handdator

Visa fullständig version : Ny och förvirrad

N1lla
2004-10-07, 15:26
Hej hej allihopa.
Jag har de senaste månaderna börjat tokläsa om kost och träningslära. Tycker det är superintressant och har ju självklart också börjat tillämpa
många saker jag lärt mig.
Är dock väldigt osäker på att jag gör "rätt".
Har lagt upp ett litet träningsshema:

Månd: Styrketräning (axlar, biceps, bröst) ca 60 min
Rodd 30 min

Tisd: Vila

Onsdag: Styrketräning ( rygg, triceps, vader ) 60 min
Dans 60 min (streetdance)

Torsd: Vila

Fredag: Styrketräning ( Axlar, mage, ev ben eller underarmar) 60 min
rodd 30 min

Lördag: Simning 60 min
Söndag: ev stavgång 60 min eller vila beror på

Jag käkar runt 2000 kcal om dagen men vet inte om det räcker eller om det är förmycket. Har värsta fettfobin :(.
Jag är 164 cm och väger just nu runt 59 kg har gått upp lite sen jag började träna men det är ok för jag vet att det antagligen är muskler.
Jag jobbar som städerska på dagarna och cyklar fram å tillbaka från jobbet.

Jag vet inte om jag deffar nu eller om jag äter så jag står på +- 0.
Och om man deffar hur länge bör man hålla på innan man går tillbaka till normal kosthållning?

Gosch detta blev ett grymt förvirrat inlägg, men jag behöver hjääälp!!! :)
Jag har gjort uppladdningen, men jag vågar inte lita på den eller snarare lita på att det jag lagt in stämmer hehe.

Lajdidaj förvirringen är toootal, fråga på det lär väl behövas kan jag tänka :D
/ Nilla

mangs
2004-10-07, 16:21
Tycker träningsupplägget ser ok ut men finns det någon speciell anledning att du lagt de olika muskelgrupperna som du har gjort?

Axlar och triceps kommer få stryk i nästan varje pass vilket kanske inte är så bra.

Även benen bör du köra varje vecka ;)

Om du kör tresplit skulle jag vilja rekommendera:

dag1 Bröst+ + ev.axlar + triceps
dag2 Ben+vader+korsrygg
dag3 Övre rygg+baksida axlar+ biceps+underarmar

Sedan ser det bra ut med att du kör mån,ons,fre! :thumbup: