handdator

Visa fullständig version : Äta fort?

LocKtar
2004-09-28, 10:43
En snabb liten fråga!

När man käkar, spelar det roll hur fort man kastar i sej? jag har nämligen en ovana att käka riiiiiktigt snabbt, kommer ihåg i lumpen när polarna satt o gapa o undra hur fan ja bär mej åt?? som om ja aldrig fått käk förrut:) lite halvpinit sådär, men det är så jag funkar! men folk har sagt till mej att det inte e bra för magen hinner inte me att smälta o magsäcken växer mer osv osv eller någe liknande, nu förtiden försöker jag tänka när jag käker och kommer alltid på mej själv kasta in käket i munnen, snitter väl 5min på varje måltid.. gröt 1-2 min ... aja, till frågan, har det någon betydelse hur fort jag kastar i mej käket??? :eating:

Sen en snabbb lite fråga till :) (sorry) ;)

Kommer det bli resultat om jag är ute o springer + gymmar på kvällen, äter samma kost som jag gjort hittils, husmanskost. fast i betydligt mindre portioner än va ja gjort hittils, kommer jag minska i vikt o bygga muskler eller blire bara kaiko av allting istället? målet är som sagt, att minska fettmängden o bygga upp musker, försöker komma iform till beach2005 nämligen.. :) aja tack på förhand /Larsson

Halldin
2004-09-28, 10:57
Enda bieffekterna jag kan märka är att mat fastnar i halsen och att man kan få ont i magen. Får du inte det är det väl bara att köra på. :thumbup:

Man blir inte mätt lika fort om man käkar snabbt, så behöver du ha i dig mycket mat kanske det kan vara effektivt.

Castro
2004-09-28, 11:14
Jag äter också riktigt snabbt! Pular på rekordtid och sen blir jag tvärmätt. Det är bara så jag fungerar och jag har inte märkt av något negativt med det. Däremot lär väl Gruben säkert ha några vetenskapliga studier angående detta.

Slartibartfast
2004-09-28, 11:17
Det tar alltid skitlänge för mig att äta. En ordentlig måltid på ca en halvtimme, åtminstone. :(

King Grub
2004-09-28, 11:17
Det tar alltid skitlänge för mig att äta. En ordentlig måltid på ca en halvtimme, åtminstone. :(

Samma här, och jag säger inte :( åt det. Varför jäkta?

MasterChief
2004-09-28, 11:25
Samma här, och jag säger inte :( åt det. Varför jäkta?

För att få snabb magsäckstömning när musklerna skriker efter aminosyror. :D ;)

King Grub
2004-09-28, 11:26
För att få snabb magsäckstömning när musklerna skriker efter aminosyror. :D ;)

Då dricker jag näringen. :thumbup:

Anki
2004-09-28, 12:55
När man käkar, spelar det roll hur fort man kastar i sej?
Du hinner förmodligen få i dig mer mat innan mättnadskänslorna kommer om du äter väldigt fort.

...men folk har sagt till mej att det inte e bra för magen hinner inte me att smälta...
Nej, gudskelov för det! ;)