handdator

Visa fullständig version : whey fx

jocke77a
2004-09-21, 12:33
nån mer som hellre dricker en fear factor drink än nya whey fx jordgubb blandat me vatten? :D

värsta smak jag nånsin vart me om ....

Fairing
2004-09-21, 14:47
Tråkigt att höra..... :rolleyes:

Makk
2004-09-21, 15:14
Håller med om att smaken inte var den godaste... någon konstig eftersmak.. trä eller nått :confused:

Knäböj
2004-09-21, 15:39
Tycker inte den smakar nånting,som lättmjölk ungefär...Eftersmak? Ingen...
Tycker den smakar som Exells jordgubb fast mindre.

jocke77a
2004-09-21, 16:11
blir nog o gå tillbax till fairing :hbang:

Knäböj
2004-09-21, 16:23
Ja,fx-en smakar väl inte gott o blandat direkt men i efterträningsdrinken duger den allt tycker jag. Övriga tider på dygnet tycker jag Protec-jordgubb är oslagbar.

EiseltUK
2004-09-21, 17:55
God och god...jag tycker den är ganska neutral. Smakar definitivt inte illa, men är inte heller god som en milkshake.

Om jag skulle bedöma eftersmaken skulle jag säga en kombination mellan mjölk och en aning av typ havre eller typ välling.

Eftersom smaken är mild så kan man enkel justera den genom att tex blanda i lite Fun Light valfi smak för att göra den godare. Du kan även justera mängden vätska för att få fram önskad intensitet i smaken.

/ Henrik

Knäböj
2004-09-21, 19:52
God och god...jag tycker den är ganska neutral. Smakar definitivt inte illa, men är inte heller god som en milkshake.

Om jag skulle bedöma eftersmaken skulle jag säga en kombination mellan mjölk och en aning av typ havre eller typ välling.

Eftersom smaken är mild så kan man enkel justera den genom att tex blanda i lite Fun Light valfi smak för att göra den godare. Du kan även justera mängden vätska för att få fram önskad intensitet i smaken.

/ Henrik
Instämmer...Vill man att det ska smaka tuttifrutti efter träningen så finns det andra (dyrare) alternativ...Själv föredrar jag neutraliteten då jag konsumerar en del.

Pez
2004-09-21, 22:40
blir nog o gå tillbax till fairing :hbang:
Bytte du från Fairing till FX? Undra på att du inte gillar smaken.. det är ju som att byta från 2 stjärnor i Guide Rogue till överkokt skolmat.. :D

Fairing
2004-09-22, 08:50

/ Henrik

Du är nästan värre en dom värts "vinfreaken" som kan uppleva alla möjliga aromer :laugh:

EiseltUK
2004-09-22, 09:53
Bytte du från Fairing till FX? Undra på att du inte gillar smaken.. det är ju som att byta från 2 stjärnor i Guide Rogue till överkokt skolmat.. :D

PEZ: Vi bjuder på en förpackning av varje smak så du kan testa FX.

Fairing
2004-09-22, 11:27
Mad tanke på alla bars Pez käkade i går när det var gratis så lär du få skicka massor av FX till honom :D

muskelbyggarn
2004-09-22, 12:23
Pez är en jävel att lyckas snika runt, det är gratis bars här och där och nu någon grisföda gratis :D

Pez
2004-09-22, 13:32
PEZ: Vi bjuder på en förpackning av varje smak så du kan testa FX.
Hör av dig för adress. Jag lovar att vara objektiv.

Lasse - jag kan väl inte hjälpa att Fairing bars är så goda att man bara vill ha mer, mer MER! :D

Tobbe - det vore ju synd att bryta en tradition.. eller hur? ;)

Jet
2004-09-22, 22:48

/ Henrik

Ja, en protte som smakar havre har jag längtat efter..... :cryout:

Förstår inte det här med konstiga smaker, smakar det illa från början så köper man det väl inte mer? Varför ska man mixtra med tillsatser för att få det att bli gott? Då kan man ju köpa gammalt hederligt sojaprotein och blanda det med något smarrigt, billigt och bra...

Pez
2004-09-23, 16:58
Hör av dig för adress. Jag lovar att vara objektiv.

Bump.. where's me free protein matey? ;)'

*arrrhh*

henke_76
2004-09-23, 18:09
Köpte från Budo och fitness, fick 10% i studentrabbat ochså.
Whey 7,5 kg + Kreatin 2kg (131 spänn i rabbat) :D

Blandade jordgubb i vatten (hade ingen mjölk), smakade inte mycket direkt, löste sig bra. Ingen risk att det blir för sött iallafall.

Det var någon lite udda eftersmak, lite strävt. Men det blir nog bra med mjölk tror jag nog.

Team 666
2004-09-23, 18:43
Jag har också smakat. Det var definitivt inte äckligt - men inte gott heller, det smakade ingenting direkt. Löste sig kanon. Senaste gången jag beställde exell så var det definitivt inte instant, så det här känns rätt skönt.

mvh,,

Flygplan
2004-12-16, 17:18
Det här med smak på protein är någon man vänjer sig med. Nästan alla protein sorter jag testat har jag tyckt smakat skit i början, men sen lärde jag mig att gilla det.

Hoppas nu att FX inte förstör min teori då jag precis beställt 15kg från ********, just jordgubb ;)

Gudfadern
2004-12-16, 18:12
Jag tycker det smakar gott. Ska testa choklad smaken nu :eating:

EiseltUK
2004-12-16, 19:55
Om man vill ha mer smak så kan man bara använda mindre vätska. I längden brukar det vara bra med pulver som inte smakar för mycket så att man inte tröttnar, speciellt om man tar flera drinkar per dag. Whey Fx löser sig riktigt bra.... Arla jobbade hårt på att få till det och gjorde ett bra jobb!

Pez: Fick du proteinet?

/ Henrik

davidh
2004-12-16, 19:56
Hoppas nu att FX inte förstör min teori då jag precis beställt 15kg från ********, just jordgubb ;)

Beställde också 15kg från samma ställe lite tidigare idag så man blir ju lite stirrig när man läser denna tråd... :cool:

Flygplan
2004-12-17, 11:47
Beställde också 15kg från samma ställe lite tidigare idag så man blir ju lite stirrig när man läser denna tråd... :cool:

Jag bestälde onsdagsnatt, fick det hem till dörren idag fredag, fraktfritt:)

Jag tog min drink och tänkte va fan, detta smakar ju exakt som milkshake fast med lättare konsistens.
Jaja, snart kommer väl den där eftersmaken som kolozzeum pojkarna snackade om tänkte jag.... Väntade, väntade... Ingenting!

Fy fan vad gott alltså! Det löste sig bara jag blanade runt med lite med en sked :)

Känslan av att ha 15kg välsmakande whey och lite faring sloow hemma är obeskrivlig. Lycka :angel:

aliquis
2004-12-17, 12:18
Sämsta med FX är ju ändå påsarna, 3 av 4 hade små hål... men det gör ju inte så mycket när man fick 3 till gratis, tror iofs 1-2 av dessa också hade hål men men ;D

Hoppas det fixar sig för dem och att man byter till en lite hållbarare påstyp för annars blir det ju dyrt.

Flygplan
2004-12-17, 12:25
Sämsta med FX är ju ändå påsarna, 3 av 4 hade små hål... men det gör ju inte så mycket när man fick 3 till gratis, tror iofs 1-2 av dessa också hade hål men men ;D

Hoppas det fixar sig för dem och att man byter till en lite hållbarare påstyp för annars blir det ju dyrt.

Läckte påsarna pulver eller var det bara jättesmå luft hål?

EiseltUK
2004-12-17, 14:39

Ja påsarna är ett problem då de går sönder ganska lätt under frakt. Fraktbolaggen brukar ju inte direkt behandla paketen som nyfödda. Vi ska kolla på ett annat material, kanske med tjockare laminat på insidan alternativt kanske något helt i plast.

/ Henrik

davidh
2004-12-17, 14:51
Jag bestälde onsdagsnatt, fick det hem till dörren idag fredag, fraktfritt:)

Jag tog min drink och tänkte va fan, detta smakar ju exakt som milkshake fast med lättare konsistens.
Jaja, snart kommer väl den där eftersmaken som kolozzeum pojkarna snackade om tänkte jag.... Väntade, väntade... Ingenting!

Fy fan vad gott alltså! Det löste sig bara jag blanade runt med lite med en sked :)

Känslan av att ha 15kg välsmakande whey och lite faring sloow hemma är obeskrivlig. Lycka :angel:

nu blev jag glad igen :)

aliquis
2004-12-17, 14:58
Det vore ju på sätt och vis kanske lämpligt med modell tuggummipaket men lite grövre "lås"? Då gick ju påsen dessutom att återförsluta.
Kombinera med en botten liknande den daimkulor och liknande har haft så står den ju fint på hyllorna också.

Arnesson
2004-12-17, 15:10
Jag tycker Whey FX är helt okej med, smakmässigt. Inte lika sött som många andra märken. Perfekt om man blandar med druvsocker i efterträningsdrinken. Blir ju tillräckligt sött av det :)

EiseltUK
2004-12-17, 15:16
Det vore ju på sätt och vis kanske lämpligt med modell tuggummipaket men lite grövre "lås"? Då gick ju påsen dessutom att återförsluta.
Kombinera med en botten liknande den daimkulor och liknande har haft så står den ju fint på hyllorna också.

Det kräver en annan typ av maskin där förmodligen påsarna tillverkas innan och sedan går på en bana där pulvret hälls i och påsen sedan svetsas ihop, ungefär som hundfoderpåsar.Bild (http://www.joker-system.com/images/sesampasar3.web.JPG)

Vi har kollat på såna tidigare, men tycker inte att de maskinerna varit tillräckligt bra. Man måste gå upp i en betydligt större prisklass och troligen anpassa för vår verksamhet.

Den maskin vi använder fyller och tillverkar påsen i ett svep och vi kan använda alla typer av laminerade material och är mer flexibel på flera sätt.

/ Henrik

aliquis
2004-12-17, 15:23
heh, hur det löstes tekniskt funderade jag inte alls på =P

muskelbyggarn
2004-12-17, 15:44
Kostigt att alla svenska "tillverkare" nu skall ha de populära svarta plastsäckarna. Alla billiga kopior från det Amerikanska Orginalet Optim... Nutr...

Fairing har helt konverterat till svart plast :D

"Det vore ju på sätt och vis kanske lämpligt med modell tuggummipaket men lite grövre "lås"? Då gick ju påsen dessutom att återförsluta.
Kombinera med en botten liknande den daimkulor och liknande har haft så står den ju fint på hyllorna också."

Uj uj uj, detta har ju funnits länge och kräsna användare har det redan idag :angel:

Vänl,,,
Tobbe

påven
2004-12-17, 17:08
FX är det godaste jag testat, och det löser sig utan problem också.
Jag stör mig dock på att påsarna läcker, som en del redan påpekat, har dock inte brytt mig om att höra av mig med klagomål eftersom jag ändå häller upp dom på burk.

Fairing
2004-12-17, 19:09
Kostigt att alla svenska "tillverkare" nu skall ha de populära svarta plastsäckarna. Alla billiga kopior från det Amerikanska Orginalet Optim... Nutr...

Fairing har helt konverterat till svart plast :D
Vänl,,,
Tobbe

Det är väl bara vi av dom svenska företagen som kör med svarta burkar och påsar ? Fast känner jag Eis... och Dalb.... så börjar dom oxå snart med svart plast :furious: :D

EiseltUK
2004-12-17, 20:37
Eiselts påsar går inte sönder och eftersom vi använder kväve så tror jag inte plast är ett alternativ eftersom det inte är lika tätt. Från det ena till det andra... har inte Ferring kopierat lite här? Tror att Great Nutrition var lite före. ;)

aliquis
2004-12-17, 21:34
Det är väl bara vi av dom svenska företagen som kör med svarta burkar och påsar ? Fast känner jag Eis... och Dalb.... så börjar dom oxå snart med svart plast :furious: :D
Äsch, då kan ni ju ta metallicrosa.

obs, glöm inte regnbågarna, och gärna bubble & bobble också :)

henke_76
2004-12-18, 11:01
Jag vill ha ett så miljövänligt alternativ som möjligt :D GÖRT! :whipped:

Sverker
2004-12-18, 11:44
Eiselts påsar går inte sönder och eftersom vi använder kväve så tror jag inte plast är ett alternativ eftersom det inte är lika tätt.

Plasten pollyester borde väl fungera ?
Den är ju syrgastät och aromtät. Vanligt kaffe packas ju nuförtiden i pollysterpåse med ytteremballage i papper.

EiseltUK
2004-12-18, 13:11
Plasten pollyester borde väl fungera ?
Den är ju syrgastät och aromtät. Vanligt kaffe packas ju nuförtiden i pollysterpåse med ytteremballage i papper.

Ja kanske. Ska kolla upp det! Det är ju bra med ett både miljövänligt och kvalitetsbevarande material.

/ Henrik