Visa fullständig version : Tränar mer,men går upp istället?
Jag tror jag blir galen. Min kille har börjat träna på "allvar" nu med en polare! Och han äter en hel del tillskott och har lärt sig äta rätt, för en gångs skull satt han har redan gått ner en massa och hans träning går bra då han blir rejält puschad av polaren!
Nu jag som alltid har tränat joggat och tagit raska promissar! Har gått ner 15kg för 2 år sedan och hållt min vikt hela tiden sen dess jag gick ner, väger normlat för min längd! Äter alltid rätt då jag vet vad som är rätt/fel i matsynpunkt! Satt jag är verkligen den som vet hur man skall äta och dessutom hur man på ett lungt o stabilt sätt gå ner i vikt utan att snabbt öka igen!
MEN nu till min fråga. Jag har nu klart blivit för tok galen i träningen och känner att jag minsann oxå vill träna lika hårt som dom(killen o polaren) dock inte så mycket styrke träning utan jag är mer en jogging människa.
Har nu ökat på jogging turerna ,springer kanske 3 mil i veckan uppdelat på 2-3 dar!
Sedan simmar jag även 3 dagar i veckan i ca 45 min per gång! tar längre gå promissar med vovven var ute i 2 timmar rask takt både igår och i förrgår!jag har lagt till ett till mellanmål efter lunch då jag äter bara 2 mackor(osötat fullkornbröd med light lverpastej o tomat och vatten till) Så nu har jag tagit en knäckebröd macka vid 3 och ett äpple..
MEN jag har gått upp 2-3 kg :insane: :devil: Och det är inte i muskler för jag känner mig fa.an fetare nu än nånsin????????Min kille säger att det är muskler, men sådant känner man själv, jag är svullen konstan i magen och det känns som om jag har gått upp mer i vikt. Man ska inte stirra sig blind på vågen, men va fasen jag väger 63 på morgonen :devil: Jag brukar väga60,5!!!!
Varför detta? jag är oxå mer hungrig men jag motstår!jag äter dock ingen ordentlig middag, eller jo ..sallad,gurka,tomat,ett ägg,en bukr tonfisk,majs och kidneyböner med lite ris ig...detta har jag ätit till middag 2 dar nu då jag blir så jäkla less på att se att jag går upp???kanske är fel metod, men äter jag en middag typ,pasta o korv..så känner jag ingen mättnadskänsla? Skitskummt?
Ska jag sluta träna eller vad :rolleyes:
Mvh Jag
Kan du skriva upp vad du äter på en typisk dag?
Även om du tror dig äta rätt så kan det vara just kosten som är problemet. Äter man fööör lite kan det innebära att man inte bränner fett.
Vikten som sådan skall man inte bry sig så mycket om utan då är måtten viktigare, Har omfånget kring midjan ökat något?
Det kan ju även vara så att du binder mer vätska i kroppen nu när det är kallare ute och du kanske äter mer salt och kolhydrater i kosten. Detta gör att vissa känner sig lite pluffsigare.
Lycka till!
Karl_alfred
2004-10-07, 09:41
Japp skulle vara skoj att se vad du äter en typisk dag. Sen så inget ont mot tjejer, men det verkar vara väldigt vanligt att ni springer och säger att ni vet precis vad som ska ätas mm men ändå går ni inte ner sen så äts de t ex. popcorn, glass eller en massa andra grejer runt om, mitt under en diet. Gäller kanske inte dig men de tjejer jag känner så gäller de nästan samtliga.
Ulf A Big
2004-10-07, 10:44
Jag tror jag blir galen. Min kille har börjat träna på "allvar" nu med en polare! Och han äter en hel del tillskott och har lärt sig äta rätt, för en gångs skull satt han har redan gått ner en massa och hans träning går bra då han blir rejält puschad av polaren!
Nu jag som alltid har tränat joggat och tagit raska promissar! Har gått ner 15kg för 2 år sedan och hållt min vikt hela tiden sen dess jag gick ner, väger normlat för min längd! Äter alltid rätt då jag vet vad som är rätt/fel i matsynpunkt! Satt jag är verkligen den som vet hur man skall äta och dessutom hur man på ett lungt o stabilt sätt gå ner i vikt utan att snabbt öka igen!
MEN nu till min fråga. Jag har nu klart blivit för tok galen i träningen och känner att jag minsann oxå vill träna lika hårt som dom(killen o polaren) dock inte så mycket styrke träning utan jag är mer en jogging människa.
Har nu ökat på jogging turerna ,springer kanske 3 mil i veckan uppdelat på 2-3 dar!
Sedan simmar jag även 3 dagar i veckan i ca 45 min per gång! tar längre gå promissar med vovven var ute i 2 timmar rask takt både igår och i förrgår!jag har lagt till ett till mellanmål efter lunch då jag äter bara 2 mackor(osötat fullkornbröd med light lverpastej o tomat och vatten till) Så nu har jag tagit en knäckebröd macka vid 3 och ett äpple..
MEN jag har gått upp 2-3 kg :insane: :devil: Och det är inte i muskler för jag känner mig fa.an fetare nu än nånsin????????Min kille säger att det är muskler, men sådant känner man själv, jag är svullen konstan i magen och det känns som om jag har gått upp mer i vikt. Man ska inte stirra sig blind på vågen, men va fasen jag väger 63 på morgonen :devil: Jag brukar väga60,5!!!!
Varför detta? jag är oxå mer hungrig men jag motstår!jag äter dock ingen ordentlig middag, eller jo ..sallad,gurka,tomat,ett ägg,en bukr tonfisk,majs och kidneyböner med lite ris ig...detta har jag ätit till middag 2 dar nu då jag blir så jäkla less på att se att jag går upp???kanske är fel metod, men äter jag en middag typ,pasta o korv..så känner jag ingen mättnadskänsla? Skitskummt?
Ska jag sluta träna eller vad :rolleyes:
Mvh Jag
Hur vet du att det inte är muskler? En kul sak som händer när man tränar är att muskler och fett separeras tydligare och då känns fettet mer påtagligt än då allt var inbakat...
;)
o vad är rätt kost? Äter du tillräckligt? Kostregistrerar du? Skulle vara spännande att se hur mycket du tränar(o vad) kontra vad och hur mycket du äter. Min erfarenhet är att många tjejer äter för lite fett o för lite energi under dagen. Då blir resultaten därefter. En annan sak man kan använda för att bedömma om det går åt rätt håll är att göra en sk calipermätning. Gör en nu o gör en ny om kanske...3 månader.
Välkommen hit! :cheers:
Hmm... De extra kilona skulle ju kunna vara vatten som binds i glykogendepåerna. Om du inte ligger på svält så finns det ingen större risk att du har lagt på dig 3 kg fett (~21000 kcal...).
Jag har samma undringar som de tidigare talarna: är du verkligen säker på att du äter så bra som du "tror". De målen som du beskrivit innehåller ju mest kolhydrater. Det saknas ju både proteiner och fett! Så skriv gärna ner hur en "normal" matdag kan se ut. :)
jag har ju lyckats gå ner 15 kg på egen hand, jag vet hur man skall äta men slarvar själv klart med maten. Nu snackar jag inte att jag sitter o slänger i mig godis och pizza utan jag slarvar med "MATEN"
Jag har en dag i veckan då jag unnar mig nåt gott, kan vara lite godis eller nåra nävar ostbågar! men den dagen(lördag) har jag joggat oftast 1-1,5 mil innan på morgonen så jag känner att det jag äter senare inte stör min träning :D
Morgon..går ut och går först 30 min innan frukost. Äter en macka fullkornbröd(osötat) med light leverpastej o tomat! En tallrik med lättfil och Allbran och lite russin.
Klockan 10 = banan eller äpple!
Klockan 12-13 min dålig lunch.2 mackor av samma bröd som frukost och två frukter.Ibland en liten naturell yoghurt till!Vatten dricks under hela dagen
Klockan 15 en till frukt typ päron(inte alltid ja tar en försig)
Klockan 17 äter jag middag, består ofta av en rejäl sallad med tonfiks till vid sidan av sedan kan det vara vad som helst, fullkornris,fullkornpasta,köttbullar,mager korv,kyckling file med potatis! ja listan kan göras lång!
MEN nu har jag slarvat med maten, har ätit BARA sallad på kvällen :devil: Då jag har fått panik över min viktuppgång(aslöjligt och dumt jag vet :cryout: )
MEN sedan kanske jag drar ut på en jogging runda innan maten(alltså kanske runt 16) Eller så går jag 1-2 timmar med vovven eller så simmar jag efter jobbet typ 15! Jag rör mig mycket...Joggar2-3 dar i veckan och simmar 3 dar.Går med hunden varje dag och rör mig på jobbet hela dagen... :rolleyes:
Kanske äter lite dåligt, jag vet ju hur man ska äta men det känns som om när jag ökar på maten går jag upp endå?
Jag känner att det fasen inte är muskler :insane: För magen känns pluffsig och som på ett hängsvin! jag är 170 och väger vanligast 60,5! Nu väger jag fasen för mycket, ...och endå tränar jag mycket mer nu? jag blir fundersam, nån som har tips? Att äta en bättre lunch funkar inte...jag sitter typ på en buss i 20 min och äter mina mackor,..det funkar! Hinner inte äta annat eller värma på nåt!
Visst kanske jag äter dåligt,eller vad säger ni? De känns bra?
;Mvh Lina
userfriendly
2004-10-07, 15:14
hård träning.. kanske inte tillräckligt med mat för dig? Pröva annars att äta lite mindre lunch o middag o lite större mellanmål, ät MER PROTEIN o ät aldrig bara sallad till lunch eller middag. Din förbränning är troligen NERLAGD. mer fett!! jag lovar att du inte dör av det!
käka lite nötter mellan målen.
vila om du är trött!
styrketräning ökar faktiskt förbränningen
har stor erfarenhet av en nerlagd förbränning (tidigare fettfobiker)
hård träning.. kanske inte tillräckligt med mat för dig? Pröva annars att äta lite mindre lunch o middag o lite större mellanmål, ät MER PROTEIN o ät aldrig bara sallad till lunch eller middag. Din förbränning är troligen NERLAGD. mer fett!! jag lovar att du inte dör av det!
käka lite nötter mellan målen.
vila om du är trött!
styrketräning ökar faktiskt förbränningen
har stor erfarenhet av en nerlagd förbränning (tidigare fettfobiker)
Håller med dig..vill tillägga att det är bättre att ta bort brödet o äta riktig mat istället. Mer frön o nötter..mer protein till alla målen!
/T
Jo jag vet lunchen är en katastrof, så jag skall äta mindre lunch? vad ska jag äta då bara en macka med light pastejj och en banan med vatten?? Mer mellanmål? Hmm två frukter kl 10 eller en smörgås där?
jag äter ett ägg och en burk tonfisk varje dag(nästan) men så jäkla mycket protein får jag nog inte i mig?
Igår vilade jag HELT ,gick bara 1 timme ,,,,Idag skall jag antingen spinna en timme eller simma?
Igår åt jag en portion ris(fullkorn) med massa starka kryddor i! Sedan en kyckling file med lite ajvar hot till!! Och en massa sallad med kidney bönor till! Sedan åt jag två morötter vid 20 oxå...
När jag äter bara sallad till middag brukar jag ta nån knäckebröd macka med makrill på oxå?Men nu ska jag skärpa mig och sluta äta bara sallad, hur ska jag kunna förbränna om jag inte får i mig tillräckligt med fett?
jag älskar nötter, men är rädd för fettet? men kanske ska äta lite da? vilka rekomderar ni?Och vilka frön? Och hur skall jag tillägga protein till måltiderna? vad skall jag äta då? Jag skall börja styrketräna med killen o hans polare..men fan stå där o lyfta medans han (polaren) bänkar 280kg,jo det är sant :hbang: Jag får väl gömma mig i ett hörn o lyfta mina 50,haha...
Ska börja spinna igen oxå, faktiskt riktigt kul och en riktig mardrömm igentligen! Mina knän börjars kännas av tyvärr så ja måste hitta ett annat sätt att bränna på, inte bara men kanske jogga 2 ggr i veckan bara?
Mvh Lina
Jo jag vet lunchen är en katastrof, så jag skall äta mindre lunch? vad ska jag äta då bara en macka med light pastejj och en banan med vatten?? Mer mellanmål? Hmm två frukter kl 10 eller en smörgås där?
Mvh Lina
Jag förstår inte varför du ska äta ännu mindre lunch än vad du gör idag. Ät mat till lunch o middag(istället för en massa mackor). Rejäl frukost o minst två matiga (kessella med frukt o ägg till, keso och ägg o frukt, en näve nötter o frukt o skinka/kalkon etc) mellanmål (själv äter jag 3 mellanmål). Har du räknat på energimängden per dag? Hälsovakten kan man använda som registreringsverktyg MEN den rekoemnderar på tok för låg energimängd/dag (har att göra med att den oftast används som dietverktyg) o proteinmängd/dag. MEN den ger dig antal kalorier per dag och dessutom lite koll på fördelningen mellan fett/protein/kolhydrater.
Bra nötter o frön: Cashewnötter, mandel, hasselnötter, valnötter o solrosfrön för all del..
Varför så rädd för fett?
Själv ligger jag på ca 3000 kcal per dag, 100-110 gr fett per dag*ooops*, tränar ca 4 ggr/vecka styrketräning o fettprocenten sjunker stadigt så jag måste börja äta ännu mer...hur det nu ska gå till. Bara så du får något att jämföra med.
T-train
En rejäl frukost äter jag verkligen, det är mitt bästa mål igentligen förutom middagen!
Mindre lunch jag det tyckte ja oxå lät konstigt? jag äter två fullkorns mackor osötade och frukt med vatten, tycker ja inte är så mycket, men vad kan jag då äta istället som är lätt att ta med till jobbet,äter ju lunchen på en skakig buss ;)
Jag är inte rädd för fett men vill gärna undvika så mycket det går(fjolligt jag vet)
Jag vet att jag får i mig för tok för lite riktig mat! Men med tanke på mitt jobb blir de svårt med lunchen? Önskade ja kunde äta en portion mat där?
Har ingen aning om hur pass mycket jag äter o kcal exakt eller hur mycket jag förbränner?
Idag ska jag äta en ordentlig lunch då jag slutar 11, sedan skall jag simma,jogga eller spinna efter det! Skall även ta två koffein innan :bpump:
Sedan middag potatis med lövbiff o sallad,mums :)
Lina
En rejäl frukost äter jag verkligen, det är mitt bästa mål igentligen förutom middagen!
Mindre lunch jag det tyckte ja oxå lät konstigt? jag äter två fullkorns mackor osötade och frukt med vatten, tycker ja inte är så mycket, men vad kan jag då äta istället som är lätt att ta med till jobbet,äter ju lunchen på en skakig buss ;)
Jag är inte rädd för fett men vill gärna undvika så mycket det går(fjolligt jag vet)
Jag vet att jag får i mig för tok för lite riktig mat! Men med tanke på mitt jobb blir de svårt med lunchen? Önskade ja kunde äta en portion mat där?
Har ingen aning om hur pass mycket jag äter o kcal exakt eller hur mycket jag förbränner?
Idag ska jag äta en ordentlig lunch då jag slutar 11, sedan skall jag simma,jogga eller spinna efter det! Skall även ta två koffein innan :bpump:
Sedan middag potatis med lövbiff o sallad,mums :)
Lina
Kan jag så kan du;-) Jobbar som säljare o sitter mycket i bilen. Kokta ägg kan man alltid ha med, nötter o frukt likaså. Lunch är knepigare, men jag äter ofta thaimat till lunch..mat måste jag ju ha. Pastasallad kan du ju äta på en buss, eller? Med ägg o kycling i tex.
Ja, det är dumt att vara rädd för fett..fett är en viktig del av kosten. Jag har märkt att fett är supeviktigt för förbränningen, men det ska bara vara bra fetter. Omega3-fetter (finns bla i fet fisk), kallpressad rapsolja, olivolja och de fetter som finns i de nötter jag nämde är exempel på bra fetter.
Dessutom påverkar fetter ditt upptag av fettlösliga vitaminer och hur bra du tillgodogör dig matens näring i övrigt.
Personligen är jag mer skeptisk till mackor, äter jag bröd så är det pumpernickel..o då äter jag det till frukost. Vill jag lägga på mig ett par kilo så kompleterar jag mellanmålen med bröd. Det är ett enkelt sätt att få i sig mer kalorier.
Om grabben tycker det är muskler och inte fett förstår jag inte varför du bryr dig, ät vidare o njut ;D
"jag har ju lyckats gå ner 15 kg på egen hand, jag vet hur man skall äta men slarvar själv klart med maten. Nu snackar jag inte att jag sitter o slänger i mig godis och pizza utan jag slarvar med "MATEN""
Är väl inga problem att gå ner på dålig mat heller?
"Jo jag vet lunchen är en katastrof, så jag skall äta mindre lunch? vad ska jag äta då bara en macka med light pastejj och en banan med vatten?? Mer mellanmål? Hmm två frukter kl 10 eller en smörgås där?"
Om du ökar vissa måltider kanske du får minska på andra, men 2 frukter är ingen måltid, och det är nog inte en macka heller =P
"jag älskar nötter, men är rädd för fettet? men kanske ska äta lite da? vilka rekomderar ni?Och vilka frön?"
Vill minnas att man i någon studie lät en del personer äta 20 mandlar och en del åt som vanligt, efter flera månaderna hade de 20 mandlarna/dag inte förändrat kroppsvikten någonting. Så jag tror inte det spelar så stor roll. Valnötter innehåller mycket omega-3, hasselnötter massor med e-vitamin, mandlar är nyttiga generellt, pumpafrön har också bra fetter, cashewnötter innehåller väldigt lite mättat fett, jordnötter är billiga och innehåller mycket protein. Det går ju även att äta exempelvis avokado.
Och jag tror styrketräning skulle ge mer resultat än simning.
Och bröd kanske inte är det mest perfekta livsmedlet men det är jäkligt gott så varför skulle man utesluta det =P
Vad gäller kosten har jag inte så många tips, frukosten får gärna bestå av kolhydrater och protein, så fil/yoghurt med müsli eller något fungerar, tycker du skall ta bort allbran och äta en riktig müsli istället, kan ju ta en smörgås med någon proteinrik lättost (antar att det är mjukostarna?) till eller ett par ägg. Yoghurt, müsli, en frukt och två ägg lär ju vara bättre frukost.
Middag har du ju en ok redan, lunchen kanske du kan göra en kyckling-/tonfisksallad till? Eller om den har svårt att hålla sig göra en sallad med pasta o bönor som också kommer ge fullvärdigt protein. Som mellanmål kan du ju ta en frukt, en näve nötter och lite protein av något slag, vill du göra det enkelt för dig kan du ta en banan och ett gäng rostade sojabönor (finns från risenta, 150gram för 10kr, 37g protein/100g, mycket mindre fett (24g) än i nötter). 100g rostade sojabönor ger dock runt 500kcal så vill du ha en lite mindre måltid kanske du skall ta 1/3 av påsen, eller halva. En halv påse rostade sojabönor och en banan blir du garanterat tillräckligt mätt på, det ger kanske runt 400kcal och 30g protein.
Tack för era svar :D
jag kanske ska försöka ta med nån typ av sallad till lunch, och lite nötter som ni sa? Typ hasselnötter eller några mandlar!
Allbran är bara en massa socker men jag fick ett paket så jag tänkte "okej da", men jag brukar ha musli eller bara knäckebröd o russin!
Idag joggade jag 1,5 timmar efter jobbet :hbang: Intervall tränade sista biten, skenade framåt för att sedan jogga saktare och sedan skena allt vad jag har osv! När jag sedan kom hem drack jag ett stort glas minimjölk och en näve russin och en banan, är det för lite med tanke på att jag har joggat konstant i ett rätt så snabbt tempo i 1,5 timmar? var bara inte hungrig efter?
Nu ska jag gå och handla nötter :D
Imorgon bitti ska jag jogga 2 mil , om jag orkar vill säga och om hunden orkar :rolleyes: Men då blir det en ordentlig frukost efter"lovar" :D
Mvh Lina
att köra ett 2 mila pass innan frukost kan ju inte vara bra....skulle jag aldrig palla....skulle dö av hunger.... :D
Imorgon bitti ska jag jogga 2 mil , om jag orkar vill säga och om hunden orkar :rolleyes: Men då blir det en ordentlig frukost efter"lovar" :D
Mvh Lina
Jag skulle rekommendera dig att springa dom där 2 milen efter frukost.
För det första så hamnar du i ett katabolt tillstånd, dessutom är det inte någon rolig upplevelse att springa så där långt med låga insulinnivåer och nästan tömd på energi efter nattens sömn.
Det vart inga 2 mil! Min ena VAD började krångla, kännde att det började pulsera, satt ja tvärvände och sprang bara en mil. Sprang dessutom på gräset en bit! Är livrädd för att få skador så att ja inte kan röra mig som nu! Sedan gjorde jag 5 armhävningar och 20 situps och min kropp var helt färdig,...benen känndes som spagetti och allt bara värkte o kroppen, efter de käkade jag en brakfrukost...Den förtjänade jag :D
I söndags vilade jag och igår så joggade jag ca 45 min bara! Idag skall jag gå i rask takt och onsdag vila igen!MEN jag har gått upp 1-2 kg till :insane: Satt nu skiter jag i ifall jag äter dåligt, nu tänker jag fasen sluta äta i överhuvudtaget :smash: Det blir rejält med sväkt fram tills jag ser min normala vikt på vågen..Jag hatar att se att man går upp i vikt, är livrädd för att bli "fet>" som jag var för 2 år sedan :cryout: Nej , idag har jag med mig sallad o ris med nötter i till lunch,3 frukter och vatten till jobbet! Middag blir det soppa tyvärr
King Grub
2004-10-12, 07:32
Satt nu skiter jag i ifall jag äter dåligt, nu tänker jag fasen sluta äta i överhuvudtaget :smash: Det blir rejält med sväkt fram tills jag ser min normala vikt på vågen..Jag hatar att se att man går upp i vikt, är livrädd för att bli "fet>" som jag var för 2 år sedan :cryout: Nej , idag har jag med mig sallad o ris med nötter i till lunch,3 frukter och vatten till jobbet! Middag blir det soppa tyvärr
DUMHETER!
Vad spelar det för roll vad vågen visar? Det är vad vikten består av som spelar roll!
Gör du som du beskriver kommer du att tappa muskelmassa och vätska medan fettmängden bevaras. Din kroppsfettprocent kommer att stiga.
Du går ner i vikt... men blir fetare!!! Vad är vitsen med det?
MEN jag har gått upp 1-2 kg till :insane: Satt nu skiter jag i ifall jag äter dåligt, nu tänker jag fasen sluta äta i överhuvudtaget :smash: Det blir rejält med sväkt fram tills jag ser min normala vikt på vågen..Jag hatar att se att man går upp i vikt, är livrädd för att bli "fet>" som jag var för 2 år sedan :cryout: Nej , idag har jag med mig sallad o ris med nötter i till lunch,3 frukter och vatten till jobbet! Middag blir det soppa tyvärr
Smart :thumbup: Släng vågen.....
Jo jag vågen är inte min bästa vän!
Men jag känner mig tjock om magen? Som om jag har ätit för mycket? Jag åt inte soppa igår utan en tonfisk salld! Fruksot knäckebröd med mjölk...idag!
Jag har inte vägt såhär mycket på 2 år, satt klart att man blir arg/ledsen för att man har gått upp igen! Men jag tränar ju, darför förstår jag inte?
Det är väl bara att fortsätta som vanligt, men det blir ju ingen unnar dag på bra länge! Jag som tänkte köpa dom nya ostbågarna och äta lite av dom i helgen(brukar unna mig lördagar med nåt gott) men nu lär ja inte kunna unna mig på bra länge, får äta viktväktarpopcornen istället:(
De som springer mycket och stirra mycket på vågen brukar kunna ganska lätt gå upp 2-3 kg. Varken fett eller muskler är de. Vid en avslutad deff brukar kroppen vara tom och man kan lätt lagra 2-3 kg glykogen och vatten i muskler.
no1fitness
2004-10-16, 05:37
Sluta väg dig varje dag vid olika tidpunkter... :smash:
Själv väger jag säkert 3 kg mer på kvällen än på morgonen.
Välj en dag i veckan då du väger dig på morognen innan frukost och väg dig BARA på den dagen i veckan !!
Börja ät mer protein och styrketräna lite. Det ger dig ett mer "slimmat" utseende som du verkar vilja ha. Lite muskler gör att du kan äta mer och ändå gå ner i vikt.
Var inte så viktfixerad, man kan variera en hel del vid olika tider som sagt. Personligen tycker jag att måttband känns mycket bättre, folk ser proportioner, inte kilon.
Sluta väg dig varje dag vid olika tidpunkter... :smash:
Själv väger jag säkert 3 kg mer på kvällen än på morgonen.
Välj en dag i veckan då du väger dig på morognen innan frukost och väg dig BARA på den dagen i veckan !!
Börja ät mer protein och styrketräna lite. Det ger dig ett mer "slimmat" utseende som du verkar vilja ha. Lite muskler gör att du kan äta mer och ändå gå ner i vikt.
Håller med här!
Börja träna lite styrketräning och ät mer protein och lägg på dej lite muskler.
Sen skär du ner lite på konditions träningen, men inte allt självklart.
Lägger du på dej mer muskler blir din kropp snyggare, och du kommer ha lättare att bränna bort eventuellt fett då muskler kräver mer energi.
Sluta gå så mycket efter vågen, utan mer efter spegeln!
Alltså man får ju muskler av att simma..Källa: Mig själv och alla andra i min grupp när jag simmade.
Asså jag är stum, har inte joggat sedan måndagen..joggade då kanske 7 km..tisdagen gick ja med hunden 2 tim i rask takt..onsdag gick kanske 1 tim, likaså torsdag.Fredag lugnare..Har ätit som vanligt..men har börjat äta nötter till mellis tillsammans med frukten, som ni sa :bow: :cool:
I fredags vägde jag mig, onsdagen vägde jag ju 65, fick panik och tänkte sluta äta..men jag fattade inte varför ja gått upp så mycket..jag har ju bara tränat och ätit som vanligt.Så i fredags..vägde jag 62 :hbang: Tänkte jaha varför går ja ner 3 kg så fort?? Så joggade jag i lördags , 1,5 timmar o sittups o skit efter det! Har gått mycket i veckan..FORTS....
Vägde mig i morse(söndag) 60,5 :naughty: Fattar ingenting, nu väger jag som jag ska IGEN? varför gick ja upp så fort, kan de varit för att jag åt ett till mellan mål, eller kan de varit vätska? Jag åt godis igår,drack öl, väger endå 60,5 ..gick till morsan(där ja e nu) i morse i 1 timme..
Jag tror att ja oroade mig i onödan angående min viktuppgång? ja väger ju som jag ska..o allt som sitter på kroppen är slimmare än nånsin :hbang: jag har feta benmuskler..kanske inte så kvinnligt..men dom är fett hårda, haha...idag är ju alla så jäkla spinkinga, sån vill ja inte vara..vill ha lite muskler :hbang: Vilket ja lyckats få tack vare all jogging..nu är de bara lite armar o mage som ska tränas, o ryggen...O jag är ännu mer peppad nu, då ja hittat ett protein pulver som jag gillar,asgott..ja skrev om det på KOSTTILLSKOTT,kolla om ni tycker att det är bra???
Kram en glad sate :hbang:
... jag har feta benmuskler..kanske inte så kvinnligt..men dom är fett hårda, haha ...
Bara om man tycker att det kvinnligaste kvinnliga är svaghet och sprödhet och att modellerna i "Elle":s modereportage är exempel på den perfekta kvinnan ... ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.