Visa fullständig version : Hur lång tid dröjer det?
gajo fino
2004-10-11, 22:42
Efter ett några års oseriös styrketräning (typ gått upp 5 kilo på 2 år). Har jag bestämt mig för att satsa seröst på gymmet. så hur lång tid dröjer det ungefär att gå upp tio kilo. alltså från 70 till 80. ska hålla en bra kost, menar då att äta bra kost varje dag och iaf försöka äta var tredjetimma. Styrketräningen ska jag försöka hålla 4ggr i veckan.
10 kg muskler eller en kombination av muskler och fett?
2-3 kg rena muskler borde du kunna lägga på dig på ett år.
Dock kommer du säkerligen att lägga på dig de där resterande kilona upp till 10 på det året, dock i form av fett.
5 kg på två är väldigt lite. Du får se över din kost. En uppgångstakt på 1-2 kg i månaden är rimligtvis lagom.
gajo fino
2004-10-11, 23:47
Gött!! Mitt första inlägg och svar redan efter en timme! Tackar! :bow:
Och angående kosten, har varit jäkligt oseriös, typ tränat en månad sträck skitit i det hela nästa osv. Kosten ska vi inte ens tala om... Men nu jävlar är en bättring på G! Hoppas nu bara att motiveringen sitter i... :cool:
Fangface
2004-10-12, 00:14
En timme ?
5 minuter.....
Jag tror nog att om du skärper till kosten riktigt ordentligt så kommer det gå fortare än ett år.
Jag har en polare, som aldrig lyft en hantel i hela sitt liv tidigare, som jag fått och börja träna och han har gått upp 11 kg på 6 månader...
Och du ; glöm inte kreatinet :thumbup:
Jag förstod aldrig om du var ironisk där? Om det var ironi så kan jag direkt säga att det mesta av din uteblivna framgång i gymmet beror på dåligt tålamod och kontinuitet.
gajo fino
2004-10-12, 00:42
Inte det minsta ironisk...! Tyckte faktiskt att svaret kom snabbt, då det kan dröja dagar för att få svar på liknande frågor på andra forum. Och självklart vet jag att mina uteblivna framgångar beror på kosten, som är det viktigaste efter träningen. Har vetat detta sen jag började bli lite insatt i kosten kring tränandet. Och självklart får jag skylla mig själv, en liten bortförklaring var väl att det va lite trassligt hemma o minst sagt mycket i skolan me studenten o allt. Men nu e man ju arbetslös så nu kan man bli lite seriös... :) ville bara veta hur lång tid det skulle ta på ett ungefär, så att jag har lite att sträva efter... Annars verkar detta forumet ha sina fördelar!
Inte det minsta ironisk...! Tyckte faktiskt att svaret kom snabbt, då det kan dröja dagar för att få svar på liknande frågor på andra forum. Och självklart vet jag att mina uteblivna framgångar beror på kosten, som är det viktigaste efter träningen. Har vetat detta sen jag började bli lite insatt i kosten kring tränandet. Och självklart får jag skylla mig själv, en liten bortförklaring var väl att det va lite trassligt hemma o minst sagt mycket i skolan me studenten o allt. Men nu e man ju arbetslös så nu kan man bli lite seriös... :) ville bara veta hur lång tid det skulle ta på ett ungefär, så att jag har lite att sträva efter... Annars verkar detta forumet ha sina fördelar!
Okej, ja men då är det bara att köra hårt! Lycka till! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.