handdator

Visa fullständig version : Müsli

DANIELCARLSSON
2004-09-20, 12:53
höra idag! Stämmer detta? Och kom inte och säg att jag ska söka, det gjorde jag och det kom inte upp något. ;-)

TCOG
2004-09-20, 12:56
förstår inte riktigt din fråga ;)

Herkulez
2004-09-20, 12:58
höra idag! Stämmer detta? Och kom inte och säg att jag ska söka, det gjorde jag och det kom inte upp något. ;-)
på A svara jag what the fuck och på B svarar jag roffe

DANIELCARLSSON
2004-09-20, 13:03
förstår inte riktigt din fråga ;)

Jo, tydligen så var müsli i samma klass som "frosties", kanske snäppet under kunde han gå med på... Jag blev helt förvånad, jag trodde att det var riktig lågkalori och sockerprodukt.

Men det kanske finns sötade o osötade? Jag smakade på en müsli utan massa sockerrika frukter etc som smakade f**** men som verkade nyttig...

King Grub
2004-09-20, 13:31
Jo, tydligen så var müsli i samma klass som "frosties", kanske snäppet under kunde han gå med på... Jag blev helt förvånad, jag trodde att det var riktig lågkalori och sockerprodukt.

Men det kanske finns sötade o osötade? Jag smakade på en müsli utan massa sockerrika frukter etc som smakade f**** men som verkade nyttig...

De allra flesta müslisorter är bra och nyttiga, även om de är sockersötade. Unvik saker som har "crispy"-saker i sig och kaksmuletypen, dvs Start och Crunchy så är allt med största säkerhet lugnt. Det är Starttypen du kan jämföra med Frosties i nyttighet, inte de gryn- och fruktbaserade.

JJ
2004-09-20, 13:34
Det bästa är ju om du orkar göra din egen musli, annars kan du ju alltid komplettera köpt musli med lite egna nyttigheter.

Slartibartfast
2004-09-20, 13:57
Mössli är bra mat!! Kom inte och säg annat! :furious:

aliquis
2004-09-20, 15:01
Inlägget säger ju inte ett skit om vad han menade men jag antar att det rörde högt gi- eller sockerinnehåll i müsli.
Gällande GI säger det ju inte ett skit om huruvida produkten är nyttig eller inte, ananas, fikon, russin m.m. är asnyttigt även om de innehåller medelsnabba-snabba kolhydrater.
Om det rörde sockret så är det skillnad på socker, vitt socker är näringsfritt och innehåller inga vitaminer, mineraler, antioxidanter eller något annat vettigt. Socker i frukt vare sig den är färsk eller torkad gör det.
Sockrade majsflingor har inte en chans näringsmässigt jämfört med en müsli på gryn, nötter OCH torkad frukt. Faktum är väl att få riktiga måltider har det, speciellt inte om man komplementerar müslin med någon fettsnål mejeriprodukt.