definition
2004-09-20, 07:50
Hej.
Nu är man äntligen frisk och hemma igen.
Först åkte man iväg på jobb på annan ort i 3 månader, sen har man varit sjuk i 1 1/2 månad sen vila efter sjukdommen för man orkade inget.
Så nu måste man börja träna igen då man lagt på sig ca 6 kilo 100% rent fett. Samt förlorat en del muskelmassa så blir nog mera än 6kilo.
Så jag behöver ett bra start pass igen, jag tänkte inte hoppa in och träna som jag gjorde för så pass länge sedan. Då tränade jag kroppen uppdelat på 3 pass, tränade 5 dagar / veckan.
Så jag tänkte börja lite enklare:
Dag1:
Bröst:
Bänkpress 3x8-10
Hantelpress 3x8-10
Rygg:
En arms hantellyft 3x8-10
Drag bakom nacke, framför mot bröst 3x8-12
Dag2:
Axlar:
Hantelpress 3x10
Hantellyft åt sidan 3x10
Armar
Biceps:
Skivstångscurl 3x10
Hantel curl 3x10
Triceps:
En arms press 3x10
Liggandes press bakom huvud 3x10
Nu hade man tydligen glömt namn på övningar också så hoppas ni förstår :)
Saken är den att man blivit slö som fan, en soffpotatis. Man drar sig för att röra på sig igen :(
Jag hade även tänkt lägga lite pass med att gå ut och gå så mycket jag kan.
Vad tycker ni om detta pass?, huvudsaken ska vara att det inte ska vara för krävande i början då jag inte har något flås kvar typ.
Hoppas ni har lite tips.
Mvh Jimmie
Nu är man äntligen frisk och hemma igen.
Först åkte man iväg på jobb på annan ort i 3 månader, sen har man varit sjuk i 1 1/2 månad sen vila efter sjukdommen för man orkade inget.
Så nu måste man börja träna igen då man lagt på sig ca 6 kilo 100% rent fett. Samt förlorat en del muskelmassa så blir nog mera än 6kilo.
Så jag behöver ett bra start pass igen, jag tänkte inte hoppa in och träna som jag gjorde för så pass länge sedan. Då tränade jag kroppen uppdelat på 3 pass, tränade 5 dagar / veckan.
Så jag tänkte börja lite enklare:
Dag1:
Bröst:
Bänkpress 3x8-10
Hantelpress 3x8-10
Rygg:
En arms hantellyft 3x8-10
Drag bakom nacke, framför mot bröst 3x8-12
Dag2:
Axlar:
Hantelpress 3x10
Hantellyft åt sidan 3x10
Armar
Biceps:
Skivstångscurl 3x10
Hantel curl 3x10
Triceps:
En arms press 3x10
Liggandes press bakom huvud 3x10
Nu hade man tydligen glömt namn på övningar också så hoppas ni förstår :)
Saken är den att man blivit slö som fan, en soffpotatis. Man drar sig för att röra på sig igen :(
Jag hade även tänkt lägga lite pass med att gå ut och gå så mycket jag kan.
Vad tycker ni om detta pass?, huvudsaken ska vara att det inte ska vara för krävande i början då jag inte har något flås kvar typ.
Hoppas ni har lite tips.
Mvh Jimmie