Visa fullständig version : Ang. Rökning
Hmm jag röker en del och vill gärna ha en på morgonen.
Så då undrar jag ifall fettförbränningen eller muskelnedbrytandet eller något annat minskar respektive ökar om jag ta en cigg under promenaden?
För ovrigt går jag 1 timme med 2 koppar kaffe i mig på morgonen.
MvH
Callister
2004-09-05, 22:28
Njae, nikotin ökar ju bara förbränningen, rent allmänt alltså.
Du kan nog ta din hälsobomb under promenaden utan att förstöra något med fettförlusten i.o.m morgonpromenixen. :P
Försämrar väl syreupptagningsförmågan dock, vilket väl borde sänka aktivitetsnivån vilket i sin tur borde försämra mer än det hjälper?
aliquis: jag blir tröttare men håller samma tempo som innan.
Tack för hjälpen grabbar
Bra syreupptagningsförmåga är nödvändigt för optimal fettförbränning.
så... vad är bäst att göra om jag ska gå ner i vikt(fett)? Röka under promenaden eller inte?
Ps. Kondition och allt annat krafs tobak förstör diskuterar vi INTE.Ds
King Grub
2004-09-06, 14:21
så... vad är bäst att göra om jag ska gå ner i vikt(fett)? Röka under promenaden eller inte?
Vilken otrolig fråga...
Callister
2004-09-06, 15:01
Vilken otrolig fråga...
Haha säg bara inte att det blir bättre om man röker, då kommer 50% av kolozzeums användare gå morgonpromenader med en cigg i munnen. :smash: :laugh:
Rök inte förens efter promenaden.
Snus lär ju vara bättre. Inget klägg i lungorna, ingen kolmonoxid att bära runt på för de röda blodkropparna, men fortfarande höjning av fettförbränningen från nikotinet.
Haha säg bara inte att det blir bättre om man röker, då kommer 50% av kolozzeums användare gå morgonpromenader med en cigg i munnen. :smash: :laugh:
Det behövs inte nödvändigtvis skrivas i denna tråden... det går PM:a du vet :smash:
AndersHermansson
2004-09-06, 22:56
Jag kan inte låta bli:
Fundera ett tag över vad cigaretterna gör med din kropp och ge dig själv en vettig chans att välja att INTE röka.
Jag kan inte låta bli:
Fundera ett tag över vad cigaretterna gör med din kropp och ge dig själv en vettig chans att välja att INTE röka.
Du tror inte att han har hört det ett par gånger innan? ;)
Jag kommer lite offside här men hur dumma är "ni" som röker? Betalar för något som är dyrt och BARA negativt.
/Rille-som-är-fri-från-sånt :p
Jag stoppar alltid in en snus när jag ska gå morgonpromenad, lindrar mot den enorma hungern jag annars brukar känna när jag går på morgonen.
Sen att det får mitt hjärta att slå massa extra slag och mina blodkärl krympa ihop, det är en helt annan femma ;)
Jag kan inte låta bli:
När man är 13-15 tänker man inte så, tyvärr :/. Om jag hade tänkt som gör jag nu när jag är 19 hade jag inte börjat. Men nu blev det så och jag får se om jag vill sluta nångång i framtiden. Men jag håller med dig, det är skit. Men det är svårare att sluta än vad man tror, tror jag :P. Men det går gör det ju, men jag störs inte av att röka. Dessutom har jag svårt att tänka: "Tänk när jag bli gammal bla bla". Jag är en nuet människa helt enkelt ;)
så svårt är det inte att sluta röka, jag gjorde det.
om du inte är 100% säker på att du verkligen vill sluta röka är det svårt... Jag vill ha något som tillfredsställer mig, annars går jag bara på maten o små ätandet igen :(.
King Grub
2004-09-07, 18:29
Tugga sockerfritt tuggummi när du är ute och knallar, så förbrukar du några extra kilokalorier genom tuggandet. :)
Tugga sockerfritt tuggummi när du är ute och knallar, så förbrukar du några extra kilokalorier genom tuggandet. :)
Har för mig att någon skrev att det inte var bra att tugga tuggummi på tom mage. Kroppen tror att man den får mat i sig osv osv det ledde till någonting mindre bra som jag inte kommer ihåg. Belive it or not?
King Grub
2004-09-07, 18:54
Har för mig att någon skrev att det inte var bra att tugga tuggummi på tom mage. Kroppen tror att man den får mat i sig osv osv det ledde till någonting mindre bra som jag inte kommer ihåg. Belive it or not?
Ja, själva tuggandet leder till insulinutsöndring, men i dessa pyttemängder och när man då inte har mycket energi i omlopp annat än fettsyrorna i blodet leder detta tydligen, enligt de studier jag läst, snarare till att hjärnan fungerar bättre i stället för fettinlagring. Man gjorde något minnestest med ord, och de som tuggat tuggummi på fastande mage kom ihåg 30 % fler ord eller något liknande, antagligen genom insulinets påverkan på receptorerna i hjärnan.
Ja, själva tuggandet leder till insulinutsöndring, men i dessa pyttemängder och när man då inte har någon energi i omlopp leder detta, enligt de studier jag läst, snarare till att hjärnan fungerar bättre i stället för fettinlagring. Man gjorde något minnestest med ord, och de som tuggat tuggummi på fastande mage kom ihåg 30 % fler ord eller något liknande, antagligen genom insulinets påverkan på receptorerna i hjärnan.
Där ser man. Tackar för svaret :cheers:
Ja, själva tuggandet leder till insulinutsöndring, men i dessa pyttemängder och när man då inte har mycket energi i omlopp annat än fettsyrorna i blodet leder detta tydligen, enligt de studier jag läst, snarare till att hjärnan fungerar bättre i stället för fettinlagring. Man gjorde något minnestest med ord, och de som tuggat tuggummi på fastande mage kom ihåg 30 % fler ord eller något liknande, antagligen genom insulinets påverkan på receptorerna i hjärnan.
Det är alltså ett tugummi man ska stoppa in i munnen när man inte fattar ngt av vad föreläsaren säger och blocksockret är påväg ner.. :cool:
King Grub
2004-09-07, 20:10
Det är alltså ett tugummi man ska stoppa in i munnen när man inte fattar ngt av vad föreläsaren säger och blocksockret är påväg ner.. :cool:
Har du ätit rätt slipper du i och för sig blodsockerfall. ;)
är inte fall utan snarare att jag känner att jag är påväg utför lixom.
Sedan är det ruskigt jobbigt att hänga med i ngt där man inte fattar så mycket.
AndersHermansson
2004-09-07, 20:54
När man är 13-15 tänker man inte så, tyvärr :/. Om jag hade tänkt som gör jag nu när jag är 19 hade jag inte börjat. Men nu blev det så och jag får se om jag vill sluta nångång i framtiden. Men jag håller med dig, det är skit. Men det är svårare att sluta än vad man tror, tror jag :P. Men det går gör det ju, men jag störs inte av att röka. Dessutom har jag svårt att tänka: "Tänk när jag bli gammal bla bla". Jag är en nuet människa helt enkelt ;)
Nej man tänker inte så i den ålder. Men nu är du smart. Att sluta röka är ett helvete som ska vara ett nöje att genomlida!
Det kan väll inte vara nån märkvärd skillnad om man knallar med en cigg i keften lr inte...
Det kan väll inte vara nån märkvärd skillnad om man knallar med en cigg i keften lr inte...
Nä, det är ingen skillnad på att andas rök och frisk luft.
Blodet binder kolmonoxid istället för syre, syre är en vital del i fettförbränningen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.