Visa fullständig version : ALA fråga till alla optimala
Hur skulle ni rekommendera intaget av ALA? (500mg dvs. 4st kapslar á 125mg)
Olika exempel jag funderat över;
1st morgon, 1st middag, 2st kväll
Eller
2st 30 min före träning, 2st direkt efter tränning
Jag kommer även käka kreatin före och efter tränning. Finns det andra rekommendationer tex. att äta mat i samband med ALA intaget, snabba-långsamma kolhydrater? Om jag äter 4st kapslar på träningsdagar, ska man minska intaget (ex; 2st) när man inte tränar eller är det bara att köra på som vanligt?
//Tacksam för tips
ALA? Prova 1,5-2g/dag. Hitta billigare kaps eller pulver...
Tillsammans med måltid.
pulver?! Har du fått ala halsbränna förut? ;)
500-600mg är alltså vad jag tänkt mig som dosering. undrar bara efter fördelning över dygnet samt andra tips och trix.
Ta 500 mg inna varje måltid skulle ja rekomendera..
Onödigt innan å efter träning.
Jag körde 1500mg om dagen, altså frukost,lunch middag och de funka :thumbup: .
Köp EJ pulver, köp kapslar. Fairings är riktigt fin kvaletutta.
M
HOST!! 1500mg?? Läste en undersökning som visade att upp till 600mg kunde man se stooora förbättringar men sen minskade de. Så håller mig nog till 600mg, inge som fått bättre/sämre resultat av att ta i samband med träning?
HHmmm, kanske de..
Men ja läste en artikel på en sida som jag ej har kvar länken till.
Där hade de många testgrupper på olika doser.. Allt ifrån 250 mg dan till hela 3 gram om dan..
Vid 1.5g började de riktiga sakerna hända och över 2-3 så var det jävligt effektift, men med div bieffekter som överdriven trötthet mm :D
Iof så tror ja själv de med 1500mg om dan vid 3 tillfällen, eller då de måltider man äter. 250mg frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,Middag..
Kanske t.o.m en tab till kvällsfikat/mellanmålet..
M
Jag kör på 400mg till de tre målen mat då jag äter mest kolhydrater. Frukost, Lunch och eftermiddagskäk...
Det jag känner av mest är att jag inte har ngt sötsug längre på dagarna och jag märker av en jämnare blodsockerkurva... inga fall övrhuvudtaget sen jag började med ALA... Om det ger andra fördelar har jag ingen aning om.
Minskat sötsug kan även bero på att den ALA jag kör med innehåller Krom!
Jag bli trött och vill sova efter ALA, alltid. Så jag använder de inte längre.
Hmm, jag blev inte trött när jag åt ALA, det var R-ala om det har nått med saken o göra? Åt 600 mg om dagen....
Är du säker att de va ren R-ALA, ja tvivlar på de :rolleyes:
M
Är du säker att de va ren R-ALA, ja tvivlar på de :rolleyes:
M
Ja, Syntrax R-ALA...
"While other companies in the industry use the cheaper RS form of alpha-lipoic acid, Syntrax has pushed the envelope to its extreme by releasing the R™ form of alpha-lipoic acid. R™ alpha-lipoic acid is the only totally natural form and demonstrates all of the beneficial properties of alpha-lipoic acid. "
syntrax... Ska inte säga nåt dumt så jag är tyst ;)
ASts ALA är bland de bästa på marknaden. De ska tydligen ligga högst upp gällande mängden R-ALA . Men smakar det så kostar det. R-ala är kostsammare än bara ala. Deras produkt är rätt dyr , har testat den och känner fler som gjort det och kan säga att 600mg /dag räcker med den produkten för att få en effekt som kanske mostvarar mer än de dubbla gentemot många andra märken på marknaden.
negative
2004-09-06, 23:17
ASts ALA är bland de bästa på marknaden. De ska tydligen ligga högst upp gällande mängden R-ALA . Men smakar det så kostar det. R-ala är kostsammare än bara ala. Deras produkt är rätt dyr , har testat den och känner fler som gjort det och kan säga att 600mg /dag räcker med den produkten för att få en effekt som kanske mostvarar mer än de dubbla gentemot många andra märken på marknaden.
Ännu en som köpt den mördande reklamen !
Ast= Same shit different prise :D
muskelbyggarn
2004-09-07, 07:10
Ännu en som köpt den mördande reklamen !
Ast= Same shit different prise :D
Ännu en som måste försvara sina billiga inköp!
Billiga inköp = bad shit, cheap price :D
Hahahaha, faan den va bra Tobbe :thumbup:
M
syntrax... Ska inte säga nåt dumt så jag är tyst ;)
Ja ska inte heller säga nåt :D
Vet inte hur många gånger detta me ALA å R-ALA vart uppe..
De e faanimej ingen som har rent R-ALA, så e de bara. De liksom skulle kosta en jävla massa, å ja tror inte syntax e dyra :laugh:
Så ren slutsats, viiissst de e R-ala *haha*
M
Okej, kör väl på de beprövade knepen. Hänger med skaran som tar ALA till de stora målen.
//Tack
Okej, kör väl på de beprövade knepen. Hänger med skaran som tar ALA till de stora målen.
//Tack
:thumbup:
Thats the sperit :kickass:
M
Den som vill veta var man kan köpa 270st 250mg/kapslar ALA för 200spänn INKLUSIVE FRAKT kan skicka ett PM till mig...
Från ett land där konkurrensen avspeglar priserna...
Sen kan ni käka 2-3gram/dygn utan att bli utfattiga...Bara stora...
O trötta... :sleep:
:kickass:
negative
2004-09-07, 23:07
Berätta då för mig varför AST skulle vara bättre än tex. fairing när det gäller ALA ?
Markus
Jag fattar det bara inte...Resonemanget...Det finns identiska (samma fabrikat) produkter,bla ALA som säljs i USA till 1/4 av priset här hemma. Frakten och ev.tull inräknat. När det sedan hamnar i sillstryparnas högborg SVERIGE för försäljning, då är det plötsligt 3-4ggr så dyrt. Anser någon att jag måste "försvara" mina billigare inköp. Ok,jag gör väl det:Sunt förnuft.
För samma pris de flesta ger i frakt här hemma köper (importerar) jag ALA som räcker i ett par månader...
Du vet om att du måste anmäla din verksamhet till den lokala Miljö- och Hälso-skyddsförvaltningen enligt livsmedelslagen, när du importerar kosttillskott/livsmedel.
Vet den lokala skattemyndigheten om verksamheten :D
muskelbyggarn
2004-09-08, 07:30
>negative
Har jag skrivit det? Fairings ALA anser jag vara den i särklass bästa ALA på marknaden i sverige gällande mängd r-ala och kontra pris, AST:s kanske (observera med kanske för jag vet inte r-ala halten vilket jag vet i Fairings ala) har en högre r-ala halt än fairing, jag tror inte det med det jag vet om ala råvaror men även om så är fallet så är priset dyrare och motiverar Fairings ALA bättre!
Det som syftades på, eftersom du andra tydligen inte förstod ironin i inlägget var allt jävla ALA-dynga som finns på den svenska marknaden det säljs i lösvikt, i kapselform m.m en ala råvara med (garanterat) lägre halt r-ala än ex. fairing och som alla vet (hoppas jag) så är det r-isomeren som är den intressanta beträffande ALA.
Vänl,,,
Tobbe
Du vet om att du måste anmäla din verksamhet till den lokala Miljö- och Hälso-skyddsförvaltningen enligt livsmedelslagen, när du importerar kosttillskott/livsmedel.
Vet den lokala skattemyndigheten om verksamheten :D
Asch! där fick du mig Sverker! DU vet antagligen redan om att jag importerar 3 burkar (270 kapslar) ungefär varannan månad för PRIVAT bruk. Du vet säkert oxå om att så låga summor som 200kr varken behöver tullas eller momsas vid privatimport.
Eller för att tala klarspråk: Vad snackar du om..?
Klarspråk:
Ifall du funderade på att imortera och sälja vidare till andra.
Klarspråk:
Ifall du funderade på att imortera och sälja vidare till andra.
Ok...Tanken har slagit mig men jag slog bort det igen...Får vara nöjd att jag kan konsumera 1-2g/dygn utan att bli ruinerad. O de som köper det i pulverform förstår jag inte,ALA är nog bland det äckligaste jag smakat tror jag. Bara halsbrännan av en kapsel räcker tycker jag...
Förra inlägget avspeglade mitt morgonhumör om du undrar...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.