Visa fullständig version : Lättare/svårare för BB att hitta kläder?
Slartibartfast
2004-10-01, 22:00
Har lite trådskapardiarré ikväll...
Tycker ni det är lättare eller svårare att hitta kläder då ni är lite grövre än medelsvennson? Jag tycker nästan det är lättare. Jag hittar ofta rätt storlekar på t.ex. byxor på bortslumpningshyllor där man dumpat udda storlekar. Köpte ett par jeans för några dagar sedan som var nedsatta 200 % :thumbup:
Tröjor är alla tighta, så det är ingen större skillnad.
Fick du betalt för att ta byxorna :confused: :rolleyes:
Köper inte kläder så ofta, inte heller är jag speciellt stor. Men visst är det strul, tröjor är värst. Alla verkar vara gjorda för päronformade personer. Hittar man en som sitter bra runt bröstet så är det som ett tält runt midjan.
Tricklev
2004-10-01, 22:16
Speciellt vid min längd, är 169 och det betyder att jag är EXAKT i slutet av barn sortimentet, och EXAKT ibörjan av vuxen storleken, och detta resulterar i att barnstorlekarna är så tighta så jag kan knappt vända på mig, och i att vuxen storlekarna är tält som någon sa.
Speciellt vid min längd, är 169 och det betyder att jag är EXAKT i slutet av barn sortimentet, och EXAKT ibörjan av vuxen storleken, och detta resulterar i att barnstorlekarna är så tighta så jag kan knappt vända på mig, och i att vuxen storlekarna är tält som någon sa.
Haha som någon sa :D
Ett svar i tråden ;) :D
Slartibartfast
2004-10-01, 22:23
[QUOTE=Yankeee]Fick du betalt för att ta byxorna :confused: :rolleyes:
QUOTE]
He he! tröttheten har tagit mig. Jag menar förståss att jag fick den för 1/3 av utgångspriset. Nu går jag och lägger mig.
Kebab-Arne
2004-10-01, 22:25
Själv tycker jag att de flesta jeans sitter som satan längs låren. Magen kommer iaf i 34:or i magen, men ofta är det så jävla tajt över låren. Låren mäter förövrigt 60+ i cm. Inte vidare mkt alltså... eller har fan ingen aning, men skulle inte tro det. :)
Tricklev
2004-10-01, 22:27
Haha som någon sa :D
Ett svar i tråden ;) :D
:D
Slartibartfast
2004-10-01, 22:31
Själv tycker jag att de flesta jeans sitter som satan längs låren. Magen kommer iaf i 34:or i magen, men ofta är det så jävla tajt över låren. Låren mäter förövrigt 60+ i cm.
Har precis samma problem mina flamingolår mäter kring en 66 cm och det krävs kring W 34-36 för att de inte ska vara allt för tajta kring låren.
FinnPower
2004-10-01, 22:46
Jag har nästan slutat köpa "vanliga" kläder för det är ett problem att hitta nåt som passar. Skulle köpa en vanlig vit skjorta och gick till 3 klädbutiker utan att hitta en enda som jag fick fast översta knappen på. Sen gav jag upp. Däremot hittade jag finbyxor i en butik, men det var inte förrän jag drog på mig det sjunde och sista alternativet som jag hittade ett par som jag kunde ha.
Synd att vi inte har nån klädbutik här på Åland för överviktiga, det verkar ju funka fint för alla andra tunga (läs: feta) lyftare. Jag får nog söka mig till nån större stad och söka...
Har inte haft ett par jeans sedan -99 :(
Sparrisen
2004-10-01, 22:56
Även om man inte är någon jätte, så stör jag mig på att många t-shirts är gjorde med alldeles för smala ärmar... tillverkaren ser till att de ska sitta tight på en kille me 32 arm...
Har problem att hitta kläder ja. För att dom ska passa i benen måste man köpa byxor som är för stora i midjan och ska man köpa tröjor är dom oftast för små över armarna. Tur att det finns gymkläder ;)
Burger King
2004-10-01, 23:43
Dagens byggarproblem? :rolleyes:
Jag har sällan problem att hitta kläder, jag tror att mpnga här tycker att det är "tufft" att inte kläderna passar och att det är ett tecken på att man lyckats bra med sin träning. Så länge man inte väger mer i kg än sin längd-90cm skall det inte vara ett problem.
Jag har sällan problem att hitta kläder, jag tror att mpnga här tycker att det är "tufft" att inte kläderna passar och att det är ett tecken på att man lyckats bra med sin träning. Så länge man inte väger mer i kg än sin längd-90cm skall det inte vara ett problem.
Sen finns det folk som ska vara "tuffa" genom att gå emot strömmen genom att racka ner på de som han tycker försöker vara "tuffa".
Burger King
2004-10-01, 23:51
Vem då? :rolleyes:
Herkulez
2004-10-02, 08:22
nope inga problem, byxor hittar jag väl inte på studs, men nå större problem är det inte....t-shirts får man ju ta en större storlek än min normalängd osv.......det enda jag har problem med är kortärmade skjortor som ska har mer slimfit. Dom har en tendes att vilja spräckas runt armar, rygg och axlar
Karl_alfred
2004-10-02, 08:24
Alla verkar vara gjorda för päronformade personer. Hittar man en som sitter bra runt bröstet så är det som ett tält runt midjan.
Jupp stämmer bra!
pellepedal
2004-10-02, 08:50
Det finns många som "väger mer i kg än sin längd-90cm" som inte tycker det är tufft när man har svårt att hitta passande kläder oxå. Men vi kanske inte är beredd att ge upp vår sport/hobby/kalla-det-vad-ni-vill för att få det lättare att hitta kläder.
Det är smäll man får at helt enkelt.
Vårt lands klädaffärer är gjorda för trådsmala personer.
Borde vara annorlunda i t.ex. USA, eller? Tänkte på att där är ju en större del av befolkningen överviktiga, och de kanske har anpassat sortimentet i affärerna efter det.
XXL är då större i USA, även dyrare än mindre storlekar, än här i europa där vi verkar ha XL som normalstorlek.
Noterade detta på Hawaii ;)
Karl_alfred
2004-10-02, 09:09
Problemen kan ju vara olika. Har man en rätt så smal midja t ex. så blir tröjorna som tält där nere. Har inga problem annars, eftersom jag inte är tillräckligt stor.
Tycker det snarare att det är en fördel att vara lite (läs väldigt lite) mer muskulös än medelsvensson när jag köper kläder. Tror också att det ibland är som King Grub skriver att folk tycker det är häftigt och därmed överdriver, jag menar om Herkulez inte har några problem att hitta kläder så är det inga problam för den de flesta på kollozzeum.
hobbitar
2004-10-02, 11:58
nope inga problem, byxor hittar jag väl inte på studs, men nå större problem är det inte....t-shirts får man ju ta en större storlek än min normalängd osv.......det enda jag har problem med är kortärmade skjortor som ska har mer slimfit. Dom har en tendes att vilja spräckas runt armar, rygg och axlar
Spräcks kläderna när du blir arg eller även om du bara "glider" på stan? Jag menar hulkens kläder spräcks ju alltid när han blir arg.
Tycker det snarare att det är en fördel att vara lite (läs väldigt lite) mer muskulös än medelsvensson när jag köper kläder. Tror också att det ibland är som King Grub skriver att folk tycker det är häftigt och därmed överdriver, jag menar om Herkulez inte har några problem att hitta kläder så är det inga problam för den de flesta på kollozzeum.
King Crub inte King Grub
RobbeliRobban
2004-10-02, 12:01
Vanliga kläder är inget problem för mig, men kostym är ett helvete, det verkar som man måste vara tanig alt. ha gubbkropp (tanig med kagge och stor ändalykt) för att passa i det.
jo de e ett problem. byxor har jag väldigt svårt att hitta. och t-shirts också men ibland hittar man lite och har tur.
det borde finnas Big&Tall affärer här i Sverige som USA
Herkulez
2004-10-02, 12:18
ni kan ju tänka er hur svårt brorsan hade det när han var som mest aktiv i Strongman, var 193lång och vägde 158kg :laugh:
För mig är det så mycket lättare och framförallt roligare att hitta kläder nu än när jag var en otränad tjockis. Nu sitter kläderna som dem ska.
Herkulez
2004-10-02, 12:28
För mig är det så mycket lättare och framförallt roligare att hitta kläder nu än när jag var en otränad tjockis. Nu sitter kläderna som dem ska.
aa förstår inte varför folk klagar, jag skulle då tordas säga att jag är större än dom flesta här och jag har då nästan aldrig svårt att hitta kläder som sitter bra :confused:
nu är jag bara en 16åring som kanske bara är lite grövre än majoriteten i min ålder, men tycker byxorna är lite störande. De sitter ganska slappt i midjan (numera) :D bälte är obligatoriskt, sen tight som fan över quadsen och röven, men sen blir det värsta luftiga hänget runt hamstrings. kanske måste jag dra upp byxorna som en gammal gubbe eller lider jag av hockey-syndromet?? :booty: Får bli ett stopp på djupa böjarna nu :angel:
tröjor e ju inget fel på när de spänner över axlar o rygg o e lite luftigare i midjan, det kan man/ni väl leva med? :)
aa förstår inte varför folk klagar, jag skulle då tordas säga att jag är större än dom flesta här och jag har då nästan aldrig svårt att hitta kläder som sitter bra :confused:
Precis, de som gnäller är oftast de med osymmetriska kroppar där kläderna sitter fel på särskilda ställen, och som inte är nöjda med sina kroppar, det är inte klädernas fel det är kroppens, i 80% av fallen ;)
mystic[-_-]
2004-10-02, 12:54
Byxor är lite svårt, t-shirts också men man ger sig ju inte. Det är inte direkt så att jag måste gå i flera timmar för att hitta något. Jag har mina favoritbutiker i staden :)
Alla som inte har "standardkroppen"(dvs standardkroppen som designers ser den inte som verkligheten) har väl mer eller midnre svårt att hitta kläder.
Tycker mest det är lite småkomiskt när expediter söker förtvivlat efter en kavaj som inte ser ut att explodera över överarmar, axlar och rygg.
Precis, de som gnäller är oftast de med osymmetriska kroppar där kläderna sitter fel på särskilda ställen, och som inte är nöjda med sina kroppar, det är inte klädernas fel det är kroppens, i 80% av fallen ;)
Så det är osymmetriskt med breda axlar och smal midja?
Hardcore_pb
2004-10-02, 17:00
den här diskussionen har ju varit uppe x antal gånger sist kom vi väll fram till att så länge man inte är väldigt kort, väldigt lång eller är extremt stor (nej det är inte vad majoriteten här är) så ska det inte vara några problem att köpa kläder som passar. Allt handlar bara om att lägga lite tid på klädköpet.
Annars kan man ju göra som mig att ha en kropp som är i ungefär samma mått som dom syr upp kläderna i (alltså minimal muskelmassa och normal lång) då har man aldrig problem att hitta nåt som passar :D
/Hardcore
Synd att vi inte har nån klädbutik här på Åland för överviktiga, det verkar ju funka fint för alla andra tunga (läs: feta) lyftare. Jag får nog söka mig till nån större stad och söka...
Har inte haft ett par jeans sedan -99 :(
Det finns minst en butik i Uppsala som har stora storlekar, det är ju tidsmässigt inte allt för långt från dina trakter (Allt är relativt.) När jag var där och snabbkollade i somras så var det utplockat men jag ska dit igen och ta en koll vid något tillfälle.
Håller me. D enda plagget som kan vara svårt ibland är ju skjortor.
FinnPower
2004-10-02, 21:57
Det finns minst en butik i Uppsala som har stora storlekar, det är ju tidsmässigt inte allt för långt från dina trakter (Allt är relativt.) När jag var där och snabbkollade i somras så var det utplockat men jag ska dit igen och ta en koll vid något tillfälle.
Det låter ju kanon!
Jag har en studerande klubbkompis där som säkert kan lotsa mig på rätt om jag kommer över på besök. Han har säkert handlat lite där förut.
Tack för tipset z_bumbi!
Slartibartfast
2005-02-22, 20:01
Alltså seriöst! Vad är det för jävla anorektikermänniskor som jeans är gjorda för nu för tiden!? Var ute och shoppade brallor igår och alla som inte var "loose fit" satt som korvskinn trots att jag tog 34 i midjan. Helt sjukt! "Normal fit" får jag på mig med våld, men slim fit får jag knappt över knäna.
Bör påpekas att jag inte har grova lår alls. 66 cm.
Själv tycker jag att de flesta jeans sitter som satan längs låren. Magen kommer iaf i 34:or i magen, men ofta är det så jävla tajt över låren. Låren mäter förövrigt 60+ i cm. Inte vidare mkt alltså... eller har fan ingen aning, men skulle inte tro det. :)
så är det för mig med. men jag köper 34/36, brukar bli lite bättre i låren då, så man får lägga upp.
eller då 36/32, lite stora i midjan men sköna & bra i låren
så är det för mig med. men jag köper 34/36, brukar bli lite bättre i låren då, så man får lägga upp.
eller då 36/32, lite stora i midjan men sköna & bra i låren
Första siffran är midjan och byxornas bredd i övrigt och den andra siffran är enbart längden (ska vara i alla fall).
Vissa av oss väger 20kg mer än det. Jag fattar inte hur folk som tränar ben hittar brallor som passar. Tycker inte det tog lång tid att hamna utanför alla jeans-storlekar.
tror att i princip alla kläder som görs är passar absolut ingen perfekt, dock många lika illa :) så dom har väl tänkt, bättre att dom flesta får halvtaskiga kläder än några få % bra kläder och resten inte ens kan ta på sig dom. Något sånt är det säkert.
Har inga större problem även då jag alltid haft... äh... stora lår/bak :D
Tröjorna är inget större problem här, speciellt vanliga t-shirts behöver man nästan 50+ armar för att fylla ut, klart det finns ju tröjor som inte tar mer än 35 cm eller så men såna köper man ju inte...
borde ju inte vara några större problem så länge man inte är väldigt lång eller 120kg ++ eller något sånt
Men du är väl inte mer än en tvärhand hög heller? Du kan ju ha samma kläder som alla soffpotatisar. :D
Slartibartfast
2005-02-22, 20:25
Kör man med tricket att ta 36 + i midjan på jeansen så sitter de ju inte bra i röven eller i skrevet.
Kör man med tricket att ta 36 + i midjan på jeansen så sitter de ju inte bra i röven eller i skrevet.
40-42 i midjan sitter lagom trångt över pitt/pung :D
40-42 i midjan sitter lagom trångt över pitt/pung :D
Jag som tyckte synd om mig själv när jag var tvungen att köpa 36 i midja förra veckan :D
King Crub inte King Grub
Jo King Grub är rätt :)
Metal_boy_
2005-02-22, 20:31
Det är bara för svårt att hitta kläder när man är stor på fel ställen har jag upptäckt. :)
Jag har hur lätt som helst att hitta storlekar. Är dock en smal medium-snubbe.
Enda som inte är 100% tillfredsställande är dock brallorna. De kan vara aningen lösa i midjan för att passa ens rumpa.
Jo King Grub är rätt :)
Burger King i denna tråden hade tidigare användarnamnet King Crub, men det ändrades sen. Det var Crub som skrev det där.
Förstår att folk som är stora och hyfsat deffade klagar på att de inte hittar kläder, men folk som bara är stora för att de är feta får faktiskt skylla sig själva =)
http://www.pitico.com.br/Brinq/simp/homer_mumu.jpg
Ja har problem att hitta byxor, men det är nog för min böjröv!:D
Hoppas det ska bli lättare med kläder när man gått ner lite...Måste gå neeeeeeeer!
henke_in_training
2005-02-22, 21:12
skjortor är helt omöjligt, de är för tighta över ryggen och armarna, går man upp en storlek så är de för långa.... tacka vet jag t-shirts med schysst tryck...
Jäkliga problem att hitta kläder, sitter som sten runt magen och som ett tält över axlarna.
Byxor är inga större problem, men tröjor&blusar&skjortor, storlekarna har krympt, får alltid ta största storleken, och rätt ofta känns de för små. Trivs inte i för små kläder. Brukar då handla på avdelningen för storväxta. Väger 70 kg, så jag borde klara mig med vanliga storlekar..
Megatuttarna
2005-02-22, 22:05
För alla er som vill ha fint åtsittande jeans rekommendera Acnes nya modell, MOD.
Den finns i en ful grå färg och en fin lite råare tvätt. Priset är väl mainstream (1300 på Solo) men passformen är underbar då den är ledig upptill och tajtare nertill. Kör själv på en 36/34 och är helnöjd.
bear.flowertwig
2005-02-22, 22:27
För alla er som vill ha fint åtsittande jeans rekommendera Acnes nya modell, MOD.
Den finns i en ful grå färg och en fin lite råare tvätt. Priset är väl mainstream (1300 på Solo) men passformen är underbar då den är ledig upptill och tajtare nertill. Kör själv på en 36/34 och är helnöjd.
Acne :bow: Vet inte vilken modell jag har med det är korvskinn hela vägen :) Dock äckligt snygga. Svart/gråa med ett smalt tunnt "streck" mittpå. Rekommenderas.
Lägger in en brasklapp om att det INTE är byggarpassform på dem. Har inte fått till böjhäcken 100%-igt än :cool:
bear.flowertwig
2005-02-22, 22:29
Jäkliga problem att hitta kläder, sitter som sten runt magen och som ett tält över axlarna.
Du får syn in :thumbup:
FinnPower
2005-02-22, 22:44
WOOOHOOO!!!!
Jag hittade ett par jeans häromveckan som passade.
Henry Choice FIVE, storlek 44/30, fick korta av dem lite :)
Megatuttarna
2005-02-22, 22:45
WOOOHOOO!!!!
Jag hittade ett par jeans häromveckan som passade.
Henry Choice FIVE, storlek 44/30, fick korta av dem lite :)
Testat lite ur Marlboro's sortiment? De brukar ha rätt saftiga storlekar
Första siffran är midjan och byxornas bredd i övrigt och den andra siffran är enbart längden (ska vara i alla fall).
jao, fast blir de längre brukar de va lite lite bredare i låren, knappast alla modeller, men en del
Men det ska ju vara tvärtom. Dom ska vara stora över arsle och lår, smalare i midjan.
FinnPower
2005-02-22, 23:01
Tack för tipset!! Lägger det bakom örat.
Tack för tipset!! Lägger det bakom örat.
finns där inte specialsydda byxor för gravida kvinnor du kan köpa? :D
Annars är Dressman och även Gant kända för att föra stora och en del udda storlekar... Gant har om jag kommer ihåg rätt XXXL-storlekar, visserligen inte extremt men stort för ett brandname. Dressman har nån bigboys-kollektion. :D
De flesta "Herrekiperingar" av rang har lite udda storlekar i lager, för er som är lite större så är det bara att svälja stoltheten och glida in på tidlösa butiker som "Nisses Herrmode", "Gentlemens Ekipering" osv.. :D
Gant har om jag kommer ihåg rätt XXXL-storlekar, visserligen inte extremt men stort för ett brandname.
Som en vanlig "Large", då ...? :D
Gant har väl något större storlekar än vad som är normalt för samma märkning?
Jag har inte testat märket på evigheter men jag har för mig att de var lite rymligare dvs xxl är större än en "normal xxl"?
Eller är det jag som har taskigt minne. :/
Dressman har 44-30 i byxor och så stor tänker jag inte bli, inte så kort heller för den delen. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.