Nixxon
2004-10-02, 21:42
Har precis börjat styrketräna på regelbunden basis, problemet är det att jag inte tror att jag får i mig tillräckligt med protein till exempel. Mitt kostupplägg kan se ut som följer;
07.30 Frukost; Yoghurt + müsli samt en smörgås, grovtbröd med t.ex. leverpastej.
12.00 Mellanmål; Havregrynsgröt + mellanmjälk samt ytterligare 2 smörgåsar.
Styrkepass
14.00 Lunch; Past med räkost samt kött i någonform samt 2 ägg + ett par skivor vitt bröd.
17.00; Snabbnudlar + en skiva grovt bröd med t.ex. tonfisk.
20,00; Ytterligare en Pasta måltid, dock ej innefattandes ägg eller vitt bröd.
Äter Lunch inom 45 minuter efter träningspasset, stoppar bara i mig en banan i direkt anslutning till träningen. Bör väl tilläggas att träningen så här inledningsvis inte är stenhård, men tanken är den att så skall bli fallet allt eftersom. Därför är alla tänkbara kostråd uppskattad! Ge gärna också råd på specifika proteinkällor och dylikt.
Tack på förhand!
07.30 Frukost; Yoghurt + müsli samt en smörgås, grovtbröd med t.ex. leverpastej.
12.00 Mellanmål; Havregrynsgröt + mellanmjälk samt ytterligare 2 smörgåsar.
Styrkepass
14.00 Lunch; Past med räkost samt kött i någonform samt 2 ägg + ett par skivor vitt bröd.
17.00; Snabbnudlar + en skiva grovt bröd med t.ex. tonfisk.
20,00; Ytterligare en Pasta måltid, dock ej innefattandes ägg eller vitt bröd.
Äter Lunch inom 45 minuter efter träningspasset, stoppar bara i mig en banan i direkt anslutning till träningen. Bör väl tilläggas att träningen så här inledningsvis inte är stenhård, men tanken är den att så skall bli fallet allt eftersom. Därför är alla tänkbara kostråd uppskattad! Ge gärna också råd på specifika proteinkällor och dylikt.
Tack på förhand!