Visa fullständig version : Hardcoremusik från Vittula!
Jaha, dags att lägga upp lite inspirerande bilder när man äntligen fått igång en digitalkamera!
Förutsättningarna var lysande denna tidiga lördagmorgon. Mitt "fadderbarn" från studietiden i Umeå var på tillfälligt besök uppe i Pajala så vad passar bättre än att dra ner honom till gymet och köra skiten ur honom?
Burra är en äkta periodare när det gäller träning och resultaten blir därefter ;) Ett par månader kör han som en tvättäkta dåre, och andra perioder sittar han bara nere i källaren på universitetsbibloteket och samlar damm.... Nåväl denna morgon skulle han få smaka stål som aldrig förr!
I träningsplaneringen står det BEEEEEN!
Laddade till tusen tar vi hissen ner till grottgymet i Pajalas gamla sporthall och döm av vår förvåning då vi inser att lysproppen till styrkehallen gått. Hmmm vad göra? Fuck it, tänkte vi och körde på mha ljuset från det intilliggande konditionsrummet. I högtalarna pumpade Clawfingers platta "DEAF DUMB BLIND" :hbang:
Nåväl efter några inledande uppvärmningsböjar var det dags att köra igång. För tillfället kör jag xplosiva 5:or med stegrande vikt...
Burra blir inspirerad av lite tynge vikter och meddelar att han vill lägga på lite mer än vanligt. Han kör någon form av 1/4-delsböjar för att få lite "viktkänsla" efter 6 månader på bibblo ;)
Själv är jag ute och letar ett bekvämt djup på böjarna. Eftersom jag inte har några SL-planer detta år heller så kör jag så djupt som det känns behagligt. Hmmm något djupare än bilden dock. Satans fördröjning.. :angel: Dessutom med bra fart på uppvägen :thumbup:
Eftersom Burra var på besök så var det väl läge att lägga på lite xtra tyckte jag. Inspirerad av denna tokiga man så blev det lite "turk-lastning" av vikter och lite svajande stång.... Tur iaf att gymet är välutrustat med SL-stänger.
Efter avslutade xplosiva böjar med lite tyngre vikt så var det dags att "Put the ass to the grass" i ett avslutande lätt set på 10 reps
Eftersom Burra var livrädd att knäckas så körde han lite fegt när djuuupa böjar kom på tal..
Vi lassar av vikterna från Power-racket och stegar vidare mot benpressen. Pressen i Umeå benäms tydligen som "The bonepress from hell". Ha, ha säger jag bara. Pressen i Pajala är den definitiva BONEPRESS FROM HELL! Fördelen är ju tydlig. Man slipper springa runt hela gymet och leta vikter. Nackdelen är ju att det inte går att stila med vikter... :naughty:
Nåväl vi lastade på lagom med vikt och drog iväg 3 set med 15 reppare :whipped:
Säga vad man vill om benpress, men fightingface får man ju. Undrar om Burra försöker psyka ihjäl fotplattan?
Det var ju en hiskelig massa vikter där. :thumbup:
Kul med fler träningsbilder. :)
//Jörgen
Alltid kul med bilder :thumbup:
Men några djupa böjar var det väl ändå inte? ;)
Efter några riktiga brottarset i pressen var det så slutligen dags för min personliga favvo. Superset med bencurle och benspark :thumbup:
Börjar alltid med curle..
Burra ville inte vara sämre och hängde på. Men va f-n kollar han på?
Han gjorde inte bort sig i sparken heller :thumbup:
3 svängar med superset curle/spark är en underbar avslutning på ett riktigt skönt benpass med högt tempo :whipped:
Burra var nöjd att han överlevt och lovade att återkomma för fler pass :thumbup:
hardcorebilder!! äntligen!
yankee, tillräckligt djupt för att få det godkännt i SL.
looking good bro!!
:eating:
kör på !
lätt den roligaste tråden här :D:D:D
hardcorebilder!! äntligen!
Det har jag inte sagt något om.
Dessutom är inte SL-böjar djupa ;)
Sol T Balls
2004-09-11, 14:49
yankee- tror inte bilderna togs när han var i botten heller ;)
grymma bilder och en massa jävla vikter, blev grymt sugen på att börja köra TUNGA böjjar igen :bpump:
Om ni läser mitt första inlägg så var det en fråga.
Det är väl bara att vänta på att Börje svarar så slipper vi tjafsa :)
mystic[-_-]
2004-09-11, 15:12
Ser bra ut biffen :thumbup:
riktigt bra och underhållande bilder!! ser ut att vara bra med bly i vissa av seten i knäböjen, mera pics från andra träningsdagar!
Bobbokrull
2004-09-11, 15:30
Schyssta bilder!, och defenitivt inga feg-böjar här inte :thumbup:
Men fega inte med kameran i fortsättningen utan kasta gärna upp fler bilder senare!
Om ni läser mitt första inlägg så var det en fråga.
Det är väl bara att vänta på att Börje svarar så slipper vi tjafsa :)
Angående djupet så är de lätta seten just nedanför pararellt med golvet. De tyngre seten ligger ca 10 cm för grunt. För att vara godk SL-böjar alltså...
Eftersom jag inte har några speciella SL-ambitioner kör jag det som känns bäst för mig. Riktigt maxdjupt kör jag endast då jag kör i hackliften. Då kör jag även max i tränings-seten.
Karl_alfred
2004-09-11, 17:38
Stark som få! Meni ärlighetens namn några "ass to the grass" böjar går väll inte att göra med så där hög pinplacering i racken. Brukar få ha på den allra lägsta för att de ska gå.
Stark som få! Meni ärlighetens namn några "ass to the grass" böjar går väll inte att göra med så där hög pinplacering i racken. Brukar få ha på den allra lägsta för att de ska gå.
Beror väl på hur högt gräs man har ;)
Kul att se att går att träna ovan polcirkeln också... fast än har ni ju inte snö upp till knäna i träningslokalen ;) Du chartar väl ett plan till nästa klubbtävling? Fö så har vi lösa planer på en klubbfest efter DM i styrkelyft, så om du har vägarna förbi är det bara att deltaga :cheers:
EDIT: Vad är det jag ser, 10 och 15reppare... vad ska det vara bra för. Bodypump nästa? ;)
Karl_alfred
2004-09-11, 20:39
:laugh: Klockrent!
Som sagt imponerande vikter Börje!!, å att clawfinger spelades gjorde ju inte det hela sämre! :thumbup:
Om ni känner sjuksyster Tomas så får ni hälsa gubben ifrån mig å säg att han slänger upp några bilder nu som han lovat ok!
/Al
Schyssta bilder!, och defenitivt inga feg-böjar här inte :thumbup:
Men fega inte med kameran i fortsättningen utan kasta gärna upp fler bilder senare!
Kan nog hända att det blir fler bilder i framtiden. Tills dess så frestar jag med en ryggbild från häromveckan :devil:
damn! gör mig en tjänst och mät runt din nacke :D
Och hur stor häck man har.. :angel:
Bra bilder! :thumbup: :kickass:
nordland
2004-09-14, 07:42
jahapp.... det gymmet känner man ju väl igen.... kom ihåg, funkar inte lyset så ring till mig eller "U" så fixas det snabbt.... Du har väl numren?
Måste instämma om det där med "bonepress from hell", trögare/tyngre benpress finns inte...
Och hur stor häck man har.. :angel:
Riktig straffspark! Trodde den skulle komma med en gång :thumbup:
Nja, inga mått lämnas ut :cool:
nordland
2004-09-14, 07:49
Om ni känner sjuksyster Tomas så får ni hälsa gubben ifrån mig å säg att han slänger upp några bilder nu som han lovat ok!
/Al
Sjuksyster tomas känner jag väl, visste dock inte att han var reggad här... men jag kan säga som så att han ser större ut för varje gång han sätter foten i gymmet.... Kanske flytten tebaks norrut som fått han tebax på rätt spår....... Om jag ser honom så hälsar jag från dig... + bilderna som han lovat...
Jag brukar vanligtvis inte leta bland gamla trådar men idag gjorde jag av olika anledningar det. Och vad hittar jag??? Titta vilken tråd jag har lyckats missa!!! Grym benträning när den är som bäst :hbang: Detta får inte gå obemärkt förbi, fler måste få ta del av detta (ni som redan har sett den har säkert nöje av att se den igen ;) ) Börje: fram med kameran igen och låt oss ta del av din träning *yourock*
Alltid lika kul med träningspics! :hbang:
Fi faan, Pinglan återupplivar min gamla böj-tråd!
Kanske dax att uppdatera lite.. Finns både pix och teknik-filmer att kika på. Den som lever får se...
Karl_alfred
2005-05-27, 09:50
Mer bilder på biffen!
Grymma bilder! Kul tråd! :thumbup:
Då får det vara väldigt snälla domare.
yankee- tror inte bilderna togs när han var i botten heller ;)
Får man visserligen ta hänsyn till. :D
Fultjack
2005-05-29, 19:09
Fi faan, Pinglan återupplivar min gamla böj-tråd!
Kanske dax att uppdatera lite.. Finns både pix och teknik-filmer att kika på. Den som lever får se...
ja upp med mer pix, vad väntar du på? :thumbup:
Tricklev
2005-05-29, 19:20
Mer pics! *slap*
Grymma bilder btw :hbang:
hockeyFREAK
2005-06-04, 02:11
Eftersom Burra var på besök så var det väl läge att lägga på lite xtra tyckte jag. Inspirerad av denna tokiga man så blev det lite "turk-lastning" av vikter och lite svajande stång.... Tur iaf att gymet är välutrustat med SL-stänger.
Jag skulle aldrig kunna göra böjar i en sådan bur!! skulle få panikl!! Mastiga vikter iaf :D
ja upp med mer pix, vad väntar du på? :thumbup:
Jahapp, det var väl dags att lasta upp lite nya pix då. Jag håller mig som vanligt till lite mindre avklätt. Dock lite mera hud på dessa bilder..
Sedan förra benbilderna har jag hunnit med att skada mig rejält i ena fotleden vilket resulterade i att passen baserades på benspark/bencurle och balansplatta i 4 månader. Makes u wanna *cry*
Nåväl inget ont som inte för något gott med sig. Jag har passat på att ändra lite i min böjteknik då jag tvingats att börja på mkt små vikter till en början. Har breddat fotställningen en del och fokuserar ännu mer på att hålla ryggen så vertikal som möjligt under hela lyftet. Har haft gott om tid till stretching och koordinationsträning så det känns faktiskt helt ok.
Husbandet för dagen heter Guns´n fucking roses :hbang:
Kör enligt detta:
5 arbetsset på ”vanliga” böjen. Kör 4-veckors-perioder, började med 12:or, sedan 8:or, kör nu 6:or & framöver blir det 4:or sedan 2:or med lindor.
Förhoppningsvis funkar ”nya” tekniken hela vägen.
Efter de ”halvtunga” böjarna kör jag, vad jag kallar rytmböjar med bottenstopp. Andra kanske skulle kalla det signalböjar. Det som gäller är; liten belastning, full fokus på tekniken och framförallt absolut max hastighet både upp och ner. Plus ett sekundstopp i botten.
Kompletterar med min absoluta favvoövning för benen, hacklift! Det är nog den övning där jag gjort mina allra bästa resultat faktiskt. Jag slipper här bry mig så mycket om att akta min glasrygg och spänner gärna på mig knälindorna och kör max 3:or. Än så länge är det dock ”halv-rehab” som gäller, så jag trycker iväg 4 st mys-8:or. Efter detta så kör jag benspark i superset med curle. Därefter avslutas passet med vader.
Inte ett fullflödes-pass, men det kommer det kommer….
:hbang: Härliga bilder.
//Jörgen
Flikar in ett kort på coachen :love:
Hon vill inte så gärna vara med på bild, men jag smyger med det iaf
*innocent*
Kebab-Arne
2005-06-04, 16:36
Grymma bilder som vanligt. :hbang:
kimonque
2005-06-04, 19:59
riktigt roliga bilder !!
men det var något som saknades.. FÄRG?!
*yourock*
Fultjack
2005-06-04, 20:33
lätta böjar var det ja *rolleyes*
stabila bilder, och vi har likadana t-shirtar :thumbup: :hbang:
Finfint Börje!, aah får ont i rygg å knän bara jag ser på bilderna!
kör hårt å släng in mer bilder! :thumbup:
vi har likadana t-shirtar :thumbup: :hbang:
He, he. Jo, Stefan är ju frikostig med kepsar och t-shirts. Dessutom stooor prutmån på det mesta.
Flikar in ett kort på coachen :love:
Hon vill inte så gärna vara med på bild, men jag smyger med det iaf
*innocent*
Har coachen bytt hårfärg? Ser bra ut fö (både träning och hårfärg). Blir det SL snart eller fortsatt bänkfjollande? :)
Herkulez
2005-06-05, 15:54
Fan va jag saknar min tid som knäböjjare när jag såg dom bilderna =/
Har coachen bytt hårfärg? Ser bra ut fö (både träning och hårfärg). Blir det SL snart eller fortsatt bänkfjollande? :)
Coachen byter hårfärg minst en gång i månaden... Jag börjar faktiskt bli ganska händig med sling-penseln och folie. Fjolligt? *rolleyes*
Får se om det blir SL under nästa säsong. Har så smått börjat teknikträna marken, men det känns inte helt ok måste jag säga. Helt klart är dock att det blir sumo om det överhuvudtaget skall komma på tal.
Fan va jag saknar min tid som knäböjjare när jag såg dom bilderna =/
Böj är kungen, men ändå lite frustrerande för min del. Har aldrig någonsin gått för fullt. Som minst 2-3 reps och inte heller då max-tungt. Är för orolig att ryggdjä...n skall vika sig. Men skam den som ger sig. Med lindor och en Titan-dräkt som håller en i kragen så skulle det kunna skjuta iväg en del..
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.