Visa fullständig version : Hur många kcal/dag?
Hur många kcal/dag bör jag få i mig då jag väger 90kg och tränar styrke 3-4ggr/vecka och har ett lagom aktivt arbete 40timmar/vecka.
Jag skulle vilja veta hur mkt jag bör stoppa i mig för att behålla min nuvarande vikt och hur många kcal om jag vill gå upp i muskelmassa.
Suveränt forum dethär...Får mer och bättre svar här än av en dietist ;)
mvh // :eating:
hmm 90kg är ganska mycket.. ochdu säger att du tränar styrka 3-4gånger per dag.. men 4000kcal+ tror jag du kan proppa i dig lätt med den "livstilen".. kolla på uppladdningen.. tycker personligen att den är skitsvår att fylla i.. men du kan ju se om du klarar av det..
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
jo detta forumet är suveränt.. har precis kommit hit själv och tycker att alla är skitschyssta.. ska försöka hjälpa till så mycket jag kan. känner att jag har lärt mig otroligt mycket här fan..
alltså det här Uppladdningen, vad visar den egentliggen. Jag väger 90 och tränar 5 dagar/veckan och fick 4000 på Uppladdningen. Vad menas med det egentligen?
SKa jag ligga på 4000 varje dag för att inte gå ner i vikt eller vad menas? Och ska jag typ käka 500 till för att gå upp?
King Grub
2004-10-15, 15:24
alltså det här Uppladdningen, vad visar den egentliggen. Jag väger 90 och tränar 5 dagar/veckan och fick 4000 på Uppladdningen. Vad menas med det egentligen?
SKa jag ligga på 4000 varje dag för att inte gå ner i vikt eller vad menas? Och ska jag typ käka 500 till för att gå upp?
Har du slagit in rätt siffror så ger den ett ungefärligt värde som visar hur mycket du behöver äta för att täcka ditt energibehov.
Själv så kör jag efter ett program som heter hälsovakten. Där räknar dom ut hur mycket du ska äta osv. Och du skriver upp hur mycket du har ätit underdagen och då kan du se hur mycke kcal du har kvar att äta, Personligen tycker jag att det är ett grymt bra program!
King Grub
2004-10-16, 19:26
Själv så kör jag efter ett program som heter hälsovakten. Där räknar dom ut hur mycket du ska äta osv. Och du skriver upp hur mycket du har ätit underdagen och då kan du se hur mycke kcal du har kvar att äta, Personligen tycker jag att det är ett grymt bra program!
Som tyvärr anger för låga och felaktiga siffor vad gäller näringsintagsrekommendationer för idrottande individer och energiförbrukning för olika aktiviteter.
grub: gäller inte det senare uppladdningen också? gillar personligen exhales mindre nogräknade program mer.
King Grub
2004-10-17, 07:29
grub: gäller inte det senare uppladdningen också?
Nej, är det felräkningar i Uppladdningen är det åt andra hållet, alltså för höga siffror.
fast Hälsovakten och Uppladningen anger ungefär samma antalet kalorier för mig när jag lägger in min löpträning. Däremot får jag extremt höga värden på löpbandet ca +40%
Har du slagit in rätt siffror så ger den ett ungefärligt värde som visar hur mycket du behöver äta för att täcka ditt energibehov.
jag styrketränar 5 dagar i veckan 1.5 h om dagen. vilket fält fyller jag i detta då? det finns ju inget "styrketräningsfält" precis. Mina pass är väldigt extrema och jag kan krama ur många droppar svett ur tröjan. svettas och dricker väldigt mycket.
jag får 5200 kcal och upp till 6000 kcal. en gång fick jag 4000 kcal och nu undrar jag vilket fält det är styrketräning.
väger 90 kg och är 181 cm.
King Grub
2004-11-01, 15:04
Hur många gånger har den frågan ställts? :D
Ta en siffra som på ett ungefär motsvarar din ansträngning och intensitet.
Hur många gånger har den frågan ställts? :D
Ta en siffra som på ett ungefär motsvarar din ansträngning och intensitet.
ingen aning om hur många ggr frågan kommit upp men det är svårt att söka efter just det här svaret, eller hur?
men tack för hjälpen.
King Grub
2004-11-01, 17:09
det är svårt att söka efter just det här svaret, eller hur?
Jag skrev "uppladdningen" i sökrutan och sökte på trådtitlar...
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=31310&highlight=uppladdningen
;)
Jag tycker caloriesperhour är bäst, då kan man skriva in mer exakt vad man gör under ett dygn.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.