Visa fullständig version : Gröt me proteinpulver??
Jag har börjat köra me gröt på morgonen!!
brukar också köra en proteindrink.. nu till frågan.. kan man blanda i whey-100 pulver i slutet av koktiden? eller förstörs proteinet av värmen eller nåt?
sen tänkte jag fråga.. har lite olika "gryn" påsar hemma tydligen när ja kikade i skafferiet.. en typ "blandning" med alla olika sädeslag.. var mindre kalorier och så i den per portion.. än havregrynspåsen.. eller är det bättre att köra på bara havregryn.. den andra påsen hette typ "grynblanding" eller nåt.. och stog samma recept som på havregrynspåsen för gröt.. vilka sädeslag är bäst? är havre bäst?
King Grub
2004-09-19, 06:27
Gröt+proteinfrågan har besvarats dussintals gånger, och du hittar säkert trådarna om du söker. Är du rädd för att de känsliga aminosyrorna skall påverkar kan du vänta tills gröten har svalnat en aning innan du blandar i pulvret.
Alla grynsorter har olika fördelar och näringsvärden. Svårt att säga vilket som är "bäst". Havre kanske är strået vassare, men med den blandning du talar om får du allas fördelar kombinerade. Variera? Ta det du tycker är godast? Ingen av dem är dåliga på något sätt.
Herkulez
2004-09-19, 09:14
varför inte bara dricka det vid sidan om :confused:
King Grub
2004-09-19, 09:20
Därför att byggare av någon anledning skall mixa allting till någon slags sluring, vad det än handlar om, om det så är tonfisk och yoghurt. :D
körde en blanding av havregrynsgröt.. bitar av banan.. och whet100choklad idag.. utan mjölk.. blev en härligt god och krämig sörja.. muuums säger jag bara..
Därför att byggare av någon anledning skall mixa allting till någon slags sluring, vad det än handlar om, om det så är tonfisk och yoghurt. :D
Haha.. Har en klasskompis(byggare) som mixar havregrynsgröt, köttfärssås och kessella...
Som hittat
Haha.. Har en klasskompis(byggare) som mixar havregrynsgröt, köttfärssås och kessella...
Som hittat
fy fan vad vidrigt
Minns nær jag gick i trean och hade lite svårt att komma upp om morgonen. Blev ibland en "optimal" frukost bestående av, æpple (helt), mjølk, havregryn, proteinpulver + ibland lite snabbkaffe ifall det var riktigt illa. Detta mixades och førtærdes sedan under den 15 minuter långa bilfærden till skolan.
Såg nog lite konstigt ut nær man satt och´drack direkt ur mixern sammtidigt som man kørde.
Body Guard
2004-09-20, 00:06
man kan dra slutsatsen att man inte är en riktig byggare om man inte äger en mixer ;-)
1. Koka gröten
2. Blanda drinken
3. Häll den över gröten
4. Ät som vanligt
bubbleman
2004-09-20, 20:15
1. Koka gröten
2. Blanda drinken
3. Häll den över gröten
4. Ät som vanligt
:thumbup:
Denna "blandning" är bra då man slipper sylt osv på gröten....
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.