Tjuckot
2004-10-13, 13:21
ok, skulle vilja höra lite åsikter på om min kost ;) Nu är jag inte helt manisk och har räknat ut kcal osv, utan detta funkar någorlunda bra för mig, då jag går ner i vikt. Men vad jag är ute efter är om det är helt åt helvete och förbättringar osv.
Lite fakta först kanske.
Ålder: 18 (snart 19)
Längd: 173 cm
Vikt 77.7 kg (morgonvikt imorse, gått ner stadigt på det senaste)
Tränar styrka ca 3 ggr i veckan, försöker sedan träna intervall pass eller motion på annat sätt 2-3 ggr i veckan (inte samma dagar som styrka)
Iaf, min kost är väldigt ensidig men här är den ;) Sedan är den inte grundad på tider, utan jag äter med 2-3 timmars mellanrum, när jag känner mig hungrig oftast :)
Mål 1 (frukost) 80 gram parboiled ris, 80 gram lax/kyckling
mellanmål 1 Olika, grovt bröd med ägg på (ingen gula) eller macka med mjukost el dyl.
Mål 2 (Lunch) 80 gram parboiled ris, 80 gram lax/kyckling
Mellanmål 2 Olika, grovt bröd med ägg på (ingen gula) eller macka med mjukost el dyl.
Antingen blir mm2 målet före träningen, eller så äter jag ett till vanligt mål före. Det beror helt på klockan, och när jag gått upp osv, då jag alltid tränar runt kl 17-17.30.
Nu har jag äntligen igen fått in proteinpulver, så ska börja med det och dextrosour (stavning) efter träningen.
Sedan när jag kommer hem blir det oftast ett till mål.
Efter det målet så får jag se hur länge jag är uppe, då hon oftast är runt 19-20 när jag är hemma från gymmet, blir jag uppe sent så sitter man och tuggar på nånting proteinaktigt oftast :)
Det är ungefär vad jag äter ganska så konstant.
Inget godis, läsk, chips osv. Lite nötter om jag vill kosta på mig något =)
Så, vad tycker ni? för ltie fett, protein, kollisar?
Lite fakta först kanske.
Ålder: 18 (snart 19)
Längd: 173 cm
Vikt 77.7 kg (morgonvikt imorse, gått ner stadigt på det senaste)
Tränar styrka ca 3 ggr i veckan, försöker sedan träna intervall pass eller motion på annat sätt 2-3 ggr i veckan (inte samma dagar som styrka)
Iaf, min kost är väldigt ensidig men här är den ;) Sedan är den inte grundad på tider, utan jag äter med 2-3 timmars mellanrum, när jag känner mig hungrig oftast :)
Mål 1 (frukost) 80 gram parboiled ris, 80 gram lax/kyckling
mellanmål 1 Olika, grovt bröd med ägg på (ingen gula) eller macka med mjukost el dyl.
Mål 2 (Lunch) 80 gram parboiled ris, 80 gram lax/kyckling
Mellanmål 2 Olika, grovt bröd med ägg på (ingen gula) eller macka med mjukost el dyl.
Antingen blir mm2 målet före träningen, eller så äter jag ett till vanligt mål före. Det beror helt på klockan, och när jag gått upp osv, då jag alltid tränar runt kl 17-17.30.
Nu har jag äntligen igen fått in proteinpulver, så ska börja med det och dextrosour (stavning) efter träningen.
Sedan när jag kommer hem blir det oftast ett till mål.
Efter det målet så får jag se hur länge jag är uppe, då hon oftast är runt 19-20 när jag är hemma från gymmet, blir jag uppe sent så sitter man och tuggar på nånting proteinaktigt oftast :)
Det är ungefär vad jag äter ganska så konstant.
Inget godis, läsk, chips osv. Lite nötter om jag vill kosta på mig något =)
Så, vad tycker ni? för ltie fett, protein, kollisar?