handdator

Visa fullständig version : ont i bakhuvudet

kal_erixon
2004-10-15, 09:46
jag får vid vissa pass ont i bakhuvudet. de känns precis som om man har kylt ner skallen eller nått. typ isande känsla
deta inträffar när jag kör tex militär press och djupa benpressar.
en gång hade jag ont i flera dagar. men då hade jag överbelastat ganska rejält :P
nån som vet va de är och är de nått att bry sig i?

mr_ping2
2004-10-15, 12:21
Du kanske inte är rak i ryggen när du kör ?
Typ böjjer nacken onaturligt mycket för att fuska upp vikterna typ..

Jag svankar rätt mycket när jag kör smith framför huvet... känner av lite där av det t.ex.

kal_erixon
2004-10-15, 13:03
kanske. men de får ja hoppas att de inte är :P
men jag tror att de har med att göra hur jag spänner mig. jag spänner huvudet på ett särskilt sätt när ja kör dessa övningar. mer där än på andra övningar...

Big_Vik
2004-10-15, 13:03
Kan ju också vara sviterna från mordförsöket du utsattes för av smithmaskinen :laugh:

Peace!

kal_erixon
2004-10-15, 13:04
hehe kanske de viktor. men de va rätt länge sen så de borde ha laggt sig :D

Big_Vik
2004-10-15, 13:05
hehe kanske de viktor. men de va rätt länge sen så de borde ha laggt sig :D

ah sant. nejmen menar du som typ huvudvärk eller? :confused:

vart eru på MSN?

kal_erixon
2004-10-15, 13:06
a nästan som huvudvärk fast på ett väligt begränsat område. du va ju me när ja fick de första gången. fast då va de mycket värre. fick ju avbryta träningen den dagen

Big_Vik
2004-10-15, 13:08
nej?

men vet flera som fått det i benpresen, själv kände jag det i magövningarna några veckor. jobbigt!
finns en tråd om det, nånstans långt tillbaka ;)

Körde på som vanligt och tänkte på att andas riktigt, in och ut mellan repsen

hyppe
2004-10-15, 16:44
jag har också varit med om det som du beskriver, fast då främst när jag kört benpress. Väldigt svårt att förklara hur jag blev av med det.... jag gjorde något i stil med att "slappna av" eller vad man ska säga i överkroppen, innan kändes det som om jag pressade upp vikten med huvudet :confused:

svårt att förklara iaf ;)

Knäböj
2004-10-15, 17:02
jag får vid vissa pass ont i bakhuvudet. de känns precis som om man har kylt ner skallen eller nått. typ isande känsla
deta inträffar när jag kör tex militär press och djupa benpressar.
en gång hade jag ont i flera dagar. men då hade jag överbelastat ganska rejält :P
nån som vet va de är och är de nått att bry sig i?
Har haft samma problem. Försök att inte ta i med huvudet och VÄRM UPP ordentligt. Det hjälpte för mig.

kal_erixon
2004-10-15, 18:19
ok. thx ska testa det. :thumbup: