Visa fullständig version : -att raka, eller inte raka, det är frågan-
Herkulez
2004-10-18, 19:02
vart en massa rabalder i min bildtråd om mitt mag/bröst hår varaktighet, med kommentarer som
"raka bröstet så blir du en fulländad sexgud" Linda 23
"behåll björnfället, värmer fint i kylan" Arne 33
"sexigaste killen på kolo" Tinus 25
"Tar du den i rosen" Roffe 48
så jag tänkte starta en poll, raka eller inte raka. Pollen avslutas imorgon och resultatet får avgöra ifall jag rakar bort det eller inte........iaf för en stund :D
mini_Arnold
2004-10-18, 19:04
Behåll
Eftersom alternativet "Vaxa bort skiten" inte fanns med så röstade jag på att du ska Raka bort det istället :D
Tricklev
2004-10-18, 19:08
Herkiz du får väll inte rösta? :D
Antingen så VAXAR du bort det, filmar det hela och lägger upp filmen här:D
Eller så sparar du det tills din lilla bulk är klar!
EDIT men du klär faktiskt i det! Det är du och Nick Cage :D
EDIT 2 Om du tänker tillbaka några år i tiden, kunde du då föreställa dig att du en dag skulle sitta på ett internetforum där folk diskuterade om du skulle raka bröstet :D?
Herkulez
2004-10-18, 19:11
Herkiz du får väll inte rösta? :D
självklart får jag rösta :D
JustinCredible
2004-10-18, 19:13
Tycker du ska behålla det. Ser mysigt ut på nåt sätt :)
Behåll det! Det klär dig faktiskt. Jag har rakat bort mitt för det ser bara patetiskt ut på mig...
s_himself
2004-10-18, 19:14
Behåll det över vintern! Det är:
1. Ingen beachsäsong nu. Såvida ni inte ligger på snöstränderna uppe i norr och äter smörkola och kollar på pingviner.
2. Värmer gött :D
3. Väldig brudmagnet.. Kolla bara på Austin Powers! :naughty:
hobbitar
2004-10-18, 19:15
Jag tycker du ska raka bort det med rakapparaten, på dom flesta apparater finns det en liten flärp man kan fälla ut som man använder till polisongerna. Använd den till magen, det funkar skitbra!
Herkulez
2004-10-18, 19:17
Jag tycker du ska raka bort det med rakapparaten, på dom flesta apparater finns det en liten flärp man kan fälla ut som man använder till polisongerna. Använd den till magen, det funkar skitbra!
aa brukar raka med apparat sen kör jag med hyvel i duschen..........skuille du hjälpa till isåfall tinus? :angel:
Kroppshår är alltid snyggt, it's a keeper!
Raka ett mönster, det vore trevligt.
aa brukar raka med apparat sen kör jag med hyvel i duschen..........skuille du hjälpa till isåfall tinus? :angel:
apap nu lugnar vi oss lite hon hjälper bara mig :nono: :thefinger
det gäller att ha hår med stil om man nu ska ha det och eftersom det är vinter snart endå så ligger du på stil sidan än så länge :cheers:
OBS DETTA GÄLLER INTE DÄR NERE BARA SÅ DU VET DET :booty:
keep it..keep it.. flätor..flätor.. : D
Lasse Kongo
2004-10-18, 19:50
hår är riktigt äckligt
RobbeliRobban
2004-10-18, 19:51
Har du lika mycket på ryggen är du bra cool, iaf i mina ögon :smokin:
jag rakar.. definitivt!
dock som en del säger så är det ju sak samma nu kanske men beachsäsongen så.. :cool:
mystic[-_-]
2004-10-18, 19:54
Ha kvar det tills du ska tävla. Visa att du är man :smokin:
Sedan måste man dock fälla in flärpen och fintrimma, för den där babylena känslan.
Du ska behålla det. Annars kommer man väl se dig le bland killarna på Fab5... Det är homo/metrosexualitetsvarning på att raka magen!
Spelar faktiskt ingen roll.
Hade jag vart du hade jag behållt det.
Själv har jag både rakat bröstet o låtit skiten växa...båda funkar bra.
Enkelt - rakar du bort det blir du bannad. Så det så!
allan
s_himself
2004-10-18, 20:08
allan
herkan..
allan
:thumbup:
Arnesson
2004-10-18, 20:15
Plocka med pincett =)
Herkulez
2004-10-18, 20:21
allan
haha, ja då är det väl lika bra att låsa tråden då :D
Fundera på vad du tycker ser bäst ut och vad du trivs i, håll dig sedan till det. :)
Mina $.02.
allan
//Jörgen
Behålla röstar jag. :thumbup:
Heh moderatorer har veto! :D :thumbup:
Raka bort .. blir ju så mycket mysigare då :)
Tricklev
2004-10-18, 20:48
Behåll det! BE A MAN! :D
Spar det sålänge magen är slät, raka bort det när man kan riva morötter på den.
King Grub
2004-10-18, 20:53
En riktig man är hårig som en gorilla.
Tricklev
2004-10-18, 20:59
En riktig man är hårig som en gorilla.
Hur mår dina 7 brösthår förresten? :D
Bort med skiten. Nuff said.
ivandrago
2004-10-18, 21:25
Egentligen tycker jag inte att män ska raka sig, men har man sjyssta pecs så är det skam att dölja dem med hår. Raka!
henke_in_training
2004-10-18, 21:27
som jag redan påpekat i en annan tråd så bygger inte fåglar bo i bara träd....
Rockhard
2004-10-18, 21:29
Vad föredrar Roffe?
som jag redan påpekat i en annan tråd så bygger inte fåglar bo i bara träd....
Nuuuu fattar jag.
Hardcore_pb
2004-10-18, 21:44
bort bort bort, du är ju för fan ingen björn även fast du råkar vara lika stor :D
/Hardcore
fothermucker
2004-10-18, 21:47
Jag föreslår en "Ron Jeremy"...men se till att underhålla den :MrT:
En fet pil pekande neråt mot genetalierna hade med funkat.
Införskaffade själv helskägg för ett tag sen och har upptäckt att män i allmänhet uppskattar det och tycker det är ballt, medans kvinnor ber en att raka av det illa kvickt. Åsikter om det?
Pez hade en teori om att det är upptagna män som hyllar skägget, för att dom själva inte får ha det för sina respektive.
ÅSikter om det?
Införskaffade själv helskägg för ett tag sen och har upptäckt att män i allmänhet uppskattar det och tycker det är ballt, medans kvinnor ber en att raka av det illa kvickt. Åsikter om det?
Pez hade en teori om att det är upptagna män som hyllar skägget, för att dom själva inte får ha det för sina respektive.
ÅSikter om det?
Tror att pez teori stämmer ganska bra. Det är trots allt kvinnorna som ska hångla med dig ;)
s_himself
2004-10-18, 22:06
ÅSikter om det?
Hm, jag är singel och rakar mig en gång i veckan pga. lathet. det är rätt bekvämt att inte behöver bry sig, men ack så ovårdat det ser ut om man inte sköter det :D
Hår är till för att rakas / vaxas bort
Löjtnant Blank
2004-10-18, 23:06
ÅSikter om det?
Jag tar det ett steg längre, if you don't mind:
Det ligger något homoerotiskt i den här allmänt vedertagna machobilden. Jag rakar mig för att jag är snyggare utan hår och för att tjejerna gillar det. Machomännen låter håret växa och tvättar ansiktet med diskmedel för att andra män tycker att det är manligt. Go figure.
En kille som rakar sig under armarna är säkrare i sin manlighet än en fabriksarbetare som tycker att räksallad är feminint. Att du har fru, barn och porrtidningar i handskfacket utesluter inte möjligheten att du kan vara bög. Det här är inga nyheter. Ändå tycker svennen att riktiga män är stora, håriga, tysta och svettiga. Vem bestämde det? När slogs det fast att kroppsbehåring är manligt? Jag tänker på grovarbetaren i Village People när jag ser skäggiga, flanellklädda, överviktiga män. Supergay. Men det är ofelbart de som gapar om hur fjolligt det är med ansiktslotion i fikarummen.
Raka bort skiten, Herkulez.
Håller med Blank.
Raka bort!
Nu är jag själv inte den som direkt är rädd för hyveln om man säger så, snarare tvärtom. Och visst fan ser man mer av ansiktsdragen, käken och kindbenen utan än med men det är ju liksom det jag vill.
Jag tillhör inte riktigt typen som bara för att jag har skägg, klär ned mig och luktar illa. Jag behåller mitt skägg ett bra tag framöver, och slipper jag det motsatta könet pga det så är jag nöjd.
no1fitness
2004-10-19, 05:42
Jag röstade på att du ska raka bort det. :whipped:
Jag tar det ett steg längre, if you don't mind:
Det ligger något homoerotiskt i den här allmänt vedertagna machobilden. Jag rakar mig för att jag är snyggare utan hår och för att tjejerna gillar det. Machomännen låter håret växa och tvättar ansiktet med diskmedel för att andra män tycker att det är manligt. Go figure.
En kille som rakar sig under armarna är säkrare i sin manlighet än en fabriksarbetare som tycker att räksallad är feminint. Att du har fru, barn och porrtidningar i handskfacket utesluter inte möjligheten att du kan vara bög. Det här är inga nyheter. Ändå tycker svennen att riktiga män är stora, håriga, tysta och svettiga. Vem bestämde det? När slogs det fast att kroppsbehåring är manligt? Jag tänker på grovarbetaren i Village People när jag ser skäggiga, flanellklädda, överviktiga män. Supergay. Men det är ofelbart de som gapar om hur fjolligt det är med ansiktslotion i fikarummen.
Raka bort skiten, Herkulez.
:laugh: What a load of crap. :D
Kroppsbehåring är manligt för att män naturligt är hårigare än kvinnor, det är en karakteristisk egenskap hos det manliga könet.
Men det var en fin teori du hade totat ihop för att försvara din åsikt även om den är tossig. ;)
Är min tjej ovanlig då? Hon gillar mig som mest när jag är smutsig i ansiktet, svettig, hårig och orakad, och har på mig mina arbetsbyxor..??
Hennes sexigaste minne av mig, enligt henne, är när jag kom hem från att ha jobbat hårt i skogen och var så ovårdad och smutsig som det bara gick.
För övrigt tycker jag att du klär i björnfällen! Ser faktiskt riktigt grymt ut. :hbang: Så behåll!
Kroppsbehåring är manligt för att män naturligt är hårigare än kvinnor, det är en karakteristisk egenskap hos det manliga könet.
Faktum är att kroppsbehåring är högst naturligt även hos det kvinnliga könet, om än i en något mindre riklig och sträv form. Den idé (läs: vanföreställningen) om "ju hårlösare desto kvinnligare" som verkar vara snart sagt allmänt rådande idag kan ju ibland få en att undra över saker som lolitadyrkan och halvaccepterad "pedofili light" ...
Vad häller ursprungsfrågan: Raka?! Varför raka MAGEN (när man dessutom är kille och "får" behålla sitt hår utan att bli anklagad för att vara ofräsch i allmänna omklädnings- och duschutrymmen)?! Vad sexighetsaspekten beträffar har jag har svårt att tänka mig något osexigare (både för syn- och känselsinne) än vass stubb på hela framsidan ...
vart en massa rabalder i min bildtråd om mitt mag/bröst hår varaktighet, med kommentarer som
"sexigaste killen på kolo" Tinus 25
Va?! Det kan jag inte minnas att jag har sagt! Men du kommer undan med det,för den här gången,det stämmer ju :angel: :naughty:
Och du..jag är 26 år :whipped:
Vad häller ursprungsfrågan: Raka?! Varför raka MAGEN (när man dessutom är kille och "får" behålla sitt hår utan att bli anklagad för att vara ofräsch i allmänna omklädnings- och duschutrymmen)?!
Om man läser tråden så verkar det tom ha gått så långt att killar anser det ofräscht med hår på bringan!
Behåll pälsen Herke, men visa dig inte utomhus om du bor i Jokkmokk :D
/adde
Faktum är att kroppsbehåring är högst naturligt även hos det kvinnliga könet, om än i en något mindre riklig och sträv form. Den idé (läs: vanföreställningen) om "ju hårlösare desto kvinnligare" som verkar vara snart sagt allmänt rådande idag kan ju ibland få en att undra över saker som lolitadyrkan och halvaccepterad "pedofili light" ...
Vad häller ursprungsfrågan: Raka?! Varför raka MAGEN (när man dessutom är kille och "får" behålla sitt hår utan att bli anklagad för att vara ofräsch i allmänna omklädnings- och duschutrymmen)?! Vad sexighetsaspekten beträffar har jag har svårt att tänka mig något osexigare (både för syn- och känselsinne) än vass stubb på hela framsidan ...
Njaaaa visst är kroppsbehåring även kvinnligt men överlag på vår planet så är män hårigare än kvinnor, därför är kroppsbehåring ett utmärkande drag för män. Det har ju med våra hormoner att göra likt att vi är större och starkare med (det finns iofs undantag).
Hårlöshet som du talar om är ju ett lite annat ämne och är väl mer en del av vår något extrema ungdomsfixering precis som du säger.
Vad är det för fel på att vara hårig. Tycker det är omänskligt att hålla på och raka sig så man ser ut som små barn. Det är vuxet att vara hårig.
Raka dig inte. Gör du det så faller du för grupptrycket. Du faller för att några tjejer på internet smickrar dig. Hur mycket kärring vill du bli?
Klia dig på bringan och njut. Stå upp som en man.
Löjtnant Blank
2004-10-19, 08:34
:laugh: What a load of crap. :D
Men det var en fin teori du hade totat ihop för att försvara din åsikt även om den är tossig. ;)
Du borde skära ner på användandet av smileys, Grahn. Det ser väldigt fjortis och "icke-tuff-moderator" ut. En smiley per inlägg räcker.
Tillbaka till ämnet. Det var ingen "teori", det var en frågeställning. I vår kultur är det manligt med kroppsbehåring, i andra är det tvärtom. 100 000 f.Kr. använde stenåldersmannen snäckskal för att rycka bort hår från kroppen. Han målade och tatuerade sig. Av någon anledning kunde han också fila ner tänderna. De första "rakbladen" var gjorda av flintsten och dateras till år 30 000 f.Kr. Så när blev kroppsbehåring manligt? Är idealen på väg att svänga?
Herkulez
2004-10-19, 08:40
Om man läser tråden så verkar det tom ha gått så långt att killar anser det ofräscht med hår på bringan!
Behåll pälsen Herke, men visa dig inte utomhus om du bor i Jokkmokk :D
/adde :laugh: :laugh:
14 mil bort så jag tror jag klarar mig........kan förövrigt bli en intressant diskusion om det här ämnet........keep on :thumbup:
Du borde skära ner på användandet av smileys, Grahn. Det ser väldigt fjortis och "icke-tuff-moderator" ut. En smiley per inlägg räcker.?
Kanske det, fast jag är lite svag för :D smileyn. Orkar man inte läsa texten för att bedömma innehållet så kan det nog vara med. Även om jag på vissa plan håller med dig om att smileys är ett otyg.
Tillbaka till ämnet. Det var ingen "teori", det var en frågeställning. I vår kultur är det manligt med kroppsbehåring, i andra är det tvärtom. 100 000 f.Kr. använde stenåldersmannen snäckskal för att rycka bort hår från kroppen. Han målade och tatuerade sig. Av någon anledning kunde han också fila ner tänderna. De första "rakbladen" var gjorda av flintsten och dateras till år 30 000 f.Kr. Så när blev kroppsbehåring manligt? Är idealen på väg att svänga?
Intressant iofs men det är även det ett artificiellt ideal. Kroppsbehåring blev manligt när könen slutade vara lika kraftigt behårade. Det är genetiskt och inte det du talar om som är modedrivna ideal.
Annars tog ju Tolkia upp en intressant aspekt på det hela med, kanske det bara är vår ungdoms idolisering som är boven och inte en önskan att bli androgyna som är boven i dramat.
Ska du ta bort det så föreslår jag vaxning på nedre högre kvadraten, hårborttagningsmedel på nedre vänstra kvadraten, rakning på övre högre kvadraten samt sådan där hårbortagningsmaskin som drar upp håret med rötterna på övre högra kvadraten.
Vi vill se bilder samt kommentarer vad som gjorde mest ont osv.
Övre högra kvadraten kan jag iofs tänka mig att din bror fixar med en platttång om du ber snällt. :D
Löjtnant Blank
2004-10-19, 10:14
Intressant iofs men det är även det ett artificiellt ideal. Kroppsbehåring blev manligt när könen slutade vara lika kraftigt behårade. Det är genetiskt och inte det du talar om som är modedrivna ideal.
Det låter troligt. Och jag undrar om modeidealen kommer att vinna ännu mer mark på de genetiska. Den stereotype mannen kanske är helt annorlunda om femtio år - både beteende- och utseendemässigt? I min värld har mansidealet som Arne Persson med flera hyllar dött ut för längesedan. När jag var yngre tyckte jag också att håriga och resoluta karlar var de "riktiga" männen, men inte nu längre. Things done changed.
Det låter troligt. Och jag undrar om modeidealen kommer att vinna mark på de genetiska. Den stereotype mannen kanske är helt annorlunda om femtio år - både beteende- och utseendemässigt? I min värld har mansidealet som Arne Persson med flera hyllar dött ut för längesedan. När jag var yngre tyckte jag också att håriga och resoluta karlar var de "riktiga" männen, men inte nu längre. Things done changed.
Mjo att idealen förändras håller jag med om, frågan är väl om man gillar det eller inte.
Det direkta problemet med förändringen är väl mer att vi går mot att axla en onödig börda som män istället för att lätta kvinnans som traditionellt sett har varit tyngre på det här området.
Jag föredrar bilden av mannen som inte bär bördan av en onödig utseendefixering. Inte för att jag vill titta på håriga män utan för att jag ser den utvecklingen som bättre för oss alla.
Dessutom tror jag att med mäns ökade utseendefixering så kommer kvinnan börda på den punkten inte att lättas utan snarare förvärras. Vilket vi ser dagligen med anorexia, plastikoperationer och märkliga modeideal med sexiga kläder på småflickor.
Sen vad individer tar sig för lämnar jag till dem, jag betraktar ofta(kanske aldelens för ofta) världen på ett lite högre plan. Individen i sig är bara ett symptom....
Keep it! Det växer ju iaf inte upp över halsen och lägger sig som en krage över en tröja typ *urk*.......äsch, Du ser ju rätt sexig ut :naughty: (nu får jag nog smisk av någon :rolleyes: )
Tycker håriga underarmar och hår på en rygg är det som är allra mest motbjudande men ingen har ju heller valt att bli hårig på oönskade ställen. Rakar Du så får Du ju också räkna med att Du blir pigge piggsvin på de rakade ställena. Tro mig, ingen tjej gillar att ha en stickig man bakom rumpan :D och stickigt blir det ju typ på ett par timmar.
//@neleH
Tricklev
2004-10-19, 10:28
:thumbup: för den stickiga moderatorn ;)
Återigen, Behåll det! Du kan ju inte falla ifrån grupptrycket av 4 tjejer på ett internet forum ;)
Plus, att om du säger emot Helena så plockar allan dig ;)
[QUOTE=TricklevPlus, att om du säger emot Helena så plockar allan dig ;)[/QUOTE]
Jag skulle vara mer orolig för att Helena skulle plocka mig iofs. :angel:
Herkulez
2004-10-19, 10:40
Keep it! Det växer ju iaf inte upp över halsen och lägger sig som en krage över en tröja typ *urk*.......äsch, Du ser ju rätt sexig ut :naughty: (nu får jag nog smisk av någon :rolleyes: )
//@neleH
fuck nu kommer allan och känna sig hotad av min enorma sexappeal och banna mig från kolo :D
Vill du LIGGA är de nog raka sig som gäller ..
Herkulez
2004-10-19, 13:54
Vill du LIGGA är de nog raka sig som gäller ..
Fråga lisa va hon gillar :D
Fråga lisa va hon gillar :D
Lisa gillar rakat .. de vet jag ..
Lisa gillar rakat .. de vet jag ..
http://www.geocities.com/kylies_rollerskating_pics/ppl-sk8-sgl-lisa-simpson.gif
Inte fan måste han raka bringan för att få ligga, inte en jävla chans.
Så säger dom som aldrig haft hår på bröstet själv.
Men som snacket ovanför går, idealen har verkligen förändrats och det sker allt snabbare numera än för 10 år sen. Men samtidigt så blir det ofta motsatta effekter oxå. Bara för att snabbmat är vanligt så betyder det inte att alla sätter i sig det.
Ganska intressant är det iaf att Sean Connery hade hår både på ryggen och bröstet när han spelade in sexscenerna i James Bond.
En del män passar, det ser manligt ut. Andra gör inte det.....dock tycker jag att det är mycket fräschare med en kille som inte har hår men det är inte avgörande
Om du mot all förmodan skulle bry dig om vad jag tycker. Så tycker jag att du ska spara håret. Raka dig kan du göra när du kommer i superform.
Herkulez
2004-10-19, 16:11
Förövrigt är den här tråden mest på skoj, kul bara att se va folk tycker i allmänt om kroppsbehåring =)
Förövrigt är den här tråden mest på skoj, kul bara att se va folk tycker i allmänt om kroppsbehåring =)
Jag som trodde du skulle låta en internetomröstning bestämma.. :confused:
:D
enligt min mening är allt kroppshår är äckligt gäller både mäm o kvinnor :thefinger
enligt min mening är allt kroppshår är äckligt gäller både mäm o kvinnor :thefinger
Det är inte så svårt att plocka ut dig ur en folksamling antar jag?
Colina?
//Jörgen
Colina?
//Jörgen
colina???
colina???
http://www.mars.dti.ne.jp/~asanos/colina.JPG
colina???
Pierluigi Colina. Italiensk fotbollsdomare. Han har inte ett enda hårstrå på kroppen. Någon sorts sjukdom som gör det, kommer inte ihåg namnet på den däremot.
//Jörgen
Edit: En av världens bästa fotbollsdomare är han i vilket fall som helst. :thumbup:
Deadlift
2004-10-21, 21:11
Behåll det :thumbup:
Pierluigi Colina. Italiensk fotbollsdomare. Han har inte ett enda hårstrå på kroppen. Någon sorts sjukdom som gör det, kommer inte ihåg namnet på den däremot.
//Jörgen
Edit: En av världens bästa fotbollsdomare är han i vilket fall som helst. :thumbup:
okej hehe aja du förstog säkert vad jag menade med det jag skrev, :thumbup:
//Jörgen
Jo, jag känner faktiskt till det där... Skum sjukdom... Har han flimmerhår i näsan?
Du menar näshår? Flimmerhåren sitter i halsen.
Du menar näshår? Flimmerhåren sitter i halsen.
Flimmerhår finns i näsan, bihålorna, halsen, nervsystemet, hjärnan...ja tom spermiers "svans" är ett flimmerhår uppenbarligen.
Flimmerhår är inte "hår" utan ett trådformigt cellutskott.
"Google is your friend" :D
Schaaa, and birds can fly!
Inte raka! Det är snyggt och sexigt :)
Jag håller med Löjtnant Blank! Raka! Den enda nyttan ditt utseende har är ju att fixa brudar. Alltså är det fördelaktigaste utseendet det som kan fixa mest tjejer. Vilket ideal tror ni de flesta tjejer diggar? Hår eller icke-hår? Go, go, go! Ärligt talat, det är 2004. Vem fan bryr sig om vem som är "manligast"? Det enda intressanta är ju vem som får ha mest sex med snygga tjejer.
ceflower
2004-10-22, 13:22
Well, en "Extreme Makeover" på dig skulle ju knappast vara svår att utföra :naughty:
btw, enligt Fab5 är det inte sexigt med hår på bringan, hur tätt det än växer. Shave! Eller raka med rakkniv. Rakkniv är manligt.
ErikWrestlingFreaket
2004-10-22, 14:20
Raka inte :thumbup:
Bodylotion
2004-10-22, 15:29
Don´t! Du har snygg form på kroppen, d räcker långt. Om en brud inte ser det är hon HELT lost. Sen är inte "taggit" skönt(kanske du själv har erfarit?), och sen kan det med din hårväxt bli en hel del "röda pricks" o d är inte heller kul.
Vem fan bryr sig om vem som är "manligast"? Det enda intressanta är ju vem som får ha mest sex med snygga tjejer.
han har redan rakat sig.
edit: men inte på bröstet :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.