handdator

Visa fullständig version : Fairing Kasein Protein

Niklas
2004-09-21, 10:37
Nu har vi ett fin fint erbjudande på Fairings nya Sloow Protein i shoppen :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=121

Den är mycket lättdrucken, krämig och fräsch mintchoklad smak :eating: :eating:

Mvh Niklas

Wayfaerer
2004-09-21, 13:04
Synd att det inte kom vid utlovad tid, var tvungen att köpa 4 kg Ultra milk whey förra veckan... Dalblads vaniljsmak var dessutom ingen höjdare :(

Pdaddy
2004-09-21, 13:07
Den e great !! HAr käkat ett halft kilo snart tror ja :D

Krämig ?? Niklas blandar du me grädde eller :naughty:

Ja kör med vatten och de blir bra, inga klumpar eller liknande. Om man blandar 50/50 mjölk vatten e de ok oxå, men man måste skaka den mer eftersom de brukar lösa sig segare i mjölk.

Smakar nästan edentiskt som Comp III, kanske lite mer mint smak dock (skadar inte).

Marcusen

Niklas
2004-09-21, 13:34
Den e great !! HAr käkat ett halft kilo snart tror ja :D

Krämig ?? Niklas blandar du me grädde eller :naughty:

Marcusen

Jag tror att ett mer rättvist ord är "Smakfylld" eller "Smakrik" för visst smakar den mycket, och gott till på köpet :D

Trollet11
2004-09-21, 14:21
Skiljer det sig på något sätt mot protec eller är det i princip samma råvaror och sammansättning?

Jakobbus
2004-09-21, 14:28
Skiljer det sig på något sätt mot protec eller är det i princip samma råvaror och sammansättning?
Protec innehåller ungefär 20% vassle.

Mac
2004-09-22, 08:36
hur är fördelningen mellan vassle / kasein i denna slow protein då?

King Grub
2004-09-22, 08:37
hur är fördelningen mellan vassle / kasein i denna slow protein då?

Det är ett rent kaseinprotein.

Mac
2004-09-22, 09:16
ok..är de bättre eller sämre..vad tycker ni?....långsammare upptag..men vad mer för fördelar resp nackdelar?

King Grub
2004-09-22, 09:39
Det beror väl helt på vad du är ute efter?

Här kan du kolla upp lite referenser och bilda dig en egen uppfattning:

J Physiol. 2003 Jun 1;549(Pt 2):635-44. Epub 2003 Mar 28.

J Nutr. 2002 Oct;132(10):3228S-33S. Review.

Asia Pac J Clin Nutr. 2004;13(Suppl):S64.

Proc Natl Acad Sci U S A. 1997 Dec 23;94(26):14930-5.

Am J Physiol Endocrinol Metab. 2001 Feb;280(2):E340-8.

rutan
2004-09-25, 17:33
ser ju bra ur detta protein..men det stog att det är bra å ta på morgonen,är det inte bättre å ta vassle då?

å använda kasin på eftermiddag å kvälls protein..

Trollet11
2004-09-25, 21:18
Var hittade du den informationen?

Vassle/hydrolyserat kasein på morgonen, innan och efter träning och
Kasein övrig tid. Precis som du tror :thumbup:

Pdaddy
2004-09-25, 21:49
ser ju bra ur detta protein..men det stog att det är bra å ta på morgonen,är det inte bättre å ta vassle då?

De beror väll på vad för aminosyre profil det har, och de skall väll va fint i denna product har ja för mig..

djiin
2004-09-25, 22:13

detta kanske är en dum fråga.
varför ska man ta vassle på morgonen?

Pdaddy
2004-09-25, 22:22
detta kanske är en dum fråga.
varför ska man ta vassle på morgonen?

För att Vassle är ett snabbt protein, och du behöver protein å alla aminosyrer snabbt på morgonen kanske :smokin:

M

djiin
2004-09-25, 22:47
För att Vassle är ett snabbt protein, och du behöver protein å alla aminosyrer snabbt på morgonen kanske :smokin:

M

okej.
varför behöver man snabba på morgonen :confused:

King Grub
2004-09-26, 06:21
okej.
varför behöver man snabba på morgonen :confused:

Därför att du har varit utan mat (och därmed protein) i kanske åtta timmar eller mer, och att då vänta på magsäckstömning och upptag av långsamt protein skulle innebära flera timmars väntan på näring till. T o m vasslekoncentrat tar runt en timme på sig innan aminosyreutsöndringen toppar.

HenrY
2004-09-26, 13:58
Därför att du har varit utan mat (och därmed protein) i kanske åtta timmar eller mer, och att då vänta på magsäckstömning och upptag av långsamt protein skulle innebära flera timmars väntan på näring till. T o m vasslekoncentrat tar runt en timme på sig innan aminosyreutsöndringen toppar.

Borde man inte vänta med att äta frukosten efter man druckit vasslet??
Om man väntar 1 timme med att äta frukosten efter man druckit shaken.

King Grub
2004-09-26, 14:01
Varför? :)

Äter du inga kolhydrater till vasslet kommer vasslet att oxideras till glukos under den där timmen. Kolhydrat- och energibehov tillfredsställs först, och finns det inga kolhydrater att tillgå, utan bara protein... omvandlas det till kolhydrat. Och det låter som slöseri.

Visst kan du äta en "minifrukost" i form av vassleprotein och kolhydrat en timme före nästa mål, men jag vet inte om det gör någon praktisk skillnad.

HenrY
2004-09-26, 14:15
Ja juste, glömde bort det där med vasslet tillsammans med kolhydrater.
Thx för snabbt svar!

Jonas_P
2004-09-26, 18:25
Nu har vi ett fin fint erbjudande på Fairings nya Sloow Protein i shoppen :thumbup:
http://www.kolozzeum.com/product_info.php?cPath=21&products_id=121

Den är mycket lättdrucken, krämig och fräsch mintchoklad smak :eating: :eating:

Mvh Niklas
Lade in en beställning idag, ska ha när jag åker utomlands om några veckor. Tappade 5kg förra året. Så det ska inte ske igen......

Styx
2004-09-26, 21:44

Men aminosyreutsöndringen startar ändå mer eller mindre omedelbart även om den inte toppar förrän långt senare. Den katabola fasen efter natten avbryts nästan omedelbart vad du än äter för normal frukost.
Förstår inte heller varför man ska ha snabba proteiner om man inte vill ha en anabol topp på morgonen. Känns som en ekonomisk fråga.

rutan
2004-09-30, 18:37
finns det nån butik i sthlm city som säljer detta protein?
tänkte åka in i morgob,då kan man ju köpa i så fall

z_bumbi
2004-09-30, 18:57
finns det nån butik i sthlm city som säljer detta protein?
tänkte åka in i morgob,då kan man ju köpa i så fall

Innan du får svar av någon inföding så finns det återförsäljare listade här.
http://www.fairing.se/butiker.htm
Däremot vet jag inte vilka som har det hemma eller inte.

Adrian
2004-09-30, 22:50
Tjaa

Har en fråga Angående "Fairing Kasein Protein"

Konsistensen är den samma som Protec?om man nu blandar med mjölk? Protec mättar så j*vla bra på kvällen..måste nog vara pga av att den e så trögflytande och god ;)

muskelbyggarn
2004-10-01, 07:07
Tycker inte produkten är speciellt tjock i konsistensen, lite krämig om man kan skriva så. Givetvis beror det på vätskemängden vilken kosistens man får.

Vänl,,,
Tobbe

Pdaddy
2004-10-01, 07:12
Tycker inte produkten är speciellt tjock i konsistensen, lite krämig om man kan skriva så. Givetvis beror det på vätskemängden vilken kosistens man får.

Vänl,,,
Tobbe

Blandar man me mjöl endast, så kan den bli riktigt tjock "beleve me". Ja satt å skaka på min slow i soffan häromdan och de blev faan grötig, men de va ju bara å ha i lite mer vätska så blev den perfa...

M

muskelbyggarn
2004-10-01, 10:03
Blanda med mjöl?

Dags att du flyttar från fjollträsk så du har råd med mer expensive kolhydrater :D

Vänl,,,
Tobbe

djiin
2004-10-06, 16:57
jag har en fråga om Fairing - Sloow Protein.
det funkar vell lika bra med att äta vanlig mat innan man slaggar än att ta detta???
eller tar man detta om man inte orkar fixa mat??
jag kanske är helt ut och cyklar nu.

King Grub
2004-10-06, 17:07
det funkar vell lika bra med att äta vanlig mat innan man slaggar än att ta detta???

Ja. Kött, fågel, fisk, skaldjur, ägg och liknande innehåller också långsamt protein. Inte lika långsamt som kasein, men tillräckligt för att du inte skall "drabbas" av några negativa effekter.

Jakobbus
2004-10-06, 17:38
eller tar man detta om man inte orkar fixa mat??
jag kanske är helt ut och cyklar nu.
För många tror jag det är bättre med vanlig mat, tar jag en kasein drink innan läggdags så måste jag springa upp och kissa mitt i natten vilket jag inte tror är så bra för återhämtning och muskeluppbyggnad.