Visa fullständig version : Burkmajs
Megatuttarna
2004-09-25, 12:59
Hur står sig burkmajs mot pasta rent närings- och g.imässigt?
King Grub
2004-09-25, 13:10
Mot pasta? Vilken jämförelse. :) Majs är en av de sämre "grönsakerna", med hopplös proteinsammansättning och högt GI.
men ooohhhh så gott ........
Vad finns det för grönsaker egentligen? :). Morsan köper bara in sallad, tomat och gurka som det blir sallad av. Brukar själv skala några morötter för att variera, men jag vill ha annat att tugga till maten.
King Grub
2004-09-25, 13:54
Vad finns det för grönsaker egentligen? :). Morsan köper bara in sallad, tomat och gurka som det blir sallad av. Brukar själv skala några morötter för att variera, men jag vill ha annat att tugga till maten.
Blomkål, broccoli, gröna bönor, spenat, brysselkål - där talar vi näring.
*skrattar*
hur lång lista vill du ha?
ett tips är ett besök i närmaste livsmedelsaffär
eller om du vill ha en roligare och trevligare upplevelse i någon saluhall.
där får man massor av inspiration
Blomkål, broccoli, gröna bönor, spenat, brysselkål - där talar vi näring.
Fint, blomkål och broccoli är perfekt. Inge hackande eller skalande :)
Megatuttarna
2004-09-25, 14:04
Men det är ju så hiskeligt gott, åt 500g burkmajs imorse :D
Jag käkar också en massa majs. Men sen är inte jag optimal och lever som en robot heller ;)
http://www.fruktogront.se/
Majs på burk....duger till bottenmete efter brax och id. Inget annat.
Majs ger lite färg och tuggmotstånd i en grönsallad men kokta kikärtor är mycket bättre/godare.
vildängel
2004-09-26, 10:18
:( Majs är ju nåt av det godaste jag vet! Jag trodde det var nyttigt... I kombination med t.ex linser ska ju majs göra så proteinet blir fullvärdigt? Så varför är då proteinet i majs kasst?
Suck, nu måste jag nästan gå och tröstäta några kilo majs...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.