handdator

Visa fullständig version : en kommentar räcker :D

flikkan_helgonet
2004-09-14, 08:47
Det nya ser ut så här:

Pass 1: Rygg, biceps, baksida lår
Uppvärmning 10 min roddmaskin
Chinsmaskin 3x10
Smala drag i hiss 2x10-15
Hantelrodd 3x10-15
Pullover 1x15
Bicepscurl med hantel 3x10
Hammercurl 3x10-15
Liggande bencurl 3x10-15
Stående vadpressar 3x10
Ryggresningar 3x10-15

Pass 2: Ben, vader, mage
Uppvärming 10 min cykel
Benpressar 3x10
Knäböj med stång fram 3x10-15
Utfall med hantel 2x10-15
Insida lår i maskin 2x15
Utsida lår i maskin 1x15
Stående vadpressar 2x10-15
Crunches 2x20
Mage i maskin 2x15-20
Hängande benlyft 1xmax

Pass 3: Bröst, axlar, triceps
Uppvärmning 10 min stavgångsmaskin
Bröstpressar i maskin 3x10
Hantelpressar, sneda 3x10-15
Pec dec 2x10-15
Hantelpressar 3x10-15
Hantelsväng utsida 3x10-15
Repdrag till haka 2x10-15
Push-down 3x10-15
Kick-back 2x10-15

Kommentarer?
Körs 3-4 ggr i veckan. Plus 1 spinningpass...

spas
2004-09-14, 09:32
Jag hade försökt få med lite mark, stångrodd eller sittande rodd på ryggdagen för att få med korsryggen lite mer. Men som alltid testa en period och utvärdera sen. På det stora hela tycker jag det ser helt ok ut.

JJ
2004-09-14, 09:38
Själv gillar jag inte att köra axlar samma dag som bröst och triceps, men fungerar det för dig så. Sen var det väldigt mycket övningar, insida/utsida lår m.m. vilket jag tycker är onödigt. Lite mer fokus på basövningar ger enligt mig bättre resultat.
Hur länge har du tränat osv.?

z_bumbi
2004-09-14, 09:52
Att dela upp benen genom att köra baksidan med tre set lårcurl på ryggdagen när du ändå kör "utsida"- och insidaövningar på bendagen verkar också lite ambitiöst för ett tredagarsprogram.
Det funkar säkert men varför inte köra bencurlen på bendagen när du ändå tränar mycket baksida där? Är baksidan någon som du prioriterar så är det kanske ett smart upplägg iofs.

Samma sak med vader två gånger i veckan, är det en prio så är det kanske bra.

flikkan_helgonet
2004-09-15, 08:06
Själv gillar jag inte att köra axlar samma dag som bröst och triceps, men fungerar det för dig så. Sen var det väldigt mycket övningar, insida/utsida lår m.m. vilket jag tycker är onödigt. Lite mer fokus på basövningar ger enligt mig bättre resultat.
Hur länge har du tränat osv.?

Har tränat från och till i typ 2 år, men seriöst nu då. Min PT har lagt in lårövningarna eftersom jag ser det som problemområden, plus att de ger lite "aktiv vila" i passet, så att säga.

flikkan_helgonet
2004-09-15, 08:07
Att dela upp benen genom att köra baksidan med tre set lårcurl på ryggdagen när du ändå kör "utsida"- och insidaövningar på bendagen verkar också lite ambitiöst för ett tredagarsprogram.
Det funkar säkert men varför inte köra bencurlen på bendagen när du ändå tränar mycket baksida där? Är baksidan någon som du prioriterar så är det kanske ett smart upplägg iofs.

Samma sak med vader två gånger i veckan, är det en prio så är det kanske bra.

Vaderna är en prio, bencurlen ligger där för att förlänga ryggpasset. Låter konstigt men jag tycker det är trist med korta pass... Även om man är rätt slut efteråt. Äh, jag vet inte. Det funkar för mig! :D

flikkan_helgonet
2004-09-15, 08:08
Jag hade försökt få med lite mark, stångrodd eller sittande rodd på ryggdagen för att få med korsryggen lite mer. Men som alltid testa en period och utvärdera sen. På det stora hela tycker jag det ser helt ok ut.
Är det för lite med ryggresningar?

spas
2004-09-15, 08:19

Jag tycker det.

JJ
2004-09-15, 15:43

Lite stela marklyft kanske, så får du både baksida ben och korsrygg.

Popeye
2004-09-15, 15:49
Stångrodd och marklyft är kungövningar.
Insida/utsida lår känns som onödiga övningar.
Mitt förslag skulle vara att köra Mark/stångrodd varannan vecka samt Böj/benpress varannan vecka så att du inte får böj och mark samma vecka. Kan bli för mycket...
Som regel rekomenderar jag så mkt basövningar som möjligt. Isolerövningar kan man fylla på med vid behov.

flikkan_helgonet
2004-09-16, 07:19
Stångrodd och marklyft är kungövningar.
Insida/utsida lår känns som onödiga övningar.
Mitt förslag skulle vara att köra Mark/stångrodd varannan vecka samt Böj/benpress varannan vecka så att du inte får böj och mark samma vecka. Kan bli för mycket...
Som regel rekomenderar jag så mkt basövningar som möjligt. Isolerövningar kan man fylla på med vid behov.

Får söka på det där, vet inte vad stela marklyft och stångrodd är... :em: :D