invandrare medans det i kiruna inte riktigt ser lika dant ut.

Min känsla över detta mord på lille pojken (om det inte är i ett invandrarområde) är att den skyldige är en svensk.

MojjMojj
2004-10-20, 19:14
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

En okej länk som förklarar skillnader i brott-statistik mellan svenskar och invandrare.

Mord:
2 svenskar
av 10 000 svenskar.
7 invandrare
av 10 000 invandrare

Gatumisshandel:
2 svenskar
av 1 000 svenskar.
8 invandrare
av 1 000 invandrare

Våldtäkt:
2 svenskar
av 10 000 svenskar.
9 invandrare
av 10 000 invandrare

Denna information är från tidigt 90-tal, jag är övertygad om att det är värre nu.

1993 så var procenten invandrare i Sverige drygt 7%. 16% av alla brott begicks då av invandrare och 17% av alla brott begicks av invandrarnas-barn.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/brott.gif
Är värre nu.....

Pecca
2004-10-20, 19:24
Den som vet vem det är får gärna skicka PM till mig....

Mordet ägde rum i ett av stadens dyraste områden.... en normal lägenhet kostar en bra bit ovanför miljonen innan budgivning. Villorna kostar ca3-4 miljoner....
Det finns mig veterligen inga invandrare i området utan dom kommer nere från centrum (passerar kahnberget för att gå vidare till skolan i T1)
För er som kommer ihåg husockupationen i Linköping så är det här dom demonstrerade... mot att lägenheter skulle byggas här (det kanske var en av dom :D (OBS! Ren spekulation från min sida för att förtydliga)
...........................................

Detta är ren spekulation men det är vad jag har fått fram....
Grabbens syster ska tydligen ha gjort slut med en pojkvän nyligen o vissa anser att detta är någon form av hedersmord (ren spekulation)

.........................................
Det jag har o säga är att om mördaren kommer här ifrån stan så måste han ju verkligen vara dum i huvudet... Linköping är trots invånar antalet en småstad, det brukar komma fram rätt snart vem som har gjort vad... jag tycker det bara är lustigt att ingen har ringt till mig o namngett personen än... brukar inte ta så lång tid.... :confused:
Mycket poliser ute på stan o på vägarna.... tror att brotten kommer gå ner markant närmaste veckan så länge det är så mycket poliser i omlopp.... :D

Garnax
2004-10-20, 19:49
Gillar ni inte att jag använder GW persson som källa till saker som dessa så antar jag att ni skulle stå lika ogillande om jag hade Darwin som källa till Darwins teorier då Leif GW är den största auktoriteten i sverige på området.

Sen att de är många invandrare i efterlyst har naturligtvis med att göra att de är ett invandrar fientligit program...eller så är det så att många grova brott begås av invandrare men det är naturligtvis mindre troligt :rolleyes:

Bounga
2004-10-20, 19:57
Garnax: och vad i helvete tror du att det beror på då?
Kan det vara så att många "invandrare" har en tyngre uppväxt för att de har det sämre rent matriellt än många "svenskar" eller utbotnas allting i deras kultur? (öh...... för alla vet väl att alla muslimer är onda och enligt koranen är det okej att slå & mörda "Oskyldiga" svenskar)

michael
2004-10-20, 20:03
Jag fattar inte hur ni kan fortfarande sitta och diskutera brottstatistik i en tråd som handlar om ett dubbelmord på en äldre kvinna och ung pojke utan någon som helst relevans till varandra eller motiv för mordet i ett välbärgat område. Vad fan har riksstatistik över våldtäkt och invandring att göra MED DUBBELMORDET?!?!?!?!?!

Håll käften och håll er till ämnet.

MojjMojj
2004-10-20, 20:16
Jag fattar inte hur ni kan fortfarande sitta och diskutera brottstatistik i en tråd som handlar om ett dubbelmord på en äldre kvinna och ung pojke utan någon som helst relevans till varandra eller motiv för mordet i ett välbärgat område. Vad fan har riksstatistik över våldtäkt och invandring att göra MED DUBBELMORDET?!?!?!?!?!

Håll käften och håll er till ämnet.

Ta ett djupt andetag, tråden gick in på vem mördaren är och det leder väll självklart till de mest relevanta spekulationer. Om man inte vet 100% så går det över till att leta efter dem som genomfört liknande brott förut och att invandrare kommer in i bilden är ganska självklart då brott begås (procentuellt) mest av just invandrare.

Dock tror jag att personen som mördade dessa två mår väldigt dåligt psykist och har säkert inte fått rätt hjälp, då staten stänger ner behandlingshem för psykist-sjuka *jippi*

Om det var ett hedersmord så kommer jags spy galla på burkha-fanatiker. Ja, jag avskyr fanatiker, inte mellanöstern bor i sig, men som otur är så är en stor del av dessa mellanöstern-bor fanatiker (detta om man jämför procentuellt med nordbor)

Molotov
2004-10-20, 20:18
Skulle inte BRÅ göra en en ordentlig uppdaterad undersökning av invandrares brottslighet? Detta för att på slut på spekulationerna som man uttryckte det.

Metal_boy_
2004-10-20, 23:43

man måsste ju utgå efter den totala statistiken och man måsste ju kolla på statistiken på brottsantalen, inte blanda in den totala folkmängden efter som det är ca 1milj invandrare och 8milj svenskar i landet, då kan man ju lika gärna ha den metoden för att se hur många svenskar procentuellt som inte gör några brott över huvudtaget för att sedan klappa den skaran på huvudet och säga att vi är underskattade

påven
2004-10-21, 05:29
http://www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,64145388_852__,00.html

Det kan vara en broder

Garnax
2004-10-21, 06:28
Som att de inte är nog med klankande på kroppsbyggare...

hade han haft modelplansbyggande som hobby hade det inte stått motsvarande lovar.

Garnax
2004-10-21, 06:32
man måsste ju utgå efter den totala statistiken och man måsste ju kolla på statistiken på brottsantalen, inte blanda in den totala folkmängden efter som det är ca 1milj invandrare och 8milj svenskar i landet, då kan man ju lika gärna ha den metoden för att se hur många svenskar procentuellt som inte gör några brott över huvudtaget för att sedan klappa den skaran på huvudet och säga att vi är underskattade

o de är närmare 2 miljoner inte närmare 1 miljon...

Om det i sverige begås 1000 (gämn o bra siffra) knivmord under 1 år så står invandrare för 400 av dem medans svenskar står för 600 av dem.

Kan det bli lättare.

Den gamla statistiken som gjordes på området i början på 90-talet när invandrarna inte var lika många som nu talar också för sig själv...

Sen hur svårt de har de osv det skiter jag faktiskt i, är det värre här än hemma så betalar jag mer en gärna biljetten så kan de åka hem igen. Annars är det bara bita i det söta äpplet o vara tacksam för att de får vara här o leva av mig och dig även om de kanske bara räcker till 1 fet guldkedja var per unge o kanske bara en ny Merca varannat år istället för varje så får de acceptera de svåra levnadsvillkoren.

Ändrat uppfattning, ungen hette Mohammed o pappan heter Hassan, skulle då snarare gissa på en invandrare bakom dådet...

Metal_boy_
2004-10-21, 07:21
o de är närmare 2 miljoner inte närmare 1 miljon...

Om det i sverige begås 1000 (gämn o bra siffra) knivmord under 1 år så står invandrare för 400 av dem medans svenskar står för 600 av dem.

Kan det bli lättare.

Den gamla statistiken som gjordes på området i början på 90-talet när invandrarna inte var lika många som nu talar också för sig själv...

Sen hur svårt de har de osv det skiter jag faktiskt i, är det värre här än hemma så betalar jag mer en gärna biljetten så kan de åka hem igen. Annars är det bara bita i det söta äpplet o vara tacksam för att de får vara här o leva av mig och dig även om de kanske bara räcker till 1 fet guldkedja var per unge o kanske bara en ny Merca varannat år istället för varje så får de acceptera de svåra levnadsvillkoren.

Ändrat uppfattning, ungen hette Mohammed o pappan heter Hassan, skulle då snarare gissa på en invandrare bakom dådet...

det är knappast fler svenskar än invandrare som gör brott i vårt land, aldrig aldrig aldrig...det är ofta dom får poängtera i fall han va svensk...mannen talade med brytning på det och det och det och det språket...så är det ju i 80-90% av fallen och då är det bara efterlyst som tar fall som är allvarliga runt om i hela landet...kom för fan inte och säg att dom plockar ut brott me invandrare för då blundar man tom me brunögat vad som händer i samhället

Bite
2004-10-21, 08:21
Större artikel http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,550100,00.html

De är verkligen noga med att påpeka att det handlar om kroppsbyggare, en stor galen kroppsbyggare.

Metal_boy_
2004-10-21, 08:40
visste ni inte att man bara behöver vara rakad på skallen och ha fläsknacke för att bli kallad kroppsbyggare...så de räcker me att dricka bärs och raka skallen o tatuera sig över allt sen är man en kroppsbyggare

palme
2004-10-21, 09:12

Du har glömt att damen som dog va svenska? Kanske var det en blandras som döda de 2?

Kul att 2st kroppsbyggare figurerar i utredningen...lär ju bli en artikelserie om steroider ifall det är nån av de som döda de.

Metal_boy_
2004-10-21, 09:49
Du har glömt att damen som dog va svenska? Kanske var det en blandras som döda de 2?

Kul att 2st kroppsbyggare figurerar i utredningen...lär ju bli en artikelserie om steroider ifall det är nån av de som döda de.

vadå blandras, han va ju bara allätare fattar du väl ;)

ja det kommer vara en massa snack om steroider, inte nog me det dom skriver säkert bara ordet anabola som jag hatar, det tyder ju på att dom inte vet ett skit om vad orden betyder

TCOG
2004-10-21, 09:54
jahopp, då dras kroppsbyggarna ännu mer ner i samhället...

får ryck

Molotov
2004-10-21, 11:56
Kvinnan blev tydligen dödad först enligt pressen. Hon var lärare på SFI svenska för invandrare. Min teori är att hon har rapporterat utebliven närvaro (vilket kan innebära att bidraget dras in) för en psyksjuk elev. Denna har blivit så förbannad över detta att han bestämde sig för att döda henne. Tyvärr råkade barnet se det hela och han tog honom också. Kanske kände mördaren igen Mohammed och misstänkte att han skulle peka ut honom, De har kanske träffats genom att han funnits i familjens bekantskapskrets.

LunaSpice
2004-10-21, 16:50
Kvinnan blev tydligen dödad först enligt pressen.

Olika källor som vanligt.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=334203

stefannn
2004-10-21, 18:20
det är knappast fler svenskar än invandrare som gör brott i vårt land, aldrig aldrig aldrig...det är ofta dom får poängtera i fall han va svensk...mannen talade med brytning på det och det och det och det språket...så är det ju i 80-90% av fallen och då är det bara efterlyst som tar fall som är allvarliga runt om i hela landet...kom för fan inte och säg att dom plockar ut brott me invandrare för då blundar man tom me brunögat vad som händer i samhället

jo efterlyst är ett gäng rasister som bara plockar ut fall där invandrare e inblandade så hatet ska växa ;) (skämta...)

läste lite snabbti övriga tråden ... många här är faan bombade vad spelar det för roll om det var en invandrare eller en svensk?? det var ju ett jävla psykfall hur som helst

TCOG
2004-10-21, 19:10
läste lite snabbti övriga tråden ... många här är faan bombade vad spelar det för roll om det var en invandrare eller en svensk?? det var ju ett jävla psykfall hur som helst

därför om det är invandrare ska de skickas tillbaks där de kom ifrån ;)

eller om en invandrare gjort det så växer tanken hos svensson, att då görs alla brott av invandrare ;)

Metal_boy_
2004-10-21, 20:49
därför om det är invandrare ska de skickas tillbaks där de kom ifrån ;)

eller om en invandrare gjort det så växer tanken hos svensson, att då görs alla brott av invandrare ;)

är det nått orimligt med det eller? om Nisse Päronpung kommer o ringer på din ytterdörr 10ggr så lär du vara rejält upphettad och förbannad 11gången och tro att det är han då me....för det är så det är oftast helt enkelt
man tror att det är som det brukar vara, för så brukar det vara

Bolio
2004-10-22, 08:20
Och nu ska vi göra vad? Gråta? Buhu. Invandrare är zåå ztygga. Usch, dummisar!

Och för att byta ut ett felslut mot ett annat: det är inte invandrare som begår brott, det är fattiga. Överallt i världen gäller samma formel: den lägsta klassen begår flertalet av brotten. Metal_boy, med ditt överintelligenta argument kan man ju döma ut män också. Det är ju män som står för 90% (eller fler, siffran är tagen ur luften!) av alla brott och det troligaste är att en man också står för nästa brott! Fy på männen. Ztygga dummizar.

JJ
2004-10-22, 08:25

Och för att byta ut ett felslut mot ett annat: det är inte invandrare som begår brott, det är fattiga. Överallt i världen gäller samma formel: den lägsta klassen begår flertalet av brotten. Metal_boy, med ditt överintelligenta argument kan man ju döma ut män också. Det är ju män som står för 90% (eller fler, siffran är tagen ur luften!) av alla brott och det troligaste är att en man också står för nästa brott! Fy på männen. Ztygga dummizar.

Men får inte alla invandrare bada i pengar så fort de kommer hit? Det har jag hört.... :rolleyes:
Visste ni förresten att GW inte jobbat med den svenska polisen på typ 15 år. Han är inte vår främste auktoritet på området, dock den som är mest mediakåt. Därmed inte sagt att han har fel.

Metal_boy_
2004-10-22, 09:55

nej vi ska inte gråta..men vissa gör det..många har morföräldrar och döttrar som inte vågar gå ut knappt för att dom är rädda för kriminella invandrare ( ja det finns svenska kriminella me så dom räcker att ha)
sen spelar ingen roll..har man kommit och fått en chans att vara i ett annat land så ska man inte drabba det med mer problem än vad det redan har..då kan man dra åt helvette istället..vissa kan ju inte anpassa sig till regler och lagar och det är väl antagligen därför det ser ut som det gör i deras hemländer till viss del och så kommer det bli här me...bara min åsikt...varför krångla till det och med massa omvägar till varför det är problem för att verka äckligt diplomatisk..istället för att nån vågar öppna munnen och säga som det är...alla vill vara så jävla fina i kanten
Det är min åsikt att det är inte klokt hur en del av dom förstör för oss som bor här kan få stanna...fyyy fan säger jag bara hur det här landet förstörs succesivt

bolio: sen skiter jag i vad du tror dig veta..du påminner om en manlig Mona Sahlin :D ;)

Metal_boy_
2004-10-22, 10:11

jag e fattig som en flugskit och flera av mina kompisar som har föräldrar som inte har några pengar...vi går inte och misshandlar folk o säljer droger och snor saker för det..var människa har ansvar över sina egna handlingar...men du menar att dom ska dummförklaras för att dom är just invandrare och fattiga så dom kan inte rå för att dom gör brott??..det är bara deras hets mot samhället för att dom är fattiga??
Sverige= tycka synd om alla i hela världen landet hur dom än beter sig fy fan det måsste ju finnas gränser

skiter i det här nu..jag tycker vad jag tycker så diskutera inte me mig...blir bara ledsen och arg på all trångsynthet

Bolio
2004-10-22, 10:11
nej vi ska inte gråta..men vissa gör det..många har morföräldrar och döttrar som inte vågar gå ut knappt för att dom är rädda för kriminella invandrare ( ja det finns svenska kriminella me så dom räcker att ha)
sen spelar ingen roll..har man kommit och fått en chans att vara i ett annat land så ska man inte drabba det med mer problem än vad det redan har..då kan man dra åt helvette istället..vissa kan ju inte anpassa sig till regler och lagar och det är väl antagligen därför det ser ut som det gör i deras hemländer till viss del och så kommer det bli här me...bara min åsikt...varför krångla till det och med massa omvägar till varför det är problem för att verka äckligt diplomatisk..istället för att nån vågar öppna munnen och säga som det är...alla vill vara så jävla fina i kanten
Det är min åsikt att det är inte klokt hur en del av dom förstör för oss som bor här kan få stanna...fyyy fan säger jag bara hur det här landet förstörs succesivt

bolio: sen skiter jag i vad du tror dig veta..du påminner om en manlig Mona Sahlin :D ;)

Alltså, att du är ärlig tycker jag är skitbra! Missförstå mig inte nu, jag hatar verkligen Mona Sahlin. Jag tycker att blattar rätt ofta är dumma i huvudet. Jag kan med gott samvete säga att jag tycker att araber oftare är dumma i huvudet än vad t.ex. svenskar eller slovener är. Eller att ugandier oftare är bättre än somalier. Klart man kan generalisera, men man måste förstå att det inte är något annat än just generalisering. Jag är blatte från mellanöstern, men seriöst, skulle du någonsin ha trott det om du inte hade fått det berättat för dig? Och vad spelar det ens för roll? Jag har inte ens något moraliskt emot främlingsfientlighet, jag tycker bara att det är dumt. Mona Sahlin och gänget är moralister, det är inte jag. De tycker att det är Ondska<tm> att hata blattar, det gör inte jag. Jag tycker bara att det i de allra flesta lägen är dumt för en själv att döma en person efter egenskaper den nödvändigtvis inte har tillskrivit sig själv.

Om man tar mig som exempel är det ju rätt coolt. Jag ser mig verkligen inte som blatte, men inte heller som svensk. Jag har väldigt svårt att identifiera mig med "blattar" eller "svenskar" överhuvudtaget. Jag har mörkt hår och mina föräldrar kommer från Kurdistan, men mer än så är det inte. Och tro inte nu att jag är en "integrerad invandrare", för det är jag inte heller. Jag gick bortom det där för ganska länge sen. Jag ser ner på både integrerade invandrare, segregerade invandrare och svenskar, om det nu överhuvudtaget går att förstå den saken...

I mina ögon är det inte speciellt stor skillnad på pöbelmentaliteten mellan blattar och svenskar. Vad gäller Mona Sahlin och liknande hoppas jag verkligen att inte någon blandar ihop mig med sådana. Det Mona Sahlin inte förstår är ju att hennes tankesätt egentligen inte kringgår nazismen, utan snarare att det är två sidor av samma mynt. Både Mona Sahlin (och egentligen de allra flesta "antirasister") och nazisterna har en sak gemensamt: båda värderar en främmande människa efter rastillhörighet eller nationalitet. Nazisten hatar mig endast för att jag är blatte och Mona Sahlin accepterar Islam endast för att det hör ihop med blattar. Hade Islam varit ett svenskt fenomen hade hon ju fördömt det för århundraden sen.

raZmus
2004-10-22, 10:17
Alltså, att du är ärlig tycker jag är skitbra! Missförstå mig inte nu, jag hatar verkligen Mona Sahlin. Jag tycker att blattar rätt ofta är dumma i huvudet. Jag kan med gott samvete säga att jag tycker att araber oftare är dumma i huvudet än vad t.ex. svenskar eller slovener är. Eller att ugandier oftare är bättre än somalier. Klart man kan generalisera, men man måste förstå att det inte är något annat än just generalisering. Jag är blatte från mellanöstern, men seriöst, skulle du någonsin ha trott det om du inte hade fått det berättat för dig? Och vad spelar det ens för roll? Jag har inte ens något moraliskt emot främlingsfientlighet, jag tycker bara att det är dumt. Mona Sahlin och gänget är moralister, det är inte jag. De tycker att det är Ondska<tm> att hata blattar, det gör inte jag. Jag tycker bara att det i de allra flesta lägen är dumt för en själv att döma en person efter egenskaper den nödvändigtvis inte har tillskrivit sig själv.

Om man tar mig som exempel är det ju rätt coolt. Jag ser mig verkligen inte som blatte, men inte heller som svensk. Jag har väldigt svårt att identifiera mig med "blattar" eller "svenskar" överhuvudtaget. Jag har mörkt hår och mina föräldrar kommer från Kurdistan, men mer än så är det inte. Och tro inte nu att jag är en "integrerad invandrare", för det är jag inte heller. Jag gick bortom det där för ganska länge sen. Jag ser ner på både integrerade invandrare, segregerade invandrare och svenskar, om det nu överhuvudtaget går att förstå den saken...

I mina ögon är det inte speciellt stor skillnad på pöbelmentaliteten mellan blattar och svenskar. Vad gäller Mona Sahlin och liknande hoppas jag verkligen att inte någon blandar ihop mig med sådana. Det Mona Sahlin inte förstår är ju att hennes tankesätt egentligen inte kringgår nazismen, utan snarare att det är två sidor av samma mynt. Både Mona Sahlin (och egentligen de allra flesta "antirasister") och nazisterna har en sak gemensamt: båda värderar en främmande människa efter rastillhörighet eller nationalitet. Nazisten hatar mig endast för att jag är blatte och Mona Sahlin accepterar Islam endast för att det hör ihop med blattar. Hade Islam varit ett svenskt fenomen hade hon ju fördömt det för århundraden sen.

StarOffice, OpenOffice OCH Microsoft Word

Metal_boy_
2004-10-22, 10:24

vi vet vart både du och jag står så det är onödigt att diskutera men jag tyckte du skrev lite vettiga saker nu :thumbup: jag gräver inte för djupt med mina åsikter utan jag tycker att jag är realistisk och inser fakta helt enkelt..sen får folk kalla mig vad dom vill..jag vet att jag inte hatar invandrare i sig och flera jag känner vet det med, jag anser bara helt enkelt att man får rätta sig och sköta sig när man blir mottagen, det är logik för min del

nä! nu ska vi inte förstöra tråden mer me det här snacket som handlar om ett oskyldigt litet barn...fy fan

Metal_boy_
2004-10-22, 10:26
nån som hört nått nytt??? fy fan såg ni efterlyst igår?? hur fan kan man skära halsen av ett barn?? va fan finns det för sjuka idioter!!!

Garnax
2004-10-22, 10:39
Om jag pratar om USA och säger att Amerikanare är reilgösa så generaliserar jag. För 1 av 10 är inte religös i USA.

Säger jag att iranier är idioter så generaliserar jag, sen om det är 1 på 10 1 på 100 eller 1 på en miljon som inte är idiot skiter jag i. En majoritet av iranierna får en mer eller mindre klassisk iransk uppfostran precis som svenskar får en en normal svensk uppfostran inget konstigt. O iraniernas traditioner, religon och kultur resulterar i en fostran därefter...o då är man i mina ögon en skapad idiot.

Sen har jag lärt känna många invandrare som är mycket trevliga jobbar o sliter och har anpassat sig mycket bra till livet här och de är ofta trevligare att prata med än många svenskar. Så alla är inte "idioter", men de är som den 10:e icke religösa Amerikanen...

Har inget med ras att göra o man är välkommen i sverige så länge man:

1: Följer de lagar o regler som finns här, utöva gärna era religoner o seder o traditioner men inte då de bryter emot svensk lag.

2: Gör vad du kan för att inte vara en belastning även om det i slutet är oundvikligt. Belasta inte samhället med brott och kriminella handlingar gör du det är du nog inte så glad över att vara i sverige o bör nog skickas hem igen. Se till att du hamnar i en skola o läs svenska, sök jobb...Du kanske inte får något men sök o sök så är du iaf aktiv och det är att försöka som räknas. Försöker du få ett jobb betalar jag gärna för dig tills du får ett. Du kanske är högutbildad i ditt land men får du ett städ jobb här ta det. Finns många svenskar med högre utbilningar som jobbar långt under deras kompitens.
Försöker du visar du att du vill göra rätt för dig, inte bara leva av mig.

3:
Gör dina barn en tjänst, försök lär dom svenska som modersmål så gott det går, de hjälper dom senare. Persiska t.ex har de inte så mycket nytta av då de troligen kommer stanna i sverige, de kan de lära sig som andra språk.

Jag tycker inte det är speciellt högra krav jag har på en Invandrare som kommer till Sverige...Dock verkar det vara svårt för väldigt många att följa.

mr_ray5
2004-10-22, 11:05
Det verkar som om mördaren har väntat eller följt efter den 8årige pojken, det ser ut som en hämd-aktion mot familjen, sen kom det ett vittne som såg och var tvungen att likvidera vittnet. Jävligt sjuk person. Sen om han var välbyggd eller smal, hur kan ett vittne avgöra det med så mycket kläder? Sen har vittne lämnar så olika vittnesmål.
Men rättsystemet ger han max tio år, ute efter 7 kanske, sjukt det med.

Metal_boy_
2004-10-22, 11:18
Det verkar som om mördaren har väntat eller följt efter den 8årige pojken, det ser ut som en hämd-aktion mot familjen, sen kom det ett vittne som såg och var tvungen att likvidera vittnet. Jävligt sjuk person. Sen om han var välbyggd eller smal, hur kan ett vittne avgöra det med så mycket kläder? Sen har vittne lämnar så olika vittnesmål.
Men rättsystemet ger han max tio år, ute efter 7 kanske, sjukt det med.

ärligt talat så ska en såndär få kuken avskuren och mer där till..ungen va ju bara i början på ett långt liv!

jag kan tänka mig hur det skulle v om nån mördade min brorsas unge som är 8 år...jag skulle flå fanskapet levande

Garnax
2004-10-22, 12:01
O det rättsamhälle vi lever i skulle döma dig hårdare för att du flådde han än vad han hade fått för mordet..

Trotts att det ena är rätt det andra fel...

Metal_boy_
2004-10-22, 12:14
O det rättsamhälle vi lever i skulle döma dig hårdare för att du flådde han än vad han hade fått för mordet..

Trotts att det ena är rätt det andra fel...

jag hade tagit det straffet

Bolio
2004-10-22, 12:15
Om jag pratar om USA och säger att Amerikanare är reilgösa så generaliserar jag. För 1 av 10 är inte religös i USA.

Säger jag att iranier är idioter så generaliserar jag, sen om det är 1 på 10 1 på 100 eller 1 på en miljon som inte är idiot skiter jag i. En majoritet av iranierna får en mer eller mindre klassisk iransk uppfostran precis som svenskar får en en normal svensk uppfostran inget konstigt. O iraniernas traditioner, religon och kultur resulterar i en fostran därefter...o då är man i mina ögon en skapad idiot.

Sen har jag lärt känna många invandrare som är mycket trevliga jobbar o sliter och har anpassat sig mycket bra till livet här och de är ofta trevligare att prata med än många svenskar. Så alla är inte "idioter", men de är som den 10:e icke religösa Amerikanen...

Har inget med ras att göra o man är välkommen i sverige så länge man:

1: Följer de lagar o regler som finns här, utöva gärna era religoner o seder o traditioner men inte då de bryter emot svensk lag.

2: Gör vad du kan för att inte vara en belastning även om det i slutet är oundvikligt. Belasta inte samhället med brott och kriminella handlingar gör du det är du nog inte så glad över att vara i sverige o bör nog skickas hem igen. Se till att du hamnar i en skola o läs svenska, sök jobb...Du kanske inte får något men sök o sök så är du iaf aktiv och det är att försöka som räknas. Försöker du få ett jobb betalar jag gärna för dig tills du får ett. Du kanske är högutbildad i ditt land men får du ett städ jobb här ta det. Finns många svenskar med högre utbilningar som jobbar långt under deras kompitens.
Försöker du visar du att du vill göra rätt för dig, inte bara leva av mig.

3:
Gör dina barn en tjänst, försök lär dom svenska som modersmål så gott det går, de hjälper dom senare. Persiska t.ex har de inte så mycket nytta av då de troligen kommer stanna i sverige, de kan de lära sig som andra språk.

Jag tycker inte det är speciellt högra krav jag har på en Invandrare som kommer till Sverige...Dock verkar det vara svårt för väldigt många att följa.

Wake up son. Vad i hela världen tror du skulle få någon att följa dina krav? Har du kollat runt i världen? Ingen rättar sig efter dina regler längre. Sorry.

Bolio
2004-10-22, 12:16
jag hade tagit det straffet

Precis som alla slavar har gjort i alla tider...

Jense
2004-10-22, 13:28

bra sagt. nu åker vi tillbaka 250 år i tiden i tråden!

om han tagit straffet vilket han som individ varit med och format, ja iaf någon av hans släktingar och blodsband är starka.

Varför inte flå en barnmördare? å andra sifdan kan man vända på steker och säger att barnet nog hade blivit en massiv bidragstagare, till lögavlönad städare eller varför inte knarkare. Gjorde mördaren oss en tjänst?

Eller mördade han vår nästa landslagsmålvakt i fotbolll?

Metal_boy_
2004-10-22, 13:57

förklara dig?

Bolio
2004-10-22, 14:19
förklara dig?

Du har inga problem med att bli straffad för något du inte har gjort?

Metal_boy_
2004-10-22, 16:16
Du har inga problem med att bli straffad för något du inte har gjort?

en person som flår nån, även om den andra personen dödat nån har väl också gjort ett brott då? eller?