handdator

Visa fullständig version : Stålmannen är död.

King Grub
2004-10-11, 07:23
Christopher Reeve avled i går. :(

Jense
2004-10-11, 07:24
Christopher Reeve avled i går. :(

rest in peace.

han var en sann kämpe

Ironbabe
2004-10-11, 07:32
Vad tråkigt :( Han hade verkligen en vilja av "stål"

Herkulez
2004-10-11, 07:38
RIP mannen :(

Sann kämpe som gjorde det bästa av vad livet gav han

mmartin
2004-10-11, 07:53
r.i.p

f-n nu gäller det att spindelmannen och hulken sköter sig så onskan håller sig borta :thumbup:

mvh

Halldin
2004-10-11, 08:42
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/icons/icon13.gif

Sen kanske han inte hade ett så givande liv efter olyckan.

Grahn
2004-10-11, 08:43
Trist :(

Pingu
2004-10-11, 08:47
Trist :( men vilken kämpe han var :bow:

Vila i frid herr Reeve

Honn
2004-10-11, 09:00
:(
Han var en man som inte visste vad ge upp betyder.

Chris
2004-10-11, 10:50
Tråkigt att höra, vad dog han av? :(

Lasse Kongo
2004-10-11, 10:51
Rip :(

Dipshit
2004-10-11, 10:51
Blev riktigt nedstämd när jag läste nyheten..
Inte ofta jag blir det när en "kändis" dör..

RIP

Chris: Läs på aftonbladet eller varsom. Problem med liggsår ett tag. Hjärtstillestånd, koma, död..

EDIT: Banna Vir?

Vir
2004-10-11, 10:52
Seriöst. Killen var en jävla gris.

Läs lite subjektiva men sanna ord om Reeve.
http://maddox.xmission.com/c.cgi?u=creeve

s_himself
2004-10-11, 10:53
Hörde om det på radion. Jag ritade ett S i smutsen på huvuen på en bil, och spola sedan bort det... :(

Grahn
2004-10-11, 11:00
Seriöst. Killen var en jävla gris.

Läs lite subjektiva men sanna ord om Reeve.
http://maddox.xmission.com/c.cgi?u=creeve

Jisses vilken smörja, känner mig lurad för att jag läste skiten.

Kimpaa
2004-10-11, 11:05
Rest In Peace!

Han var ikonen för handikappade världen över!! Hoppas bara hans familj fortsätter hans arbete efter hans död!

//Kimpaa

ivandrago
2004-10-11, 11:43
Jävligt trist. RIP.

Slartibartfast
2004-10-11, 11:55
:( :cryout:

Han var en envis och imponerande man. Rockade hårt som stålmannen.

Vila i frid, stålis.

Rataxes
2004-10-11, 12:05
Hade inte hans tillstånd förbättrats rätt ordentligt de senaste åren, hade inte förlamningen börjat släppa lite? Känns ju väldigt snopet med tanke på det.

JustinCredible
2004-10-11, 12:13
jevvlar Maddox är snabb på att uppdatera.

rip

Slartibartfast
2004-10-11, 12:17
Hade inte hans tillstånd förbättrats rätt ordentligt de senaste åren, hade inte förlamningen börjat släppa lite? Känns ju väldigt snopet med tanke på det.

Han hade ju typ lyckats vicka på stortån eller nåt liknande. Det var en envis jävel. Han SKULLE gå igen.

Halldin
2004-10-11, 12:26
Han hade ju typ lyckats vicka på stortån eller nåt liknande. Det var en envis jävel. Han SKULLE gå igen.
Ett finger på vänster hand faktiskt. Han fick även känsel på vissa delar av kroppen.

Annan intressant fakta:

"Turned down two films that later went to Arnold Schwarzenegger - The Running Man (1987) and Total Recall (1990)."

Vir: Bara för att Maddox skriver något (oftast på ett väldigt komiskt sätt) så är du inte tvingad att hålla med honom. Att kalla honom för "en jävla gris" i en tråd som handlar om hans bortgång, när du inte ens känner honom, är något lågt.

Pingu
2004-10-11, 12:27
Han har gått några steg i en basäng vet jag. Såg det i ett program om han för kanske ett år sen. Det kallsa viljestryka

HenrY
2004-10-11, 12:44
Den sanna stålmannen...R.I.P.

TCOG
2004-10-11, 13:46
:bow:

finns en bild på honom i mitt gym, han var en god människa.

King Grub
2004-10-11, 13:51
http://www.sergioleone.net/ds-5.jpg

Han kommer alltid att vara Stålmannen för alla som sett Superman The Movie.

Monoxide
2004-10-11, 13:54
Jisses vilken smörja, känner mig lurad för att jag läste skiten.

Kanske skall tilläggas att Maddox skriver sina texter ENDAST för att göra folk förbannade. Det är alltså inte nödvändigtvis killens riktiga åsikter. FYI.

Slartibartfast
2004-10-11, 14:09
"To obtain the musculature to convincingly play Superman, Christopher Reeve underwent a bodybuilding regime supervised by David Prowse, the man who played Darth Vader in the original Star Wars (1977) trilogy."

"Gained 30 pounds for the role of Superman."

"Christopher Reeve worked out so much during the making of the film that the traveling matte shots taken of him at the beginning of the shoot did not match the later shots, and had to be re-taken." IMDB.com

:thumbup:

stridis
2004-10-11, 14:27
Det var synd. Vir väldigt onödigt att posta det provokativa skräpet. :insane:
Livet är en dans på rosor; det kan hända att man blöder ihjäl på taggarna.

Hehe lite dålig galghumor: He wont be walking away from this!
Why did he walk out on us?
Han lever, det rycker ju i benet. Fint, så bra han aldrig varit sedan olyckan.

Klo
2004-10-11, 14:45
http://www.sergioleone.net/ds-5.jpg

Han kommer alltid att vara Stålmannen för alla som sett Superman The Movie.

Word!
Vila i frid...

Jorgen
2004-10-11, 16:12
:( :( :(
Mycket tråkigt.

//Jörgen

Styrkebyggare
2004-10-11, 16:16
:(

Så många gånger man satt och tittade på supermanfilmerna som liten grabb och drömde...

R.I.P.

Sultanen
2004-10-11, 17:29
instämmer me alla riktig kämpe e nu borta tyvär...

R.I.P

Tricklev
2004-10-11, 18:07
Är ju alltid synd när en människa dör så, RIP.

Zlin
2004-10-11, 18:11
Vad är det för olycka folk pratar om?

Ledsamt är det i vilket fall.

Halldin
2004-10-11, 18:20
Vad är det för olycka folk pratar om?

Ledsamt är det i vilket fall.
1995 råkade han ut för en olycka där han blev avkastad från en häst, vilket resulterade i förlamning.

Callister
2004-10-11, 18:22
Varför ser han så plastig ut på alla senare bilder?

fat_joe
2004-10-11, 18:36
nån som har sett south park avsnittet med han ? :notme:

JustinCredible
2004-10-11, 18:45
nån som har sett south park avsnittet med han ? :notme:

kanske. känner igen det... vad händer i det? kommer du ihåg vad avsnittet heter?

fat_joe
2004-10-11, 20:14
kanske. känner igen det... vad händer i det? kommer du ihåg vad avsnittet heter?

krazy kripples heter avsnittet :devil:

Garnax
2004-10-11, 22:34
Läste det tidigt i morse, mycket tråkit.
Hans familj sa i en dokumentar jag såg: Han spelade Stålmannen som frisk men blev stålmannen som sjuk.

Kämpade mycket för stamcellsforskning också...men USA är inte rätt land för det.

Jag är en superman fan och har hans filmer här.

Men kul var att han var med i Smallville som Dr: Swan och hjälpte den unge stålmannen :)

vet inte om de sänts i sverige än, som stålmannen fan laddar man juh hem avsnitten 30 min efter de sänts i USA.

R.I.P

Vir
2004-10-12, 00:12
Halldin. Klart man inte behöver hålla med maddox men han har en poäng och Reeves var inget annat än en egoist. Antagligen inte mera egoist än majoriteten av alla människor men han är inget helgon.

Trance
2004-10-12, 00:20
http://www.pvponline.com/images/news/tribute.gif

Från www.pvponline.com

Jag vet inte varför man skall spekulera i varför han gjorde saker, är det inte bättre att minnas vad han faktiskt gjorde...och det var mycket fina saker.

Fors
2004-10-12, 00:30
RIP.

Dock säger jag som vanligt: tur att det inte var jag.

MacLeod
2004-10-12, 00:42
" "Stålmannen" släpptes 1978 – ett år efter "Stjärnornas krig" – och suget efter science fiction-filmer bidrog till dundersuccén. Reeve fick rollen bland över 200 sökande, och tränade hårt för uppdraget.
Resultatet var så övertygande att flera av filmens tidiga scener fick tas om i efterhand, eftersom Stålmannens muskler svällt så mycket under inspelningens gång. "

Svd 12/10-04

Garnax
2004-10-12, 00:44
http://www.pvponline.com/images/news/tribute.gif

Från www.pvponline.com

Jag vet inte varför man skall spekulera i varför han gjorde saker, är det inte bättre att minnas vad han faktiskt gjorde...och det var mycket fina saker.

Gillar bilden skarpt, mycket passande.

Grahn
2004-10-12, 06:51
Halldin. Klart man inte behöver hålla med maddox men han har en poäng och Reeves var inget annat än en egoist. Antagligen inte mera egoist än majoriteten av alla människor men han är inget helgon.

Varför begär du att han skall leva upp till att vara ett helgon? Lever du själv upp till den titeln?

Hobbes
2004-10-12, 21:45
Min bror och jag fick nyheten har over, vi bada alskade Stalmannen filmerna sag det var inte utan man gav honom nagra tankar och allt han kampade for.

Nagon namnde detta med Stamcellsforskning, nagra av mina forelasare ar mycket avundsjuka pa oss da den forskningen aven ar forbjuden i Kanada. Med tanke pa pengarna som de lagger pa forskningen har sa skulle det vara intressant vad man kan gora med den forskningen.

Undrar om han far nagra vingar nu eller om han flyger utan....?

Garnax
2004-10-12, 22:43
Han flyger utan.

Egoist?

Är inte vi alla det?

gajo fino
2004-10-12, 23:13
RIP :cryout:

Avgudade man inte han som liten? :bow:

Garnax
2004-10-13, 04:13
RIP :cryout:

Avgudade man inte han som liten? :bow:

Jupp, minns när jag såg filmerna första gången...efter det drömde man alltid att man var stålmannen :)

Har filmerna har hela Lois & Clark o har hela smallville och ser fram emot den nya stålmannen filmen som ska göras :)

hehe jag vet, en del växer aldrig upp men stålmannen är fan cool.

Pretender
2004-10-13, 06:01
Jupp, minns när jag såg filmerna första gången...efter det drömde man alltid att man var stålmannen :)

Har filmerna har hela Lois & Clark o har hela smallville och ser fram emot den nya stålmannen filmen som ska göras :)

hehe jag vet, en del växer aldrig upp men stålmannen är fan cool.

Tyckte det var lite kult över att han hade en liten roll i smallville :)

Hobbes
2004-10-13, 18:34
Vilken koll man har :rolleyes: ....Det har varit mycket program tillagnade honom, dels for att han alskade Alberta och for att han spelat in stora delar av den forsta filmen i Calgary, samt invigt Calgary Stampede 1993.....

I tidningen igar stod det att John Kerry, kommer att kampa for Stamcellsforskningen, nagot som kunde raddat hans liv. Han beskrevs som en akta amerikansk hjalte av Kerry.

Man kan verkligen tala om att det som inte dodar bara gor en starkare!

Vir
2004-10-13, 20:26
Varför begär du att han skall leva upp till att vara ett helgon? Lever du själv upp till den titeln?

Nu kanske vi kommer ifrån ämnet, min poäng var att man kanske inte bort helgon förklara honom, som vissa gör. Jag har däremot inte påstått att jag är något helgon själv. Jag är väl minst lika mycke gris som han. Men som jag sa så kommer vi ifrån ämnet, jag håller fast vid att han är en gris :smokin:

Dipshit
2004-10-13, 20:35
Nu kanske vi kommer ifrån ämnet, min poäng var att man kanske inte bort helgon förklara honom, som vissa gör. Jag har däremot inte påstått att jag är något helgon själv. Jag är väl minst lika mycke gris som han. Men som jag sa så kommer vi ifrån ämnet, jag håller fast vid att han är en gris :smokin:
Eller så helgonförklarar man honom JO! Valfritt!

Ditt snack om att du är minst lika mycket gris som honom och att han inte är mer egoistisk än majoriteten av människor, men ändå släpper ur dig att han är egoist och
gris hela tiden är ju så mycket skitsnack så jag blir skitnödig! Speciellt efter det som hänt!!!

Bättre du tar bort händerna från tangentbordet ett tag..

Grahn
2004-10-13, 21:18

Såvida han inte har helgonförklarat sig själv så ser jag inte logiken i det hela, han är en gris för att andra tycker han är bra?

Vir
2004-10-13, 23:22
Äh. Faktumet att han inte brydde sig ett skit om handikappade innan olyckan talar väl för att han kanske inte är den hjälte som många tror att han är. Sen är ju det som hände något tråkigt men det har inte med saken att göra. Mitt första inlägg i tråden hade en poäng och det var att motvisa denna helgonförklaring.

scythe
2004-10-13, 23:27
Äh. Faktumet att han inte brydde sig ett skit om handikappade innan olyckan talar väl för att han kanske inte är den hjälte som många tror att han är.
Men folk har väl rätt att ändra på sig? Kanske inte är så lätt att sätta sig in i en handikappads situation förrän man är där själv.
Den man var är inte lika viktigt som den man blev eller är.

Garnax
2004-10-14, 00:39
Jag jobbar med handikappade...

Flera av dom är så bittra o griniga o inte gör annat än o klaga dag ut o dag in. månad efter månad över deras tillstånd (som jag typ ;)

han kämpade iaf för att göra det bättre för sig, för andra och slutade aldrig att hoppas o fortsatte att vara en bra far till sina barn.

Själv skulle jag direkt dra ut pluggen om jag blev förlamad från nacken o ner...

Grahn
2004-10-14, 06:12
Äh. Faktumet att han inte brydde sig ett skit om handikappade innan olyckan talar väl för att han kanske inte är den hjälte som många tror att han är. Sen är ju det som hände något tråkigt men det har inte med saken att göra. Mitt första inlägg i tråden hade en poäng och det var att motvisa denna helgonförklaring.

Så en hjälte ställer du så höga krav på att han måste direkt från födseln axla sitt öde?
Granskar du digsjälv med lika hårda ögon?
Jag tycker det är imponerande att inte bli en bitter hatisk person efter en sådan skada, du vet en sån som ja...du?

Det behövs inget motbevis mot en helgonförklaring, speciellt inte i hans dödstråd. Ett sådant bevis kan bara ansees lämpligt av den minsta person, en småaktig och bitter person.

Är det en sån person du strävar efter att vara?

Evensar
2004-10-21, 14:16
http://www.worldofgeekz.com/forums/viewtopic.php?p=17191#17191

R.I.P

High1ander
2004-10-22, 05:26
Så en hjälte ställer du så höga krav på att han måste direkt från födseln axla sitt öde?
Granskar du digsjälv med lika hårda ögon?
Jag tycker det är imponerande att inte bli en bitter hatisk person efter en sådan skada, du vet en sån som ja...du?

Det behövs inget motbevis mot en helgonförklaring, speciellt inte i hans dödstråd. Ett sådant bevis kan bara ansees lämpligt av den minsta person, en småaktig och bitter person.

Är det en sån person du strävar efter att vara?
Faktum var att han blev bitter, kämpa ett bra tag med att inte begå självmord, om han hade fått sin önskan uppfylld så skulle han velat dö. Men det är lite svårt att döda sig själv om bara ansiktet funkar.

Vir har rätt i att det är lite "lamt" att inte bry sig ett skit förns man själv sitter i klistret. Tycker att han gjorde mycket gott för handikappade, men som sagt, hade inte olyckat inträffat så hade han aldrig brytt sig. Egiost javisst

Grahn
2004-10-22, 06:29
Faktum var att han blev bitter, kämpa ett bra tag med att inte begå självmord, om han hade fått sin önskan uppfylld så skulle han velat dö. Men det är lite svårt att döda sig själv om bara ansiktet funkar.

Det låter mänskligt.

Vir har rätt i att det är lite "lamt" att inte bry sig ett skit förns man själv sitter i klistret. Tycker att han gjorde mycket gott för handikappade, men som sagt, hade inte olyckat inträffat så hade han aldrig brytt sig. Egiost javisst

Så funkar ju i princip alla. Alla har en anledning till att de uppmärksammar och fokuserar på något problem. Om du ser med lika hårda ögon på moder Theresa eller Ghandi så hittar du nog mänsklighet hos dem med.

High1ander
2004-10-22, 06:37
Det låter mänskligt.

Så funkar ju i princip alla. Alla har en anledning till att de uppmärksammar och fokuserar på något problem. Om du ser med lika hårda ögon på moder Theresa eller Ghandi så hittar du nog mänsklighet hos dem med.
Har jag påstått att jag ser upp till dem? Jupp de är också egoister, men de fatta iaf inte det :)

Jag är så egoistisk att jag blir alturistisk.
Jag är cynsisk så det heter duga, allt man behöver är Freud och hans mörka människosyn för att förklara att allt är egoism :)

Tänker inte påstå att Reeve var en gris som vir, men tycker inte man ska helgonförklara honom, då han hade en ganska så personlig agenda...

Metal_boy_
2004-10-22, 07:57
jag fattar inte..jag minns inte att jag sett filmen över huvud taget...fast jag vet ju vem han är och att han är den ända riktiga stålmannen...jag kanske är för sent född för att ha växt upp me stålmannen..jag hade bara tecknad stålmannen när jag va liten

Grahn
2004-10-22, 08:14
Har jag påstått att jag ser upp till dem? Jupp de är också egoister, men de fatta iaf inte det :)

Jag är så egoistisk att jag blir alturistisk.
Jag är cynsisk så det heter duga, allt man behöver är Freud och hans mörka människosyn för att förklara att allt är egoism :)

Tänker inte påstå att Reeve var en gris som vir, men tycker inte man ska helgonförklara honom, då han hade en ganska så personlig agenda...

Helgonförklara gör inte jag heller, det får väl stå för de som gör det.

Sen så får du se världen som du vill, men ditt synsätt gör dig knappast gladare så du är förloraren på det.
Cyniker själv på många sätt så jag vet.

adde
2004-10-22, 09:59
Kan inte Bolio skriva nått fiffigt om "det finns inga oegoistiska handlingar"?

/adde (obs inte ironi)

Garnax
2004-10-22, 11:02
Då alla handlingar har en konsikvens som alltid gynnar någon så finns det inte några egoistiska handlingar hur mycket man än tänker på sig själv när man utför dom.