Visa fullständig version : Dussintråd, HIIT.
Frågan har säkert besvarats ett otaliga gånger tidigare under forumets historia, men jag hittar dock inte något svar.
Funderar över skillnaderna i att utföra HIIT i löpning, cykling och trappmaskin.
Vilket fungerar bäst, vilket sliter minst på kroppen?
Tacksam för svar. :thumbup:
Frågan har säkert besvarats ett otaliga gånger tidigare under forumets historia, men jag hittar dock inte något svar.
Funderar över skillnaderna i att utföra HIIT i löpning, cykling och trappmaskin.
Vilket fungerar bäst, vilket sliter minst på kroppen?
Tacksam för svar. :thumbup:
Det som jag anser vara jobbigast är löpning. Cykling är utan tvekan mest mjölksyrabildande. Trappmaskin är rätt så trevligt, men tar lite längre tid att få upp pulsen.
Springa eller Jogga sliter självklart mest på bena & knäna medans Cykla har en lugn rörelse utan stötar. Så om du har problem med knäna eller höfter så skulle jag nog Cykla. Om du nu vill fett förbränna så kan du alltid testa att simma :).
Tack och Adjö
no1fitness
2004-10-02, 03:47
Kör intervall på så många olika maskiner som du bara kan ! Blir bara bättre resultat med variation ! :thumbup:
Håller med om mjölksyra på cykel... :rolleyes: Jag tycker cykel är klart jobbigast och löpning roligast.
Kör också intervall i cross-trainern och roddmaskinen. :bpump:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.