Visa fullständig version : Dear diarrhea
Nu är den tillbaka, "Simpas träningshjälp" i ny förbättrad version!
Jag skulle tro att ni flesta redan vet vem jag är, men jag skriver ändå ned lite info om mig i dagsläget:
Jag heter Simon, är 18 år och jag älskar kroppsbyggning. Har höga mål och förväntningar på mig själv och jag gör hela tiden allt som står i min makt för att utveckla min fysik. Just nu tränar jag efter en lätt modifierad version ut av "DogCrap-filosofin" och träningen har börjat gå mycket bra.
Jag är 181 cm lång, väger 79 kg, nypissad på morgonen och har som mål att fortsätta lägga på mig kvalitativ vikt fram tills våren då jag återigen tänkt köra en liten diet (men inte lika lång och hård som den förra). Ser det bra ut efter den och håller jag en vikt på minst 81 kg då så kommer jag styra upp en rejäl satsning på Athletic Fitness till Decembercupen i Lund.
De kosttillskott jag använder för närvarande är följande:
Vasslekoncentrat, 60 g på morgonen och 30 g innan träning
Vassleisolat, 60 g efter träning
Multivitamintillskott, en matsked till frukost och en på kvällen
Zinktilskott, 30 mg på kvällen
Magnesiumtillskott, 400 mg på kvällen
ALA, 2000-3000 mg/dag uppdelat på 500 mg per tillfälle.
Synerlin, skall köpa det imorrn och ta som boost innan träning
Kalciumpyruvate, hade en burk hemma så jag tar det lite nu och då i samband med måltid då jag endast dricker mjölk till frukost
Omega 3, 2 g, 3 gånger dagligen i samband med måltid
Maltodextrin
Druvsocker
Och ja, jag har pengar så det räcker. Men ni skall inte tro att jag baserar min kost på tillskott utan jag äter även väldigt strikt.
Frukosten ser alltid ut såhär vad gäller mat:
60 g vassle, 3 dl havregryn, 4 dl mjölk
Sedan äter jag på med 2-3 timmars mellanrum och måltiderna är nästan alltid identiska. Kött/fisk/fågel, stekt i raps eller olivolja och lite kryddor tillsammans med pasta. Cirka 190 g stekt kött/fisk/fågel, och pasta fyller jag på med tills jag är mätt (cirka 160 g kokt, men torr). Inga såser, ingenting. Är inte så mycket av en gourmet längre. Orkar helt enkelt inte det. Jag tränar varannan dag och tränar alltid efter jobbet, dvs 20:30 är jag på gymmet. Innan dess dricker jag en företräningsdrink på 30 g vassle och 20 g maltodextrin och 20 g druvsocker. Efter träningen dricker jag 60 g vassle och 40 g malto och 40 g druvsocker. Sista målet för kvällen brukar intas en timme innan jag går och lägger mig och då är det mindre pasta som gäller.
Jag har fört dagbok för mig själv enda sedan jag började med DogCrap-träning den 17 september i år, men nu skall jag börja skriva utförligare och med mer egna kommentarer. Jag hoppas på stöttning, hjälp, kommentarer och piskrapp, SO HELP ME GROW! :thumbup: :D
Såhär har det sett ut bakom ridån fram tills nu:
17 sep - fredag - Axlar, Triceps, Ryggtjocklek, Ryggvidd
Militärpress i smith:
77 kg x 9 (7,1,1)
Liggande tricepsextensions:
50 kg x 9 (7,1,1)
Marklyft:
117 kg x 15 (8,4,3)
Chins:
Kroppsvikt x 21 (12,5,4)
18 sep - lördag - Biceps, Underarmar, Quads, Hamstrings, Vader
Skivstångscurl:
50 kg x 13 (8,3,2)
Underarmscurl bakom ryggen:
60 kg x 26 (12,7,7)
Breathing squats:
95 kg x 20
Liggande lårcurl:
50 kg x 14 (10,4)
Stående vadpress:
170 kg x många (många, många, många)
20 sep - måndag - Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd, Ryggtjocklek
Uppåtlutande hantelpress:
37,5 kg x 10 (7,2,1)
Militärpress smith:
67 kg x 8 (4,2,2)
Liggande tricepsextesions:
52,5 kg x 12 (7,3,2)
Latsdrag till hakan:
80 kg x 20 (12,6,4)
Lätta marklyft bara att stärka ländryggen:
127 kg x 5
22 sep - onsdag - Biceps, Underarmar, Quads, Hamstrings, Vader
Stångcurl:
55 kg x 13 (8,4,2)
65 kg x 18 (9,5,4)
Breathing squats:
97,5 kg x 20
Liggande lårcurl:
55 kg x 11 (7,4)
25 sep - lördag - Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd
Bänkpress:
100 kg x 8 (6,1,1)
Sidolyft:
17,5 kg x 30 (15,8,7)
Liggande triceps extensions:
55 kg x 11 (6,3,2)
Latsdrag:
85 kg x 26 (12,7,7)
27 sep - Måndag - Biceps, Underarmar, Lår, Hamstrings, Vader
Stångcurl:
57 kg x 13 (8,3,2)
Breathing squats:
100 kg x 20
Reversed underarmscurl:
15 kg x orkade inte räkna
Liggande lårcurl:
57,5 kg x 10 (7,3)
Stående vadpress:
170 x 7 (stretcha 15 sek i bottenläget)
29 sep - Onsdag - Bröst, Triceps, Axlar, Ryggvidd, Ryggtjocklek, Mage
Fri uppåtlutande bänkpress:
85 kg x 12 (6,3,3)
Triceps extensions:
57,5 kg x 8 (4,2,2)
Sidolyft:
20 kg x 25 (12,7,6)
Latsdrag med v-handtag:
80 kg x 14 (7,4,3)
Lätta marklyft för att stärka ländryggen:
120 kg x 8
1 oktober - Fredag - Biceps, Underarmar, Lår, Baksida lår, Vader
Stångcurl:
59 kg x 13 (7,3,3)
67,5 kg x 17 (8,5,4)
Benpress:
200 kg x 20
Liggande lårcurl:
57,5 kg x 10 (7,3)
Stående vadpress:
210 kg x ingen aning, 1 sek stretch
2 oktober - Lördag - Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd, Ryggtjocklek
Fri uppåtlutande bänkpress:
85 kg x 15 (8,4,3)
Sidolyft:
22,5 kg x 25 (12,7,6)
Pushdowns:
75 kg x 18 (8,5,5)
Smala latsdrag:
81,25 kg x 16 (8,4,4)
Hantelrodd:
40 kg x 23 (12,6,5)
4 oktober - Måndag - Biceps, Underarmar, Lår
Skivstångscurl:
62 kg x 10 (6,2,2)
Reversed underarmscurl:
22,5 kg x 19 (8,6,5)
Breathing squats:
102,5 kg x 20
5 oktober - Tisdag - Baksida lår, Vader
Liggande lårcurl:
58,75 kg x 11 (7,2,2)
Stående vadpress stretch:
170 kg x 10 (stretcha 15 sek i bottenläget)
Ikväll var jag iväg och gjorde ett riktigt bra pass faktiskt. Kanske var det detta som fick mig att våga styra upp dagboken igen. Var nere på Budo Fitness idag för att fördriva tid mellan körlektionen och friseringstiden. Stod och snacka ett ganska bra tag med en mycket trevlig och kunnig butiksman om det mesta angående träning och kosttillskott. Fick även 2 st synerlintabletter att ha som test till passet senare på kvällen och boosten var grym. Blev extremt taggad och höll ett djävulskt bra tempo passet igenom.
Såhär såg det ut:
6 oktober - Onsdag - Bröst, Axlar, Ryggvidd, Triceps, Ryggtjocklek
Fri lutande bänkpress:
90 kg x 12 (7,3,2) +5kg
Sidolyft:
22,5 kg x 24 (13,6,5) +1 reps (men jag kör inte denna övning så strikt som ni säkert förstår av vikten)
Smala latsdrag:
85 kg x 14 (7,4,3) +5 kg
Pushdowns:
80 kg x 14 (7,4,3) +5kg (kör denna med handlederna bakåtvinklade och får då en riktigt bra kontakt och stretch i triccarna)
Marklyft:
140 kg x 6
150 kg x 4
Kör fortfarande inte på för fullt i marken. Har helt klart mer att ge, men jag blev så otroligt glad över att jag för första gången på säket 1 år kunde gå upp mot iaf någorlunda respektbala vikter utan att få det där extremt obehaliga hugget i ländryggen som brukar hålla i sig flera dagar och gör så att jag knappt kan sitta i vissa vinklar. Här kommer ni att få se på ökningar kan jag lova!
Finns det nåt bättre än ett lyckat pass? :)
Aldrig hört talas om den där "hundskits"-grejjen innan.. Ska bli kul o se.
Äntligen! :D
Den här journalen ska jag följa!
Now Castro was a texan out of New Orleans
And he travelled with the carnival shows
He ran bumper cars, sucked cheap cigars
And he candied up his nose
He got wind of The Big Brown Beaver
So he though he’d take himself a peek
But The Beaver was quick
And grabbed him by the kiwis
Now he ain’t pissed for a week (and a half)
Kör hårt nu! :whipped:
Äntligen! :D
Den här journalen ska jag följa!
Now Castro was a texan out of New Orleans
And he travelled with the carnival shows
He ran bumper cars, sucked cheap cigars
And he candied up his nose
He got wind of The Big Brown Beaver
So he though he’d take himself a peek
But The Beaver was quick
And grabbed him by the kiwis
Now he ain’t pissed for a week (and a half)
Kör hårt nu! :whipped:
:D
Faan castro, jag är nästan mer imponerad över hur du sköter kosten än hur du tränar. :hbang:
Men men, vikterna såg jäkligt bra ut också! 95kgs breathing squats är inte illa!
Kör hårt nu!
Faan castro, jag är nästan mer imponerad över hur du sköter kosten än hur du tränar. :hbang:
Men men, vikterna såg jäkligt bra ut också! 95kgs breathing squats är inte illa!
Kör hårt nu!
Tack Chris!
Kosten går bara på rutin nu så där är det inga problem. Rätt lätt att planera i en lugn och inte så händelserik vardag också. Men jag trivs med att ha det så.
Vikterna är inte det viktiga för mig nu. Söker mer kontakt nu än förut, men styrkeökningar är alltid trevliga. Var uppe på 102,5 kg i breathing squats sist iaf.
Gött att marken funkar bättre nu, lets kötta på :hbang:
tjena castro! fan va mkt armar du verkar köra! verkar ju fungera bra för dig, har själv svåra problem med att få igång tillväxten på mina har legat på samma mått hur länge som helst håller nu på och trixar med dropsets och dylikt har du nått stalltips???
tjena castro! fan va mkt armar du verkar köra! verkar ju fungera bra för dig, har själv svåra problem med att få igång tillväxten på mina har legat på samma mått hur länge som helst håller nu på och trixar med dropsets och dylikt har du nått stalltips???
Hejhej. Jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag kör inte armar varken mer eller mindre än någon annan muskelgrupp och jag vet inte om det är just armarna jag lyckats få till att växa nu med DC-träningen. Det enda tips jag kan ge dig är att köra så tungt du kan på tunga övningar, men utan att förlora kontroll över vikten.
pellepedal
2004-10-07, 12:26
Intressant! Ska nog hålla ögonen på dig... :cool:
Hejhej. Jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag kör inte armar varken mer eller mindre än någon annan muskelgrupp och jag vet inte om det är just armarna jag lyckats få till att växa nu med DC-träningen. Det enda tips jag kan ge dig är att köra så tungt du kan på tunga övningar, men utan att förlora kontroll över vikten.
Tjipp! näe jag noterade att du körde biceps var 3:e dag men d kanske är normalt ?? :=) själv brukar jag köra varje muskelgrupp var 7:e dag, saken är den att jag har kört fast lite i träningen tycker ja och behöver lite variation, därför jag undrar :) ha de gött!
Vart kan man läsa om hur DogCrap filosofin fungerar?
Du orkar möjligtvis inte skriva hur din modifierade variant fungerar? :em:
Skulle vilja testa på nåt sånt där program, men det verkar så krångligt att veta exakt hur många reps man ska klara på en viss vikt, är det inte det?
Jaja, KÖR HÅRT ska jag väl säga också :D :bpump: :eating: :sleep:
Vart kan man läsa om hur DogCrap filosofin fungerar?
Du orkar möjligtvis inte skriva hur din modifierade variant fungerar? :em:
Skulle vilja testa på nåt sånt där program, men det verkar så krångligt att veta exakt hur många reps man ska klara på en viss vikt, är det inte det?
Jaja, KÖR HÅRT ska jag väl säga också :D :bpump: :eating: :sleep:
Du kan läsa om dogcrap-träning i denna tråd och följa länkarna för att förstå det bättre: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=13038&highlight=dogcrap
Jag är inte så noga med att sikta in mig på något visst respantal eller så heller utan går mycket på känsla. Det är liksom stommen i DC-träningen som jag tagit och sen utformat som jag själv tycker känns bäst. Stommen är väl att:
* träna muskelgrupperna mer frekvent för att få fler tillväxttillfällen
* med mindre träningsvolym för en snabbare återhätmning
* mycket tung stretching
* 1 set per muskelgrupp med 3 restpauser på 15 andetag och avsluta med att köra statiskt
* att hela tiden göra allt för att gå framåt
* och att byta ut den övning som du slutat gå framåt i
Ok tack, får kolla in länken du gav lite nogrannare sedan.
Hur många kcal ligger du på nu? och hur mycket är det över ditt +-0 ?
Har längtat smått att du skulle börja skriva journal igen. Ska bli motiverande att följa. :thumbup:
*läsaläsaläsaläsaläsaläsa* ;)
här är en till som längtat! :cool:
Dock trodde jag aldrig i mina vildaste drömmar att du skulle bli HIT:are :booty:
Keep em hard pass up ;)
här är en till som längtat! :cool:
Dock trodde jag aldrig i mina vildaste drömmar att du skulle bli HIT:are :booty:
Keep em hard pass up ;)
Hehe, det hade jag heller aldrig kunnat tro om mig själv faktiskt! :D
9 oktober - Lördag - Biceps, Underarmar, Framsida lår, baksida lår, vader
Skivstångscurl:
65 kg x 11 (6,3,2) +3kg Nu börjar det vankas PB här faktiskt!
Disco underarmscurl CC:
30 kg x 50? (x,x,x) Vette fan vad jag valde ut för övning här faktiskt. Skum var den och det smärtade redigt i handlederna, men kontakten i underarmarna var också bra. Räknade inte repsen)
Benpress:
200 kg x 20
200 kg x 18 Blev två djupa set. Benpressen på gymmet är skit. Klarar inte mer vikt så jag fick satsa mer på kontakt. Kunde inte böja idag pga träningsvärken i ländryggen)
Liggande bencurl:
60 kg x 13 (8,3,2) +1,25 kg Grym kontakt! Trots att skinksträngarna är små kändes dom som handbollar i knävecken vid full kontraktion.
Stående vadpress:
215 kg x 10 +5kg
Var ett fint pass!
Matte_Maiden
2004-10-09, 15:38
Är du uppe på PB nu eller? Hur mycket kcal+ ligger du på?
Kör hårt i alla fall! Detta ska bli kul att läsa! :hbang: :hbang: :kickass:
Är du uppe på PB nu eller? Hur mycket kcal+ ligger du på?
Kör hårt i alla fall! Detta ska bli kul att läsa! :hbang: :hbang: :kickass:
I vissa övningar kanske, men snart är jag förbi på allt hoppas jag! :)
Ligger nog just över "kcal-strecket" då jag går upp sakta, men säkert. Dock vet jag inte riktigt hur många kalorier vi snackar då jag inte räknat på ett tag. Brukar bara orka räkna proteinet och varierar väl mellan 3,5-4,5 g/per kilo.
Ja, jag hoppas att jag skall kunna bjuda på en massa ökningar här framöver!
kalle_banan
2004-10-09, 17:04
Ja, jag hoppas att jag skall kunna bjuda på en massa ökningar här framöver!
det räknar vi med! :naughty:
Gudfadern
2004-10-09, 18:08
Härligt Castro, ser bra ut! :thumbup:
Blir kul att se hur DC funkar på dig, eftersom jag också börjat med det nu.
Skivstångscurlen var ju :thumbup: . Uppfattade inte riktigt hurvida du kör med lång negativ fas samt restpause. Hur mycket hade du modifierat?
Grym styrka i curlsen! :kickass:
hur länge hade du tänkt att DC-perioden skulle sträcka sig då?
De kosttillskott jag använder för närvarande är följande:
Vasslekoncentrat, 60 g på morgonen och 30 g innan träning
Vassleisolat, 60 g efter träning
Multivitamintillskott, en matsked till frukost och en på kvällen
Zinktilskott, 30 mg på kvällen
Magnesiumtillskott, 400 mg på kvällen
ALA, 2000-3000 mg/dag uppdelat på 500 mg per tillfälle.
Synerlin, skall köpa det imorrn och ta som boost innan träning
Kalciumpyruvate, hade en burk hemma så jag tar det lite nu och då i samband med måltid då jag endast dricker mjölk till frukost
Omega 3, 2 g, 3 gånger dagligen i samband med måltid
Maltodextrin
Druvsocker
:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
Bulka och bygg myskelmassa
Armmått??
Skivstångscurlen var ju :thumbup: . Uppfattade inte riktigt hurvida du kör med lång negativ fas samt restpause. Hur mycket hade du modifierat?
Tack! Biceps är nog en av mina bästa muskelgrupper faktiskt. Jag kör kontrollerat på nervägen, men jag vet inte riktigt hur många sekunder det blir. Skall nog ta med mig digitalkameran nästa pass och spela in korta filmer från seten. Kan vara mycket bra för att få tips på bättre teknik och så.
Restpause kör jag på de flesta övningarna. Du kan se det sammanlagda setet inom parenteserna och där är de två sista siffrorna rest-pause-set.
:eek:
Bulka och bygg myskelmassa
Armmått??
Så värst mycket kosttillskott använder jag väl inte ;) Nämen det har bara blivit så nu på slutet att jag velat testa på lite nya kosttillskott för att optimera resultaten. Man skall inte underskatta placeboeffekten heller. :D
Vad menar du med "bulka och bygg muskelmassa"? Det är ju det jag håller på med.
Armmåttet låg sist jag mätte på 40 cm, men det skall också förbättras inom kort!
jo, jag tänkte på att du har hållit dig i form under en lång tid(de bilder du tog för några veckor sen),
Starta bulkperioden och därmed bygg mer muskelmassa.:thumbup:
jo, jag tänkte på att du har hållit dig i form under en lång tid(de bilder du tog för några veckor sen),
Starta bulkperioden och därmed bygg mer muskelmassa.:thumbup:
Men jag har redan inlett bulkperioden. Dock tänker jag inte låta bulken gå till överdrift denna gång utan istället äter jag upp mig sakta, men säkert. Är nog striktare med maten nu än jag någonsin varit.
11 oktober - Måndag - ryggtjocklek, bröst, axlar, triceps, ryggvidd
Tillbaka från ett riktigt fint pass med den bästa intensiteten jag någonsin hållit. Taggad som fan började jag med:
Marklyft:
155 kg x 8
160 kg x 4 (dragremmen på vänster hand brast i mitten av tredje repititionen och jag fick problem med greppet som gjorde att jag blev tvungen att avsluta där, men nu är marken på g känner jag! Nästa gång ser ni mig reppa på 170, jag svär!)
Lutande bänkpress:
97 kg x 8 (5,3) (gick fint, men jag gick på lite för snabbt efter marken. ökade 7 kg från förra passet men minskade 2 reps.)
Sidolyft:
22,5 kg x 20 (10,6,4) Efter detta sätt hade jag djupare striations i axlarna än aldrig förr. Det var pump det :smokin:
55 kg x 9 (6,3)
Smala latsdrag:
86,25 kg x 17 (8,5,4) (hade inga remmar här och underarmarna var rätt trötta redan, men det gick ändå fint)
Jag är starkt impad av den lutande bänkpressen. :hbang:
Fortsätt så här så blir det grymt!
Sidolyft:
22,5 kg
:hbang: :hbang: :hbang: Riktigt stark!
Och jag måste fråga... rest pause... Är det som i tex breathing squats? Dvs att du gör kanske 6 reps och vilar, utan att lägga tillbaka vikten, för att sedan göra tex 2 reps till?
Och jag måste fråga... rest pause... Är det som i tex breathing squats? Dvs att du gör kanske 6 reps och vilar, utan att lägga tillbaka vikten, för att sedan göra tex 2 reps till?
Om vi säger såhär...sidolyften är en basövning för mig (inte så strikta dvs) ;)
Respause enligt DC är att köra ett set till failure sen ställer man ned vikterna, vilar 15 andetag, sliter så många man kan, vilar 15 andetag och kör så många man kan. Jag kör också statiskt i slutet på nästan alla övningar, men det skriver jag inte ut.
Riktlinjen för rest-pausing vid DC-träning är att lägga ifrån sig vikten och ta 15 djupa andetag för att sedan direkt fortsätta med settet.
edit: F*ck I'm late
Håller stenkoll på denna journalen, spännande spännande ;)
HookersUnited
2004-10-12, 06:16
11 oktober - Tisdag
Går inte riktigt ihop det där va? :D
Går inte riktigt ihop det där va? :D
Oj, hehe, men det var måndag jag menade. :)
13 oktober - onsdag - Biceps, underarmar, vader
Kände mig inte alls återhämtad i låren och ländryggen efter marklyften i förrgår så jag skippade fram- och baksida lår idag, men tar dem imorgon istället. Det gäller att vara lite flexibel och lyssna till kroppen om man vill få ut så mycket som möjligt av varje träningstillfälle.
Curlstångscurl:
68 kg x 7 (4,2,1) (Här gick jag in i väggen för första gången. Vikten var för tung, men det hade jag nästan räknat med också. Kommer nog att ta bort skivstångscurlen ur programmet för en liten tid framöver och sedan komma tillbaka till den.)
Underarmscurl med skivstång bakom ryggen:
70 kg x 19 (9,5,5) (Fan vad den här tar bra på underarmarna alltså!)
Vader 15 sek stretch i bottenläget:
180 kg x 9 (Oavset hur ni tränar i övrigt bör ni testa detta! Det biter på helt sjukt bra!)
Piiiiiz out bro´s :)
Ser bra ut!
Har inte tänkt på att man kan köra underarmscurl bakom ryggen. Ska prova detta. :thumbup:
MOG !!!
Faaan Castro, du e STARK.. Diggar dina Bicepscurls, faan ja måste lägga in högväxeln nu så ja kommer upp i dom vikterna..
Keeep em coming, kör hårt laaad .
Marcus
MOG !!!
Faaan Castro, du e STARK.. Diggar dina Bicepscurls, faan ja måste lägga in högväxeln nu så ja kommer upp i dom vikterna..
Keeep em coming, kör hårt laaad .
Marcus
Tack, men du är starkare än mig Porrpappa. Dock är biccarna nog min bästa muskelgrupp. Har märkt att dom växer bäst av riktigt tunga curlar. Vikten skall upp i ett ryck och sänkas med kontroll. Det behöver inte alltid se så snyggt ut, men den fungerar ;)
Jag har en bra bit kvar till dina markresultat, men får ryggen bara hålla nu så hoppas jag kunna dra 200 inom några månader (fast då är väl du redan långt förbi det också). :)
Tack, men du är starkare än mig Porrpappa. Dock är biccarna nog min bästa muskelgrupp. Har märkt att dom växer bäst av riktigt tunga curlar. Vikten skall upp i ett ryck och sänkas med kontroll. Det behöver inte alltid se så snyggt ut, men den fungerar ;)
Jag har en bra bit kvar till dina markresultat, men får ryggen bara hålla nu så hoppas jag kunna dra 200 inom några månader (fast då är väl du redan långt förbi det också). :)
Ska testa lite tyngre negativa curlisar... Mina biccar behöver fläska på sig lite mer, men bara saken att ja kör rygg samma dag.
MEn ja brukar köra en ryggövning å sen första bas bicce övningen å sen vidare me rygg.. På så sätt e man redan uppvärmd i biccarna, dock kanske lite trött.
Som tex när ja körde hantelcurls direkt efter marken sist så blev de faan en 10 a på 26 orna å en 4a på 29 orna ;) ..
Har aldrig kört stång på länge inna ryggen, så ja får väll ta å testa.
MArklyften har gått relativt snabbt att komam uppp i styrka i, har inte kört dem så länge alls, 3-4 månader max. Men ja tror att jag skulel kunna dra 210 nu om ja vill, men ja kommer köra 6-10 nu ett tag.
Hard core baby, vi kör på så vi spyr nu :D
M
Ett sånt pass måste går rätt snabbt att slutföra?
Hur menar du..
M
Hur menar du..
M
Ett pass inom "DogCrap"-filosofin.
Hard core baby, vi kör på så vi spyr nu :D
Oh yes! :thumbup: :D
Ja gårdagens pass gick väl på kanske 15-20 minuter med uppvärmning inräknat. :)
kalle_banan
2004-10-14, 11:56
castro: hur tycker du själv att hundskit är? är det en bra eller dålig metod enligt dig? jag körde mitt första hundksit pass igår, jag o mina vänner, en utav dom är skeptisk till det, att man bara ska köra en övning / muskel osv. så jag måste fråga dig vad du tycker om det än så länge, för att kanske konvertera min vän :angel:
i varje fall ser det bra ut! du curlar nästan lika mycket som jag bänkar.... det är respekt!
Rock On
hårt pass. hur ofta tränar man i veckan med dogcrap då? Har iaf ett fint benpass och vänta in sen ikväll dåra ;)
med underarmscurl måste du väl mena handledscurl, bakom ryggen?
mystic[-_-]
2004-10-14, 17:12
biff :smokin:
Fredag - 15 oktober - Bröst, triceps, axlar, ryggvidd, ryggtjocklek
Var iväg och körde ett skönt pass ikväll, helt ensam på gymmet! :smokin:
Lutande bänkpress:
97,5 kg x 9 (6,2,1) + 1 reps
57,5 kg x 8 (5,2,1) +2,5 kg
Sidolyft i cable:
25 kg x 17 (8,5,4)
Chins:
KV +10 kg x 17 (8,5,4) Kändes att jag var rätt slut i axlarna. Repsen kändes lätta i början, men sen mot slutet när axlarna kommer in mer blev dem tunga. Skall testa lägga chinsen före axlarna nästa pass.
Stångrodd:
100 kg x 16 (7,5,4)
All in all ett bra, intensivt och svettigt pass. :bpump:
castro: hur tycker du själv att hundskit är? är det en bra eller dålig metod enligt dig? jag körde mitt första hundksit pass igår, jag o mina vänner, en utav dom är skeptisk till det, att man bara ska köra en övning / muskel osv. så jag måste fråga dig vad du tycker om det än så länge, för att kanske konvertera min vän :angel:
i varje fall ser det bra ut! du curlar nästan lika mycket som jag bänkar.... det är respekt!
Rock On
Jag vet faktiskt inte än. Måste få ge detta mer tid. Jag har ju bara tränat såhär sedan den 17 september så det skulle vara orättvist att göra något direkt utlåtande än, men jag tycker då att känns bra. Och sen är vi ju alla olika. Även om detta fungerar för mig och dig kanske det fungerar sämre för din kompis, men eftersom styrketräningen är något man kommer hålla på med väldigt väldigt länge så tycker jag gott och väl att man kan ta sig tid att laborera lite med olika upplägg för att hitta vad som passar än bäst.
']biff :smokin:
Det är gott :eating: :D
hårt pass. hur ofta tränar man i veckan med dogcrap då? Har iaf ett fint benpass och vänta in sen ikväll dåra ;)
med underarmscurl måste du väl mena handledscurl, bakom ryggen?
Det ingår i DC att hitta den träningsmängd som passar ens återhämtning bäst. Visst, om man tar steroider så förbättras ju återhämtningen rätt mycket och man kan träna oftare, men för oss som tränar på prottepulver får man nog ta något steg tillbaka. För mig fungerar det bäst att köra 1-1-1-schema. Hade kunnat träna oftare om jag inte körde marklyft och knäböj som verkligen sliter ut nästan hela kroppen, men dessa övningar är enligt mig för bra för att nonchalera.
Jaa, jag tror nog att jag menar handledscurl faktiskt. Är lite dålig på namn :)
Starkt pass!
Fina chins och tricepsextension.
Hur mycket lutning kör du på den lutande bänkpressen?
Funderar på vad som är mest "optimalt". :D
Starkt pass!
Fina chins och tricepsextension.
Hur mycket lutning kör du på den lutande bänkpressen?
Funderar på vad som är mest "optimalt". :D
Tack! Vet inte det exakta gradtalet då det inte står utmätt på bänken, men jag kör lagom, inte för mycket så att axlarna tar över hela jobbet och inte för lite så att pectoralis minor får jobba för mycket. Ungefär i den lutning som du bör kasta en sten för att den skall flyga som längst. ;)
Gudfadern
2004-10-15, 21:32
Fan va bra castro, grymt stark! Varje gång jag känner att jag kommer närmare dina vikter, så drar du ifrån! Härligt! :hbang:
Jag fattar inte hur du kan genomföra ett pass på 15-20 minuter alltså, det är ju omänskligt :D
Jag tyckte jag hade ett riktigt intensivt pass idag och ändå tog det ca 40 min.
Bara det raka vadsetet på 15 reps tog ju nästan 5 minuter :rolleyes:
Det sprutade åtminstonde svett av mej :hbang:
Jag fattar inte hur du kan genomföra ett pass på 15-20 minuter alltså, det är ju omänskligt :D
Jag tyckte jag hade ett riktigt intensivt pass idag och ändå tog det ca 40 min.
Bara det raka vadsetet på 15 reps tog ju nästan 5 minuter :rolleyes:
Det sprutade åtminstonde svett av mej :hbang:
Mina pass brukar också ta cirka 40 minuter, men det varierar. När det gick på 15-20 min körde jag ju bara 3 små muskelgrupper.
Tjaba
grymma pass :cheers:
Jag är lite intresserad av denna "Dogcrap"filosofi du kör med, kan man läsa om den någonstans? :kinky:
Tjaba
grymma pass :cheers:
Jag är lite intresserad av denna "Dogcrap"filosofi du kör med, kan man läsa om den någonstans? :kinky:
Tack :cheers:
Du kan använda sökfunktionen här på forumet så hittar du en mycket lång tråd angående Dogcrap som dessutom kan länka dig vidare till ännu fler trådar där DC själv skrivit.
Råkade snubbla över kameran ikväll och den råkade hänga med mig in i badrummet så här kommer några nya bilder. Dem är bara 17 dagar äldre än de senaste, men vikten på dessa bilder är cirka 80 kg.
Exklusivt för journalläsarna dessutom ;)
Diggar din fysik som fan, Castro! Du är kung.
Jag vill också väga 80. :(
dubbelbiccen är massiv!!!
Grymt stark är du också!! En inspiration till många här inkl mig :bow: :love:
Om viljan och disciplinen inte sviker dig så tror jag att du kan gå långt!
Mäktig Biceps... och axlar ser bra ut :thumbup:
Men tricepsen ser liten och fult ut när bicepsen är stor.
Det gäller mig också, kör två triceps pass i veckan senaste tiden...
Kung Ichmil
2004-10-17, 12:28
Jag kan ju bara säga att om jag inte bli avundsjuk nu blir jag det aldrig.
Du ser ut att ha förbannat stora pecs vilket är sjukt snyggt.
Allt annat ser också helt underbart bra ut för den delen.
:kickass: :kickass: :kickass: :kickass:
fintelligens
2004-10-17, 13:34
Vad har du gjort med ansiktet?! Ser ju inte riktigt normalt ut :D
Oh, går inte att skriva hur grymt det ser ut :thumbup:
henke1001
2004-10-17, 16:17
:eek: dubbelbiccen var det värsta jag sett på länge... MASSIVT o SNYYYYYYYYGGGT! :hbang: :hbang:
Härligt Castro mannen!
När satsar du på att köra AF??
Funderar nämligen själv på att köra det...Kanske nästa år i December??
En fråga, förut så sa du att du var sne, alltså midjan är sne?
hur blir marklyften för dej då, något då besväras över??
Mvh. HenrY
Tack grabbar! :bow:
Man gör så gott man kan och jag både hoppas och tror att ni också gör det! :bpump:
Henry: Jag får se hur det blir med framtida tävlingssatsningar. Tar en dag i taget, men det skulle vara mycket kul att kunna ställa upp i Decembercupen nästa år utan att göra bort sig alltför mycket. :)
18 oktober - måndag - biceps, underarmar, framsida lår, baksida lår, vader
Kan börja med att berätta om en rolig incident som inträffade på jobbet idag. Jag jobbar som servitör, diskare och står i kassan på en restaurang. Idag var det väldigt lite folk, men just innan jag skulle sluta för dagen kom det in en mörkhyad snubbe som var runt +20 gammal. Han var en äkta amerikansk niggah i stil med "I could've been a basketballplayah, but hey I prefer crack and hoes". Han stötte upp dörren lite sådär coolt, kom fram till kassan och klämde fram "yo, man wuzzup?" :smokin:. Jag svarade bah "zup, it´s cool", men kunde inte hålla mig för skratt och det gjorde att han kollade lite konstigt på mig hehe. :D
Sen for jag på gymmet efter jobbet:
Stående alternerande hantelcurl:
31 kg x 7 (4,2,1) Extremt bra pump trots låga reps. Höll emot bra på nervägen.
Omvänd biccecurl för underarmarna:
30 kg x många, många, många (hade aldrig kört denna övning förut, men den bet på bra. Dock är min handleder lite klena...)
Knäböj:
120 kg x 14 (6,4,4) Var ett bra tag sedan jag körde låga reps i böjen så jag har ett par nya fibrer att träna upp där igen innan jag kan köra ritkigt tungt. Men böjarna var fina och djupa sa polarn som dock fick hjälpa mig lite i de två restpauseseten på sista repsen. Har tänkt blanda lågreps och breathingsquats i böjen framöver. Hoppas kunna komma upp i lite vikter snart.
Liggande lårcurl:
61,25 kg x (8,4) Kände mig ganska slut i hamsen efter böjen, men jag ökade nån rep ändå.
Stående vadpress:
220 kg x ~12-14 Orkade inte riktigt räkna här för det gjorde så jefla ont i vaderna. Körde cutler-style, med tvåstegs-explosivitet och extra tryck i toppen.
Sen stretchade jag hela underkroppen länge efter passet.
Kändes fint!
mystic[-_-]
2004-10-18, 21:56
Bra pass! När man läser om hantelcurlsen så känns ens egna armar ännu mindre. Kämpa på DC verkar skoj :thumbup:
Bra böjjar. Och du är ju fruktansvärt stark i biceps!!
Har du gått upp något i vikt?
Tack ska ni ha grääbbs! Dock kör jag som sagt med en del sving när jag kör biccar, men inte så att kontakten går förlorad.
Jag ligger och pendlar runt 80 kg nu, men den vikten är inte stabiliserad än. Har som mål att gå upp till cirka 82-83 kg till jul, men bli inte förvånade om det blir mer. :eating: :)
ahh tråkig du är! NÄR MAN SER DINA BILDER VILL JU INGEN ANNAN LÄGGA UPP BILDER MER FÖR BÖVELEN! :D
he he starkt jobbat faktiskt, lite plågsamt att inse att man är på samma vikt som dig men lyfter inte direkt... lika mycket kanske ;)
Men körde inte du mer mång-reps dvs ca 12-15 st lyft och ca 4 gånger per set? har för mig jag har läst det..
Har precis börjat med fler lyft nu istället för tyngre och få i hopp om lite variation och kanske "chocka" kroppen lite.. få se hur det blir :cool:
mvh
Grymma muskler= castro
Stod och snacka ett ganska bra tag med en mycket trevlig och kunnig butiksman om det mesta angående träning och kosttillskott. Fick även 2 st synerlintabletter att ha som test till passet senare på kvällen och boosten var grym. Blev extremt taggad och höll ett djävulskt bra tempo passet igenom.
castro, läs igen denna tråd innan du fortsätter knapra dom där tabletterna :rolleyes:
Edit: oj, glömde pasta länk , hehe :D
http://www.halso.info/forum/viewtopic.php/t-8325/highlight-.html
castro, läs igen denna tråd innan du fortsätter knapra dom där tabletterna :rolleyes:
Inget nytt under solen... kanske inte den mest givande "diskussionen" om efedra.. :rolleyes:
Castro - Skit i AF, bums upp i -80J och testa "vingarna" istället.
Tack för omtanken, men det känns lugnt för min del. Allt är farligt om man handskas ovarsamt med det.
Inget nytt under solen... kanske inte den mest givande "diskussionen" om efedra.. :rolleyes:
Castro - Skit i AF, bums upp i -80J och testa "vingarna" istället.
Mjaaae...vet inte riktigt det. Känns som att jag skulle göra bort mig i -80 J med mina 181 cm, men jag vet inte heller vilket av AF och -80j som kräver mest muskelmassa för att man skall slippa skämmas. Jag vill verkligen prova på att tävla, dels för att så snabbt som möjligt få känna på hur det egentligen är, få veta om det skulle kunna vara något för mig och dessutom ta viktig lärdom av det. Aja, vi får se hur det blir iaf. Det är MINST ett år innan jag ställer mig på en scen och jag hoppas att jag skall hinna utveckla min fysik mycket fram tills dess.
20 oktober - Onsdag - Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd, Vader
Lutande bänkpress:
100 kg x 8+2 (5,2,1+2) Ökade 2,5 kg Yeah! :thumbup:
Axelpress i maskin:
90 kg x 9 (6,2,1) Var väldigt länge sedan jag körde någon axelövning överhuvudtaget i maskin, men jag hade faktiskt glömt hur bra den här tar på!
60 kg x 6 (4,2) Detta var supaheavy och jag skippade det sista restpausesetet pga lite värk i armbågen. Har aldrig tidigare haft probs med armbågarna och jag hoppas att detta var första och sista gången.
Chins:
KV + 15 kg x 15 (8,4,3) Tog och hängde mig i cablecrossen på grund av att vi inte har någon annan "chins-ställning" med rak stång på gymmet. Tyvärr är Cablecrossen tjock, fyrkantig och otymplig och fungerar heller inte att köra med remmar, men det gick väl ändå hyffsat.
Marklyft:
Kände bara lite, men insåg att kroppen inte var redo för det idag. Hade på tok för mycket träningsvärk i hams och quads så jag funderar på att trycka in marklyften i samma pass som benen och flytta biccarna till den andra dagen.
Stående vadpress 10 sek i toppläget:
170 kg x 8 Testade något nytt idag som jag troligtvis kommer att fortsätta med. Framöver blir det att träna vaderna varje pass, dvs varannan dag och jag kommer att rotera runt på dessa tre varianter:
1. TUNG dubbelstegsexplosivitet, 10 reps, 5 sek excentriskt, 1 sek bottenlägesstretch
2. Medeltungt ~10 reps, 5 sek excentriskt, 10 sek bottenlägesstretch
3. Medeltungt ~10 reps, 2-3 sek exentriskt, 10 sek topplägeskontraktion
Det här tror jag på! Det måste bara fungera! :bpump:
Kommer nog byta gym inom kort, men jag får se. Kanske stannar jag på west-side. Det beror lite på min träningspolare som jag hållit ihop med under hela min träningstid.
mystic[-_-]
2004-10-20, 21:41
Pressarna :eek: :eek: fyfan va nice!
']Pressarna :eek: :eek: fyfan va nice!
Tack! Jo det känns faktiskt rätt bra att ha ökat träningsvikten i den övningen med 15 kg på 18 dagar. :)
mystic[-_-]
2004-10-20, 22:07
Tack! Jo det känns faktiskt rätt bra att ha ökat träningsvikten i den övningen med 15 kg på 18 dagar. :)
Hehe sannslöst :) Kämpa på!
Får stämma in där, Mystic. Riktigt bra! :)
Du är riktigt stark Castro...Fortsätt i samma stil så ses vi på scenen i framtiden...
Hur fungerar DC träningen?
Du har bra form och stadig utveckling, men du är LÅNGTIFRÅN klar, FORTSÄTT pumpa!
Du är riktigt stark Castro...Fortsätt i samma stil så ses vi på scenen i framtiden...
Hur fungerar DC träningen?
Du har bra form och stadig utveckling, men du är LÅNGTIFRÅN klar, FORTSÄTT pumpa!
Ja det hoppas jag verkligen att vi gör! :thumbup:
DC-träningen fungerar faktiskt riktigt bra. Har ökat stadigt och konstant sedan jag började med det och jag får se om det håller i sig.
Självklart mannen! Nu är det bara att börja ta i ännu hårdare!
Tack ska ni ha Mystic och Hard! Kör hårt ya'll! :D
Är du inte rädd för att skada dig med den "överdrivet" intensiva träningen? Eller den kanske bara verkar "överdriven" för att du är så stark? =)
Är du inte rädd för att skada dig med den "överdrivet" intensiva träningen? Eller den kanske bara verkar "överdriven" för att du är så stark? =)
Hur menar du? Hur kan ett pass se intensivt ut på papperet? Självklart är man väl alltid lite orolig över att skada sig, men när jag väl är inne i gymmet så glömmer jag allt sånt. Då är det bara vikterna som skall upp!
Hur menar du? Hur kan ett pass se intensivt ut på papperet? Självklart är man väl alltid lite orolig över att skada sig, men när jag väl är inne i gymmet så glömmer jag allt sånt. Då är det bara vikterna som skall upp!
Du skrev att du ständigt ökade vikterna för att sedan ge upp övningen om du inte lyckades öka mer på just den övningen, då antar jag att du ständigt maxar och kör på låga reps, men men sån där inställning funkar väl bra,, tills det säger *KRAK* :)
Nä skojar bara, det verkar ju funka bra för dig så det e bara keep going strong :thumbup:
Man kan väl öka även om man kör på flera reps än tre?
Med dc-träningen är det ju meningen att man ska orka mellan
12-20 reps restpaused, t.ex orka 8 reps innan man når failure, och
samtidigt köra väldigt långsam negativ fas... Jag vet inte, men jag ser
inte 8 reps som så fasligt få ;)
Du går rätt så lågt i repsen ser jag, nere och snurrar på 6-2-1 osv.. är inte det för lågt? Ska man inte byta övning om man går under 12 reps totalt eller har jag fått det helt om bakfoten? Du kanske kör lite modifiering :)
Jag kör som jag kör. Detta är väl kanske inte värt att kallas någon DC-journal. Jag har nog mest bara tagit ut de bitar jag tycker är bäst, men i övrigt kör jag min egen stil. :)
Yooo: Nej du behöver inte byta övning när du går under 12 reps... det är när du slutar öka vikter/reps som du ska byta ut övningen, dock så säger Dante att det minsta antal reps han kör är 12, och det mesta är 20, kommer han över så ökar han vikten...
Det är bara Castro som gillar att köra snortungt och kör sin egen version :D
Yooo: Nej du behöver inte byta övning när du går under 12 reps... det är när du slutar öka vikter/reps som du ska byta ut övningen, dock så säger Dante att det minsta antal reps han kör är 12, och det mesta är 20, kommer han över så ökar han vikten...
Det är bara Castro som gillar att köra snortungt och kör sin egen version :D
Många gånger har jag försökt lura mig själv att lätt och strikt är vad som fungerar bäst för mig och många gånger till lär det ske, men om sanningen skall fram så är det tung fulträning (och min mamma förståss) som byggt min kropp. :D
Många gånger har jag försökt lura mig själv att lätt och strikt är vad som fungerar bäst för mig och många gånger till lär det ske, men om sanningen skall fram så är det tung fulträning (och min mamma förståss) som byggt min kropp. :D
Man vill ju inte gärna erkänna det - men det är fan tungt och fult som gäller här med... knepet för att slippa gå sönder är att ta det lugnt ibland och sköta vilan. Det har jag inte lärt mig än, alldeles för puckad antar jag... :D
Imponerande pressar och extensions. :thumbup:
Man vill ju inte gärna erkänna det - men det är fan tungt och fult som gäller här med... knepet för att slippa gå sönder är att ta det lugnt ibland och sköta vilan. Det har jag inte lärt mig än, alldeles för puckad antar jag... :D
Imponerande pressar och extensions. :thumbup:
It´s the only way to go cowboy! Men man får verkligen äta upp det varje gång man drar på sig en skada, går in i väggen eller hamnar i en svacka. Det är då man börjar tänka att "vafan, höga reps och strikt träning kanske bygger bättre ändå...". Man ljuger för sig själv på grund av hatet mot stagnation. Går jag till gymmet och känner att nu kan jag inte öka mer då måste jag bara byta träningssätt. Men men, skall man bli stor så får man lida pin. ;)
22 oktober - Onsdag - Framsida lår, Ryggtjocklek, Baksida lår, Underarmar, Vader
L-Y-C-K-A. Så stavas lycka på caps-lockens internationella dag, men denna dag står för lycka även av andra anledningar. På just denna dag gjorde jag mitt kanske skönaste och bästa pass någonsin. Allt flöt på helt galet bra och just nu är jag MER än lycklig. Yes! :love:
Det var inte främst i vikterna det satt utan i huvudet, men här följer iaf kvällens pass i sifferform:
Knäböj:
125 kg x 9+6 (6+1, 2+2, 1+3) Ass to the grass i hela första setet och satan vad dom tog på bra! Ökade med 5 kg och böjarna kändes mycket bättre och stabilare än förra gången!
Marklyft:
170 kg x 5 PB! Gick på marklyftet direkt efter böjen. Benen var stapplande spaggettirör och ländryggen var pumpad, men trots detta går jag in och sätter PB! Det kändes helt obeskrivligt bra! Kanske var det på grund av filmen jag spelade in. Under varje repetiton tänkte jag på er :love:
http://www.rodang.ac.se/~simcas/film/PICT0596.AVI
Liggande lårcurl:
62,5 kg x 14 (8,4,2) PB! Hoppas bara att dem stackars skinksträngarna skall börja växa nu också! Vill ha hääääääääng!
Skum underarmsövning som bet på bra
Stående vadpress:
Ni får räkna repsen åt mig. Jag hade inte orken till det. Det gjorde för ont och jag lovar er att jag blev säkert 5 cm kortare av det där setet!
http://www.rodang.ac.se/~simcas/film/PICT0598.AVI
Filmen kanske är lite långdryg, men i slutet får ni höra mig stöna ;)
Sådär ja! Allt kändes tjockt som fan idag! :thumbup:
Edit: Kan ni inte se filmerna så tanka ned detta lilla program och öppna filmerna i det:
http://www.rodang.ac.se/~simcas/film/mplayer.exe
fintelligens
2004-10-22, 21:21
Grymt pass. Snygga filmer mer sånt :thumbup:
Det är såna här pass från dig jag har längtat efter att få läsa om.! :kickass: Men var är ryggtjockleken?....aha marken? :smash: på mej. hehe
Tyvärr måste jag meddela att filmerna inte funkar (för mej) :cryout:
fintelligens
2004-10-22, 21:28
Vik: Högerklicka , spara som, titta i windows mediaspelaren.
God damut booy !!!
U are a moonster :naughty:
Fiint pass Mistro, du kommer gå långt... Psss om du gör de glöm inte bort å tacka Pdaddy när du kör tacktalet efter SM guld i BB :D
M
Fan va hett! :cool:
Bra draget i marken. :thumbup: Funderar på vad du tycker om att gå djupare med asset så att du använder benen mer?
Fan va hett! :cool:
Bra draget i marken. :thumbup: Funderar på vad du tycker om att gå djupare med asset så att du använder benen mer?
Tack! Jag brukar gå djupare i marken, men eftersom jag idag körde marken direkt efter böjen så kunde jag inte utnyttja benen lika bra idag.
Go castro! Fan tycker marken inte ens såg jobbig ut! Du hade nog kunnat klämma nån rep till där! Och utan bälte oxå! rabbadabb respekt! :thumbup:
Vet att internationella capslockdagen var igår men, FAN, Simon! Precis den här inspirationen jag behövde tills imorgon! Nu jävlar! :D Du är ett monster på biccen!
Tänkte på dina 15sek i bottenläget idag när jag körde vadpress, kändes rätt ok har jag för mig... haha... får återkomma med bättre rapport nästa vecka.
Nu ska jag sova å sen upp och vara vild på gymmet. Längtar redan.
Riktigt kul med filmer! Mer sånt!!!!
Är det alltid så mycket folk på ditt gym:D?
Härligt att man kan ge lite motivation!! Mer filmer är utlovade! :thumbup:
Frantic: Jaa, alla flyr när jag kommer :rolleyes:
Nää, men jag tränar ju på kvällar och hur många tror du är i ett gym mellan 20.30-21.30 en fredag? Inte så värst många...hehe ;)
Karl_alfred
2004-10-23, 12:17
Skoj med filmer släng upp mer sånt, stark som en oxe verkar du vara. Men varför i hela fridens namn stannar du sådär i bottenläget av vadpressen?
Skoj med filmer släng upp mer sånt, stark som en oxe verkar du vara. Men varför i hela fridens namn stannar du sådär i bottenläget av vadpressen?
Det är för att få grym stretch i vaderna. Var tredje vadpass kör jag på det här sättet och jag tror faktiskt att det gynnar vadernas tillväxt. Vi får la se :)
Karl_alfred
2004-10-23, 12:38
Okej kör på :cheers: Tänkte att stretcha kan man ju göra efter, eftersom du tappar i stort sett all intensitet på grund av det där, men testa.
Okej kör på :cheers: Tänkte att stretcha kan man ju göra efter, eftersom du tappar i stort sett all intensitet på grund av det där, men testa.
Joo, men intensiteten är inte vad jag är ute efter i just det där vadpasset. Jag tränar ju vaderna 4 ggr på 8 dagar och då är 1,33 av dem passet med såndär überstretch och det tror jag att jag vinner som fan!
Jag tror med på den långa stretchen i bottenläget, bränner i dem så man vill gråta när man kommer över 10 reps ;) och sen när man kliver därifrån känns det riktigt bra :D
Dock så förstår jag inte hur du kan köra vader så ofta? Får du ingen värk?
När jag kör den där varianten av vadträning så har jag sjuk värk i nästan en vecka efter :em:
Ska det fortsätta så här så måste jag ju träna vader mer sällan än resten av kroppen ;)
Jag tror med på den långa stretchen i bottenläget, bränner i dem så man vill gråta när man kommer över 10 reps ;) och sen när man kliver därifrån känns det riktigt bra :D
Dock så förstår jag inte hur du kan köra vader så ofta? Får du ingen värk?
När jag kör den där varianten av vadträning så har jag sjuk värk i nästan en vecka efter :em:
Ska det fortsätta så här så måste jag ju träna vader mer sällan än resten av kroppen ;)
Hur länge har du tränat vader? Hur hårt har du tränat dem förut? Innan jag började köra riktigt hårt på vaderna fick jag mycket mer värk i dem, men nu håller inte träningsvärken i sig lika längre. Kroppen vänjer sig.
Är DC och MAX-OT lika varandra? Finns det t.o.m kanske någon som har testat båda?
MAX-OT bygger ju på att köra 1-2 muskelgrupper per pass. Och vila muskelgrupp i 5-7dagar och köra igen.
4-6 reps med Max vikt..
Hur är DC om man skulle förenkla det..?
mystic[-_-]
2004-10-23, 16:05
Bra pass! Fina mark på filmen :)
Tjena Castro! Hur viktig tycker du stretchingen är när man kör DC? Skriv gärna hur du stretchar också om du orkar :cheers:
Jag tycker det ser ut som du böjer korsryggen i marken.. Har du koll så att korsryggen är säkrad?
24 Oktober - Söndag - Bröst, Ryggvidd, Axlar, Biceps, Triceps, Vader
Hade laddat kameran igen för att kunna bjuda på några filmer idag, men tyvärr lyckades jag inte få tag på någon att träna med så idag blir det tyvärr bara stela siffror. Men passet idag var mycket fint och jag ökade som vanligt i alla övningar. :smokin:
Lutande bänkpress:
102,5 kg x 10 (6,2,2) Den här övningen går verkligen svinbra just nu! Har inte haft ett enda pass sedan jag började med DC då jag inte ökat vikten i denna övning.
Chins:
KV + 20 kg x 11 (7,2,2) Fullt utsträck i alla chins och jag var helt mör i latsen efter detta set.
Hantelpress för axlarna:
37,5 kg x 7 (5,2) Gick faktiskt hyffsat trots att det var väldigt länge sedan jag körde denna övning. Hade ingen passare och "vågade" inte pressa ut mig helt och hållet för om det finns något jag är rädd för så är det att skada mig i axlarna. Nästa pass går vi upp på 40 kg här.
Stående hantelcurls:
31 kg x 8 (5,2,1) Ökade 1 reps, men nu låg denna övning som fjärde och förra gången låg den först i passet så jag är helt klart nöjd.
Djupa dips:
20 st (var en del trött, men jag fick bara lust att maxa ut dipsen idag. ställe dipsställningen så att jag kunde se mig själv i profil och dom var så djupa jag bara kunde. gav bra stretch i pecsen också.)
Stående vadpress:
230 kg x 15 (Den här gången var det dags för tunga, explosiva vadpressar med dubbelkontraktion. Dem kändes riktigt bra. Maskinens magg håller egentligen bara 150 kg, men jag klär den snart som en djulgran :) )
Stretching och posing efter detta, sen bar det av hemåt. :mallan:
mystic[-_-]
2004-10-24, 21:00
Ditt monster :eek: Ser skitbra ut! Den där lutande bänken är :hbang: Allt annat med för den delen
']Ditt monster :eek: Ser skitbra ut! Den där lutande bänken är :hbang: Allt annat med för den delen
:) Tack skaru ha Mystic! Träningen går verkligen bra just nu. Har typ inte ökat såhär bra sedan jag var nybörjare skulle jag tro. I just love it! :kinky:
Är mkt imponerad av din hantelpress där!:hbang: Hur får du upp hantlarna???? Keep it up!
Är mkt imponerad av din hantelpress där!:hbang: Hur får du upp hantlarna???? Keep it up!
Jag sätter mig ner, ställer dem på knäna och kickar upp dem samtidigt som jag curlar. Det är faktiskt inga problem. Jag hoppas att jag kan keepa it up! :D
riktigt star och fin fysik. skoj med filmer med
Brutala hantelpressar och curlar!!
Synd på bilderna för det hade varit skoj! Men det får du väga upp med en film nästa gång :D
Sjuka hantelpressar!
Sjuka hantelpressar!
Var faktiskt uppe och körde på 41 kg förra julen så det är inte PB, men nästa pass så har jag det igen (på film förhoppningsvis). :thumbup:
Grymt pass simpa!! Å jävligt kul att du filmar med :thumbup:
Vad ligger din kroppsvikt på i nuläget?
Grymt pass simpa!! Å jävligt kul att du filmar med :thumbup:
Vad ligger din kroppsvikt på i nuläget?
Tack Oath5! Vad kul att filmerna uppskattas :)
Nu var det några dagar sedan jag vägde mig men 80 kg tror jag. Kanske några hekton över det.
Får la instämma i vad som sagts om filmerna. Inspirerande!
Grymma pass, för övrigt!
Hmm, tror min fråga blev förbisedd p.g.a. alla massiva dyrkarposter :)
Tjena Castro! Hur viktig tycker du stretchingen är när man kör DC? Skriv gärna hur du stretchar också om du orkar :cheers:
Hmm, tror min fråga blev förbisedd p.g.a. alla massiva dyrkarposter :)
Aaaah sorry!
Stretching är viktigt och jag har börjat stretcha betydligt mer sedan jag började med DC, men jag har slutat använda mig av den där brutala stretchingen som ingår i DC på grund av att den känns så skadebenägen. Jag kör helt enkelt vanlig hederlig stretching utan extra viktbelastning direkt efter slutkörd muskel eller pass. Brukar stretcha varje muskel 1 till tre gånger i intervaller om cirka 30 sekunder. Det skall göra ont, men du skall inte förstöra dig. Så ser då jag på det och jag börjar faktiskt känna mig mycket mindre stel redan nu.
Ok, så du kör alltså vanlig stretching i mellan övningarna?
Edit : Eller stretchar du dom tränade musklerna efter passet?
Ok, så du kör alltså vanlig stretching i mellan övningarna?
Edit : Eller stretchar du dom tränade musklerna efter passet?
Det beror helt och hållet på om jag kommer behöva använda just den muskeln som stöd i andra övningar. För jag har märkt att om jag t.ex. stretchar bröst och axlar direkt efter avslutad övning så kan det hämma tricepsövningen.
Ok, tack för infon! :bow:
Ok, tack för infon! :bow:
Nemas problemas, men lita inte blindt på mig bara! Jag kan nada om stretching så jag gör bara vad som känns bäst. :)
Japp, egna erfarenheter är helt klart bäst.
Har några nya bilder idag. Väger drygt 80 kg. Filmer kanske kommer efter passet ikväll.
http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/nya/1.jpg
http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/nya/2.jpg
http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/nya/3.jpg
http://www.rodang.ac.se/~simcas/bilder/nya/4.jpg
mystic[-_-]
2004-10-26, 14:43
Du har fitnesslooken tycker jag! Mjuka linjer i musklerna osv, är du sugen på att tävla nästa år eller?
Karl_alfred
2004-10-26, 14:54
Riktigt bra biceps Castro! Upp med lite filmer ikväll vetja.
AdrenalineRush
2004-10-26, 18:38
Ser kanon ut! :hbang: Fina pecs och armar! ;)
Det är mig en gåta hur du kan hålla fettet från midjan borta under bulk.. :MrT:
Karl_alfred
2004-10-26, 20:50
Ser kanon ut! :hbang: Fina pecs och armar! ;)
Det är mig en gåta hur du kan hålla fettet från midjan borta under bulk.. :MrT:
Man behöver inte sluta med förbränning bara för att man bygger ;)
26 oktober - Tisdag - Framsida lår, Ryggtjocklek, Baksida lår, Underarmar
Tack ska ni ha grabbar! :thumbup:
Ikväll var jag och gjorde ett hyffsat pass. Kände mig lite trött och så, men det gick ändå hyffsat.
Knäböj:
130 kg x 8+2 (4,2+1,2+1)
Och här är filmen! Det är lite lolfaktor på femte repetitonen då jag failar och sen lyckas inte passaren (Jon2 här på forumet) hjälpa mig. :D Och i repetition 4 vidrör han inte stången (bara så ni vet).
http://www.rodang.ac.se/~simcas/film/PICT0624.AVI
Marklyft:
180 kg x 4 (Var sjukt slut i benen, så dem här marklyften ser riktigt dåliga ut. Får ta och lägga in marken före böjen i nästa pass så att jag kan börja använda benen lite där också. Just nu får ryggen ta all vikt och då tvingas jag krumma den som fan, vilket inte är så bra. Men nästa pass skall jag träna på 185, minst (och med mycket bättre form)!
http://www.rodang.ac.se/~simcas/film/PICT0625.AVI
Liggande lårcurl:
62,5 kg x 11 (8,3) Ökade inte här, men fick riktigt fin kontakt som vanligt.
Handledscurl bakom ryggen:
75 kg x 17 (8,5,4) Gryyyymt ont!
Sådär! Det blev inga vader idag på grund av att jag fortfarande hade så mycket värk i dem sedan jag tränade dem i förrgår.
För övrigt så klarade jag teoriprovet idag också! Och imorrn är det halkbana så körkortet är alldeles strax i min hand! :thumbup:
mystic[-_-]
2004-10-26, 21:27
Ska kolla filmerna :thumbup: Grattis till teoriprovet :cheers: Halkbana is woho tut tut osv ;)
Så jävla skön du är castro :hbang:
Kameramannen får dock lära sig hålla kameran som vanligt varje gång han filmar så inte bilden blir roterad, som på de flesta klippen :em:
Keep em' coming !
Fint djup på böjen. Själv är jag inte så vig.
Har du tränat vigheten på nåt speciellt sätt eller har det kommit naturligt?
Brukar tycka att jag faller framåt om jag går för djupt.
va fan la du upp filmer både i din journal och i din bild tråd :nono:
Karl_alfred
2004-10-27, 09:23
Fint djup på böjen. Själv är jag inte så vig.
Har du tränat vigheten på nåt speciellt sätt eller har det kommit naturligt?
Brukar tycka att jag faller framåt om jag går för djupt.
Du är kanske har fel kroppsbyggnad för de, har en polare på 23år som inte äns kan gå så djupt. Men min farsa på 57 år som i stort sett aldrig har tränat styrketräning går djupare. Då har han inte idrottat sen 30 års åldern.
Kul med filmer oxen!
26 oktober - Tisdag - Framsida lår, Ryggtjocklek, Baksida lår, Underarmar
Knäböj:
130 kg x 8+2 (4,2+1,2+1)
Roligt med film och böjarna ser bra ut rent tekniskt, men jag förstår inte hur du räknar set och reps. Du gjorde väl en fyra i filmen, vad betyder då 8+2?
EDIT: Gissar att du gjorde totalt 8 reps under tre set? (4+2+2) och 2 (0+1+1) med hjälp?
Bobsquat
2004-10-27, 10:46
Skit fina böjar Castro! Men det där va den sämsta passaren jag sett,hehe sry dude men håll iarmväcket istället.
Roligt med film och böjarna ser bra ut rent tekniskt, men jag förstår inte hur du räknar set och reps. Du gjorde väl en fyra i filmen, vad betyder då 8+2?
EDIT: Gissar att du gjorde totalt 8 reps under tre set? (4+2+2) och 2 (0+1+1) med hjälp?
Tack skaru ha AG, men själv tycker jag det känns som att tekniken i böj och mark inte riktigt är vad den borde. Som du ser i andra repetitionen så lyckas jag vika in knäet på något sätt och förlorar alla rytm i den repetitionen. Vet du vad det kan bero på?
Helt riktigt angående räkningen av repsen. Enligt Dogcrap så skall man skriva ut det så på grund av att allting ses som ett enda långt set.
Tack alla ni andra också! Idag var jag och körde halkbana och fick lov att stiga upp klockan 5.30, men gick bra och att få sladda runt sådär i fina bilar var riktigt kul faktiskt. :)
Fina bilar? Vi fick gamla bilar! Jag har gjort halkbanan med minibuss, det va skoj:D
När har du uppkörning?
Maaattias
2004-10-27, 12:43
Härligt med filmer castro!
fina mark och böj..
Tack för tipset med filmerna det är perfekt för mig som tyngdlyftare där tekniken är oerhört viktig..
Tror jag ska fixa filmer när jag gör Ryck och stöt så får Tyngdlyftarna på detta forum bedömma min teknik!
Fina bilar? Vi fick gamla bilar! Jag har gjort halkbanan med minibuss, det va skoj:D
När har du uppkörning?
Nya Volvo V50´s fick vi köra. Testade "axa" dem varje gång jag var utom lärarnas synhåll. :) Har inte bokat tid för uppkörning än, men det blir nog ganska snart.
Härligt med filmer castro!
fina mark och böj..
Tack för tipset med filmerna det är perfekt för mig som tyngdlyftare där tekniken är oerhört viktig..
Tror jag ska fixa filmer när jag gör Ryck och stöt så får Tyngdlyftarna på detta forum bedömma min teknik!
Ja jag hade faktiskt det i åtanke när jag tog filmerna. Den där Stahlberg verkar grymt kunnig vad gäller teknik i de olika basövningarna så jag skall pm:a honom och be om teknikråd.
Tycker inte alls Jon var så dålig, ni kom ju båda undan med livet i behåll! ;)
Jon om du ser det här, Var fan är din journal? :confused:
Underbara böjar där! Skönt att se att fler putar med röven då det blir lite tungt :D Tyvärr funkade inte filmerna lika bra, 90 grader åt fel håll så det var ruggit nära nackspärr för mej där. hehhee
grymt castro, en inspiration :hbang:
Man behöver inte sluta med förbränning bara för att man bygger ;)
öhh det spelar ju ingen roll om du förbränner du ligger ju på ett visst antal +kcal .. man brukar väl säga minst +1000kcal överblivet, förstår du hur jag menar?
28 oktober - Torsdag - Bröst, Axlar, Triceps, Ryggvidd, Vader
Idag var dagen då allt kördes TUNGT!
Bänkpress:
110 kg x 10 (6,3,1) PB! Har inte kört plan bänkpress på, ja jag vet inte ens hur länge, men jag hade ändå gått framåt som bara den! Kändes riktigt bra! :thumbup:
Sittande hantelpress för axlarna:
41 kg x 3 Dem hantlarna var tyngre än vad jag hade räknat med och jag kände att ett restpauseset på det där inte hade gett så mycket så jag avslutade bara med lite statiskt. Tyvärr hanterar jag inte den där vikten än.
:(
62 kg x 4+3 (3+1, 1+2) Sejtan så tungt det blev! Tror att extremstretchen jag körde för brösten och axlarna förstörde en del här. Kände mig klen redan innan jag lagt mig ner på bänken. Höjde 2 kg, men tappade ett reps i första setet och orken i andra var lika med noll.
Chins:
KV + 20kg x 11 (7,2,2) Gick rätt tungt idag den här med faktiskt, men jag fick bra kontakt och kände mig riktigt pumpad i latsen efteråt så jag får väl vara nöjd ändå.
Stående vadpress:
195 kg x ~10 med 10 sekunders kontraktion i toppläget. Kändes som att någon just avfyrat ett mäktigt dynamitfyrverkeri nere i mina tappra små vader. :D
Sådär ja! Då var det klart och pumpet i hela överkroppen var överväldigande. Synd bara att jag inte var sist kvar på gymmet och att dem tagit bort posespeglarna i omklädningsrummet ;)
mystic[-_-]
2004-10-28, 20:55
Bra bänkat!
Själv får man inte upp 41 hantlarna för axelpress :D
Karl_alfred
2004-10-28, 20:57
grymt castro, en inspiration :hbang:
öhh det spelar ju ingen roll om du förbränner du ligger ju på ett visst antal +kcal .. man brukar väl säga minst +1000kcal överblivet, förstår du hur jag menar?
Nepp de har du rätt i men många överdriver sitt kalori intag direkt efter deff, visst okej, om du behåller en del förbränning med.
Joachim B
2004-10-28, 21:49
Härligt att se att träningen går bra för dig Simon! :thumbup:
Härligt att se att träningen går bra för dig Simon! :thumbup:
Jag har dig att tacka för mycket Joachim :)
När skall du börja uppdatera din weblogg igen? Jag vill ju kunna läsa hur det går för dig också :thumbup:
Din ökning på bänken är ju å det grövsta måste jag säga, är det 10 kilo på en månad om jag så rätt? det kan inte vara många styrkelyftare som ökar i sån rasande fart
Bobsquat
2004-10-29, 16:38
Inget dåligt pass det där du castro!kör hårt :bpump:
Din ökning på bänken är ju å det grövsta måste jag säga, är det 10 kilo på en månad om jag så rätt? det kan inte vara många styrkelyftare som ökar i sån rasande fart
10 kg på 33 dagar närmare bestämt. Vi får se hur länge jag kan hålla upp dessa ökningar. :)
Kung Ichmil
2004-10-29, 21:27
Läste lite i din förra träningsjournal, idol som man är... ;)
Där var det tal om någon som hette dezuria som var riktigt stark för sin ålder.
Hur går det för honom, köttar han något eller?
Läste lite i din förra träningsjournal, idol som man är... ;)
Där var det tal om någon som hette dezuria som var riktigt stark för sin ålder.
Hur går det för honom, köttar han något eller?
Han är och har alltid varit min trogne följeslagare i gymmet. Det går bra för honom och han ökar på fint tycker jag.
30 Oktober - Lördag- Framsida lår, Ryggtjocklek, Underarmar, Baksida lår, Vader
Har haft en väldigt tuff dag idag. Fick rycka in och jobba extra på restaurangen idag och det var smockat med folk denna löningslördag så jag fick verkligen hetsa runt där i 8 timmar med bara två stycken femminuterspauser för att käka. Kände mig helt lam i benen efter detta, men när jag kom hem klockan 20:20 var det bara att byta om till träningskläder och cykla ner till gymmet. Tyvärr hade jag för brottom och halkade i trappen här hemma och slog upp en ganska stadig bula på höger smalben. Gjorde ont som fan!
Knäböj:
105 kg x 16 (Försökte slipa på tekniken idag och böjarna kändes mycket stabilare idag då jag körde barfota med bredare stans, bättre bukandning och stången längre bak på ryggen. Hade fint flyt i böjarna, men jag var som sagt väldigt slut i benen redan innan och misslyckades till min stora besvikelse med att klara 20 reps. Dock var det glädjande att jag äntligen, äntligen lyckades få den där riktigt bitande kontakten som bara benpressen tidigare givit mig. Var själv på gymmet så tyvärr ingen film idag.)
Kabelrodd:
90 kg x 12 (6,3,3) Det blev inget marklyft idag på grund av bulan på smalbenet. Jag prövade lite lätt, men att dra stången över den bulan smärtade som fan. Tog det som ett tecken på att det var läge för en annan övning idag. Har inte kört kabelrodd på några månader, men den tog fint. Kan inte säga så mycket om resultatet för jag har glömt bort vad jag brukade köra på i denna övning.
Handledscurl bakom ryggen:
77,5 kg x 16 (7,5,4) Ökade 2,5 kg och den kändes fint som vanligt!
Liggande lårcurl:
63,75 kg x 13 (8,3,2) Ökade 1,25 kg och minskade inget reps i första set. Kan bero på att jag inte körde marklyft idag och att hamstringsen var mer utvilade, men jag blev ändå väldigt glad över den ökningen. :)
Stående vadpress med 10 sek stretch i botten:
185 kg x ~12-17 (Gick in i trans här och bara härdade och härdade och härdade. Vilken extrem befrielse det kändes som när man äntligen var klar! Jag har en rejäl hatkärlek till denna typ av vadträning.)
Sådär ja! Nu måste man äta igen! :eating:
mystic[-_-]
2004-10-30, 21:33
Bra att tekniken stämmde i böjarna och bra med ökningarna du gjorde :thumbup: Med kabelrodd menar vissa sittande rodd vad menar du? :D
Matte_Maiden
2004-10-30, 22:02
Som alltid Simon, grymt!
Sedan behöver jag lite motivation, hur går det för Simon den mindre? Vad tar han i olika övningar? Ursäkta om det inte har med din journal att göra, men jag behöver motivation... Jämför man sig med dig så gråter man bara :thumbup:
mystic[-_-]
2004-10-30, 22:49
Det stämmer.
Castro är så förbannat bra, jag har till och med drömt om honom. Då har det fan gått över gränsen till hur bra en människa får bli. :thumbup:
:confused: :nono: :smash: :notme:
Det stämmer.
Castro är så förbannat bra, jag har till och med drömt om honom. Då har det fan gått över gränsen till hur bra en människa får bli. :thumbup:
Haha .. Castro är grym i gymmet, inget snack. Men orka se han som en gud eller nåt sånt. :cool:
Matte_Maiden
2004-10-30, 23:23
Nu backar jag. Det är en sak att digga någon, men fan då man drömmer och snackar som du har det gått överstyr! :cool: Men visst är han söt :rolleyes:
Kung Ichmil
2004-10-30, 23:37
Jag tog bort posterna som jag skrev innan. Vill inte tvinga Castro till att bli anonym eller något, sorry. ;)
Tack för responsen killar, men sluta upp med att överskatta mig. Det känns så extremt fel bara. =/ Jag är en helt vanlig kille som gillar att styrketräna och har över 3700 posts på ett träningsforum. That's it!
Tack för responsen killar, men sluta upp med att överskatta mig. Det känns så extremt fel bara. =/ Jag är en helt vanlig kille som gillar att styrketräna och har över 3700 posts på ett träningsforum. That's it!
fina linjer har du ge det 5 år å 20kilo så kommer det verkligen se bra ut
Matte_Maiden
2004-10-31, 10:06
Sluta vara så blyg, vi vet att du egentligen sitter hemma och är skitmacho över att alla sitter och berömmer dig ;) När kommer nästa film? :thumbup:
Sluta vara så blyg, vi vet att du egentligen sitter hemma och är skitmacho över att alla sitter och berömmer dig ;) När kommer nästa film? :thumbup:
Nej. Eftersom jag själv inte alls känner mig värd vissa kommentarer så kan jag heller inte ta till mig berömmet och då känns det bara konstigt.
fina linjer har du ge det 5 år å 20kilo så kommer det verkligen se bra ut
Tack! Skulle jag lyckas lägga på mig 10 kilo muskler under de nästföljande 5 åren skulle jag vara riktigt nöjd...över resultaten, men jag skulle självklart fortsätta kampen om massan!
keep it coming!!!
Läste några sidor tillbaka, 10kgs ökning i bänken på 33 dagar, det är ju för fan sjukt. Funkar nya genmedicinen? ;D
Snart dags för mig att bli tuff, som dig!!! :)
Hur går det Castro. Har du tränat eller är du förkyld eller nåt?
Jag har slutat träna. Tycker det är tråkigt. Eller inte!!! :D
Nä, men jag är förkyld och har inte kunnat träna sedan 30 oktober. Lyckligtvis är jag på bättringsvägen nu och hoppas kunna träna imorgon eller i övermorgon. :thumbup:
Jag har slutat träna. Tycker det är tråkigt. Eller inte!!! :D
Nä, men jag är förkyld och har inte kunnat träna sedan 30 oktober. Lyckligtvis är jag på bättringsvägen nu och hoppas kunna träna imorgon eller i övermorgon. :thumbup:
Dakar! Jag är också förkyld, men dum som jag är bär det snart av till gymmet för lite bänkpress med bänktröja! :D
Krya på dig!
Ta det bara lugnt de första passen så att du inte blir sjuk igen!
Krya på dig!
(P.S Skulle du vilja hjälpa mig med min tricepspose igen? Det finns en ny på sida 94, snälla? :))
Jag råkade se det här i din profil:
"Interests:
Gym, dator, snoppar"
Jag hoppas du skojar :D
Eller det nåt på G med Achryl? :MrT:
Squat: Se bara till så att du inte sliter ut dig för mycket och blir sämre. :)
Zakath: Självklart kan jag ta mig en titt på den. Ser faktiskt fram emot att få se hur den ser ut nu :D
Det där med mina intressen är något som antingen Pez eller Jarod styrt upp för länge sedan. Har inte orkat ändra det bara. Och jag dementerar all samhörighet med Achryl :D
Matte_Maiden
2004-11-06, 14:52
Squat: Se bara till så att du inte sliter ut dig för mycket och blir sämre. :)
Zakath: Självklart kan jag ta mig en titt på den. Ser faktiskt fram emot att få se hur den ser ut nu :D
Det där med mina intressen är något som antingen Pez eller Jarod styrt upp för länge sedan. Har inte orkat ändra det bara. Och jag dementerar all samhörighet med Achryl :D
För alla vet att det är du och jag, baby! :love:
När kommer filmerna då?!?! :cheers:
Visst är det doogcrap du kör va?
Tycker du att de funkar bra?
My GOSH! KOmmer det filmer?? Vafan när?
Då har jag ju ingen nytta av fatfred längre
My GOSH! KOmmer det filmer?? Vafan när?
Då har jag ju ingen nytta av fatfred längre
har du inte sett de han redan gjort;)
Vad har hänt med min idol, förebild, min motavationskälla?
Han spelar nätpoker å vinner en massa cash, så han har inte tid att skriva så mycke :D .. De är va ja tror iallafall..
M
Vad har hänt med min idol, förebild, min motavationskälla?
Suck... :rolleyes:
Är du seriös när du skriver det där? :confused:
U ja. Jag lever för internet och kolozzeum.
DEAR Castro, jag saknar dig, Gå inte in i spelfällan :laugh: :laugh: :laugh: :D
Det var då helvete vilken envis sjukdom du åkte på då! :cryout:
God jul och gott nytt träningsår till kolo-ikonen :cheers: Är det just att vara kolo-ikonen som är jobbigt nu? Nån nämde spel,men vad menar du med sjukdom Nottis, har du tillgång till annan information än vi andra? :MrT:
STarfish
2005-02-01, 22:49
Vart tar du vägen? *cry*
Castro, försvunnen austronaut dyk upp igen.
johnnytex
2005-02-15, 16:44
Vet inte om jag missat något men varför uppdaterar Castro inte sin journal längre? Var ju den enda journalen jag läste här på Kol. Har det hänt honom nåt eller? Uppehåll? Skada?
Ett 6 månaders träningsschema för maximala resultat.
garanterat kommer att packa på dig mer muskler på 6 månader än vad du gjort på 2 år.Denna Max-OT-plan kommer att delas upp i 26 veckor. Det kommer under denna period att finnas flera olika scheman, som du kan använda med olika Max-OT-metoder och principer. Jag kommer också att inkludera 6 faser i detta program så du kan nå dit du vill. Bygga muskler är lika mentalt som fysiskt krävande. Du måste ha motivationen, som skapar den intensitet som behövs för att sparka igång muskeltillväxten. Du kan inte bara gå igenom alla övningar. Du måste länka ihop ditt minne med musklerna. Denna minnes-muskellänk är något som är mycket svårt för många människor att skapa. Jag tycker att de som kan styra denna möjlighet är det som skiljer de som lyckas och de som inte gör det. Jag kommer att ge dig tips att använda båda under och efter träningen så du kan hantera denna "minnes-muskellänk" genom denna Max-OT-guide.
En 6 månaders Max-OT-plan
6 månader kan verka långt, men tro mig det är det inte. Din träning de 6 månaderna kommer att brytas ner till segment. Det kommer att ge dig möjlighet att förstärka ditt engagemang för att bygga muskler och styrka. Genom att bestämma varje tid och händelse så kan du exakt utvärdera och övervaka din utveckling. Genom att göra detta så hjälper du dig själv att anpassa dig till det nödvändiga "tänkesättet" för maximala resultat.
Precis som jag sa tidigare, bygga muskler är inte någon slumpvis händelse. Du måste planera och utföra jobbet och ju effektivare du gör detta desto närmare kommer du dina mål.
Denna 6 månaders guide kommer att brytas ner till dessa segment:
6 månader
Detta är den långa händelsen. 6 månader av Max-OT-träning, som många av er har upptäckt kan och kommer att ge fenomenala resultat.
Du borde sätta ett 6 månaders mål. Vissa gillar att sätta mål på speciella datum. Jag är mycket för att sätta mål, men låt aldrig dina mål hindra din utveckling.
Jag sätter mentala mål. Jag skriver aldrig ner dem eftersom det då känns alltför permanent. Ett mentalt mål är flexibilitet och du kan använda denna flexibilitet för att öka dina resultat.
2 Månader
2 månader eller ungefär 8 veckor är en Max-OT-tränings-period. Du kommer att ta en hel veckas paus från träningen var åttonde vecka. Det är Max-OT:s cykliska återhämtningsperiod och den är nödvändig för att maximera Max-OT:s effekter på muskelåterhämtning och muskeltillväxt. Denna vecka gör att du återhämtar dig både mentalt och fysiskt. Det låter dig tänka igenom de 2 månaderna du tränat och utvärdera vad du gjort bra och vad du gjort dåligt.
1 månad
Varje månad kommer ditt Max-OT-schema att ändras (det är Max-OT:s schemarotation). Jag talar inte om stora förändringar. Bara lite små som, övning, övningsordning, träningsrotation etc. Vad som aldrig ändras är principerna som Max-OT bygger på.
Så i denna 6 månaders kurs så kommer din Max-OT-träning att ändras 6 gånger.
Under många års ändring med Max-OT så har jag hittat en hårfin ändring i schemat efter 4 träningsrotationer (en träningsrotation är avslutandet av ett komplett träningspass för varje muskelgrupp.) som verkar förebygga stagnation i muskeltillväxten. Även om grunderna i Max-OT förebygger typiska "platåer".
1 vecka
En vecka av fullständig träningsrotation. Detta är en korttidshändelse som görs för att mäta hur din träning går. Det är viktigt att kolla varje vecka så du är säker på att du lever upp till dina träningsförväntningar. Det kommer att brytas ner ännu mer som du ser nedanför.
1 dag
Varje dag så behöver du analysera din fysiska och mentala kondition. Du behöver kolla på din kost, kosttillskott och träning.
Ställ dessa frågor till dig själv
Är allt i dag gjort för att maximera mina resultat? Om inte, varför?
Vad kan jag göra för att försäkra mig om att jag varje dag producerar maximala resultat?
Trots att detta är ett träningsprogram så är det många saker som påverkar de resultat som du får av träningen. Det är mycket viktigt att varje dag är noggrant planerad både på gymmet och utanför för att maximera muskeltillväxten. Daglig planering är hemligheten till detta.
Varje träningspass
Det är här du värderar din individuella prestation på träningspasset. Ditt mål är att maximera varje träningspass. Kom ihåg, när du väl är klar så är det gjort. När du är klar så är möjligheten att bygga mer muskler borta. Det är därför det är så viktigt att få ut så mycket som möjligt av varje träningspass. När det gäller att bygga muskler så finns det inget imorgon. Det finns inget som heter att ta igen ett missat träningspass.
Om du missar ett träningspass så är det borta för alltid och även den tillväxt du skulle kunnat skapa vid det tillfället. Ett sabbat pass eller ett pass som du inte gör till 100% är det samma sak med. När det väl är över så är möjligheterna borta.
Varje muskelgrupp
Här bryter du ner varje pass till muskelgrupper. Du borde mäta effektiviteten av din träning på varje muskelgrupp varje gång du tränar. Detta är mycket värdefullt för att fortsätta öka din träningseffektivitet.
Varje övning
Som du kan se här går vi ännu längre och dela upp sakerna. Här ska utvärdera varje övning under varje träningspass. Hur var din styrka under alla set? Var dina vikter bra? Är det dags att öka vikten? Sträva alltid efter att lyfta mer.
Varje set
Varje set i varje övning behöver utvärderas, inte bara för prestationen och effektiviteten, utan också för att avgöra vad du ska göra i nästa set. Varje set leder till nästa.
Varje repetition
Den individuella repetitionen är början på överbelastningsprocessen. Varje repetition leder till nästa. I de flesta fall så är det första repetitionen som visar gramgången i hela setet.
Att veta var du är och var du vill vara är nödvändigt. Det ger dig en grund att bygga ditt dagliga, veckovisa och månadsvisa program på.
Om du tränar utan någon planering så kommer du få lite liten nytta av träningen. Max-OT:s 6 månaders guide ger dig ett exakt uppbyggt steg-för-steg-program för de kommande 26 veckorna. Den tar bort alla frågetecken, om när och hur du ska strategiskt och korrekt ska använda överbelastning för att få muskeltillväxt.
Jag rekommenderar dig verkligen att ta lite mått. Ta några foton. Det tillåter dig att göra jämförelser. Resultaten du ser, får dig att ändra synen på dig själv och vad du tänker om träningsprogram. Varje månad, varje vecka och varje träningspass byggs upp för att progressivt jobba för att skapa muskeltillväxt i varje repetition i varje set. Inga fler platåer. Ingen stagnation igen. Ju mer du lär dig om Max-OT desto bättre resultat kommer du att få.Jag rekommenderar dig att du läser igenom kursen helt igen för att verkligen förstå allting som Max-OT involverar och så att du ser hur det fungerar. Det är viktigt att du inte viker av från programmet. Max-OT är byggt på många delar och varje del har en effekt på dena andra delen.Låt oss börja.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 1 - 4
Måndag
Ben
Seten som finns här inkluderar inte uppvärmningsseten.
Övning Set Reps*
Knäböj 3 4 till 6
45 ° Benpress 2 4 till 6
Raka marklyft 2 6
Stående vadpress 3 6 till 8
Sittande vadpress 2 6 till 8
Max-OT-tips: Nästan ingen kör ben på en måndag. Alla tränar bröst. Max-OT använder många gånger från den normen. Detta är ett enkelt, men bra exempel.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 repetitioner.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 1 - 4
Tisdag
Bröst och underarmar
Övning Set Reps*
Lutande bänkpress 3 4 till 6
Bänkpress med skivstång 3 4 till 6
Nedåtlutande bänkpress 1 4 till 6
Handledscurl (skivstång) 2 8 till 10
Handledscurl (hantlar)
(Stående) 2 6 till 8
Max-OT-tips: På lutande bänkpress ska en bänk med 20 till 25 graders vinkel användas. De flesta lutande bänkar är 40 till 45 grader. Gör nödvändiga justeringar på vinkeln så du träffar brösten och inte dina axlar.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 1 - 4
Onsdag
Rygg och traps
Övning Set Reps*
Framåtböjd skivstångsrodd 2 4 till 6
Latsdrag med smalt grepp
(använd ett v-handtag) 2 4 till 6
Uppdragningar (chins)
(lägg till en vikt om det behövs) 2 4 till 6
Kabelrodd 1 4 till 6
Dead Lifts
(tyngdlyftarstil) 2 4 till 6
Skivstångsshrugs 1 4 till 6
Max-OT-tips: Skivstångsrodd är framför allt tänkt som en breddare. Detta är sant, men stretchen vid bottenläget ger betydande effekt på ryggvidden.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 1 - 4
Torsdag
Axlar och triceps
Övning Set Reps*
Hantelpress
(Handflatorna pekar inåt vid bottenläget och roteras framåt vid toppen.) 3 4 till 6
Raka militärpressar
(framifrån) 2 4 till 6
Hantellyft åt sidan 2 4 till 6
Liggande tricepspress 2 4 till 6
Triceps-pushdowns 2 4 till 6
Tricepspress ovanför huvudet
(Utförs med en hantel bakom nacken) 1 4 till 6
Max-OT-tips: Breda axlar gör fysiken. Pressar över huvudet är kung över alla massbyggarövningar för axlarna. Var säker på att ditt grepp på stången är så att när du är i botten av övningen så ska dina underarmar vara lodräta med golvet.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 1 - 4
Fredag
Biceps och mage
Övning Set Reps*
Rak skivstångscurl 2 4 till 6
Hantel Hammer Curls 2 4 till 6
Curlstångscurl 1 4 till 6
Benlyft
(med tillsatt vikt) 2 12 till 15
Kabelcrunches 2 8 till 10
Max-OT-tips: Kabelcrunches med vikt är en av de effektivaste magövningar som finns. De tillåter överbelastning utan att skada och stressa ryggen.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 5 - 8
Måndag
Rygg och underarmar
Seten här i detta träningspass inkluderar inte uppvärmningsseten.
Övning Set Reps*
Uppdragningar (chins) ? 50
Latsdrag med smalt grepp
(V-handtag) 2 4 till 6
Hypersträck med vikt 2 4 till 6
Handledscurl 2 6 till 8
Stående hantelhandledscurl 2 6 till 8
Max-OT-tips: Chins och latsdrag ska utföras framför huvudet och inte bakom nacken. Bakom nackenövningar ger extra stress på AC-lederna i axlarna och är mindre effektiva för överbelastning av övre ryggmusklerna.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lättför att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 5 - 8
Tisdag
Axlar och traps
Övning Set Reps*
Militärpress
(framför huvudet) 3 4 till 6
Sittande hantelpress 1 4 till 6
Skivstångsshrugs 3 10 till 12
Max-OT-tips: Under hantellyft så är det viktigt att när du är vid toppen av övningen ska dina armbågar vara högre än dina handleder.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 5 - 8
Onsdag
Ben och vader
Övning Set Reps*
Knäböj 4 4 till 6
Lunges 2 4 till 6
Stela marklyft 2 4 till 6
Sittande vadpress 2 4 till 6
45° vadpress
(vadpress på en benpressmaskin med 45° vinkel ) 1 4 till 6
Max-OT-tips: När du tränar vader är det mycket viktigt att du stretchar och får fullständig kontraktion i varje repetition.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 5 - 8
Torsdagar
Bröst
Övning Set Reps*
Bänkpress 3 4 till 6
Lutande bänkpress 2 4 till 6
Vikttillsatta dips 2 4 till 6
Max-OT-tips: När du bänkpressar så ska stången sänkas ner till botten av bröstmuskeln. När du trycker vikten uppåt så ska den gå upp och tillbaka i en liten vinkel.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 5 - 8
Fredagar
Biceps och triceps
Övning Set Reps*
Rak skivstångscurl 3 4 till 6
Växlande hantelcurl 2 4 till 6
Tricepspress bakom nacken
(utförs med en hantel) 2 4 till 6
Tricepspress 1 4 till 6
* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 9
Återhämtningsvecka - Ingen träning
Denna vecka är en välförtjänt vecka utan träning. Vid detta laget så har du hamrat dina muskler i 8 veckor. De behöver en vecka för att fullt återhämta sig och växa.
Efter denna vecka med vila och återhämtning så kommer du att känna dig starkare och mer motiverad att träna. Denna vecka är nödvändig för bra mental och fysisk återhämtning. Träna inte alls denna vecka. Detta är Max-OT:s periodiska återhämtningsvecka. Den är nödvändig för fullständig återhämtning och maximal muskeltillväxt. Du ska fortfarande äta bra, men var inte rädd för att skämma bort dig lite grann. Men överdriv bara inte. Använd den extra tid du har till att kolla tillbaka på de 8 veckorna och planera och kollla på de kommande 8 veckorna. Notera dina förbättringar, ökningar, och bygg upp en plan för dina träningspass, så de blir ännu bättre, produktivare och intensivare.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 10 - 13
Måndag
Axlar och triceps
Övning Set Reps*
Stående hantelpress 3 4 till 6
Militärpress 2 4 till 6
Triceps-pushdowns 3 4 till 6
Liggande tricepssträck 2 4 till 6
Sittande tricepspress 1 4 till 6
Max-OT-tips: När du gör tricepspress ska underarmar ha omkring 45 graders vinkel mot golvet. Det tillåter bra stretch under överbelastningen.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 10 - 13
Tisdag
Ben och vader
Övning Set Reps*
Stående vadpress 3 6 till 8
Hack squat vadpress 2 6 till 8
Knäböj 4 4 till 6
Benpress 2 4 till 6
Stela marklyft 3 4 till 6
Max-OT-tips: När du kör knäböj var säker på att du går ner tills quadriceps är parallellt med golvet. Mindre än det ger mindre överbelastning och betydligt sämre resultat.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 10 - 13
Onsdag
Rygg och mage
Övning Set Reps*
Latsdrag 3 4 till 6
Latsdrag med smalt grepp
(använd en V-handtag) 2 4 till 6
Kabelrodd 2 4 till 6
Hantelrodd 1 4 till 6
Benlyft
(med vikt) 2 10 till 12
Kabel crunches 2 6 till 8
Max-OT-tips: På alla roddövningar ska stången dras till nedre delen av revbenen. Det ger bättre överbelastning på latsen och mindre på axlarna.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 10 - 13
Torsdag
Bröst och traps
Övning Set Reps*
Hantelpress
(Handflatorna pekar inåt vid bottenläget av övningen och roteras framåt vid toppen.) 3 4 till 6
Militärpress
(Framför huvudet) 2 4 till 6
Hantellyft åt sidan 2 6 till 8
Liggande tricepspress 3 4 till 6
Triceps-pushdowns 3 4 till 6
Tricepspress bakom nacken
(utförs med en hantel bakom nacken) 1 4 till 6
Max-OT-tips: När du gör liggande tricepspress sänker du stången bakom huvudet och inte på pannbenet. Det ger dig maximalt med stretch under överbelastningen. Det är också säkrare. * Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 10 - 13
Fredagar
Biceps och mage
Övning Set Reps*
Hammercurl 2 4 till 6
Skivstångscurl 2 4 till 6
Benlyft
(med tillsatt vikt) 2 10 till 12
Max-OT-tips: Skivstångscurl ger mer stress på yttre biceps på grund av vinkeln den ger på handleden. Det leder till ökad bicepstjocklek. * Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 14 - 17
Måndagar
Biceps, underarmar och mage
Övning Set Reps*
Skivstångscurl 1 4 till 6
Handledscurl 3 4 till 6
Crunches
(med vikt) 2 10 till 12
Kabelcrunches 2 6 till 8
Max-OT-tips: Under alla curlövningar var säker på att du sträcker ut armen i botten på varje repetition.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 14 - 17
Tisdag
Axlar och vader
Övning Set Reps*
Sittande vadpress 3 6 till 8
Stående vadpress 2 6 till 8
Militärpress 3 4 till 6
Framåtböjda hantellyft 2 4 till 6
Max-OT-tips: Träna vader i början av träningspasset och du kan prioritera intensiteten till denna muskelgrupp och du försämrar inte intensiteten tills du ska träna andra muskelgrupper.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 14 - 17
Onsdag
Ben
Övning Set Reps*
Knäböj 3 4 till 6
45° Benpress 2 4 till 6
Bencurl 2 4 till 6
Raka marklyft 2 4 till 6
Max-OT-tips: Många människor som tränar ben använder hela tiden olika lägen för fötterna. Det är inte nödvändigt att göra detta eftersom det minskar din möjlighet till maximal överbelastning.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 14 - 17
Torsdag
Rygg och traps
Övning Set Rep*
Sittande kabelrodd 3 4 till 6
Latsdrag 2 4 till 6
Skivstångsshrugs 3 4 till 6
Max-OT-tips: Shrugs för traps ska utföras nerifrån och upp. Rotera aldrig axlarna eftersom det ökar risken för skador.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 14 - 17
Fredag
Biceps och mage
Övning Set Reps*
Lutande bänkpress
(25° lutning) 3 4 till 6
Hantelbänkpress 3 4 till 6
Dips med vikt 1 4 till 6
Benlyft
(med tillsatt vikt) 2 12 till 15
Max-OT-tips: Dips med vikt är en utmärkt allmän bröstövning. Var säker på att du verkligen dippar genom att flytta upp och ner kroppen i en kvartscirkelrörelse. Dippa inte ner eftersom det kommer att stressa triceps mer än bröst.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 18
Återhämtningsvecka - Ingen träning
Återigen 8 veckor och nu är det dags att vila. Max-OT ger dig inte bara optimal överbelastning som behövs för muskeltillväxt, det är också uppbyggt för att uppmuntra till maximal intensitet medan du tränar. Seten är korta. Träningspassen är korta. Återhämtningen är optimal. Och det jag har lagt ut i denna 6 månaders plan ger dig speciella steg för steg-tips till maximal muskeltillväxt genom optimal överbelastning, intensitet och återhämtning.
Varje träningsrotation sammanbinds med nästa. Två Max-OT träningsrotationer behöver återhämtning. Det är vad denna vecka är till för. Vila, relaxa och planera nästa 8 veckors träning.
Max-OT Cyklisk återhämtning
Som jag har sagt tidigare, denna vecka med återhämtning efter 8 veckor med Max-OT-träning är lika viktig som själva träningen. Ett stort misstag är att inte ta denna vecka. Dina muskler behöver det och ditt psyke också. Under denna vecka kommer du att lägga på dig muskler genom denna tidsmässigt långa återhämtningsprocess. Kom ihåg, du växer inte i gymmet, du växer under återhämtningen och denna Max-OT-cykliska återhämtningsperiod behövs för att maximera muskeltillväxten.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 19 - 22
Måndagar
Rygg och traps
Övning Set Reps*
Latsdrag 2 4 till 6
Latsdrag smalt grepp
(V-handtag) 2 4 till 6
T-stångsrodd 1 4 till 6
Marklyft 2 4 till 6
Hantelshrugs 2 4 till 6
Max-OT-tips: När du gör latsdrag med smalt grepp håll då in armbågarna, böj ryggen och håll ut bröstet. Var säker på att du stretchar vid toppen av övningen.*Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
månaders Max-OT-plan
Vecka 19 - 22
Tisdagar
Bröst och vader
Övning Set Reps*
Bänkpress 3 4 till 6
Lutande bänkpress med hantlar 3 4 till 6
Dips med vikt 1 4 till 6
Stående vadpress 2 6 till 8
Sittande vadpress 2 6 till 8
Max-OT-tips: När du gör stående vadpress var säker på att höften är i linje med bålen. Flytta inte höften när du är på väg ner eftersom det drastiskt minskar överbelastningen på vaderna.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 19 - 22
Onsdag
Biceps och triceps†
Övning Set Reps*
Triceps pushdowns 2 4 till 6
Hantel Hammer Curls 2 4 till 6
Kabel Triceps Press Downs
(Bakom ryggen) 2 4 till 6
†Detta armpass är lite annorlunda och mycket effektivt. Du kommer att växla mellan bicepsövningar och tricepsövningar. Dessa är inte superset. Du vilar mellan varje set.
Max-OT-tips: När du gör curl gå aldrig längre än till vertikal nivå med underarmar vid toppen av övningen. Detta tar bort all stress från bicepsmuskeln.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 repetitioner.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 19 - 22
Torsdag
Ben och mage
Övning Set Reps*
Knäböj 4 4 till 6
Stela marklyft 2 4 till 6
Bencurl 2 4 till 6
Benlyft
(med vikt) 2 4 till 6
Lutande Crunches
(med vikt) 2 4 till 6
Max-OT-tips: För att maximera effektiviteten av stela marklyft på hamstrings, ska du inte låsa dig vid toppen av övningen. Ta ett ganska så brett grepp för att få maximalt med stretch.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps. Varje set ska göras till positiv "failure"
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 19 - 22
Fredagar
Axlar och underarmar
Övning Set Reps*
Militärpress 3 4 till 6
Sittande hantelpress 2 4 till 6
Handledscurl 2 6 till 8
Stående hantel-handledscurl 2 6 till 8
Max-OT-tips: När du utför sittande hantelpress vänder du handflatorna inåt på vägen ner för att maximera rörelselängden. Dessa kan också utföras stående.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 repetitioner.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 23 - 26
Måndagar
Bröst och mage
Övning Set Reps*
Lutande hantelbänkpress 3 4 till 6
Hantelbänkpress 2 4 till 6
Nedåtlutande skivstångsbänkpress 2 4 till 6
Benlyft
(med vikt) 2 10 till 12
Kabelcrunches 2 6 till 8
Max-OT-tips: Du kan enkelt få de tunga hantlarna till startläge genom att placera hantlarna på låren och lyfta hantlarna på plats med benen. Det kräver lite övning, men när du väl behärskar det så är det enklare att gör det ensam än med hjälp.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 repetitioner.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 23 - 26
Tisdagar
Biceps och underarmar
Övning Set Reps*
Raka skivstångscurls 2 4 till 6
Rak skivstångscurl
(i en kryssdragmaskin) 1 4 till 6
Handledscurl 3 10 till 12
Max-OT-tips: När du gör växlande hantelcurl ska du vrida handlederna på uppvägen av övningen så de ena gången pekar uppåt och andra gången neråt.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 23 - 26
Onsdagar
Ben och vader
Övning Set Reps*
45° vadpress 2 6 till 8
Vadpress
( i en Hack squat-maskin) 2 6 till 8
Sittande vadpress 1 6 till 8
Knäböj 3 4 till 6
45° Benpress 2 4 till 6
Raka marklyft 2 4 till 6
Bencurl 1 4 till 6
Max-OT-tips: När du gör 45 graders benpress ska du inte studsa låren från bröstet. Till slut lås inte knäna vid toppen av varje rep. Stanna precis innan de låser sig.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 23 - 26
Torsdagar
Axlar och triceps
Övning Set Reps*
Hantelpress 3 4 till 6
Militärpress
(framifrån) 2 4 till 6
Liggande tricepspress 3 4 till 6
Triceps-PushDowns 2 4 till 6
Sittande tricepspress
(Utförs med en hantel bakom nacken,) 1 4 till 6
Max-OT-tips: En teknik som fungerar mycket bra när du gör hantellyft åt sidan är ungefär som ett "superset" vid slutet av varje set. När du gjort klart ett set med sidoupplyft står du rakt upp med axlarna bakåt. Med armbågarna lätt böjda så lyfter du hantlarna direkt ut från sidan med omkring 45 graders vinkel. Gör detta tills du inte kan göra någon mer repetition.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 reps.
6 månaders Max-OT-plan
Vecka 23 - 26
Fredagar
Rygg och traps
Övning Set Reps*
Uppdragningar (chins)
(Vikt om nödvändigt) 2 4 till 6
Sittande kabelrodd 2 4 till 6
Latsdrag 2 4 till 6
Skivstångsshrugs 3 4 till 6
Max-OT-tips: När du gör chins eller latsdrag använd då ett grepp som är 8 till 12 cm bredare än axlarna. Greppa inte bredare än detta eftersom det ger alltför mycket stress på axellederna och mindre överbelastning på övre ryggmusklerna. Greppa aldrig en stång som är böjd i ändarna. Det är en dåligt utvecklad stång och ska aldrig användas.* Kom ihåg att vikten du använder ska vara tillräckligt lätt för att du ska kunna utföra fyra repetitioner, men tillräckligt tung så du inte kan göra mer än 6 repetitioner.
6 månaders Max-OT-plan - avslutning
Där har du det. En 6 månader lång plan för att lägga på dig maximalt med muskler och storlek på Max-OT's sätt. Det är effektivt. Du spenderar mindre tid på gymmet och växer mer. Det är det enda sättet att träna på.
Låt mig betona att det finns många sätt att träna på. Och dessa många olika träningsprogram kan och kommer att ge muskeltillväxt. Med detta sagt, så finns det bara ett som är "det bästa och effektivaste" sättet att träna på och det är Max-OT. Om du inte tränar efter Max-OT då kommer du inte att öka i styrka och muskelstorlek som du skulle kunna göra. Så enkelt är det.
Alla vill bygga muskler, bygga mest massa på minsta möjliga tid. Jag vet inte någon som tränar och inte vill uppnå sina mål så snabbt som möjligt. Max-OT är sättet som kommer att ge maximalt med muskelmassa. Max-OT bygger på de fysiologiska och naturliga rörelserna hos den mänskliga kroppen på det sätt som det är tänkt att de ska användas för att arbeta med övningarna och ge muskeltillväxt på snabbast möjliga tid.
Jag ber dig verkligen att läsa om detta program. Jag ber dig också att verkligen lära dig behärska denna kunskap som du fått genom att läsa denna kurs och verkligen förstå vad Max-OT har att erbjuda. Med tiden så kommer du att träna med Max-OT-filosofin som om den vore helt naturlig. Du kommer att bli starkare med mer muskler än vad du kunnat ana. Men det är bara en sak jag inte kan ge dig och det är ansträngning, drivkraften, intensiteten, beslutsamheten. Dessa ingredienser måste du själv tillsätta. Ju mer fokuserad du är desto bättre resultat kommer du att få av Max-OT.
Populariteten hos detta program sprider sig som elden av en anledning - den ger muskel- och styrkeökningar snabbare än någon annan typ av träning som finns. Och den gör det på mindre tid med mer exakthet. Det är Max-OT. Det är Maximum Overload Training™.
Vänligen, Paul Delia grundare av AST Sports Science
Vet inte om jag missat något men varför uppdaterar Castro inte sin journal längre? Var ju den enda journalen jag läste här på Kol. Har det hänt honom nåt eller? Uppehåll? Skada?
han bor i Chile tror jag
Vad gör max-ot i castros journal? :D
Vad gör max-ot i castros journal? :D
Haha, det var en jäkligt bra fråga! :D
EDIT: Tror det kan ha att göra med detta:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=853524&postcount=227
Haha, det var en jäkligt bra fråga! :D
EDIT: Tror det kan ha att göra med detta:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=853524&postcount=227
Det såg jag också senare.. Ännu en skojare?
Det såg jag också senare.. Ännu en skojare?
Verkar onekligen så.
biceps som sagt är en liten muskelgrupp om du är mån att bygga stora armar så kan du träna bicepsen 2 gånger per vecka..ett normalt Träningsschema ser ut så är om biceps har första ching*
Mån. Bröst (ex. bänkpress, hantelpress)
Tis. Ben (ex. benpress, benböj)
Ons. Vila
Tors. Biceps & triceps
Fred. Rygg (ex. sittande rodd, latsdrag)
Lörd. Vila
Sönd. Biceps
biceps som sagt är en liten muskelgrupp om du är mån att bygga stora armar så kan du träna bicepsen 2 gånger per vecka..ett normalt Träningsschema ser ut så är om biceps har första ching*
Mån. Bröst (ex. bänkpress, hantelpress)
Tis. Ben (ex. benpress, benböj)
Ons. Vila
Tors. Biceps & triceps
Fred. Rygg (ex. sittande rodd, latsdrag)
Lörd. Vila
Sönd. Biceps
Vad håller du på med människa? varför skriver du om Max OT i någon annans träningsjournal? Du tror inte Castro har tränat ett tag och känner till en hel del olika metoder?
Den där killen är helt otrolig :D
Heeey! Det var ett djäkla tag sedan man skrev här. Har varit ute och rest i sydamerika de sista 3 månaderna så träningen har väl inte gått sådär super på sistone precis. Kanske blev en 10 pass under 3 månader så jag har tappat en hel del. Men igår skaffade jag gymkort på IKSU här i Umeå och körde mitt första pass. Upptäckte att jag var väldigt klen, men jag hoppas på att muskelminnet och motivationen skall ta mig tillbaka innan sommaren är slut! Kör hårt! :)
Välkommen tillbaks, kör hårt nu *flex*
Fan va skoj att du är tillbax kör stenhårt nu du kommer tillbaka snabbt! :bow: :thumbup:
Välkommen åter :mallan: Nu fattas det bara att Spinkoo kommer hem också. :)
Tack ska ni!! Känns riktigt bra att börja träna igen! Man mår ju fan psykiskt dåligt när man inte gör det! Nu blir det att köra hårt och jag vet att ni redan gör det! :thumbup:
tinkerbell
2005-07-11, 15:05
Välkommen tillbaks, Castro.
Lycka till med träningen :) :thumbup:
Hej och välkommen tillbaka Castro!
Jag hittade till Kolo tack vare din gamla träningsjournal som jag läste från början till slut, typ 80 sidor eller nåt. Det var grymt bra inspiration som jag lever på ännu! :hbang:
Kör hårt nu!
Hej och välkommen tillbaka Castro!
Jag hittade till Kolo tack vare din gamla träningsjournal som jag läste från början till slut, typ 80 sidor eller nåt. Det var grymt bra inspiration som jag lever på ännu! :hbang:
Kör hårt nu!
Jag med! *kissass*
Coldsmith
2005-07-14, 20:08
AHA! har allt sett dig smyga omkring på stan. Med en tjej dessutom :). Wink wink.
Hittade du nåt bra kött på ica kvantum vid midsommar förresten? ;)
tjo, velkomen till baka till kåloseum!
Castro, hur går det med träningen?
bluelight
2006-04-14, 12:47
Uppdatera! :furious:
8 år senare.
Träningsmode back On.
Tränade hårt när jag var grabb och har alltid haft ganska lätt för att bygga, men fram till för 80 dagar sedan hade jag haft en 2 års period där jag helt enkelt inte haft som prioritet att vårda min kropp.
Nu är jag på väg tillbaka och känner för första gången på 8 år att träning är det roligaste som finns.
Jag har också börjat lira fotboll i korpen och lägger en hel del av min träning på att bli en så bra fotbollsspelare som möjligt. Mycket frivändningar, stötar, bål, balansplatta, intervallträning osv.
Nu har jag tränat i 79 dagar och har gått upp 5 kg (83kg till 88kg) samtidigt som jag tappat lite fettvikt. Har tänkt deffa ungefär 5 kg nu närmaste ~3 veckorna och sen fortsätta bygga igen. Har ätit high protein, medium fat, zero carb diet sista 2 månaderna och ska skärpa mig lite extra där bara.
Idag spelade jag först fotboll, skotträning och sen körde jag ryggträning med två vänner.
Chins: 16 rep, 13 rep, 11 rep
Frivändningar: 60 kg - 12 rep, 10 rep, 9 rep
Stöter även upp hela vägen på hälften av frivändningarna. Prioriterar mycket axelträning.
Skivstångsrodd (strikt): 60 kg - 12 rep, 11 rep, 10 rep
Körde även mage/bål och avslutade med några set enbensböj påbalansplatta.
http://r4a.se/?attachment_id=1189
uppdatera!
8 år senare.
Träningsmode back On.
Tränade hårt när jag var grabb och har alltid haft ganska lätt för att bygga, men fram till för 80 dagar sedan hade jag haft en 2 års period där jag helt enkelt inte haft som prioritet att vårda min kropp.
Nu är jag på väg tillbaka och känner för första gången på 8 år att träning är det roligaste som finns.
Jag har också börjat lira fotboll i korpen och lägger en hel del av min träning på att bli en så bra fotbollsspelare som möjligt. Mycket frivändningar, stötar, bål, balansplatta, intervallträning osv.
Nu har jag tränat i 79 dagar och har gått upp 5 kg (83kg till 88kg) samtidigt som jag tappat lite fettvikt. Har tänkt deffa ungefär 5 kg nu närmaste ~3 veckorna och sen fortsätta bygga igen. Har ätit high protein, medium fat, zero carb diet sista 2 månaderna och ska skärpa mig lite extra där bara.
Idag spelade jag först fotboll, skotträning och sen körde jag ryggträning med två vänner.
Chins: 16 rep, 13 rep, 11 rep
Frivändningar: 60 kg - 12 rep, 10 rep, 9 rep
Stöter även upp hela vägen på hälften av frivändningarna. Prioriterar mycket axelträning.
Skivstångsrodd (strikt): 60 kg - 12 rep, 11 rep, 10 rep
Körde även mage/bål och avslutade med några set enbensböj påbalansplatta.
http://r4a.se/?attachment_id=1189
Tog ett tag innan du uppdaterade, men nu så ;)
Kul att se dig skriva lite igen, hoppas du fortsätter med det. Ser fram emot att följa din resa :)
Igår blev det fotboll. 2 timmars skott-träning. Det tar på benen kan jag lova. Och sen körde jag styrka utomhus.
Igår blev det fotboll. 2 timmars skott-träning. Det tar på benen kan jag lova. Och sen körde jag styrka utomhus.
Såhär har träningen sett ut sedan måndagen den 25e Mars:
Styrketräning, 310 min , 30%
Fotboll - Precisionsskjutning, 295 min , 28%
PowerWalk, 250 min , 24%
Fotboll - kickning, 130 min , 12%
Crossfit - Endurance, 45 min , 4%
Crossfit, 20 min , 2%
Har snittat 100 minuter träning per dag sista 10 dagarna.
Gött och se dig tillbaka här! =) Skall följas!
Börjar själv bli rejäl sugen på att att jaga boll förutom att lyfta skrot! :D
Din grymma fysikform och arnold ljuden har jag inte glömt!!! =D:d
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.