Logga in

Visa fullständig version : Water retention

torabirgitte
2004-09-14, 06:56
Hei! äntligen et forum hvor det er mkt mkt bra info og kunniga personer! :D
Jag har problem med vattenansamlingar i vaderna... undrade om någon har tips hur jag kan bli av med detta??
mvh
tb

Sverker
2004-09-14, 13:43
:confused:

Gamla mäniskor som sitter lämge och inte rör på sig svulnar upp. RÖR på dig !

Nää.. du är säkert både ung och aktiv så jag vet inte.

Är du säker på att det är ödem i underbenen ?

King Grub
2004-09-14, 13:47
Innan några tips kan ges kanske du bör ange orsakerna till vätskeansamlingen. :) Det kan ha många olika orsaker vad jag vet, och fel råd till fel bakomliggande orsak kan vara rent kontraproduktivt och innebära hälsorisker.

torabirgitte
2004-09-14, 21:31
Innan några tips kan ges kanske du bör ange orsakerna till vätskeansamlingen. :) Det kan ha många olika orsaker vad jag vet, och fel råd till fel bakomliggande orsak kan vara rent kontraproduktivt och innebära hälsorisker.

Tack for svar. Ligger vel på 13% kroppsfett nu men jeg har alltid lite vatten som ligger kvar oppå gastrocnemius hvis du forstår hva jeg mener. Det er litt svårt att forklara. Jag bare tenkte at någon annan kanskje hadde opplevd noe lignende. Når jag bodde i Frankrike for en stund tilbaks var det en byggare der som også påpekte det når han kollade på min fysikk.. det er altså inget jätteproblem vi snakker om lite grann men jag ville bare kolle.
Just nu trener jeg inte vader alls (styrketrening altså) eftersom jag har bra utvecklat vadmuskulatur (fd ballettdansös)- kan det hjelpe om jeg gjör det?

takk igjen for hjelpen!
mvh
tb