handdator

Visa fullständig version : Jahopp då var vi igång igen (hungern)

Adrian
2004-10-07, 23:32
Tjaa på er alla, Då har min Deff börjat inför Karibien 2005 :D
Vill gärna ha tips på saker som kan minska apetiten, hungern,, för det spelar ingen roll om jag nu käkar var 3 timme. Är alltid hungrig... tuggumi, fungerar bra för mig,, men är det Ok å tugga ett halvt paket typ ca10st tuggumin under en dag?

Blir oxå typ mätt för stunden med ett stort glas funlight, hurpass stor skada kan en sån göra. minimal? Men det som stoppar min Hunger mest det är Te vanligt varmt te. är det ok att inta det under deffen,, som sagt har ju nästan inga kalorier men jag vet att de e väske drivande. vill gärna ha era tips hur ni stoppar hungern

Har denna elaka vana från tiden jag vägde ca 120kg var då 15-16år.. har lyckats å gå ner till 61-63 under ett år(fick anorexia m,m,) och nu väger jag ca87kg efter ett års träning, Och denna gången e det inte bara fett ;)

själva schemat angående mat, fördelning osv hur mycket jag ska gå ner med kalorierna har jag bra koll på. men JUST hungern de e ett stort problem...

Får passa på och tacka all gött folk som hänger på forumet. Har varit med ett tag nu och lär mig hela tiden nått nytt, fått en massa kunskap från detta forum, :D

Är tacksamm för alla svar

MVH Adrian
Trevlig helg på er alla också

King Grub
2004-10-08, 06:23
Välj fiberrika alternativ och livsmedel med högt SI:

Eur J Clin Nutr. 1995 Sep;49(9):675-90. A satiety index of common foods.

Grahn
2004-10-08, 06:25
Man måste lära sig skilja på sugen och hungrig med.

Linusen
2004-10-08, 07:26
Jag brukar dämpa min hunger med morötter,lite frukt så som äpplen o päron och apelsin! Sedan dricker jag fanta light oxå, kanske ni inte gör(kolsyran osv) men det stoppar min hunger totalt...

Tuggumi tuggar ja oxå men magen blir så jäklans uppsväld av det tycker jag,då känner jag mig ännu tjockare :cool:

Lycka till :bow:

aliquis
2004-10-08, 08:54
Tjaa på er alla, Då har min Deff börjat inför Karibien 2005 :D
Vill gärna ha tips på saker som kan minska apetiten, hungern,, för det spelar ingen roll om jag nu käkar var 3 timme. Är alltid hungrig... tuggumi, fungerar bra för mig,, men är det Ok å tugga ett halvt paket typ ca10st tuggumin under en dag?
Ja, absolut, tuggummi kommer ju inte ge någon större mängd energi. Jag blir dock sugen på något om jag tuggar tuggummi eller äter läkerol så jag ser inte nyttan med det.

Te är finfint , och grönt te är väl egentligen ännu finare - http://www.chadnicholls.net/forums/showthread.php?t=13522

En dyr lösning att minska hungern utan att tillföra en massa kalorier är ju att äta protein, jag tycker mitt 20-25g sojaprotein blandat till en gegga med lite funlight o vatten mättar asmycket.

Adrian
2004-10-08, 12:28
Tack för alla svaren, King grub lr för den delen någon annan har ni/du en länk till SI index.. har för mig att det fanns en kort lista på olika livsmedel, kommer oxå ihåg att potatisen toppade listan,,,,

MVH Adrian

King Grub
2004-10-08, 13:09
Tack för alla svaren, King grub lr för den delen någon annan har ni/du en länk till SI index.. har för mig att det fanns en kort lista på olika livsmedel, kommer oxå ihåg att potatisen toppade listan,,,,

MVH Adrian

Jag har redan skrivit ut referensen. :) Bara att kolla upp.

En lista från studien kan du hitta här:

http://www.mendosa.com/satiety.htm

Adrian
2004-10-08, 16:59
Man tackar, ha en trevlig helg

MVH Adrian

bubbleman
2004-10-10, 17:06
Varma koppen..inerhåller energi men är hyffsat mättande...

Dricka FUN/Lightläsk

Borsta tänderna! Man blir inte sugen på en stund då...

Tillåt dig att äta frukt lite då och då mellan måltiderna, hjälper bra faktiskt...

Whey
2004-10-10, 19:58
Stå emot hungern ett tag så försvinner den efter hand. Jobbigt, men det fungerar!

Adrian
2004-10-10, 20:29
Bubbleman och whey.. Tack för förslagen. mesta av dom har man testat.

MVH Adrian

JLL
2004-10-10, 21:38
Svart kaffe, vatten, gurka (måste vara riktigt bra SI på gurka :D )

King Grub
2004-10-11, 06:17
(måste vara riktigt bra SI på gurka :D )

Icke, faktiskt. Gurka (mest vatten) försvinner på nolltid från magsäcken.

abjorn
2004-10-11, 06:26
Dom första veckorna är värst.

Man and Machine
2004-10-13, 22:44
Dom första veckorna är värst. Håller med helt och hållet. När man väl vant sig vid att äta lite så har jag lite problem att proppsa i mig tillräckligt vid bulk. Bit bara ihop några veckor så tror jag det släpper...

Callister
2004-10-14, 09:05
Det går över, morötter mättar bra annars tycker jag

negative
2004-10-14, 21:10
Måste ju säga att jag inte tycker du ska deffa när du haft Ätstörningar. Det är lätt att falla tillbaka.

MARKUS