handdator

Visa fullständig version : Äta mycket = värme ?

Zera
2004-09-02, 12:26
Vet inte om detta är rätt plats att skriva detta men jag tyckte det passade ganska bra.

Jag började för ungefär 2-3 veckor sedan att bulka för att gå upp lite i vikt. Ligger ganska mycket över min mitt energi behov. En sak jag har märkt är att jag svettas som en tok. På nätterna sover jag med helt öppet fönster och ändå fryser jag inte på morgonen när jag vaknar. Även när jag tränar eller utför annan fysisk aktivitet svettas jag mer än vanligt.

I vanliga fall brukar jag vara ganska frysen av mig, brukar alltid frysa på morgonen (även med stängt fönster).

Så jag bara undrar om detta kan ha nått med min ökande konsumtion av mat att göra?

Grahn
2004-09-02, 12:29
ja kroppen uppreglerar förbränningen och detta känns ofta som en ökad temperatur i kroppen.

Styx
2004-09-02, 13:07
När näringsämnen omsätts i kroppen till energi frigörs värme. Om du äter mer kommer kroppen att förbränna mera eftersom den uppreglerar omsättningen.
Det är i alla fall en anledning till att du känner du blivit varmare sen du börjat äta mer.

Doctor Snuggles
2004-09-02, 13:21
Hade samma problem nu i somras för någon månad sen...
Det enda som verkar hjälpa är att dricka mycket vatten, helst iskallt, och ordentlig luftkonditionering ;)

Zera
2004-09-02, 16:14
Hade samma problem nu i somras för någon månad sen...
Det enda som verkar hjälpa är att dricka mycket vatten, helst iskallt, och ordentlig luftkonditionering ;)

Tack, ska tänka på det ! Det är verkligen jobbigt att vara så här varm, kanske blir skönt till vintern dock :D