Visa fullständig version : Ang benträning
Jag vet inte riktigt om jag vill inkludera ett benpass i mitt schema, eftersom jag kort sagt inte vill att mina ben ska bli större, räcker det inte att min cardio inkluderar en del ben? Jag vill helst undvika massiva ben :)
Synpunkter tack?
Du kommer inte få massiva ben, tränar du hårt och äter bra kommer du däremot (förmodligen) få PROPORTIONERLIGA ben. Är din överkropp massiv, då ska du ha massiva ben, är du normaltränad så kommer du få hyfsat muskulösa ben.
Ben är snyggt, efter magen, så kan jag nästan lova att det är benen tjejerna gillar ;)
Så du har inget att förlora!
Och tycker du efter att ha tränat benene ett tag, mot all förmodan, att de är "för stora" så är det bara att sluta träna dem :)
Du kommer inte ångra dig..
Bra svar :) Blir benpressen och bensparken idag ;)
Bra svar :) Blir benpressen och bensparken idag ;)
Låter bra, lycka till :thumbup:
Men tänk också på att benen har en baksida (baksida lår), och det är inte helt fel att träna dem också. För det rekommenderar jag lårcurl i maskin, eller om du har bra markteknik, stela marklyft med rak rygg.
Kan säga att det ser måttligt fult ut när man har stor framsida, men minimal baksida på låren.. Råkade själv ut för det :em:
Och vaderna är ju en underbar musklegrupp, kan du träna den, gör det! Garanterar att du aldrig kommer ångra det!
När du senare blivit mer rutinerad (helst direkt) tycker jag absolut du ska börja med knäböj, iaf om du vill bli riktigt stor eller stark eller bådadera!
Kör hårt! :cheers:
Jadå de klart :D Har spelat basket senaste 6 åren ungefär och har om jag får säga det själv välutformade vader ;) Ser båda huvudena vid ospänt läge osv :P
Jadå de klart :D Har spelat basket senaste 6 åren ungefär och har om jag får säga det själv välutformade vader ;) Ser båda huvudena vid ospänt läge osv :P
Bra, då vet du ju hur snyggt det är :D
så kan jag nästan lova att det är benen tjejerna gillar ;)
knappast du, min tjej hatar mina stora ben, hon har förbjudit mig att träna dom så jag gör det i smyg hehe...
kommer man hem med märken av skivstång på axlarna så blir det ett jävla liv. men det är sånt man får leva med :cool:
Att ha en vältränad överkropp men inga ben är det löjligaste som finns....
Glöm inte att träna benen!
Ordentlig benträning stimulerar ju också kroppens hormonproduktion, så benträningen kan bidra till bättre resultat även på överkroppen. Naturligtvis är det ju inte bara benträning som gör detta, men det är ju halva kroppen vi snackar om.
knappast du, min tjej hatar mina stora ben, hon har förbjudit mig att träna dom så jag gör det i smyg hehe...
kommer man hem med märken av skivstång på axlarna så blir det ett jävla liv. men det är sånt man får leva med :cool:
:laugh: märks vem som är "mannen" förhållandet
Min tjej älskar stora lår :D
...dessvärre har jag stickor till ben :insane:
Slartibartfast
2004-09-20, 13:56
Ben är snyggt, efter magen, så kan jag nästan lova att det är benen tjejerna gillar ;)
Tror nog du är felinformerad gällande det här. Armar, axlar, rygg och i stort sett vilken muskelgrupp som helst kommer före ben när det gäller brudars tycke.
Men turkbygge uppskattas nog inte av någon. Symmetri är ju ett måste.
Herkulez
2004-09-20, 13:58
:laugh: märks vem som är "mannen" förhållandet
:laugh:
Tror nog du är felinformerad gällande det här. Armar, axlar, rygg och i stort sett vilken muskelgrupp som helst kommer före ben när det gäller brudars tycke.
Med ben räknar jag in RUMPA :D
Känn dig ägd ;)
Vilka övningar tycker ni är ett MÅSTE i ett benpass..
mvh stenis
mvh stenis
Jag tycker att knäböj och raka marklyft är det som måste med i ett benpass. Sen kan man naturligtvis komplettera med lite annat.
grejjen är såhär:
jag har tränat i snart 4 månader. som de flesta nybörjare tränar man bara överkropp, gjort de i 4 månader nu typ.. Och nu vill jag komma igång med benen! (Anledning till att jag inte tränat ben är att jag tyckt dom legat före överkroppen i utveckling, jag har ganska starka ben, iom att jag spelat fotboll, bandy och hockey förr)
Som sagt, vill börja med benpass nu! Ett pass i veckan tänkte jag!
Nu till frågan!
Vilka övningar ska jag ha med för att ha tränat hela benen. Benpress vill jag gärna ha med, så om ni vill ge mig tips på ett bra benprogram, ta med benpress :)
Med Vänliga Hälsningar
.
stenis
Muskulösa ben är skithäftigt men inte för extrema. Gärna fräsh form och muskligt utseende men inte extrem storlek, det samma gäller med RUMPAN! Hoppas man inte får så stort ass. AF killarna har riktigt snygga spiror dom.
no1fitness
2004-09-21, 04:16
Jag tycker att knäböj och raka marklyft är det som måste med i ett benpass. Sen kan man naturligtvis komplettera med lite annat.
Håller helt med ! :thumbup:
Håller helt med ! :thumbup:
jag med. det där är basen!
det tyckte jag också för ett år sedan... med en disk som buktade som följd=/
Tricklev
2004-09-21, 10:12
Inte alla, en polare och den största majoriteten i hennes handbollslag älskar vältränsde ben, även om magen kommer före.
Slartibartfast
2004-09-21, 10:14
Med ben räknar jag in RUMPA :D
Känn dig ägd ;)
Ägd är jag. ;)
Stela marklyft hatar jag iofs, får ingen kontakt o övningen är tung helt i onödan, men jag kör den ändå. Böj är skoj.
Knäböj
Benpress
Utfall
Insida
Raka mark
Lårcurl
Vadhäv
Sittandde vadhäv
Jag kör två benpass/v
byggaren
2004-09-22, 18:35
mvh stenis
Benböj och utfall... Har lite svårt att få bra kontakt i stela mark, men kör det ändå :)
Benböj och utfall... Har lite svårt att få bra kontakt i stela mark, men kör det ändå :)
ta av lite vikt och tryck till
RobbeliRobban
2004-09-22, 18:57
mvh stenis
Hacklift med stång är min stora favorit för benen, den är ett måste, baksida lår får man lite gratis med marklyft. Helst aldrig knäböj, om jag någon gång skulle känna mig tvungen att böja blir det Zerkerböj.
Ordentlig långdistanslöpning ger estetiska ben om du vill köra lite konditionsträning istället.
Matte_Maiden
2004-09-22, 20:29
mvh stenis
Dom du tycker är roliga. Ingen idé att tvinga sig att köra böj om du tycker att det är pest, bättre då att välja en "fjollövning", även om dom gamla grymrävarna här säger att du inte är optimal då. För man är aldrig optimal på något man tycker är tråkigt och inte vill göra.
HookersUnited
2004-09-22, 20:45
För man är aldrig optimal på något man tycker är tråkigt och inte vill göra.
:thumbup:
Vill slå ett slag för den gamla hederliga bensparken! Den verkar lite bortglömd här! Efter ett gäng set knäböj är det grymt skönt att köra ett par set bensparkar! Tror att droppen vid knät får bra stimulering av denna övning?
Men annars sällar jag mig till allmänheten, knäböj och raka mark är kungliga!
Jag körde mest benpress i början. Provade knäböj men upptäckte att jag tyckte bättre om frontböj. Nu ser benpassen oftast ut:
- frontböj
- hacksquat
- lårcurl
- vadpress
Slartibartfast
2004-09-23, 09:32
Knäböj är en skitövning! Mina ben har minskat med 3 centimeter sen jag började med knäböj istället för benpress.
MojjMojj
2004-09-23, 12:08
När ni kör raka mark, kör ni framför benen eller bakom?
Slartibartfast
2004-09-23, 12:49
När ni kör raka mark, kör ni framför benen eller bakom?
Bakom!? Hur gör man då?
Ja precis hur går det till?
Benböj, en skit övning??? :thefinger
"Kör det som är kul" :thefinger Det är ju kul att bli bättre och att se resultat!
Nu älskar jag benpassen vilka jag avskydde för 10 år sedan. Nu kräks jag på magpassen vilket var höjdaren för några år sedan.
Kämpa på även med de "trista" övningarna är mitt tips. Vips så kan du öka x antal kilon och du ser en volymökning och det blev jättekul helt plötsligt....
Bakom!? Hur gör man då?
old fashion hacklift blir det då ju.. hmzizaj
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.