Visa fullständig version : Försöka bli av med magen
BigDaddy
2004-09-25, 10:26
Tjena grabbar och tjejer, jag har läst massor som ni alla har skrivit, men är fortfarande osäker på hur jag ska lägga upp min träning. Jag är 21 år, en aning välbyggd men har under tiden lagt på mig känns det som. Jag har tränat flera år men, sommaren och EM ni vet, blev lite mycket snabbmat. Min första fråga är om det är möjligt att på 3 månader bli av med ett par cm i midjan, bilringar o sånt. Ska jag träna mer och köra cardio eller är det deff som gäller för mig. Jag brukar köra 15 löpning efter ett gympass, tränar 4ggr om veckan. Brukar skifta mellan löpning och motioncykling. Dessutom så pratar ni om att separera passen, alltså cardio o gym, men det blir lite för mycket för mig. ÄR det mycket effektivare om man delar upp passen eller bränner man lika mycket? Hursomhelst, vad tror ni är bäst? Cardio eller deff, eller båda? Och när ni kör cardio, vad kör ni då?
Jag ändrade kosten, det var enklast pga att jag är så lat ;)
Iofs så började jag äta mer under deffen än jag gjort innan, och det var ju bara en positiv överraskning... enda cardion jag gjorde var att gå morgonpromenader på fastande mage enbart vatten och lite koffein innan... sen styrketränade jag ju givetvis, inte så bra första 1,5 månaderna, eftersom jag var i en liten by i norrland = inget gym ;) så jag lekte med en lätt skivstång hemma bara, gjorde armhävningar osv, nu i en månad har jag gymmat seriöst... har tappat ca 10kg på 11-12 veckor, och har dessutom ökat rätt bra i styrka under deffen.
Det har ju ganska mkt att göra med vad du äter, och så måste du ju hamna på ett kaloriminus, sen om du vill göra det genom att köra mer cardio eller att dra in på kosten är ju upp till dej.
Du kan minska mycket mer än några cm på midjan under 3månaders tid om du ger dig fan på det. Ordet deff lär ju komma från definition och därför har det väl inget med svält att göra så att säga "cardio eller deff" blir knepigt, deff är det ju hur som helst, sedan om du drar ner på maten eller ökar aktiviteterna är ju upp till dig, men de flesta verkar väl överens om att det är bättre att öka cardion.
Min första fråga är om det är möjligt att på 3 månader bli av med ett par cm i midjan, bilringar o sånt.
2 cm borde inte vara några problem att bli av med :)
Ska jag träna mer och köra cardio eller är det deff som gäller för mig.
Jag tycker att man ska träna cardio även om man inte är i en deffperiod, sedan under deff öka cardion samtidigt som du minskar på kalorieintaget sakta men säkert tills du hittar en balans där du går ner i vikt i en lagom takt.
ÄR det mycket effektivare om man delar upp passen eller bränner man lika mycket? Hursomhelst, vad tror ni är bäst?
Anledningen att man separerar passen är för att ge kroppen en chans att återhämta sig. Du kan bränner ungefär lika mycket men resultaten blir bättre och du orkar ge mer om du vilar imellan.
Cardio eller deff, eller båda? Och när ni kör cardio, vad kör ni då?
Båda tycker jag, löpning, promenad, cykel, trappmaskin bara att välja, testa HIIT också, väldigt effektivt.
BigDaddy
2004-09-25, 13:41
ok, tack för svaren. Nu har man fått lite hum på vad man ska göra och prioritera. En sak till, till frukost brukar jag äta mannagryn där alla andra föredrar havregrynsgröt. Jag tycker mannagryn e skitgott men är det nåt man ska undvika eller? Så är mannagryn "Bra eller Anus", hehe....till frukost asså
King Grub
2004-09-25, 13:50
ok, tack för svaren. Nu har man fått lite hum på vad man ska göra och prioritera. En sak till, till frukost brukar jag äta mannagryn där alla andra föredrar havregrynsgröt. Jag tycker mannagryn e skitgott men är det nåt man ska undvika eller? Så är mannagryn "Bra eller Anus", hehe....till frukost asså
Mannagryn är mycket mer näringsfattigt än havregryn. Det är polerat vete. Vill du ha en näringsrikare variant kan du prova grahamsgrynsgröt; det är fullkornsvarianten, där vetet inte genomgått lika mycket raffinering.
Jag varierar mellan alla olika grötsorter, blir godast så. Brukar oftast bli havregrynsgröt eller rågflingegröt på vardagarna, men det kan även bli mannagrynsgröt, grahamsgrynsgröt, risgrynsgröt, korngrynsgröt m.m.
Havregrynsgröt, tillsammans med ett tärnat rött äpple, tärnat päron eller banan; samt en massa kanel och lite mjölk på tycker jag är den variant som är bäst om man skall ta hänsyn till både näringsinnehåll och smak...
Äter i vanliga fall bara havregrynsgröt, men eftersom det är lördag idag och det låg en rulle risgrynsgröt i kylen så fick det bli det, blir proppmätt och det känns som det ligger en stor klump i magen, men ack så gott det där ;)
Risgrynsgröt borde vara nyttigare så man
kunde äta det med gott samvete oftare... :(
Det finns inget godare än risgrynsgröt med rikliga
mängder kanel på... :eating: :eating: :eating:
MyungChul
2004-09-29, 19:17
havregrynsgröt me rårörda lingon är la gött? :eating: eller hallonkräm funkar det också :) lite trist på sockret bara
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.