handdator

Visa fullständig version : Vatten som släpps ut?

Callister
2004-09-29, 16:48
Jag har mått så jävla piss idag att jag spydde på tanken av en fin pizza, mådde så illa att det inte finns ord. Så jag har inte kunnat äta eller dricka något tills nyss. Jag drack kanske 3dl vatten, men ändå pissade jag cirka 5-6 gånger idag? Är det lagrade kolisar som har används som energi och därmed har vatten som bindits också släppts? :confused:

Sverker
2004-09-29, 17:42
Ja, ungefär.

Du måste kissa någon liter varje dag för att bli av med avfallsprodukter. Avfallsprodukter som bildas oavsett du äter eller inte. Det är därför man bara klarar sig utan vatten några dagar.

Försök att få i dig lite vatten, och pröva att få i dig lite vätskeersättning ifall du är dålig i morgon också.

Callister
2004-09-29, 17:43
Jag blir såhär varje gång jag inte kan sova, det är skumt som fan.
Ändå sov jag iaf från 22.00 till 04.30 och sen vaknade jag bara 3 ggr till, men jag måste sova mkt tror jag..

Sparrisen
2004-09-29, 19:09
När vi åndå är inne på det trevliga ämnet:

jag har märkt att min urin under den senaste tiden (veckorna) ha blivit betydligt mer gul (koncentrerad?), trots att jag anser mig dricka lika mycket som förr samt att jag går på toa ungefär lika ofta. Skumt?

WHITEFOLKS
2004-09-29, 19:52
b-vitaminer får urinen att bli gul har jag för mig du kanske har ätit mera kött eller liknande på sistone.

Sparrisen
2004-09-29, 20:07
b-vitaminer får urinen att bli gul har jag för mig du kanske har ätit mera kött eller liknande på sistone.

Snarare betydligt mindre rött kött... men mycket makrill, egg och kyckling. :)