handdator

Visa fullständig version : tar inte igen det jag tappat...

Sparrisen
2004-09-28, 20:26
Hej.

I somras påbörjade jag en deff, varvid jag gick ned omkring 8 kilo. Jag tappade en hel del i styrka, men det var inget som jag tänkte så mycket på, trodde att det var det mindre matintaget som var boven...

Desvärre har jag inte repat mig. Det var nu ett tag sedan jag slutade med deffen, men styrkan har inte kommit tillbaka. :( Extra tydligt är det i de "tyngre övningarna, såsom bänk.

Någon teori? Minskat kroppsfett kan väl inte göra såååå mycket? (jag är inte direkt hård...).

nottis
2004-09-28, 20:29
Väger du mycket mindre än när du gjorde dessa resultat? Fett är nämligen helt klart främjande för styrka!

Karl_alfred
2004-09-28, 20:32
Sen kanske de inte går så förbaskat fort att få tillbaka styrkan brukar ta mig ett par månader efter varje sommar.

Sparrisen
2004-09-28, 20:35
Det är klart. Jag gick ned 8 kg, hade sedan 2 veckors uppehåll pga "nolleperiod" här på universitetet, tränade en vecka, var sjuk 1,5 vecka, tränat tre veckor. kanske inte så optimalt...

Saken är dock den at man känner sig grymt mycket svagare i tex bänk. Sänk mig typ från 14 rep till ENBART 7 på min normala "ingånsvikt".

z_bumbi
2004-09-28, 20:43
Du har knappt börjat träna regelbundet så det är väl inte så konstigt att kroppen inte är riktigt med på noterna, om det är lika "illa" om en månad är det dags att fundera på saken.

Sparrisen
2004-09-28, 20:54
Men är inte styrkeminskningen ganska stor?

Patte
2004-09-28, 22:01
Bry dig inte så mycket om det utan bara kör på. Före deffen gjorde jag en femma på 125 i bänk, nu gör jag knappt en femma på 90. Visst, jag är ovan i bänken mm, men det kommer tillbaka. Jag lovar dig!

Sen kommer du komma tillbaka om du inte är ute och super varje helg som jag gjorde efter min nolle-p förra året.