handdator

Visa fullständig version : Bättra på ryggmusklerna med egna övningar?

Callister
2004-09-08, 19:30
Skadade ryggen på gymmet för 2 år sedan, det har varit på mig sen dess men har försvunnit HEMSKT mycket sen jag gått ner i vikt (25kg), DOCK, så återkommer det om jag har en ansträngande dag, typ knallar omkring på stan en hel dag och håller på. Innan jag gick ner så fick jag detta bara av en promenad typ.

Ivf, muskelsmärtan tror jag sitter i Deltamuskeln(?), vet inte vad som hände när jag gjorde mig illa på gymmet, överbelastning? Eftersom det försvunnit rätt mycket i.o.m viktnedgången.

Rygglyft funkar rätt effektivt har jag märkt, vad tycker ni?

Edit: Smärtan finns inte om jag sitter "rakt" eller i "slappis-position", sitter jag dock med lutad rygg frammåt så är det jobbigt, smärtan är inte stark men väldigt irreterande på något sätt.

Jag sitter inte med lutad rygg automatiskt, bara blir så ibland i skolan t.ex.
Om jag lyfter mycket grejjer så brukar jag få ont ett tag efter, gör inte ont medans jag lyfter, men skit jobbigt senare på kvällen typ.

s_himself
2004-09-09, 20:22
Skadade ryggen på gymmet för 2 år sedan, det har varit på mig sen dess men har försvunnit HEMSKT mycket sen jag gått ner i vikt (25kg), DOCK, så återkommer det om jag har en ansträngande dag, typ knallar omkring på stan en hel dag och håller på. Innan jag gick ner så fick jag detta bara av en promenad typ.

Ivf, muskelsmärtan tror jag sitter i Deltamuskeln(?), vet inte vad som hände när jag gjorde mig illa på gymmet, överbelastning? Eftersom det försvunnit rätt mycket i.o.m viktnedgången.

Rygglyft funkar rätt effektivt har jag märkt, vad tycker ni?

Edit: Smärtan finns inte om jag sitter "rakt" eller i "slappis-position", sitter jag dock med lutad rygg frammåt så är det jobbigt, smärtan är inte stark men väldigt irreterande på något sätt.

Jag sitter inte med lutad rygg automatiskt, bara blir så ibland i skolan t.ex.
Om jag lyfter mycket grejjer så brukar jag få ont ett tag efter, gör inte ont medans jag lyfter, men skit jobbigt senare på kvällen typ.

Sitter smärtan typ vid ryggslutet? att smärtan går ut mot ena skinkan? känns det gnagande jobbigt typ vid svanskotan?

kan va att du är sné i höften, jag är det.. brukar gå till en kiropraktor så knakar dom en till rätta. Jag hade skitont innan jag gick till kiropraktorn första gången, kunde inte göra nåt, ligga på rygg gick knappt heller.. gå kunde jag göra.

dett återkommer dock lite då och då med nåt års mellanrum. Jag har fått förklaringen att jag är kort i ett gäng muskler, baksida lår, höftböjarna och glutéus. stretchar jag gluteus t.ex så känns det mycket bättre.

så kan va nåt liknande med dig :)

edit: jag känner inte så mycket förns jag har ansträngt mig klart.. typ efter ett pass eller efter jobbet. när jag sätter mig ner och tar det lugnt så börjar det värka

Callister
2004-09-09, 22:05
Det är Deltamuskeln, den sitter under axlarna nästan. :)

s_himself
2004-09-10, 11:00
Det är Deltamuskeln, den sitter under axlarna nästan. :)

jaha, det ignorera jag att du skrev :em:

z_bumbi
2004-09-10, 11:33
Naprapat/kiropraktor rekommenderas.