handdator

Visa fullständig version : det kompletta barskåpet hemma

secce
2004-09-12, 22:43
hej! håller på med en planering inför ett finfint barskåp i mitt snart nya hem. jag vill att baren skall vara totalt komplett! helt optimal alltså! :) tips å ideér på div. sprit/vin/likörer man bör ha samt annan utrustning, välkommnas!

Ninjasmurf
2004-09-12, 22:44
du måste självklart ha en flaska Jack Daniels i skåpet, inte för att det är gott utan för att det är rock n' roll dricka. :D

Karl_alfred
2004-09-12, 23:06
Barskå e överdrivet räcker med ett par kalla öl i kylen :D

Überbiffen
2004-09-12, 23:13
Barskå e överdrivet räcker med ett par kalla öl i kylen :D

Ord !

Trance
2004-09-12, 23:19
Nej, ett barskåp är hur snyggt som helst. Tyvärr har jag inte så stor koll men...

En flaska vodka, välj den med snyggast flaska :)
Rom
Tequila
Sedan kan du ju skaffa något lite mer exotiskt som absinthe, titta på hell och sedan kan du bli dekadent en kväll.

Likörer och whiskey lämnar jag till några kännare, det verkar rätt svårt.

Andyh
2004-09-12, 23:27
Sprit
vodka - stolli, smirrnof lr absolut är ok
ljus rom - baccardi ser finare ut i skåpet men barracuda är enligt min mening lika god
mörk rom - baccardi även här om du inte känner för att prova havanna club
gin - beefeater lr gordons
tequila - jag gillar inte golden så sauza blanco lr sierra silver är fina
bourbon - Jack daniels är fint med cola

Likörer
Här är det mycket upp till vilka drinkar man vill blanda men jag tycker att man ska iaf ha
Cointreau lr grand marnier
Bols blue
Jägermeister
Sambuca

Vin å sånt dricker jag inte så mkt men se iaf till att ha en/några flaskor fin champange typ moet&chandon , pol roger eller bollinger

sen är det alltid fint att ha en shaker, lite drinkpinnar olika sorters glas(highball, cocktail, whiskey, conjac, champange, röd/vitvin, öl) samt en rejäl påse med is i frysen(fyll vanliga iskubsbehållare och töm dom lite då och då i en plastpåse och in i frysen så har man alltid is hemma. det e bara att dänga påsen i marken ett par gånger så delar sig kuberna)

Jense
2004-09-12, 23:33
Sprit
vodka - stolli, smirrnof lr absolut är ok
ljus rom - baccardi ser finare ut i skåpet men barracuda är enligt min mening lika god
mörk rom - baccardi även här om du inte känner för att prova havanna club
gin - beefeater lr gordons
tequila - jag gillar inte golden så sauza blanco lr sierra silver är fina
bourbon - Jack daniels är fint med cola

Likörer
Här är det mycket upp till vilka drinkar man vill blanda men jag tycker att man ska iaf ha
Cointreau lr grand marnier
Bols blue
Jägermeister
Sambuca

Vin å sånt dricker jag inte så mkt men se iaf till att ha en/några flaskor fin champange typ moet&chandon , pol roger eller bollinger

sen är det alltid fint att ha en shaker, lite drinkpinnar olika sorters glas(highball, cocktail, whiskey, conjac, champange, röd/vitvin, öl) samt en rejäl påse med is i frysen(fyll vanliga iskubsbehållare och töm dom lite då och då i en plastpåse och in i frysen så har man alltid is hemma. det e bara att dänga påsen i marken ett par gånger så delar sig kuberna)

ses hemma hos dig på lördag :thumbup:

Body Guard
2004-09-12, 23:44
Ouzo (helst 12:an) och Raki måste man ha...

/BG

Everest
2004-09-12, 23:45
Några smaker sourz sitter ju aldrig fel :thumbup:

Einar
2004-09-12, 23:49
När det gäller Gin så ska du ha Bombay Saphire gin. Lite dyrare än Gordons men mycket snyggare flaska! :)

Sen gillar jag själv Xanté päroncognac. Köp på dig en sån! :D

kollle1
2004-09-12, 23:54
nån som provat tända på sombucan i munnen??

Everest
2004-09-12, 23:56

Ne men har sett folk göra de, sambucarace rockar :hbang:

kollle1
2004-09-13, 00:15
måste fan prova i helgen så jävla gott

Karelin
2004-09-13, 01:30

Polaren råkade missuppfatta det där... glömde att släcka efter de tänt eld på spriten i glaset å slänge mer eller mindre allt i ansiktet... ett snyggt ärr och litet fyllestatus blev resultatet. DET är ett riktigt sambuca race det =)

raZmus
2004-09-13, 02:20
Kahlua :)

Måste kunna göra White och Black Russians :).

Jense
2004-09-13, 02:32
Polaren råkade missuppfatta det där... glömde att släcka efter de tänt eld på spriten i glaset å slänge mer eller mindre allt i ansiktet... ett snyggt ärr och litet fyllestatus blev resultatet. DET är ett riktigt sambuca race det =)

haha fyfan vad jag garvade.. varför slänger man för det första shoten i ansiktet :D

hallar
2004-09-13, 07:11
En annan bra sak till barskåpet ær en isskål med lock (isen håller då ett tag ifrån att smælta) + en sådan liten rolig istång, finns många olika varianter.

B-jay
2004-09-13, 09:00
haha fyfan vad jag garvade.. varför slänger man för det första shoten i ansiktet :D

Jag har gjort precis samma sak en gång för några år sedan.
Den oerhört kända "Adam" från vita lögner var gästbartender på en krog här i helsingborg. han stod och skulle showa i baren hela tiden och jag kände att nu sak den jäveln få.

brukar tända på sambuca i munnen och hade gjort det flera gånger förr, men denna gången gick det lite fel. brukar doppa fingret i glaset, sen dra in shoten i munnen sen tända på sambucan på fingret och tända spriten i munnen med det.

denna gången gjorde jag det i fel ordning. doppade fingret, tände på det och kom på att jag glömt ta spriten i munnen. det blev varmt som fan på fingret och brände och brände, fick lite panik och slänge in sambucan i käften. dock så stänkte det en del utanför munnen osv.

sen tände jag på och stod där som en levande fackla.
Beställde inte mer av Adam efter det :rolleyes:

edit: Xante är så gott så att det :kinky: i munnen!

s_himself
2004-09-13, 10:49
cuatreou [kuantrå] eller hur fan det stavas :em:

sambucca
kahula
baccardi (ljus och mörk)
Vodka
tequila
kojac och whiskey
Lakriztshot :P

hm. nä det är jävligt svårt detta.. krävs så mycket olika spriter så köp alltt du kommer över :thumbup:

internethjälten
2004-09-13, 10:57
va fan... inte nog med att folk tränar på detta forumet utan de ska tjaffsa med saker som inredning i barskåp - snacka om FAB5 :laugh:

neee, tacka vet jag en dunk med hämbränt och ett gäng öl i kylen... det är vad som behövs...

sist men inte minst : kan någon skicka ett Pm om varför man tänder på 'sambucca' innan man dricker det ? eftersom det är ju bara alkoholen som brinner upp och det är ju den som kostar pengar... vattnet i resten av spriten kostar inte alls mkt (ca 13 kr / kubikmeter inkl avlopp)

z_bumbi
2004-09-13, 11:20
Leta upp en bok om drinkar och köp basbehovet av vad som behövs, systemet brukar ha någon billig bok i ämnet t ex och har man tur så finns en redan en startlista i boken. Sen fyller man bara på vartefter när man vill pröva något nytt, köper man en stor flaska varje gång man ska testa en ny sort så blir det ganska snabbt ett litet lager.

Att nämna baccardi och absolut när man pratar om ett bra barskåp är ju som att nämna bensin i sammanhanget, varför har alla snöat in på de spritsorterna?

FyllSkalle
2004-09-13, 11:28
Säger bara "Fernet Branca"

s_himself
2004-09-13, 11:29
Leta upp en bok om drinkar och köp basbehovet av vad som behövs, systemet brukar ha någon billig bok i ämnet t ex och har man tur så finns en redan en startlista i boken. Sen fyller man bara på vartefter när man vill pröva något nytt, köper man en stor flaska varje gång man ska testa en ny sort så blir det ganska snabbt ett litet lager.

Att nämna baccardi och absolut när man pratar om ett bra barskåp är ju som att nämna bensin i sammanhanget, varför har alla snöat in på de spritsorterna?

många drinkar innehåller vodka och baccardi...

mr ruhl
2004-09-13, 11:34
gör som jag, köp några liter hembränt och fyll upp såna där flaskor med smak som man ska fylla upp med sprit, typ turkisk peppar, galiano mm så har du tjänat mycket pengar, skiljer säker lite i smak mot originalet men det är nog marginellt om man inte är nån finsmakare, sen köper du några vita och röda viner till efterfesten, tjejer gillar vin=) asti cinzano är ett billigt vitt mouserande vin som smakar grymt gott till tex räksallader mm

z_bumbi
2004-09-13, 11:40
många drinkar innehåller vodka och baccardi...

Ja självklart ska man ha en bra vodka i ett barskåp, en bra rom också för den delen men just de märkena?

Xponent
2004-09-13, 11:40
neee, tacka vet jag en dunk med hämbränt och
...några tetror med Del Monte ananas/apelsin

Fast om du ska bjuda andra också (och du är singel) kanske du behöver lite musolja också... Martini Bianco.

Jense
2004-09-13, 12:39
neee, tacka vet jag en dunk med hämbränt och ett gäng öl i kylen... det är vad som behövs...

YEAAAAH butch boy!!! SLÅ KÄRRINGEN O UNGARNA INNAN JOBB!!

:D

HB är bögdricka. Whiskey ska det va, litervis, tunnvis

Dipshit
2004-09-13, 12:47
wooord..

Trance
2004-09-13, 12:52
Ja självklart ska man ha en bra vodka i ett barskåp, en bra rom också för den delen men just de märkena?

Snygga flaskor ;)

Jense
2004-09-13, 12:54
Snygga flaskor ;)

ett barskåp ska va stängt, ingen idé o skryta om jack daniels och saranoff lixom.

Spiffy
2004-09-13, 13:22

Ja det kan man skaffa om man vill ha det absolut äckligaste som går att få tag på.

Rosse
2004-09-13, 15:38
Vanilj Vodka och Sourz Apple är helt klart givna.

*Flash*
2004-09-13, 15:43
Det beror väl helt på hur pass ofta du brukar blanda till drinkar och i sådana vilka drinkar du brukar blanda till..
Känns nog lite onödigt att köpa hem en massa olika spritsorter och sedan inte använda det.

Personligen hade jag velat köpa hem det mesta som finns så jag skulle kunnat blanda till så många olika drinkar som möjligt, men det är ju jag det :)

s_himself
2004-09-13, 16:22
Det beror väl helt på hur pass ofta du brukar blanda till drinkar och i sådana vilka drinkar du brukar blanda till..
Känns nog lite onödigt att köpa hem en massa olika spritsorter och sedan inte använda det.

Personligen hade jag velat köpa hem det mesta som finns så jag skulle kunnat blanda till så många olika drinkar som möjligt, men det är ju jag det :)

Även om du inte blandar så mkt eller så ofta så är det ju kul att blanda nåt nytt någon gång ibland och det är väl bra att det inte tar slut så fort. så slipper man fylla på hela tiden.

s_himself
2004-09-13, 16:44

Själv tycker jag baccardi är gott (spec den mörka) .. finns natulrligtvis fler, men tog de vanligaste och enklaste..

själv skrev jag bara vodka, inget spec. märke.

en flarra monopol kan man ju ha också, lauders och hm.. Vin.. själv dricker jag bara rött, eller jag undviker vitt så mkt det går ;) Men ett rött vin som är gott är castilliero el diablo. 70-80 spänn!

Lillgrabben
2004-09-13, 19:43
Hehe, en dunk hemkört samt en back drickor så är man ready to go!

Annars så kan man ju skaffa ngn bra Whiskey, en Konjak, ngn likör eller annat slisk så har man för alla eventualiteter!

MVH

stybb
2004-09-13, 20:05
Vodka
Vodka Citron för att kunna köra On the Rocks

Bailyes
Liqor 43
Malibu

En dunk brännjack.. efter några så känner ingen skillnad :D

Karelin
2004-09-13, 20:35

Fan den brann ju... halvjobbigt å hiva den för nära munnen då... dessutom var han lite nöjd.. fick fria shots så länge han höll på =)

Tolkia
2004-09-13, 21:00
cuatreou [kuantrå] eller hur fan det stavas :em:
sambucca
kahula
baccardi (ljus och mörk)
Vodka
tequila
kojac och whiskey
Lakriztshot :P
Arrgh! Språkpuristen och ordmärkaren vrider sig i plågor ... C-o-i-n-t-r-e-a-u, K-a-h-l-u-a, C-o-g-n-a-c/K-o-n-j-a-k, L-a-k-r-i-t-s! :D

Annars kan man glänsa och göra de ädla dryckerna själv:

Recept från Nordrikes bryggarskrå (http://hem.spray.se/wiidar/recept.htm)
Den Kryddade Snapsens Hemsida (http://www.lysator.liu.se/%7Ejohana/snaps/snaps.html)

Samt för den som föredrar tryckt text på papper:

"Sannas likörbok" (Sanna Töringe)
"Malört och polkagris" (Helene Bodin)

zam
2004-09-13, 21:37
En schysst gin(Tanqueray),6-8 sorter single malt whisky och eventuellt en finare rom. :cheers:

Ber folk om något annat då,säg åt dom att dom får hålla med Hoochen själva.

vildängel
2004-09-13, 21:42
Bacardi RAZZ ska de vara. :thumbup:
Baileys
Likör 43, asgott att blanda med mjölk.
Lakritsshot

Sen kan jag ingen mer sprit alls ungefär... :rolleyes:

Jense
2004-09-13, 21:54
Fan den brann ju... halvjobbigt å hiva den för nära munnen då... dessutom var han lite nöjd.. fick fria shots så länge han höll på =)

oh, gratis. jag hade fortsatt efter branden i ansktet

stybb
2004-09-13, 21:55
Bacardi RAZZ ska de vara. :thumbup:
Baileys
Likör 43, asgott att blanda med mjölk.
Lakritsshot

Sen kan jag ingen mer sprit alls ungefär... :rolleyes:

Liqor 43 ska blandas i shotglas med blåbärssoppa och grädde.. inget annat godtas :hbang:

Hardcore_pb
2004-09-13, 22:04
va fan... inte nog med att folk tränar på detta forumet utan de ska tjaffsa med saker som inredning i barskåp - snacka om FAB5 :laugh:

sist men inte minst : kan någon skicka ett Pm om varför man tänder på 'sambucca' innan man dricker det ? eftersom det är ju bara alkoholen som brinner upp och det är ju den som kostar pengar... vattnet i resten av spriten kostar inte alls mkt (ca 13 kr / kubikmeter inkl avlopp)

ojoj hembrändt ? varför dricker man det ? är man så jävla snåll att man inte kan köpa system sprit så är det nog lika att inte dricka alls :rolleyes:

Ett snyggt barskåp är riktigt elegant att ha ger mycket plus poäng vid ev. fester ;)

Sen vad man ska ha i det låter jag finsmakarna avgöra själv dricker jag bara vanlig tråkig vodka, baccardi, smirnoff samt vitt vin om jag kommer över nån flaska :D dock så dricker jag inte så mycket när jag festar håller mig bara på en trevlig och social nivå, man vill ju inte bli odräglig :nono:

/Hardcore

Bobbokrull
2004-09-13, 22:16
ojoj hembrändt ? varför dricker man det ? är man så jävla snåll att man inte kan köpa system sprit så är det nog lika att inte dricka alls :rolleyes:

/Hardcore

Varför ge bort massor av hundralappar till staten så fort det vankas större inköp? :rolleyes:

Man kan bränna lika bra sprit hemma. Sprit som dessutom är mer lättdrucken och inte ger den den äckliga eftersmaken som t.ex Vodka ger..

Jense
2004-09-13, 22:24
Varför ge bort massor av hundralappar till staten så fort det vankas större inköp? :rolleyes:

Man kan bränna lika bra sprit hemma. Sprit som dessutom är mer lättdrucken och inte ger den den äckliga eftersmaken som t.ex Vodka ger..

nyckelordet här är smuggel, smuuuuggeeeell :D

vanligare här i syd kanske. här kostar smuggel mindre än HB per liter

Mindek
2004-09-13, 22:32
nyckelordet här är smuggel, smuuuuggeeeell :D

vanligare här i syd kanske. här kostar smuggel mindre än HB per liter

Man får ju ta in ta 15 flaskor helt lagligt, och tullen bryr sig dessutom inte om man tar in 25 eller 35, så varför köpa smuggelsprit av nån skummis?

Det är inte att man blåser staten på pengar jag har nåt emot när man handlar av smugglare, utan att man med stor sannolikhet stödjer diverse annan kriminell verksamhet.

I ett barskåp bör man väl ha en vodka, rom, tequlia, gin och typ cointreau. Då kan man iaf blanda långholmen iste :)

Hardcore_pb
2004-11-23, 22:15
bumpar tråden och passar på att fråga vad för champagne som rekomenderas och ta nån som ni själva smakat och inte nån som ska vara god eller en polares tjejs farsas kompis trodde var bra osv :D

Sen om det finns något vitt vin som är riktigt bra får ni gärna ta med det också !
Tänkte ta och fylla upp vinstället nämligen...

/Hardcore

aliquis
2004-11-23, 22:29
Vatten

Pez
2004-11-23, 22:36
bumpar tråden och passar på att fråga vad för champagne som rekomenderas och ta nån som ni själva smakat och inte nån som ska vara god eller en polares tjejs farsas kompis trodde var bra osv :D

Sen om det finns något vitt vin som är riktigt bra får ni gärna ta med det också !
Tänkte ta och fylla upp vinstället nämligen...

/Hardcore
Har du kollat på MTV CRIBS nu igen..? :D

Man blir inte en pimp bara för att man har bubbelvin i kylen... ;)

RobbeliRobban
2004-11-23, 22:36
Det kompletta barskåpet: Allt som behövs i glasväg är pintglas och snapsglas, samt en liten karaff.

I utrustningsväg behövs en kapsylöppnare

I alkoholväg behövs: ett gäng udda ölsorter, raki, ouzo, absolut vanilj, apfelkorn, pisang abon, dooleys och kronvodka.

das is alles,

Jense
2004-11-23, 22:37
Det kompletta barskåpet: Allt som behövs i glasväg är pintglas och snapsglas, samt en liten karaff.

I utrustningsväg behövs en kapsylöppnare

I alkoholväg behövs: ett gäng udda ölsorter, raki, ouzo, absolut vanilj, apfelkorn, pisang abon, dooleys och kronvodka.

das is alles,

nyss fyllt 15?=)

RobbeliRobban
2004-11-23, 22:40
nyss fyllt 15?=)

Lite äldre, men mentalt är jag fortfarande tretton.

Hardcore_pb
2004-11-23, 22:53
Har du kollat på MTV CRIBS nu igen..? :D

Man blir inte en pimp bara för att man har bubbelvin i kylen... ;)

va blir man inte ? då har jag blivit lurad :insane:

Men vänta nu jag ser ju inte MTV Cribs, måste ha varit den där "gangsta" killen på gymmet som sa att man blir pimp med lite bubblor i kylen, men det kanske räcker med lite kolsyrat vatten, vad tror du pez ?

För övrigt så är det väll inte för impa på folk man har champagne hemma ? för den ska förhoppningsvis drickas med vänner och då känns det inte som att jag behöver imponera på dom med bubblor utan att det kan vara trevligt att bjuda på något anoorlunda !

Vill man leka "pimp" "brat" eller nåt annat svammel så är det ju på krogen man ska köpa champagne/helrör !

/Hardcore edit: det är FAB 5 jag ser på, nu vet du till nästa gång :thefinger

Droog
2004-11-23, 22:54
Whisky är mest anabolt så därför bör ni bara ha det i era barskåp.

I mitt finns:

Lagavoulin 16
Dito destillers edition, double matured
Bowmore 12
Dito 15
Black Ribbon 10
Aberlour 12
Laphroiagh 10
Glenfiddich 15
Dito Ancient 21
Bunnahabain 12
Longmorn 15
Bushmills Malt 10
Ardbeg 10
Dito 17
Crown Royal

samt
2 flaskor ryskt bubbel
1 Flaska rysk vodka

Det är vad den seriöst tränande bör ha.

Megatuttarna
2004-11-23, 22:57

I mitt finns:

Lagavoulin 16
Bowmore 12
Dito 15
Black Ribbon 10
Aberlour 12
Laphroiagh 10
Glenfiddich 15
Dito Ancient 21
Bunnahabain 12
Longmorn 15
Bushmills Malt 10
Ardbeg 10
Dito 17
Crown Royal

samt
2 flaskor ryskt bubbel
1 Flaska rysk vodka

Aboooo ingen Macallan, aboooooo vilken tabbe, aboooooooo.

Jense
2004-11-23, 23:02

I mitt finns:

Lagavoulin 16
Bowmore 12
Dito 15
Black Ribbon 10
Aberlour 12
Laphroiagh 10
Glenfiddich 15
Dito Ancient 21
Bunnahabain 12
Longmorn 15
Bushmills Malt 10
Ardbeg 10
Dito 17
Crown Royal

Highland park 12 <-

annars gillar jag bowmore som fan, rökigt rökig.
2 droppar vatten i laphroiagh så blir den överjävligt god

Droog
2004-11-23, 23:02
Macallan, är det moderatorveckor på Donken?

Dyr och icket prisvärd, grannen Aberlour är däremot, mmmmmmm, dräggel...

Highland 18 blir min nästa, eller en Springbank eller....

Mago
2004-11-23, 23:03

dubbel

Mago
2004-11-23, 23:04

Var det jag? Nej antagligen inte.. men har gjort EXAKT samma sak, med ärret och allt. :) Fast jag var iofs. medveten om att jag inte släckt den..
Kan tilläggas att jag redan var rätt packad när jag skulle slänga ner shoten.
Sen stod jag där och brann och undrade varför alla kollade så förskräckt på mig. :confused:

Jense
2004-11-23, 23:05

Dyr och icket prisvärd, grannen Aberlour är däremot, mmmmmmm, dräggel...

Highland 18 blir min nästa, eller en Springbank eller....

Den är så jävla god. så jävla god. highland 18 dvs. även tolvan

Megatuttarna
2004-11-23, 23:09

aboooooo

(Hajade inte vad du menar med om det är moderatorvecka på Donken?)

Droog
2004-11-23, 23:11
McAllan ;)

Megatuttarna
2004-11-23, 23:16
McAllan ;)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAA

bear.flowertwig
2004-11-23, 23:21
Hot Shot!

Helst beställas nånstans runt Stureplan och gärna följas upp med violshot efteråt. Allt för att jävlas.

Garnax
2004-11-24, 00:31
Jaha.

Först måste du ha ren sprit.

Absolut ren och i olika smaker. Samboca och liknande som man shottar med.

Whiskey:

Ett par billiga som man använder o grogga på och sen en serie finare som man dricker som de är. Min personliga favorit är Highland Park 18 år.
men ska det vara komplett ska du skaffa olika sorter som smakar olika och har olika karaktär. Blend och singel...

Sen behöver du likörer och "blanddricka" som används i groggar och dessa finns det en uppsjö av. Passoa, baileys, dumle, lime osv osv...

Sen måste du ha en tunna med redbulls :)

Bara gå till en bar på vilken krog du vill o titta vad som står i hyllorna. En komplett bar är en komplett bar.

Hobbes
2004-11-24, 06:04

I mitt finns:

Lagavoulin 16
Bowmore 12
Dito 15
Black Ribbon 10
Aberlour 12
Laphroiagh 10
Glenfiddich 15
Dito Ancient 21
Bunnahabain 12
Longmorn 15
Bushmills Malt 10
Ardbeg 10
Dito 17
Crown Royal

samt
2 flaskor ryskt bubbel
1 Flaska rysk vodka

Du ska fasiken ha credit for att ha en Crown Royal i skapet (kanadensisk, Waterloo, Ontario om jag inte minns fel)

Oban ar ratt fin oxa!!

Droog
2004-11-24, 09:14
Du ska fasiken ha credit for att ha en Crown Royal i skapet (kanadensisk, Waterloo, Ontario om jag inte minns fel)

Hehe, yepp, med tillhörande sammetspåse...

Jense
2004-11-24, 10:27
Hehe, yepp, med tillhörande sammetspåse...

därför ville jag personligen inte ha den. :D

Sen tycker jag inte där är ngt fel på ballentines, jameson, famous grouse, grants osv. dvs om man ska ta en med sina vänner :D

hobbitar
2004-11-24, 10:37
Mitt kompletta barskåp skulle innehålla:

Droog
2004-11-24, 10:50
därför ville jag personligen inte ha den. :D

Sen tycker jag inte där är ngt fel på ballentines, jameson, famous grouse, grants osv. dvs om man ska ta en med sina vänner :D

Hehe, jag tycker nog allt att spanska Red Bird eller grekiska Highland Bird passar bäst när man har besök. :D Lagomt för snikare som tänker dricka sig full på min whisky. Det är sådana gånger man får kommentarer som:

-Fan vad du har whisky! Var köper du allt? Mmmmm... Highland Bird var ju jävligt fin!

-Jovisst, säger man. Det är premium skotsk whisky grabben.

Förresten så har jag bjudit Arne P på single malt hemma hos mig, slå den om ni kan! :hbang:

Jense
2004-11-24, 10:55
haha, eller en flaska statesman. merlot går också bra som bjude :D

nej usch, sånt har inte hemma i ett barskåp att göra. ner med skitet i källaren o hämta en 70a när polarna kommer över.

i ett barskåp behöver man även lite andra saker, shaker med kit, vinskruv, glas - whisky, vin för vitt och rött, cognac, martini osv. sen behöver man 2 olika sorters vodka utan tillsatta smaker, aboslut och smirnoff
cognac & whiskey efter smak, martini och gin. det är basen enligt mig. sen kan man fylla på med massa annat så som absint, ouzo, likörer, osv

adde
2004-11-24, 11:32
Glöm inte att akompaniera barskåpet med takfläkt, spegelvägg och svarta skinsoffor :thumbup:

/adde

Jense
2004-11-24, 11:55
Glöm inte att akompaniera barskåpet med takfläkt, spegelvägg och svarta skinsoffor :thumbup:

/adde

haha,,, har en omonterad takfläkt här.. borde sätta upp den :D

ceflower
2004-11-24, 14:50
Alla sorters smirnoff och absolut ofcourse, ljus och mörk rom (bacardi), BACARDI RAZZ, Tequila och gin (märke spelar ingen roll, har det bara för syns skull), sen på med MASSA LIKÖR! Likör43,midori,bols blue/grön/röd/wtf etc, creme de mente/cacao, cointreau, dooleys, kahlua, baileys, triple sec och galliano, xante. Sen klarar man sig en stund! Mitt börjar iofs sina.. tyskland snart =(