Visa fullständig version : Igår: 2 äpplen 2 L vatten
Vet att detta kanske inte är rätt ställe att skriva detta på men känner att jag vill ha bra hjälp o eftersom de flesta här inne vet vad de talar om så..
Jag vill verkligen, vill verkligen äta rätt osv. Jag vet att jag skulle kunna de.. Men sen, allt bara förstörs
Va o testade ett par jeans igår, kunde inte knäppa dem.
O sen när jag ser mina smala fina kompisar så.. =(
Jag vill också vara smal o fin, inte överviktig och utan chans att köpa normala jeans.
Jag tränar typ 8-10 pass/vecka 3 av dem är skolgympan och de andra lite allt möjligt, mestadels aerobic o sådannt men även styrka o spinning.
Jag åt jättebra förra veckan. Igår åt jag 2 äpplen o 2 L vatten..
Detta låter säkert helt sjukt, men så många gånger jag har lovat mig själv att begå självmord bara för att jag hatar min kropp och vill bli smal.
Hjälp mig, just nu vill jag bara dö. :em:
Tack
Jag tycker att du ska söka professionell hjälp då du mår så dåligt, svårt att hjälpa dig över ett forum. En psykolog el. liknande. Svårt att gå ned i vikt om man har självmordstankar.
Mest troligt äter du för lite och för sällan och ev. också fel saker.
King Grub
2004-09-22, 13:59
Om det du skriver stämmer så är det så allvarliga ätstörningar det handlar om att du behöver professionell och personlig hjälp, inte ett diskussionsforum.
Hm jag vill inte gå till nån psykolog.... De e psykfall som går dit, jag e inget sånnt.
Hm jag vill inte gå till nån psykolog.... De e psykfall som går dit, jag e inget sånnt.
Terapeut, psykolog mm är någon att prata med som hjälper en att ta sig ur negativa mönster. Man kan också t.ex. få hjälp att bearbeta en tragisk händelse som om en närstående dött eller liknande.
Du ät 2 äpplen och drack lite vatten. Det kallar jag ett negativt mönster. Du vet att det var fel, ändå gjorde du det. Man behöver definitivt inte vara ett "psykfall" för att söka hjälp, där har du helt fel.
Lasse Kongo
2004-09-22, 14:45
Här finns gott om folk som är kunniga på kosten, räkna ut hur mkt du behöver äta ungefär på tex här http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
Så skriver du ner lite hur du vill och har tänkt äta så får du garanterat bra hjälp o till slut så lyckas du nog bolla fram ett riktigt kostupplägg/träningsupplägg.
Du får försöka vända alla dina negativa tankar, man kan inte bli i bra form lr komma ner till sin målvikt på ngn vecka, det tar lång tid, och ju längre tid det tar desto hälsosammare är det och desto större chans att du lyckas hålla din vikt.
Börja me o fylla i uppladdningen, jag tror inte du är psykiskt sjuk, jävligt osäker och orolig bara.
Fyll i det där, börja skriva på ett kostschema o skriv ner så mkt stats du bara kan om dig själv så ska vi nog kunna hjälpa dig, men kom ihåg att allt hänger på dig, det är du som ska handla maten, laga maten, äta maten, träna osv, ingen gör det åt dig, men alla kan komma i form, det handlar BARA om vilja.
Lycka till
Du behöver ju inte vara så högtidlig och slå upp någon i telefonkatalogen. Ni lär väl ha en skolsköterska? Ungdomsmottagningen brukar också vara jättebra att gå till! Och jag måste också säga att det inte alls bara är psykfall som går och får hjälp. Likväl som man kan ha ont i ett ben kan man ha ont inuti och det är inte alltid man kan ta sig ur det själv.
Till psykologer går alla sorters människor av alla möjliga orsaker och det är absolut inget konstigt/fel/onormalt med det.Att söka hjälp när man mår dåligt är helt naturligt och har absolut inget att göra med om man är psykiskt sjuk eller inte. Om det känns lättare så föreslår jag att du tar kontakt med exempelvis eran skolkurator eller någon annan vuxen som sedan kan hjälpa dig vidare
Här finns gott om folk som är kunniga på kosten, räkna ut hur mkt du behöver äta ungefär på tex här http://www.uppladdningen.nu/uppladdningen2/testadigsjalv1-1.html
Så skriver du ner lite hur du vill och har tänkt äta så får du garanterat bra hjälp o till slut så lyckas du nog bolla fram ett riktigt kostupplägg/träningsupplägg.
Du får försöka vända alla dina negativa tankar, man kan inte bli i bra form lr komma ner till sin målvikt på ngn vecka, det tar lång tid, och ju längre tid det tar desto hälsosammare är det och desto större chans att du lyckas hålla din vikt.
Börja me o fylla i uppladdningen, jag tror inte du är psykiskt sjuk, jävligt osäker och orolig bara.
Fyll i det där, börja skriva på ett kostschema o skriv ner så mkt stats du bara kan om dig själv så ska vi nog kunna hjälpa dig, men kom ihåg att allt hänger på dig, det är du som ska handla maten, laga maten, äta maten, träna osv, ingen gör det åt dig, men alla kan komma i form, det handlar BARA om vilja.
Lycka till
Även om Lasse Kongo naturligvis bara vill väl så skulle jag avråda bestämt från detta. Det verkar ju onekligen vara så att trådskrivaren har en ätstörning, och då tror jag att det enbart är kontraproduktivt att börja gräva ned sig i kalorier och uträkningar. Det är ett generellt sunt förhållande till mat och till sig själv som måste komma först, att börja räkna kalorier och göra matscheman då dessa sunda förhållanden inte finns tror jag är väldigt olyckligt
MasterChief
2004-09-22, 15:27
Snälla Bumpsan...Det är inte "mer fel" att ha problem av psykologisk karaktär än att bryta benet. Idag är det lite mer tabu med psykhjälp, men förhoppningsvis så försvinner dessa fördommar snart. Att få prata med en utomstående, intelligent och förstående människa som har professionella kunskaper och erfarenheter att hjälpa människor som känner motstånd i tillvaron är givande och faktiskt vanligare än du tror. Sen behandlas givetvis allt sånt här konfidentiellt och ingen behöver veta. Beroende på din ålder finns det olika vägar att gå.
Ät mer, ät bättre. Du vet hur man gör så gör det bara.
Vad väger du och hur lång är du?
Vad tränar du och hur lågt är varje pass?
Vad anser du är bra mat?
Tricklev
2004-09-22, 17:05
Är ju svårta tt hjälpa dig över ett nät men svara på frågorna trance skrev så ska vi försöka hjälpa så gott man kan över ett forum.
Såg att du inte var för gammal så se till att få hjälp nu så du ka ta tag i det så fort som möjligt.
Terapeut, psykolog mm är någon att prata med som hjälper en att ta sig ur negativa mönster. Man kan också t.ex. få hjälp att bearbeta en tragisk händelse som om en närstående dött eller liknande.
Du ät 2 äpplen och drack lite vatten. Det kallar jag ett negativt mönster. Du vet att det var fel, ändå gjorde du det. Man behöver definitivt inte vara ett "psykfall" för att söka hjälp, där har du helt fel.
Ja men de e ju som att hm jag e svag o inte klarar mig själv, kommer må ännu sämre då.. o vad ska jag säga.
Hej, jag undrar varför jag inte tycker om att äta o varför jag hatar min kropp?
King Grub
2004-09-22, 17:33
Du lär ju vara tvungen att göra något, därför att om du fortsätter med en sådan "diet" som du beskriver kommer du otvivelaktigt att drabbas av näringsbrist, försätta dig i ett svälttillstånd, riskera din hälsa och t o m ditt liv.
gasoliner
2004-09-22, 17:40
Ja men de e ju som att hm jag e svag o inte klarar mig själv, kommer må ännu sämre då.. o vad ska jag säga.
Du är absolut inte ensam om dem tankarna, skulle tro att många Tonåringar har såna funderingar,speciellt med dagens snedvridna kroppsideal.
Säg bara som det är, kommer garanterat kännas mycket bättre efteråt När ni äntligen kan börja göra något åt det.
Lycka till vad du än bestämmer dig för. //Gassy
Spectral
2004-09-22, 17:53
Läs den här King Grubs deff guide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881) riktigt bra :bow:
morbror_sven
2004-09-22, 17:53
Vet att detta kanske inte är rätt ställe att skriva detta på men känner att jag vill ha bra hjälp o eftersom de flesta här inne vet vad de talar om så..
Jag vill verkligen, vill verkligen äta rätt osv. Jag vet att jag skulle kunna de.. Men sen, allt bara förstörs
Va o testade ett par jeans igår, kunde inte knäppa dem.
O sen när jag ser mina smala fina kompisar så.. =(
Jag vill också vara smal o fin, inte överviktig och utan chans att köpa normala jeans.
Jag tränar typ 8-10 pass/vecka 3 av dem är skolgympan och de andra lite allt möjligt, mestadels aerobic o sådannt men även styrka o spinning.
Jag åt jättebra förra veckan. Igår åt jag 2 äpplen o 2 L vatten..
Detta låter säkert helt sjukt, men så många gånger jag har lovat mig själv att begå självmord bara för att jag hatar min kropp och vill bli smal.
Hjälp mig, just nu vill jag bara dö. :em:
Tack
Fan vad sorgligt att alla tjejer håller på att banta ned sig till små pinnar.. Jag och mina kompisar sörjer;P. Formerna försvinner liksom...
Vi hade en tjej på skolan förut.. hon var så snygg att man kunde sitta och dregla hela lunchraster.. men sen gick hon ner några kilon och blev en i mängden;P..
Det enda man stör sig på e väl om tjejen har en riktig ölkagge, och då menar jag riktig ölkagge.
Jag ska fatta mig kort: de som skrivit här att du bör söka proffshjälp för dina tankegångar har helt rätt! Det är så lätt att bagatellisera sina egna problem. Tar man inte tag i dem medan tid finns, rikserar man att förstöra väldigt många år av sitt liv på helt onödiga saker.
Onödiga, kanske du tänker. Att vilja bli smal är väl inte onödigt? Nä, kanske inte. Men! Att äta 2 äpplen och känna sig lite duktig ÄR att ta ett första steg mot riktigt dålig form. Fortsätter du i samma goda stil så "lyckas" du antingen svälta ner dig ett par kil (vätska+muskler) eller så fastnar du snabbare än kvickt i hetsätning pga att kroppen inte har lust att svälta!
Jag VET att hjärnan är bra på att spela det sunda förnuftet ett fult spratt; särskilt när man är hungrig! Jag vet dessutom att när man är hungrig är man INTE en rationell beslutsfattare- man tror ofta att "kom- i -form"- rekommendationer rör "alla andra" utom en själv! Känner du igen "Vaddå frukost? Äta redan kl 7? Varför" etc etc.
Avslutar med en uttjatad (men sann!) "slogan": Man går INTE upp i vikt av att äta väl sammansatt mat i tillräckliga mängder flera gånger på en dag! Man går däremot (om än på sikt..) upp i vikt av att svälta sig själv.
Önskar dig lycka till! MVH Nadja
Är 1,62 lång o väger 65 kg :cryout:
Tränar lite allt möjligt, nu blir de mestadels aerobics eftersom jag ska bli aerobicintrstuktör.. En vanlig vecka ser väl ut som följande
(läs de som 1,2,3 då de som står först är de jag föredrar och gör oftast, har även flygande vilodagar ungefär 1 gång/vecka)
Måndag: skolgympa 80 min, avancerat aerobic el gympa på kvällen
Tisdag: Bodypump
Onsdag: Gympa el bodybalance
Torsdag: skolgympa 2 h, Funk 60 min
Fredag: skolgympa 60 min, spinning
Lördag: vila el spinning
Söndag: bodypump el gympa
Ibland blir de 20-30 min kondition efter träningen och ibland blir de styrketräning, men de tillhör de lätträkneliga gångerna.
Försöker även cykla till o från träningen ibland vilket är ca 6 km fram o tillbaka
Promenerar ibland men de känns som att de inte ger något resultat
Bra mat, bra fråga.. En dag som jag e nöjd med då äter jag
Frukost: havregrynsgröt med mjölk
Lunch: vad skolan erbjuder med mkt sallad och proteiner och mindre av sås och kolhydrater
Mellanmål (innan träning): en tallrik kräm, ibland yoghurt me sockermüsli
Efter träning: ris med kyckling helst och oftast, annars nått stekt och ibland även pasta.
Hm hoppas nu att jag inte blir helt sågad :confused:
tack för alla svar och hjälp!!
Jag ska fatta mig kort: de som skrivit här att du bör söka proffshjälp för dina tankegångar har helt rätt! Det är så lätt att bagatellisera sina egna problem. Tar man inte tag i dem medan tid finns, rikserar man att förstöra väldigt många år av sitt liv på helt onödiga saker.
Onödiga, kanske du tänker. Att vilja bli smal är väl inte onödigt? Nä, kanske inte. Men! Att äta 2 äpplen och känna sig lite duktig ÄR att ta ett första steg mot riktigt dålig form. Fortsätter du i samma goda stil så "lyckas" du antingen svälta ner dig ett par kil (vätska+muskler) eller så fastnar du snabbare än kvickt i hetsätning pga att kroppen inte har lust att svälta!
Jag VET att hjärnan är bra på att spela det sunda förnuftet ett fult spratt; särskilt när man är hungrig! Jag vet dessutom att när man är hungrig är man INTE en rationell beslutsfattare- man tror ofta att "kom- i -form"- rekommendationer rör "alla andra" utom en själv! Känner du igen "Vaddå frukost? Äta redan kl 7? Varför" etc etc.
Avslutar med en uttjatad (men sann!) "slogan": Man går INTE upp i vikt av att äta väl sammansatt mat i tillräckliga mängder flera gånger på en dag! Man går däremot (om än på sikt..) upp i vikt av att svälta sig själv.
Önskar dig lycka till! MVH Nadja
----
Men de är som såhär att jag jag går liksom upp i vikt när jag tycker att jag äter bra.. O ja, de är inte kul att ha ett bmi långt över 25 osv.. :(
De jag gentligen vill är att äta bra och träna mycket och rejält.
Jag har ganska stora håltimmar dvs 3-5 timmar 3 dagar i veckan, de andra slutar jag tidigt. De jag vill uppnå är att orka och ha lust (just nu är jag otroligt håglös till allt)
att träna styrketräning på på håltimmarna och sedan någon form av kondition på kvällen typ aerobic/spinning..
Men som sagt, nu mår jag alldeles för dåligt för att överhuvudtaget vilja eller orka göra något.
King Grub
2004-09-22, 18:28
Är 1,62 lång o väger 65 kg :cryout:
Det är en helt normal vikt!!!
Nej, nej, nej 65 kg är ingen normal vikt..
En kompis väger 62 kg och är 1,77 lång.. o hon är faktiskt inget benrangel, men visst lagom smal..
Glömde att säga de innan, försöker äta ett ägg då jag inte har nått proteinintag..
King Grub
2004-09-22, 18:37
JO!
Om du nu skall gå efter BMI är det precis på övre gränsen för din idealvikt!
annaerix
2004-09-22, 18:38
Eh, ja. Precis så ska du säga!
När mina föräldrar skulle tvinga mig till BUP tänkte jag bara;
Äh, jag är för tjock för att komma dit...de kommer tänka typ; vad fan gör hon här? vi behandlar faktiskt SJUKA här..
Sådana tankar hade jag och det antar jag att du också har. Det sjuka är att du nog inte ser själv hur du ser ut. Du är nog antagligen redan sjukligt smal eller håller på att bli det.
Jag anser att du bör ta den hjälp du kan få så snart som möjligt. Problemen blir bara större och större för varje dag som går. Även om du tänker "Jag ska ta tag i detta nu och börja äta riktigt", kan det vara bra att få en liten knuff som hjälp på vägen. Någon utomstående att bolla sina tankar och känslor med -det är suveränt och gör det hela lättare!
Sen får du inte glömma att det är bara DU som kan få dig att äta och bli frisk igen. Om de inte går så långt att de sätter en sond på dig men tro mig, det är ingen hit! :( När du kommit så långt...då är det ännu jävligare att ta sig ur. Ju snabbare du får hjälp, ju lättare blir det att ta sig ur!
Så, ta tag i detta nu innan det är för sent! Du kan klara det! Se på mig, jag är ett levande exempel på det! Och det är nog många andra här också...!
Lycka till!! och framför allt: KÄMPA! :thumbup:
P.S Som aerobicsinstruktör måste du vara helt frisk tjejen! Jag blev erbjuden ett instruktör jobb men jag kunde inte, jag hade fortfarande kvar av sjukdomen, även om det inte syntes så mkt på utsidan men när det gäller ätstörningar så är det HUR MAN MÅR INNUTI SOM RÄKNAS! Idag leder jag ungdomar i aerobics, jag är frisk, äter sunt, motionerar och är så pass stark att jag klarar av att hjälpa och stötta andra ungdomar med samma problem som jag haft!
King Grub
2004-09-22, 18:39
Och kom ihåg: äter du för lite drar du ner förbränning på sparlåga, tappar muskelmassa, sänker din ämnesomsättning och blir procentuellt fetare, även om vågen visar på en mindre siffra!
Eh, ja. Precis så ska du säga!
När mina föräldrar skulle tvinga mig till BUP tänkte jag bara;
Äh, jag är för tjock för att komma dit...de kommer tänka typ; vad fan gör hon här? vi behandlar faktiskt SJUKA här..
Sådana tankar hade jag och det antar jag att du också har. Det sjuka är att du nog inte ser själv hur du ser ut. Du är nog antagligen redan sjukligt smal eller håller på att bli det.
Jag anser att du bör ta den hjälp du kan få så snart som möjligt. Problemen blir bara större och större för varje dag som går. Även om du tänker "Jag ska ta tag i detta nu och börja äta riktigt", kan det vara bra att få en liten knuff som hjälp på vägen. Någon utomstående att bolla sina tankar och känslor med -det är suveränt och gör det hela lättare!
Sen får du inte glömma att det är bara DU som kan få dig att äta och bli frisk igen. Om de inte går så långt att de sätter en sond på dig men tro mig, det är ingen hit! :( När du kommit så långt...då är det ännu jävligare att ta sig ur. Ju snabbare du får hjälp, ju lättare blir det att ta sig ur!
Så, ta tag i detta nu innan det är för sent! Du kan klara det! Se på mig, jag är ett levande exempel på det! Och det är nog många andra här också...!
Lycka till!! och framför allt: KÄMPA! :thumbup:
P.S Som aerobicsinstruktör måste du vara helt frisk tjejen! Jag blev erbjuden ett instruktör jobb men jag kunde inte, jag hade fortfarande kvar av sjukdomen, även om det inte syntes så mkt på utsidan men när det gäller ätstörningar så är det HUR MAN MÅR INNUTI SOM RÄKNAS! Idag leder jag ungdomar i aerobics, jag är frisk, äter sunt, motionerar och är så pass stark att jag klarar av att hjälpa och stötta andra ungdomar med samma problem som jag haft!
Mitt bmi är 25!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kan du utveckla varför du äter så dålig?
annaerix
2004-09-22, 18:59
Mitt bmi är 25!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mitt BMI låg på 24 när jag fick min ätstörning.
"Jag, ätstörning?! Pfffst, mitt bmi är ju på 42..."
Fortsätter du i samma takt kommer det inte ligga där så mycke längre till. När jag var som sjukast hade jag rasat mer än 30 kilo oh mitt bmi låg under 12. 12!!!! Då var jag inte längre smal kan jag lova dig. Då var mitt namn SKELETTET. Fanns absolut inget kvar av mig. Och ändå var jag inte nöjd.
Hur smal vill du bli? Tro mig, du kommer aldrig att bli nöjd om du "smalar till dig" på det sättet som du gör nu. Dina tankar blir bara mer och mer störda. Du kommer inte att bli nöjd. Ditt mål sänks för varje gång du når din målvikt.
"Säääkert", tänker du nog nu. "Jag ska bara gå ned så jag väger __kilo eller "tills jag blir lika smal som henne".
:smash:
Mitt mål var från början 60 kilo. När jag låg på sjukhuset med en sond i näsan hade jag passerat min första "drömvikt" för länge sen. Mina kompisar vägde inte ens i närheten så lite som jag gjorde. Ändå var jag inte nöjd.
Gör inte såhär mot dig själv. Jag ber dig.
:eating: + :bpump: är enda sättet. Det RÄTTA sättet.
Hejsan.. Asså. Tro mig FÖRSTÖR INTE DITT LIV försök prata om det.. Det är svårt men det är det bästa du kan göra,, själv så har jag gått igenom PRECIS samma sak.... OCH TRO MIG DET ÄR INGET KUL. OK även om du går ner och e nöjd en stund, så kommer du att gå upp till samma vikt på noll time. Bättre att ta den tid det tar MEN för guds skull gör det rätt.. här har du ett Forum inlägg som jag skrev för ca ett år sen för att vara exakt. 30-November-2003
PS från Paulun forumet.
""""""Är en frisk kille på 17år och heter Adrian. är ca 185cm lång och väger just nu ca 66kg För ca ett år sen så hände nått mycket fantastiskt i mitt liv. på något sett så blev jag förbannad på mig själv och bestämde mig för att gå ner i vikt (fanns ett par starka orsaker till detta.. kände mig tex oattraktiv för tjejer m,m Och så klassikern. JAG BLEV RIKTIGT STOR KÄR) på den tiden vägde jag ca 110kg. iaf tiden gick och gick vet faktist inte hur jag lyckades. beslöt mig för att äta så lite fett som möjligt m.m då åt jag endast 3 stora mål om dagen,
ibland så gick allt detta till överdrift kunde jogga varje dag ca 10km, en annan stark sak som jag höll fast vid var att jag inte åt nått efter 18,00. iaf nu väger jag då 66kg (känner mig rätt så nöjd, Fast jag vägde ca 63 ett tag. Jag vet jag väger nog lite för lite, men det har ändå varit mitt mål, har varit överviktig i hela mitt liv förutom nu.
Men då har jag märkt att jag har börjat få problem. Förut när jag vägde ca63 så kunde jag kontrollera vikten. Men nu håller jag på att tappa kontrollen går sakta upp i vikt FAST jag äter regelbundet. 3 större måltider och två-tre mellanmål om dagen(i måttliga mängder), håller strikt koll på GI-index. rör på mig HELA tiden, om jag inte promenerar så simmar jag,, men ändå går jag upp har ingen aning vad jag ska göra. ska jag äta MER mat?. mer Fett?,nyttigt fett dvs?(äter fortfarande rätt så lite med fett) kan det vara orsaken till att jag går upp. iaf kan fortsätta skriva i 100år till det finns massa saker att berätta men nu räcker det för stunden.. om ni har frågor så e de bara att ställa dom :) och om jag har glömt nått, vilket jag säkert har gjort så är det bara att säga till"""""
Som Du kan se så¨var jag Glad Verkligen glad vid denna tidpunkten, MEN jag gick upp hela tiden efter detta inlägg... Gick på samma diet, lr vad man nu ska kalla som du e på just nu, åt verkligen lite mat,, sprang,,motionera gjorde allt rätt. MEN musklerna försvann,, då jag vägde 63 var jag spinkig, MEN det va ingan muskler. hade fortfarande fett,, Och därefter gick jag bara upp och upp.. vet inte gick upp till runt 90+ OCH tro mig du känner dig NU deppig,,, DET SKA DU INTE VARA,,, du ska bara veta hurpass dåligt jag kände mig när jag hade kommit tillbaks till samma vikt...Självmordstankar, va hemma hela tiden vågade inte visa mig,, skobbade ifrån skolan för jag trodde at alla skulle skratta åt mig, förlorade flickvännen YOU name it.
Men tillslut så bestämde jag mig för at få hjälp (räddade mitt liv) började träna normalt,,, äta normalt,, gick sakta med säkert ner i vikt.. SÅ ta detta som ett skräck exempel och hoppas du får nytta av det.
FÖr at jag fick Ingen nytta av det hela.. förlorade två sköna År av mitt ungdomsliv,,, vilket jag Ångrar TOTALT,,, sånna saker som jag missa, ,känns förjävligt nu när man tänker på det.. SÅ GÖR INTE SAMMA MISSTAG. JAG BER DIG,
PS har du frågor lr nått så e de bara att ställa dom. asså angående min förstörda del av livet.. annars så finns det jätte bra människor på forumet som kan svara på saker som e mer relaterade till kost och träning m,m,
,
MVH Adrian
PS finns säkert en massa felstavade saker men jag orkar inte kolla igenom allt,, ännu en gång
morbror_sven
2004-09-22, 20:24
En kompis väger 62 kg och är 1,77 lång.. o hon är faktiskt inget benrangel, men visst lagom smal..
Glömde att säga de innan, försöker äta ett ägg då jag inte har nått proteinintag..
JO hon är ett benrangel. Jag vet hur jag själv ser ut?(60kg+, 182cm. Kille dock).
Jag kan uttrycka mig tydligare: Smala tjejer ser inte bra ut.
Jag tycker att många av tjejerna på skolan är 100gånger snyggare än de urmärglade, oppererade och slutligen datormodifierade tjejerna man ser i tv och i tidningar.
Jag ser inte tillräckligt bra ut för att kunna ha en tjej, men jag vet hur en snygg tjej ska se ut. Hon väger inte 50kg. Inte 75 heller för den delen, återkom OM du nån gång väger så mycket.
75 kg är väl inte för mycket? Inte då enligt mig, särskilt om kvinnan i fråga är lång.
Snälla Bumpsan - lyssna på dom - Annaerix och Adrian, som genomgått samma sak som du är mitt uppe eller i början av nu. Du kan ta dig ur de här dåliga negativa tankarna och beteendet om du får hjälp tjejen, det är absolut inget att skämmas för!
Hejsan.. Asså. Tro mig FÖRSTÖR INTE DITT LIV försök prata om det.. Det är svårt men det är det bästa du kan göra,, själv så har jag gått igenom PRECIS samma sak.... OCH TRO MIG DET ÄR INGET KUL. OK även om du går ner och e nöjd en stund, så kommer du att gå upp till samma vikt på noll time. Bättre att ta den tid det tar MEN för guds skull gör det rätt.. här har du ett Forum inlägg som jag skrev för ca ett år sen för att vara exakt. 30-November-2003
PS från Paulun forumet.
""""""Är en frisk kille på 17år och heter Adrian. är ca 185cm lång och väger just nu ca 66kg För ca ett år sen så hände nått mycket fantastiskt i mitt liv. på något sett så blev jag förbannad på mig själv och bestämde mig för att gå ner i vikt (fanns ett par starka orsaker till detta.. kände mig tex oattraktiv för tjejer m,m Och så klassikern. JAG BLEV RIKTIGT STOR KÄR) på den tiden vägde jag ca 110kg. iaf tiden gick och gick vet faktist inte hur jag lyckades. beslöt mig för att äta så lite fett som möjligt m.m då åt jag endast 3 stora mål om dagen,
ibland så gick allt detta till överdrift kunde jogga varje dag ca 10km, en annan stark sak som jag höll fast vid var att jag inte åt nått efter 18,00. iaf nu väger jag då 66kg (känner mig rätt så nöjd, Fast jag vägde ca 63 ett tag. Jag vet jag väger nog lite för lite, men det har ändå varit mitt mål, har varit överviktig i hela mitt liv förutom nu.
Men då har jag märkt att jag har börjat få problem. Förut när jag vägde ca63 så kunde jag kontrollera vikten. Men nu håller jag på att tappa kontrollen går sakta upp i vikt FAST jag äter regelbundet. 3 större måltider och två-tre mellanmål om dagen(i måttliga mängder), håller strikt koll på GI-index. rör på mig HELA tiden, om jag inte promenerar så simmar jag,, men ändå går jag upp har ingen aning vad jag ska göra. ska jag äta MER mat?. mer Fett?,nyttigt fett dvs?(äter fortfarande rätt så lite med fett) kan det vara orsaken till att jag går upp. iaf kan fortsätta skriva i 100år till det finns massa saker att berätta men nu räcker det för stunden.. om ni har frågor så e de bara att ställa dom :) och om jag har glömt nått, vilket jag säkert har gjort så är det bara att säga till"""""
Som Du kan se så¨var jag Glad Verkligen glad vid denna tidpunkten, MEN jag gick upp hela tiden efter detta inlägg... Gick på samma diet, lr vad man nu ska kalla som du e på just nu, åt verkligen lite mat,, sprang,,motionera gjorde allt rätt. MEN musklerna försvann,, då jag vägde 63 var jag spinkig, MEN det va ingan muskler. hade fortfarande fett,, Och därefter gick jag bara upp och upp.. vet inte gick upp till runt 90+ OCH tro mig du känner dig NU deppig,,, DET SKA DU INTE VARA,,, du ska bara veta hurpass dåligt jag kände mig när jag hade kommit tillbaks till samma vikt...Självmordstankar, va hemma hela tiden vågade inte visa mig,, skobbade ifrån skolan för jag trodde at alla skulle skratta åt mig, förlorade flickvännen YOU name it.
Men tillslut så bestämde jag mig för at få hjälp (räddade mitt liv) började träna normalt,,, äta normalt,, gick sakta med säkert ner i vikt.. SÅ ta detta som ett skräck exempel och hoppas du får nytta av det.
FÖr at jag fick Ingen nytta av det hela.. förlorade två sköna År av mitt ungdomsliv,,, vilket jag Ångrar TOTALT,,, sånna saker som jag missa, ,känns förjävligt nu när man tänker på det.. SÅ GÖR INTE SAMMA MISSTAG. JAG BER DIG,
PS har du frågor lr nått så e de bara att ställa dom. asså angående min förstörda del av livet.. annars så finns det jätte bra människor på forumet som kan svara på saker som e mer relaterade till kost och träning m,m,
,
MVH Adrian
PS finns säkert en massa felstavade saker men jag orkar inte kolla igenom allt,, ännu en gång
Men jag vill ju bara vara smal.. De är allt jag vill, o kanske då blir mitt liv bättre o lyckligare.. Jag vill ju inte hata mig själv, men denna kroppen tillåter inget annat
Men jag vill ju bara vara smal.. De är allt jag vill, o kanske då blir mitt liv bättre o lyckligare.. Jag vill ju inte hata mig själv, men denna kroppen tillåter inget annat
De tankarna låter inte bra, det bästa är nog att prata med någon. Ta några steg tillbaka och fråga dig om det är hälsosamt att leva som du gör.
Har man som enda mål att bli smal så har man nog ofta kvar det målet när man redan är smal och då börjar det bli riktigt farligt.
Du kanske kan snacka med någon kvinnlig instruktör på gymmet? Det kanske är lättare?
Du ser söt ut ju. Jag tror att den spegelbild du ser inte gör dig rättvisa. Hoppas det piggar upp att höra iaf för jag vet tyvärr inte hur jag skall hjälpa dig på något annat sätt. :( Sök upp någon som du kan prata med och få hjälp av.
Bumpsan - jag ställer en fråga istället.
Tycker du själv att dina tankar och funderingar runt din kropp, vikt, träning och kosthållning är sunda, friska tankar? :/
För det första så kan ska du veta att du har ungefär samma mått som min flickvän (som är i din ålder), och hon är inte det minsta övervikitig. Nu vet jag inte så noga vilka mått dom flesta tjejer i min ålder har men jag kan garantera att du inte är "fet" eller onormal på minsta sätt.
Sen vill jag säga att jag blev asförbannad när du skrev att det bara var psykfall som tog kontakt med psykologer. Jag har själv haft samma prolem som du som sen försvann efter det att jag sökt hjälp av en psykolog.
Ta kontakt med en psykolog! Jag vet att du tror att det inte kommer göra nån skillnad men det gör det, tro mig.
Nu är ju jag ingen expert, men jag tror inte att anledningen till att du har självmordtankar är din vikt. Det brukar ofta ligga nåt annat bakom, det är därför jag tycker du borde söka hjälp.
Jag har varit betydlig fetare än dig förut med BMI över 30 och mycket mindre muskler. Så på ett sätt vet jag att det känns förjävlig att vara missnöjd med sin kropp, speciellt när man börja jämföra med folk omkring sig. Men det du först måste göra är acceptera din kropp. Du har bara en kropp och du måste vårda den så gott du kan. Går inte på känslan och din egen logik att ju mindre du äter ju smalare bli du. KOLOZZEUM kan förmodligen inte agera som en riktig terapeut, men här finns det all kunskap du behöver veta om kost, träning. Som i sin tur kommer att leda dig till ditt mål. Om ditt mål är att bli hälsosam och vältränad dvs. Eventuellt när du lär dig hur din kropp fungera kan du också ganska lätt variera kroppsfett inom hälsosamma intervaller.
För att sammafatta allt så tror jag ditt problem sitter i psyke, som även har en koppling till okunskap i näringslära och träningslära. Gradvis försök att få en hälsosammare syn på kroppsidealer istället för dumdristig enbart gå på vikten. Vikt och BMI säger egentligen ingenting, det är muskler som ge konturer och de rätta former som media idealisera. Så ta hjälp från människor här och snikra ihop en bra matschema och träningschema med vilodagar.
Som avslutning säger jag som många tidigare redan har nämt, du är normalviktig. 95/100 av killar finner nog dig mer attraktiv än smala benrageln.
no1fitness
2004-09-23, 04:55
Snälla ta kontakt med någon innan det går överstyr...
Lyssna på de som försöker hjälpa dig ! :thumbup:
Doctor Snuggles
2004-09-23, 05:35
Nej, du vill inte vara smal. Du vill vara lycklig.
Som du själv säger så tror du att du kanske du kan kontrollera din lycka genom din "smalhet" som det vore ett magiskt trollspö, att om du blir smal så helt plötsligt på ett magiskt vis så blir du lycklig.
Men ge mig ett exempel på någon som blivit lycklig genom att bli "smal". På riktigt, och inte bara till syns.
Att vara i rätt form kan på sin höjd vara en bieffekt av att vara lycklig, men det självt gör ingen lycklig. Tvärtom, du kommer bli smal, och du kommer märka att inget har förändrats och kanske i det värsta scenariot så tror du att du behöver banta ännu mer, tills det får mycket tråkiga konsekvenser.
Det är inget fel på dig. Tvärtom, det är RÄTT på dig. Du vill vara lycklig helt enkelt. Fokusera på det istället... "Hur kan jag göra så jag blir lycklig? Kommer det jag gör verkligen fungera? Hur ska jag göra för att inse att jag är värd att vara lycklig."
För det är du. Du är värd lycka oavsätt din vikt, dina kläder, personlighet, intelligens, utseende.
Så använd den styrkan du har, till det du egentligen vill. :)
(och som en sidnot.... för att stämma in i kören av killar som anser att smala tjejer är fult... det gör jag också. Usch. En kvinna skall ha former, en kvinna utan former ... är en kille! :D )
Sätt inte likhetstecken mellan smal o lycklig...de två sakerna hänger inte ihop. Själv var jag tvungen att helt sluta träna för att komma tillrätta med mina skeva ideal. För 3 år sedan kunde jag ta upp träningen igen o har inget annat att säga dig att att du bör prata med någon..finns ingen anledning att plåga livet ur sig med allehanda negativa tankar om sin egen kropp...skulle du vara lika taskig mot en kompis som du är mot dig själv? Ta hand om dig tjejen!
På avataren ser du ut att vara en söt tjej, Så häng inte upp dig på vågen (varför man nu skulle vilja det :confused: låter smärtsamt ). Livet är en dans på rosor; undvik taggarna så blir livet lyckligt.
Noterar att -.. .fdsf fsdsaa alternativet leder.
"1,62 lång o väger 65 kg "
min flickvän har ganska exakt samma mått. Hon är det Vackraste som finns!
Alla får problem någongång i livet, det är hur man hanterar det som räknas. Gör det rätta, sök hjälp innan det blir ett allvarligt problem. Sen är ju det ur världen!
AngelLove
2004-09-23, 08:01
Bumpsan, det finns ingen som helst anledning för dig att förstöra dig själv så här..!! 65kg på 1,62 är ingen övervikt, det är lagom, normal kroppsvikt. Som några andra redan påpekat, din avatar visar istället på en söt och frisk tjej. Men om du fortsätter leva på 2 äpplen och 2l vatten om dagarna så kommer den tjejen att försvinna.
Du hänger upp dig på att du inte kommer i vissa jeans, vad jag tror så är det low cut mini-size jeans för tjejer som har en utvecklad ätstörning. Var glad att du inte kommer i dem istället !!
Du skriver: - jag har ingen ork till något.
Det är ju pga att du inte äter tillräckligt.. Kroppen klarar inte att fungera på ett alldeles för stort energiunderskott.
Jag hoppas verkligen att du tar de flestas råd och går till någon som kan ge dig profesionell hjälp. Det är absolut INGET att skämmas över.
obesogen
2004-09-23, 10:56
Du går i gymnasiet va Jobbig tid det där, mycket press.
Jag har en syster som är 18 år och har samma problem som du. Hon har dock efter mycket tjat börjat gå till ungdomsmottagningen och pratar med en kurator där. Tycker jag du också borde göra.
Hon är 164 cm, 62 kg. Tränar grymt mycket, ser riktigt bra ut, bara att hon inte har vett nog att fatta det själv. Jag vill inte att hon ska gå ner ett kilo till. De flesta tjejer tycker dom är för tjocka, vi killar har dock en helt annan åsikt.
I de flesta fallen är det inte övervikten som är problemet, utan det är en annan bakomliggande orsak. Typ dålig självkänsla, känslan av att man inte duger som man är. Och så tror man att gå ner i vikt kommer lösa ens problem. Tyvärr är det sällan så. Du måste få grepp om dig själv, och se dig själv utifrån hur andra ser dig så kommer du märka att det inte är något fel på dig och att du duger som du är. Men för att kunna göra det behöver du hjälp.
Callister
2004-09-23, 11:14
25 i BMI är ju lyx. :)
Jag har 33 och jag kan ibland känna mig nöjd över min kropp ändå, även fast jag egenligen inte är det.
morbror_sven
2004-09-23, 11:43
Du tillåter inget annat. lyssna på vad alla säger: Du kommer bara att se sämre ut om du går ner.
Jag har själv blivit avstyrd från liknande dumheter och nu känns det mycket bättre. http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=29936
Kom igen, du ser bra ut, det vet du själv, annars skulle du inte ha lagt upp en bild.
Skaffa lite bättre kostvanor(ät mer och bättre). Då kanske du går ner ett par kilo under en lång tid, men du kommer både att må bättre och se bättre ut.
Viktigast för ditt utseende är att du inte går upp, men en nedgång skulle knappast ge något. Kort sagt: du är bra som du är.
skitsnack
Bumpsan - jag ställer en fråga istället.
Tycker du själv att dina tankar och funderingar runt din kropp, vikt, träning och kosthållning är sunda, friska tankar? :/
Hade jag tyckt att de va helt normalt så hade jag svält mig totalt redan.. Hm jag har ju vad ska man säga "försökt" innan att liksom äta så lite som möjligt. Men sen kommer mitt smarta o antagligen vanliga jag i o säger att detta är inte bra o all din träning förstörs.. Men jag blir ju inte smal på nått annat sätt, bara tjockare o tjockar.
Stod o pratade med en kompis idag o höll me händerna på min mage,
- Vilken månad e du i, frågade han o log.
-5e..
- haha de ser mer ut som 9onde
För det första så kan ska du veta att du har ungefär samma mått som min flickvän (som är i din ålder), och hon är inte det minsta övervikitig. Nu vet jag inte så noga vilka mått dom flesta tjejer i min ålder har men jag kan garantera att du inte är "fet" eller onormal på minsta sätt.
Sen vill jag säga att jag blev asförbannad när du skrev att det bara var psykfall som tog kontakt med psykologer. Jag har själv haft samma prolem som du som sen försvann efter det att jag sökt hjälp av en psykolog.
Ta kontakt med en psykolog! Jag vet att du tror att det inte kommer göra nån skillnad men det gör det, tro mig.
Nu är ju jag ingen expert, men jag tror inte att anledningen till att du har självmordtankar är din vikt. Det brukar ofta ligga nåt annat bakom, det är därför jag tycker du borde söka hjälp.
Men jag vågar inte.. Vad ska alla tro o säga.. O vad ska jag säga till psykologen?
Slartibartfast
2004-09-23, 14:47
-5e..
Justa polare du har. :rolleyes:
Moderatorer! Varför har ni bytt ut den gamla rolleyes-smileyn? Den var mycket mera sarkastisk. Den nya är allt för käck och helt fel när man vill rulla ögonen i förakt.
Slartibartfast
2004-09-23, 14:51
SNACKA INTE SKIT! :insane:
Jag själv och flera i min kamratkrets har varit till psykolog och ingen av oss är något psykfall. Skärp dig!
Hade jag tyckt att de va helt normalt så hade jag svält mig totalt redan.. Hm jag har ju vad ska man säga "försökt" innan att liksom äta så lite som möjligt. Men sen kommer mitt smarta o antagligen vanliga jag i o säger att detta är inte bra o all din träning förstörs.. Men jag blir ju inte smal på nått annat sätt, bara tjockare o tjockar.
-5e..
Ok - så på egen hand blir det inte bättre, eller hur? Kanske kan det vara så att du skulle klara av att bryta de här mönstrena med lite hjälp?
Självklart kommer ingen tycka att det är konstigt på något sätt att du vill ha nån att prata med om detta - kurator, skolsköterska, psykolog.. välj den person du känner dig mest avslappnad att prata med så går det kanske lättare.
Sen så tror jag inte din "kompis" förstår hur illa det tar när han kläcker ur sig nåt sånt.. ett plumpt skämt är lätt hänt, men desto svårare att ta tillbaka.
Vad han troligtvis inte förstår är att du tycker att du är tjock - för det ser eller tycker inte han eller resten av din omgivning, bara du!
Och du är FAN INTE tjock, överviktig, mullig.. du är normal.
morbror_sven
2004-09-23, 15:25
-5e..
fan vad oschysst
fothermucker
2004-09-23, 17:12
Du går i NV 3D och är kompis med Malmberg, va?
Nej, du är då inte tjock. Ät och må bra.
-5e..
Förutom att det verkar vara ett pucko till bekanting..så kan man undra om du inte äter på tok för lite protein(förutom att du äter för lite överlag)..är du svullen om magen?
T-train
morbror_sven
2004-09-23, 20:37
Förutom att det verkar vara ett pucko till bekanting..så kan man undra om du inte äter på tok för lite protein(förutom att du äter för lite överlag)..är du svullen om magen?
T-train
Jo käkar man så där lite kan man få "burmamage" eller vad det nu heter. Du har säkert sett utsvulta barn i afrika som kommer med magar stora som badbollar.
-5e..
Verkar inte vara nån trevlig person... skit i honom.
Men jag vågar inte.. Vad ska alla tro o säga.. O vad ska jag säga till psykologen?
Jag gick hos min psykolog i cirka ett halvår utan att nån annan än mina föräldrar och bror visste om det. Det är ju inget som syns på dig att du går till en psykolog. Jag var övertygad om att jag skulle bli utstött om mina kompisar fick veta att jag gick hos en psykolog. Hur som helst, efter det första halvåret tog jag mod till mig och berättade för mina närmaste kompisar plus min tränare hur jag mådde och att jag gick till en psykolog och dom stödde mig till 100%. Hela vägen. Nu vet i stort sett alla jag känner om det och dom tycker inte det är nåt konstigt med det längre.
Jag tycker inte du ska vara nervös över vad du ska säga till psykologen. Han eller hon har garanterat hjälpt många andra i din ålder med samma problem. Det brukar oftast vara så att dom börjar ställa lite enkla frågor för att ta reda på hur man mår och vad för problem man har. Jag lovar, bara du tar dig dit kommer det flyta på av sig själv. Det är det första steget som är svårast.
T-train
Svullen skulle jag nog inte kalla den.. mer bara fettig..
Hjälp mig, vad ska jag äta framförallt som mellan mål då de oftast abra blir ett äpple
Hur mkt protein ska jag äta efter träning
Är ägg så bra som de sägs?
Slartibartfast
2004-09-24, 09:53
Jo käkar man så där lite kan man få "burmamage" eller vad det nu heter. Du har säkert sett utsvulta barn i afrika som kommer med magar stora som badbollar.
Tycker det här har gått till överdrift nu! Folk som vill gå ner i vikt på det här forumet har börjat få rådet "ÄT MER", och det är ju bara korkat! :smash:
Hon har aboslut INTE fått "afrikamage" av att äta för LITE! :insane:
Om man faktiskt äter så lite att man svälter och magen svällre upp så är man redan så pass orkeslös att man inte kan leva ett någorlunda normalt liv, allra minst gå i skola. Då ligger man bara.
Använd sunda förnuftet!
Slartibartfast
2004-09-24, 09:55
Varför bumpas inte tråden!? :insane:
BUMP!
morbror_sven
2004-09-24, 10:02
Tycker det här har gått till överdrift nu! Folk som vill gå ner i vikt på det här forumet har börjat få rådet "ÄT MER", och det är ju bara korkat! :smash:
Hon har aboslut INTE fått "afrikamage" av att äta för LITE! :insane:
Om man faktiskt äter så lite att man svälter och magen svällre upp så är man redan så pass orkeslös att man inte kan leva ett någorlunda normalt liv, allra minst gå i skola. Då ligger man bara.
1. Många människor äter för lite men går endå upp i vikt. Det beror ofta på att de har försatt sig i svält.
2. När jag var liten ätstrejkade jag för att vi hade flyttat. Efter en vecka eller nåt fick jag en sån där mage och orkade visst gå till skolan... Även om jag inte var på topp direkt:rolleyes:
Slartibartfast
2004-09-24, 10:05
1. Många människor äter för lite men går endå upp i vikt. Det beror ofta på att de har försatt sig i svält.
2. När jag var liten ätstrejkade jag för att vi hade flyttat. Efter en vecka eller nåt fick jag en sån där mage och orkade visst gå till skolan... Även om jag inte var på topp direkt:rolleyes:
Bullshit!
Inte en chans att jag köper det där!
Äter man väldigt mycket mindre än man behöver går man INTE upp i vikt. Det är en fullständig omöjlighet. Kroppens skulle alltså bygga massa (fett) av INGENTING :smash:
morbror_sven
2004-09-24, 10:16
Bullshit!
Inte en chans att jag köper det där!
Äter man väldigt mycket mindre än man behöver går man INTE upp i vikt. Det är en fullständig omöjlighet. Kroppens skulle alltså bygga massa (fett) av INGENTING :smash:
De äter/dricker förstås mycket på vissa dagar och det är då de går upp...
Sedan så är det inte ovanligt att halva dagsintaget består av godis och mackor. Detta räknar dock inte personerna som mat, därför säger man "ät mer". Man menar alltså ät mer mat och tar för givet att godiset ska bort.
mitt tidigare inlägg blev lite konstigt eftersom jag försökte korta ner det.. :rolleyes:
AngelLove
2004-09-24, 10:18
Tror Morbror_Sven menar att många som äter för lite får en högre fett% under ett tag (fram tills dess att kroppen måste förbruka fettet för att inte kollapsa). Ställer kroppen in sig på svält så sparas ju ALLT för att klara framtiden (se King Grubs inlägg tidigare i tråden....)
Slartibartfast
2004-09-24, 10:22
[QUOTE=morbror_sven]De äter/dricker förstås mycket på vissa dagar och det är då de går upp...
Sedan så är det inte ovanligt att halva dagsintaget består av godis och mackor. Detta räknar dock inte personerna som mat, därför säger man "ät mer". Man menar alltså ät mer mat och tar för givet att godiset ska bort.QUOTE]
Men säg DET då! :rolleyes:
Slartibartfast
2004-09-24, 10:26
Tror Morbror_Sven menar att många som äter för lite får en högre fett% under ett tag (fram tills dess att kroppen måste förbruka fettet för att inte kollapsa). Ställer kroppen in sig på svält så sparas ju ALLT för att klara framtiden (se King Grubs inlägg tidigare i tråden....)
Ja, det är ju klart att man blir fetare PROCENTUELLT i början när musklerna försvinner. Men man blir inte TYNGRE och STÖRRE av att svälta!
Menar du dethär:
Och kom ihåg: äter du för lite drar du ner förbränning på sparlåga, tappar muskelmassa, sänker din ämnesomsättning och blir procentuellt fetare, även om vågen visar på en mindre siffra!
Det är ju självklarheter, men som sagt blir hon inte STÖRRE, och som hon säger, "inte ryms i ett par jeans", av att svälta. Av svält blir hon REJÄLT mindre, och visst kommer hon att rymmas i jeansen, men på bekostnad av muskler och hälsa. Så det är ju inget att rekommendera, men säg som det ÄR i alla fall.
Slartibartfast
2004-09-24, 10:29
Har ni någonsin sett en fet anorektiker? Där snackar vi svält.
Har ni någonsin sett en fet anorektiker? Där snackar vi svält.
Jag har sätt gott om träningsanorektiker utan def. trots låg fettprocent..o svullna magar..ohälsa så det bara skriker om det.
Charlotte_
2006-11-05, 19:57
Hmm, en kompis till mig skickade denna tråden till mig innan idag. Hade nästan glömt allt det här. Det är alltså jag som är trådskaparen. Tack alla som skrev och gav mig stöd. Jag äter idag normalt och tränar normalt eftersom jag fortfarande har endel att ta av så har jag kontaktat en PT som hjälper mig och vågen har börjat vända. Sakta men säkert, vilket förövrigt är mitt motto nu, det får ta den tid det tar, bara jag mår bra!
Charlotte
King Grub
2006-11-05, 20:16
Suveränt, Charlotte!
Kul Charlotte, solskens historia :)
Lycka till med träningen.
Kaboffastar
2006-11-05, 21:18
kalas att höra!
Vilket praktexempel på hur det kan vara, hur svårt det är att lyssna när man verkligen är nere (oavsett anledning, alla är nere någon gång)
För man känner ju verkligen så!
Glädjande att du klarade dig igenom det!
Härligt, verkligen kul att höra!
rememberence
2006-11-05, 22:53
det är riktigt underbart att höra att allt står rätt till nu :)
Tricklev
2006-11-05, 23:07
Kul att det går bättre. :)
Charlotte_
2006-11-06, 07:05
Tack allihopa ocg lycka till med era mål!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.