Logga in

Visa fullständig version : Ingen mat efter träningen.

Slartibartfast
2004-10-17, 10:25
Hur pass mycket sinkar man sina träningsresultat ifall man inte äter nåt efter att man tränat, utan bara slänger i sig sin drink och sen går och lägger sig, typ.

Beast
2004-10-17, 11:45
Glöm inte 3-timmars fönstret!
En hel del med andra ord.

HenrY
2004-10-17, 13:09
Ja eftersom du antagligen dricker en vassle efter träning, så får inte kroppen mycket "byggstenar" under natten. Skulle tippa på att du förlorar mycket om du inte äter kvällsmål innan läggdags!

King Grub
2004-10-17, 13:21
Du har ungefär tre timmar på dig efter ett hårt träningspass, då du maximerar tillförseln av näring från allt du stoppar i dig till muskelcellerna. Då gäller det att utnyttja det! :bpump: :eating:

aliquis
2004-10-17, 18:51
grub: ser ut som om din gris har trynet utanför skärmen.

Jag är en klant o äter "lagom" efter passet, blir hungrig men väntar o äter säkert för mycket vid andra tillfällen istället, så smart ;)

no1fitness
2004-10-18, 02:26
I början av min styrkekarriär åt jag bara vassle efter passen och aldrig kolhydrater. Trots detta hade jag en del muskler, även om jag inte tycker det när jag ser bilder från den tiden... ;)
Hur fungerar det egentligen ? Det vara bara till för ett par år sedan som jag började äta kolhydrater efter passen...
Har jag bara lätt för att bygga muskler eller är det proteinet som är det allra viktigaste ? :confused:

King Grub
2004-10-18, 06:31
I början av min styrkekarriär åt jag bara vassle efter passen och aldrig kolhydrater. Trots detta hade jag en del muskler, även om jag inte tycker det när jag ser bilder från den tiden... ;)
Hur fungerar det egentligen ? Det vara bara till för ett par år sedan som jag började äta kolhydrater efter passen...
Har jag bara lätt för att bygga muskler eller är det proteinet som är det allra viktigaste ? :confused:

Proteinet är viktigast vid det tillfället, men kombinationen är överlägsen. Det allra viktigaste är dock hur kosten ser ut utslaget över hela dygnet. Det går att bygga muskelmassa utan några efterträningsdrinkar överhuvudtaget, även om dessa underlättar.

Castro
2004-10-18, 11:28

Samma sak har det varit med mig. Jag har alltid nojjat ur och tänkt att dem snabba kolhydraterna efter träningen skall göra mig fet. Hela första året och sluthalvan av deffen i år körde jag bara protein efter träning. Nu när jag tänker tillbaka på det förstår jag hur dumt det var, men jag kan inte säga att det gått dåligt för det eller att jag märker någon sjukt stor förändring nu heller, men visst är väl återhämtningen bättre ändå.