handdator

Visa fullständig version : Gripper igen - Ny fråga ang ådror på underarmarn!

X-Change
2004-09-21, 12:40
Fortsätter på tråden - "Vad är gripper bra för?"

vad jag undrar är om det är en myt av att man får synliga ådror på undermarna av att köra gripperträning?
Har alltid tyckt att det ser snyggt ut med ådror, men givetvis ligger mina begravda eller liknande!
Har därför funderar på att beställa en gripper, men om det inte ger effekten man vill ha så känns det rätt meningslöst! :(

Så är det nån här, med koll som vet om gripperträning kan ge en ådror?

Kollade Jenses grepp-FAQ men hittade inget om det här tyvärr!

RobbeliRobban
2004-09-21, 13:21
Ett tydligt "kärlsystem" (vener, ådror, artärer finns inte en människa som kan skilja begreppen åt) är avhängigt av dels genetik och dels underhudsfett samt hudfärg, inte träning. Så bara för att du klämmer på en handstärkare blir inte ådrorna tydligare (förutom när du har pump)

fintelligens
2004-09-21, 16:22
Jag får, men dom åker bort när jag slutar.

Einar
2004-09-21, 17:30
Ådrorna kan väl växa i tjocklek en del?

Tricklev
2004-09-21, 17:56
Har tränat både "vanliga" underams övningar och gripper övningar ett tag.

Har i stort sett inga ådrar och är hyffsat deffad och har muskler på den, handlar mest om gener.

Zakath
2004-09-21, 17:58
Du kansek inte får ådror, men ett starkt grepp tackar man inte nej till :D
Om du vill ha lite "manligare" händer och något att göra, köp en CoC trainer och CoC 1 tycker jag! Inget man ångrar, alltid kul att låta kompisarna prova sen när ingen klarar det :angel: Bara du!

Zakath
2004-09-21, 17:59
Och RobbeliRobban, HELT RÄTT signatur! Att citera mig är alltid = BRA!

Haha :cheers:

fintelligens
2004-09-21, 20:07
Om du vill ha lite "manligare" händer och något att göra, köp en CoC trainer och CoC 1 tycker jag! Inget man ångrar, alltid kul att låta kompisarna prova sen när ingen klarar det :angel: Bara du!

Men om man inte klarar själv då? :)

Jense
2004-09-21, 20:27

rättar till lite fel:

coc#2 förfan! :D

mycket manligare händer

låt inte dina polare slita för mycket på din underbara värdefulla små barn!(grippers)

Ådrorna blir mer synliga med hjälp av fettreducering(deff)

X-Change
2004-09-21, 20:35
Ok. Tack för svaren! Då var den myten utplånad.
Kanske ska slösa bort lite av sommarjobbspengarna på en gripper då iaf! ;)

fintelligens
2004-09-21, 20:39
Ja, det lönar sig. Förut började greppet svika vid 70kg nu kan jag ta 90kg lätt. Efter bara 3 veckors träning.

Zakath
2004-09-21, 20:42
rättar till lite fel:

coc#2 förfan! :D

mycket manligare händer

låt inte dina polare slita för mycket på din underbara värdefulla små barn!(grippers)

Ådrorna blir mer synliga med hjälp av fettreducering(deff)

Rättar till lite fel:

Väldigt mycket manligare händer

coc2 endast om man vet att man har rejält starka nypor (eller är väldigt gripperskåt)

Låt dina polare slita mycket (dock inte för mycket) med grippersen och förnedra dem ordentligt :D

Ådrorna blir mer synliga ju mer muskler (mycket muskler är inte ett krav, mer ett MÅSTE) du har i relation till underhudsfettet!

Tack Jense :love:

Okej jag erkänner, jag borde göra kemilabben nu :em: