ceflower
2004-09-13, 14:55
Efter det permanenta träningsuppehållet som pågått hela sommaren är det nu dax att ta tag i saker igen. Ny stad, nytt gym, nya vanor. Mitt förra träningsprogram kändes relativt komplett, tyvärr så försvann det i flytten; Bestämde mig sedemera för att komponera en ny träningssymfoni. Kanske kan vara av intresse att vet att jag tränat i cirka 4 år, varav två år varit seriösa.
Har tidigare kört en 3dags-splitt, vilket jag planerar att fortsätta med såvida det inte visar sig att jag har alldeles för mycket tid över (då blir det en 4-splitt istället). Hade tänkt mig något i denna stilen;
Dag 1; Rygg och biceps
Marklyft 8x4
Rodd med smalt, vinklar grepp 8x4 (Inte 100% på namnet, hoppas ni förstår vad jag menar!)
Inverterad pecdec (Rowing torso?) 8x3
Skivstångscurl 8x4
Altinerad hantelcurl 10x3
ev. Hammarcurl 8x3, eller liknande
Dag 2; Bröst och triceps
Bänkpress 8x4
Lutande hantelpress 8x4
Pecdec (stavas hur?) 8x3
Stående tricepspress med rak stång, smalt grepp 8x3
Drag med rep, bakom huvudet till framför huvudet 8x3 (heter? antar att ni vet vad jag menar!)
Dips MAXx3 (tömmer ut det sista ur triceps)
Dag 3; Ben och mage
Knäböj 8x4
Bencurl 8x4
Benspark 8x4
Vadpress 8x3
Magträning - Hängande med raka armar, sen dra upp knäna till hakan 3x12
Magträning - Liggandes på matta, benen ihop, rakt ut några centimeter över golvet, sen dra benen rakt upp där ens kompis assisterar genom att "kasta" benen ner mot golvet där man bromsar rörelsen precis inann benen rör golvet. MAXx3 (Denna övning har säkert ett namn, upplys mig!)
Något i den här stilen hade jag tänkt mig. Notera att jag ej använder detta program än, vill först ha det verifierat av någon kunnig person! Så - vad skall ändras? Vad skall läggas till?
Ber om ursäkt för min okunskap vad det gäller namnen på övningarna, har lagt kraften på att lära mig de olika övningarna, inte på vad de heter :rolleyes:
Har tidigare kört en 3dags-splitt, vilket jag planerar att fortsätta med såvida det inte visar sig att jag har alldeles för mycket tid över (då blir det en 4-splitt istället). Hade tänkt mig något i denna stilen;
Dag 1; Rygg och biceps
Marklyft 8x4
Rodd med smalt, vinklar grepp 8x4 (Inte 100% på namnet, hoppas ni förstår vad jag menar!)
Inverterad pecdec (Rowing torso?) 8x3
Skivstångscurl 8x4
Altinerad hantelcurl 10x3
ev. Hammarcurl 8x3, eller liknande
Dag 2; Bröst och triceps
Bänkpress 8x4
Lutande hantelpress 8x4
Pecdec (stavas hur?) 8x3
Stående tricepspress med rak stång, smalt grepp 8x3
Drag med rep, bakom huvudet till framför huvudet 8x3 (heter? antar att ni vet vad jag menar!)
Dips MAXx3 (tömmer ut det sista ur triceps)
Dag 3; Ben och mage
Knäböj 8x4
Bencurl 8x4
Benspark 8x4
Vadpress 8x3
Magträning - Hängande med raka armar, sen dra upp knäna till hakan 3x12
Magträning - Liggandes på matta, benen ihop, rakt ut några centimeter över golvet, sen dra benen rakt upp där ens kompis assisterar genom att "kasta" benen ner mot golvet där man bromsar rörelsen precis inann benen rör golvet. MAXx3 (Denna övning har säkert ett namn, upplys mig!)
Något i den här stilen hade jag tänkt mig. Notera att jag ej använder detta program än, vill först ha det verifierat av någon kunnig person! Så - vad skall ändras? Vad skall läggas till?
Ber om ursäkt för min okunskap vad det gäller namnen på övningarna, har lagt kraften på att lära mig de olika övningarna, inte på vad de heter :rolleyes: