Mac
2004-10-11, 11:58
-:SORRY.- råkade visst posta i fel avdelning.. :em:
Jag hade tänkt göra en egen müsli, jag har hört att man ska undvika fett till frukost men jag hade tänkt att ha antingen sojabönor eller solrosfrön i müslin...frågan är då - Kommer mu¨slin att innehålla för mycket fett för att användas till frukost eller vad säger ni?
2 - Vilken av dessa skulle ni använda i müslin och hur mycket?
3 - müslirecept - nånting som ni skulle ändra på?
500g havregryn
300g grynblandning
100g fiberhavregryn
ca 100g rågkross
1/2 dl kruskakli
Torkad frukt (äpple,aprikoser,katrinplommon och päron) ca 200g
en massa kanel (fin malen)
en massa kardemumma (fin malen)
blanda ut detta på en stor plåt och stänk över 6-8 msk vatten, sätt sedan in i ugnen i 15-20min på 225 grader.
Låt stå och svalna häll sedan över i lufttät bunke, blanda sedan i loppfrön ca 5-6 msk och 1 vanlijstång. SKAKA OM och :eating:
Jag hade tänkt göra en egen müsli, jag har hört att man ska undvika fett till frukost men jag hade tänkt att ha antingen sojabönor eller solrosfrön i müslin...frågan är då - Kommer mu¨slin att innehålla för mycket fett för att användas till frukost eller vad säger ni?
2 - Vilken av dessa skulle ni använda i müslin och hur mycket?
3 - müslirecept - nånting som ni skulle ändra på?
500g havregryn
300g grynblandning
100g fiberhavregryn
ca 100g rågkross
1/2 dl kruskakli
Torkad frukt (äpple,aprikoser,katrinplommon och päron) ca 200g
en massa kanel (fin malen)
en massa kardemumma (fin malen)
blanda ut detta på en stor plåt och stänk över 6-8 msk vatten, sätt sedan in i ugnen i 15-20min på 225 grader.
Låt stå och svalna häll sedan över i lufttät bunke, blanda sedan i loppfrön ca 5-6 msk och 1 vanlijstång. SKAKA OM och :eating: