handdator

Visa fullständig version : försöker få bort lite fett.. men?

Jejje
2004-09-16, 21:06
behöver verkligen hjälp med att lägga upp ett någonlunda bra kostschema..

19år
176-177cm
72kg

jag jobbar 8.5h om dagen (5dagar).. fabriksarbete.. så jag "går" hela dagen. jag blir ju garanterat inte svettig då det är tempererat (20grader) där inne. men som sagt jag rör på mig hela tiden. måste ju bränna lite kalorier?

sen tränar jag styrka 3 dagar och kondition 3 dagar i veckan. 45-50min styck.

sover väl 5-7h per natt..
sitter framför datorn 3-4h

sen är det vardagliga sysslor. lite tv. och käkar då. bilåkande till från jobbet/gymmet.

visste inte riktigt vad jag ska klämma in "jobbet" på på såna där upplandningenuträknignsidor. jag menar jag "promenerar" ju hela dagarna på jobbet. men jag "LYFTER" ju samtidigt saker hela hela tiden. grejer som väger 500gram-10kg.

ja helt enkelt vad tror ni mitt energibehov lär ligga på? som sagt tränar "typ" varje dag. träningschemat har jag lagt upp och trivs me och fått pli på.

och käkar väl nyttigt just nu. men jag vill ha me struktur.. typ vad bör man äta till frukost. mellanmål.. osv

lunch blir oftast typ pasta/potatis me egenhändig tonfiskröra. och middag typ pasta me kycklingfile.. sen har jag köpt hem lite lättostkakor. massa keso/cottage-cheese.. och lite pumpernickelbröd (??) samt wasa-knäckbrö(havre).. som jag brukar ha lättmessmör på (gooott). dricker cola-light när det ska drickas.. brukar ta en proteindrink på morgonen bara.. och en efter träning. blandar me minimjölk som måste vara guds gova till människan/mig : P

som sagt vill bli lite hårdare. vill kunna se att jag faktiskt har lite magmuskler : P.

har även köpt whey-100.. redan gjot slut på 1kg.. ny ligger på posten just nu.. följdfråga där!! vilken smak är godast. ska köpa en till o har kört på choklad hittils.. köpa en vanilj eller jordgubb? sen vad ska man mer ha för kostillskott? som sagt vill inte lägga på mig nåt fett. men kanske ska ha nåt mer än proteintillskott?

frasselito2
2004-09-20, 07:49
blanda proteinet med vatten och inte mjölk.

tips käka gröt till frukost och sen käkar du var tredje timme efter det..
bra mellan mål kan vara en burk kesella med ett äpple och nötter t.ex