handdator

Visa fullständig version : Helkroppspass, vad tycks?

Player
2004-09-18, 11:02
Tja!
Jag gör just nu lumpen i boden som spanare, vilket innebär ganska mycket fält och marscherande mm. Jag har för det mesta tid att styrketräna ca 2 ggr i veckan (ibland enbart en gång) och har börjat med ett helkroppspass varje träningstillfälle. Såhär ser det ut;

Chins 2 sett
Pullups 2 sett (chins med handflatan mot mig)
Militärpress 3 sett
(Ibland bänkpress 3 sett)
Dips 3 sett
Benlyft 3 sett

Jag har egentligen tänkt att lägga in knäböj med 3 sett också, men pga. löpningsträning och marscherandet så känns det smått värdelöst då jag ofta är less i benen. De gångerna jag har tid att styrketräna är förövrigt samma dag som gemensam fysträning (löpning) utövas, vilket inte direkt ger något sug i benen för knäböj.

Hur tycker ni att passet ser ut? Förbättringar?

Jag kan även berätta att jag har som mål att bli stark i jämförelse till min kroppsvikt. Jag har inte som mål att lyfta mycket vikt, utan mer att arbeta med min egen kropp som typ chins och dips.

Tack på förhand!

z_bumbi
2004-09-18, 11:45
Bra underhållsträning under lumpen, jag skulle nog lägga till ryggresningar så håller ländryggen bättre.

Knäböj kan man lägga till men inte köra så tungt, några set där man i alla fall upprätthåller sin styrka är bättre än inget men är benen slitna så förstår jag att det är tungt.